Permalänk
Medlem

Styra en annan dator

Jag letar efter ett program som liknar teamviewer ?
Vore bra också om det gick styra från en Android mobil.

Permalänk
Medlem

vncviewer?

Permalänk

varför inte använda teamviewer?

funkar på android, PC, Mac, iOS.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Rekordmedlem

Gillar du inte TV ? Ta en kik på nån VNC variant för de finns till i stort sett alla operativsystem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tv är väl det enklaste när det gäller fjärrstyrning..behöver ju inte ens installera det 😀
Är det windows datorer kan du köra med remote desktop som finns inbyggt, finns även klient till android.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Mrzed99: TV = Teamviewer, Finns som sagt till Android och IOS också, fungerar perfekt.

Permalänk
Medlem

Nu kom jag på vad tv är för något sorry
Det sägs att folk har blivit hackade och blivit av med paypal konto och bank konto även e-bay konto

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mrzed99:

Nu på jag på vad tv är för något sorry
Det sägs att folk har blivit hackade och blivit av med paypal konto och bank konto även e-bay konto

Folk säger så mycket. Teamviewer är säkert.

Permalänk
Medlem

Jag har kört teamviewer länge.
Men när jag läste att folk har blivit av med konto och sånt fick man en tankeställare.

Permalänk
Medlem

Något fel på vanliga "remote desktop"? Går väll att köra i mobilen också?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Har provat det men programet säger att inte finns något ljudkort men använder jag teamviewer så inga problem

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mrzed99:

Jag har kört teamviewer länge.
Men när jag läste att folk har blivit av med konto och sånt fick man en tankeställare.

Det ökar alltid risken om du har nån typ av fjärrstyrning aktivt, det blir en väg till att angripa datorn på, tv hade nyligen problem med nått säkerhetshål men just det är väl lagat men det kommer ju alltid att vara säkrare ju mer isolerad datorn är. det går ju även att köra vnc utan kryptering och det finns de som gjort det över internet och det är ju inte så smart, det är ju skillnad på om man bara ska fjärrstyra nått i sitt lan eller om man ska köra över internet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrzed99:

Jag har kört teamviewer länge.
Men när jag läste att folk har blivit av med konto och sånt fick man en tankeställare.

Så låt mig fråga... tror du:

A) att folk blivit hackade för de gett teamviewer access till vem F som helst som ringt dem och sagt de var MS support? (En halvbrytande på engelska ringde mig typ 7 på morgonen förra veckan och sa de var från "VISA and MASTER security"...).

B) Något okänd mjukvara som du inte vet mycket om, som du kanske testar från ett tips här skulle vara säkrare?

C) TV kanske haft ett säkerhetshål som nu är fixat?

Du kan ju höja lösenord skyddnivån på den datorn du försöker styra, så säkrar du mer. TV utvecklas konstant, och om där skulle vara en sådan brist, skulle det helt klart ligga i deras intresse att rätta till det, då företag annars skulle förkasta det.

Sen självklart är ingen mjukvara 100%... men om du har 2 stegs verifiering på konton så är du iaf närmare det.

Permalänk

google remote desktop (✿◠‿◠)

Permalänk
Medlem

Folk har blivit hackade med TeamViewer men det är inte så att någon har knäckt TeamViewer utan de har lurats att installera TeamViwer.
Sedan har de blivit avlurade koder m.m. men har ju inget med TeamViewer säkerhet att göra.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

NoMachine!
https://www.nomachine.com/download

- Windows, Android, Linux, Mac, iOS
- Lokalt
- Inget konto krävs

Använder själv detta över TeamViewer.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Tack ska prova