Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Själv har jag aldrig sett maken till liknande scenarion vid nåt tillfälle, alltså där kunder inte får tag i enheter och får ta till drastiska omvägar och rövarpriser för att ens ha en chans till en.
Uselt nintendo, uselt. Öka produktionstakten va?!

Skickades från m.sweclockers.com

har du helt missat ryktet att denna ska sluta produceras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

har du helt missat ryktet att denna ska sluta produceras?

Fast det var väl inte bekräftat? Var väl enbart spekulationer om att dom minskade på takten till förmån för Switch?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nu har Nintendo dementerat ryktet om att NES Classic Mini ska sluta tillverkas:
http://omni.se/stopp-av-nes-classic-mini-produktion-dementera...

Permalänk

Meanwhile on Tradera:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tokas:

Nu har Nintendo dementerat ryktet om att NES Classic Mini ska sluta tillverkas:
http://omni.se/stopp-av-nes-classic-mini-produktion-dementera...

Som väntat var det fejk med andra ord.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att det var fejk, varför stoppa nånting som säljer bra och som folk är villiga att gå över lik för att få tag på ett.... Well i extrema fall då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Inte så konstigt att det var fejk, varför stoppa nånting som säljer bra och som folk är villiga att gå över lik för att få tag på ett.... Well i extrema fall då.

Skickades från m.sweclockers.com

Se nyheten och speciellt tråden här, något av det sämre jag sett på länge ärligt talat: http://www.sweclockers.com/nyhet/23365-nintendo-kan-upphora-m...

Var rätt uppenbart att Nintendo skulle öka tillverkningen vilket var vad de också nämnde innan. Men viss faktaresistens förekommer tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Se nyheten och speciellt tråden här, något av det sämre jag sett på länge ärligt talat: http://www.sweclockers.com/nyhet/23365-nintendo-kan-upphora-m...

Var rätt uppenbart att Nintendo skulle öka tillverkningen vilket var vad de också nämnde innan. Men viss faktaresistens förekommer tyvärr.

Verkligen, aningen för snabba på tangenterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det är just detta som är konstigt. Finns inget som pekar mot att tillverkningen av NES Classic skulle läggas ner förutom det Geeks påstår. Dustins information saknar källor med, låter snarare som något de läst på FZ och papegojar vidare. Finns ju inget officiellt alls om att det skulle läggas ner.

Verkar som om rykte/missinformation eventuellt kan ha startats hos Bergsala själva: http://www.nintendolife.com/news/2017/02/scandinavian_retaile...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

tyckte CDON var lite konstiga. Jag frågade dem om vart jag stod i kön. De svarade att de inte kan se min plats i kön men så fort de får in några få enheter skickas dessa direkt till personerna först i kön.

jag får inte ihop det, om det finns ett kösystem så borde de kunna se min plats i kön.. om det inte finns ett kösystem så hur ska de då kunna skicka till de som är först i kön?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av issue:

tyckte CDON var lite konstiga. Jag frågade dem om vart jag stod i kön. De svarade att de inte kan se min plats i kön men så fort de får in några få enheter skickas dessa direkt till personerna först i kön.

jag får inte ihop det, om det finns ett kösystem så borde de kunna se min plats i kön.. om det inte finns ett kösystem så hur ska de då kunna skicka till de som är först i kön?

Kan hända att de går på ordertidpunkt och går från äldst till nyast så långt lagret räcker. Men de borde ändå hakoll tycker jag, och alla andra butiker med.

Hade varit bra om man som kund hade möjlighet att se hur man ligger till. Den butik som kommer närmast är nog Komplett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Verkar som om rykte/missinformation eventuellt kan ha startats hos Bergsala själva: http://www.nintendolife.com/news/2017/02/scandinavian_retaile...

Fast det står ju i nyheten som länkats ett par gånger. Någon påstår sig ha fått tag på ett mail från Bergsala, till en återförsäljare. Bergsala har inte verifierat äktheten i mailet, eller innehållet. Vid det här laget framstår det som fejk, men det lär vi ju aldrig få 100% vetskap om.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast det står ju i nyheten som länkats ett par gånger. Någon påstår sig ha fått tag på ett mail från Bergsala, till en återförsäljare. Bergsala har inte verifierat äktheten i mailet, eller innehållet. Vid det här laget framstår det som fejk, men det lär vi ju aldrig få 100% vetskap om.
B!

Tror sanningen kommer fram så småningom. Den norske ÅF:en, Dustin, och andra ÅF, måste ju ha baserat sin information på något - skall bli intressant att få reda på vad.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Tack 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tackar! Uppskattas väldigt mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Tackar! Uppskattas väldigt mycket

Slut...

Permalänk
Medlem

Tror att dom fick in en batch på 25 st enheter den här gången...

Permalänk
Medlem

Missade denna...

Lite trist och märkligt att Nintendo/Bergsala väljer att sälja på öppna marknaden och ICA, innan de låtit alla som förbeställt (ofta sedan mer än ett halvår tillbaka) på Dustin, Inet, Webhallen, etc, få sina konsoler. Varför gör de så här???

Skitföretag!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (okonstruktiva inlägg)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Missade denna...

Lite trist och märkligt att Nintendo/Bergsala väljer att sälja på öppna marknaden och ICA, innan de låtit alla som förbeställt (ofta sedan mer än ett halvår tillbaka) på Dustin, Inet, Webhallen, etc, få sina konsoler. Varför gör de så här???

Skitföretag!

Alla de olika butikerna har stående beställningar och alla dessa får del av de leveranser som kommer från tillverkaren. Vore orättvist om bara vissa butiker får leveranser, kanske till och med avtalsbrott.

Hur butiken sköter sitt säljande med eller utan kösystem är upp till dessa. Fördelen med hur ToysRUs, Ellos och ICA gör är att alla har en chans att få tag i en om man kollar av sidorna. Trist dock att profitörer ska roffa åt sig dock.

Jag hoppas de flesta av de som släpptes kommer till köpare som var ute efter en till sig själv eller närstående, inte för att sälja vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Alla de olika butikerna har stående beställningar och alla dessa får del av de leveranser som kommer från tillverkaren. Vore orättvist om bara vissa butiker får leveranser, kanske till och med avtalsbrott.

Hur butiken sköter sitt säljande med eller utan kösystem är upp till dessa. Fördelen med hur ToysRUs, Ellos och ICA gör är att alla har en chans att få tag i en om man kollar av sidorna. Trist dock att profitörer ska roffa åt sig dock.

Jag hoppas de flesta av de som släpptes kommer till köpare som var ute efter en till sig själv eller närstående, inte för att sälja vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker ändå att det är ett enormt dåligt system för oss kunder/fans.

Blir ju bara de som antingen av ren tur ser det på sidorna av mer eller mindre misstag (är så extremt, extremt sällan det kommer ut), eller de som skriptar upp en bevakning. Tycker inte alls att det är varken rättvist eller bra på något sätt alls.

Dåligt hanterat (IMO).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av LoneWerewolf:

2017-02-08 22:05:
Fortfarande till överpris, 1650kr. Fick mina för ca. 1400kr/styck på Tradera, köpte på mig 3 där : ]

Tog slut förra gången på denna site, åter i lager, till samma priss dessvärre x_X
Nintendo Classic Mini NES 1 650.00kr

Permalänk
Inaktiv

Även om det är svårt att få tag i en NES Classic Mini så var det den tredje bäst säljande konsollen i januari: http://venturebeat.com/2017/02/16/npd-nintendos-nes-classic-w...
Produkten hittar ut på marknaden men inte i närheten av samma takt som den hinner tillverkas.

Skrivet av martinot:

Tycker ändå att det är ett enormt dåligt system för oss kunder/fans.

Blir ju bara de som antingen av ren tur ser det på sidorna av mer eller mindre misstag (är så extremt, extremt sällan det kommer ut), eller de som skriptar upp en bevakning. Tycker inte alls att det är varken rättvist eller bra på något sätt alls.

Dåligt hanterat (IMO).

Alla har dock möjlighet att köpa, om de hinner se att det finns produkter på lager. När övriga butiker har köer som sträcker sig ända tillbaks till juli så blir det betydligt enklare denna väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Alla har dock möjlighet att köpa, om de hinner se att det finns produkter på lager. När övriga butiker har köer som sträcker sig ända tillbaks till juli så blir det betydligt enklare denna väg.

"Enkelt" är nog en stor utsträckning av definitionen.

Kommer varannan månad en batch NES Mini, på slumpvis utvald ÅF på nätet. Dessa går sedan åt på mindre än 20 minunter. Detta skall man då tajma in...

Nej, inte "enkelt". Sjukt svårt, och man måste ha en helt otrolig tur (i princip skulle de kunna sälja köpbiljetter på Lotto).

Jag har verkligen försökt!

Skrivet av anon5930:

Även om det är svårt att få tag i en NES Classic Mini så var det den tredje bäst säljande konsollen i januari: http://venturebeat.com/2017/02/16/npd-nintendos-nes-classic-w...
Produkten hittar ut på marknaden men inte i närheten av samma takt som den hinner tillverkas.

Att den säljer så mycket på "öppna marknaden" innan vi som verkligen köat sedan i sommras fått den är enbart ett dj-vla stort skam och hån emot oss.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

"Enkelt" är nog en stor utsträckning av definitionen.

Kommer varannan månad en batch NES Mini, på slumpvis utvald ÅF på nätet. Dessa går sedan åt på mindre än 20 minunter. Detta skall man då tajma in...

Nej, inte "enkelt". Sjukt svårt, och man måste ha en helt otrolig tur (i princip skulle de kunna sälja köpbiljetter på Lotto).

Jag har verkligen försökt!

Att den säljer så mycket på "öppna marknaden" innan vi som verkligen köat sedan i sommras fått den är enbart ett dj-vla stort skam och hån emot oss.

Alla ÅF:ar som beställt får del av de leveranser som kommer. Att de syns i de butiker som saknar kösystem är av den enkla anledningen att vi inte ser kösystemen i de andra butikerna och helt enkelt inte ser leveranserna.

Upp till butikerna hur de gör.

Edit: Bör tilläggas att jag förstår frustrationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

NES skickat från ica 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av issue:

tyckte CDON var lite konstiga. Jag frågade dem om vart jag stod i kön. De svarade att de inte kan se min plats i kön men så fort de får in några få enheter skickas dessa direkt till personerna först i kön.

jag får inte ihop det, om det finns ett kösystem så borde de kunna se min plats i kön.. om det inte finns ett kösystem så hur ska de då kunna skicka till de som är först i kön?

Jag misstänker att de har som policy att ge det svaret och att de i själva verket kan se kön klart och tydligt. Annars skulle det bli nedringda av folk som frågar efter sin plats i kön samt få följdfrågor på det. "Hur snabbt brukar det gå om man är på plats 137?". Ja, hur långt är ett snöre? Det beror ju på när vi får ny leverans från Nintendo samt storleken på den...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Otur att jag missade ICA =/ Hoppas det dyker upp fler på någon annan sida snart. Tack för att ni tipsar/uppdaterar!

Permalänk
Inaktiv

Typiskt, senaste uppdateringen för min order på Inet är att det inte går att beställa en NES konsol längre från Inet Inet: Nintendo Classic Mini NES - Konsol Denna produkt går inte längre att köpa! Står det på deras sida. Och på prisjakt finns inte lika många butiker längre som enheten går att boka från heller Prisjakt: Nintendo Classic Mini NES