Vad ser du fram emot för teknik under 2017?

Permalänk

- OLED i 75" eller större till vettigt pris.
- MQA streaming via Tidal som utlovades redan 2015.
- Mjukvara och/eller hårdvara för surround med Devialet Phantom Gold.
- Att filmindustrin skrotar nuvarande licensmodeller och ger oss tillgång till film på ett enkelt sätt on demand. Skulle utan vidare betala flera hundra i månaden för smidigheten och tillgängligheten.

Gott Nytt År.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle vara önskvärt att USB-c kontakten med anamnas av tillverkarna, även apples ios enheter. Skulle också vilja se Thunderbolt 3 i alla datorer med USB-c för maximal funktion och mindre fragmentering.

Komforten med en universell kabel för alla möjliga enheter skulle göra det värt att köpa ny hårdvara även om prestandan bara är marginellt bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surface Pro 4 - i7 6650U @ 2,2 GHz - 16 GB RAM - 256 GB SSD

Permalänk

Har kollat in HTC Vive och Oculus och det ser verkligen rolig ut så jag ser fram mot VR och augmented reality till rimliga priser.

Alltså gå runt i och interagera i en 360 graders 3D spelvärld istället för att sitta framför skärmen hoppas jag på nästa år. Sen vore det ganska kul med augmented reality, tänk om varje cykelpendling skulle bli ett äventyr istället för regn och rusk eller cruisa längs beachen på en paradisö på väg till jobbet :D. Och vilka roliga lan partyn det skulle bli mitt i stan, en bunt galningar som springer runt med vr brillor och gör konstiga gester :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Nu har var och vartannat inlägg redan nämnt det, men jag skulle gärna se att alla stora tillverkare hoppar på OLED-tåget så det blir konkurrens och prispress.

En annan önskan är att VR inte dör under året. Skulle luften gå ur kommer det att ta 20 år till som förra gången innan företagen vågar slänga miljarder på VR igen. Om vi ser på hur prestandan på grafikkort och hur upplösningen på mobilskärmar utvecklar sig (det är ju de två parametrarna som bestämmer) så är vi ju bara ett par år från en fullfjädrad VR-upplevelse utan alla barnsjukdomar och till ett vettigt pris. Men det måste ju överleva dit också. En riktig killer-app som blir så stor att mormor pratar om den och inte bara de redan frälsta, skulle ju underlätta.

Fast det viktigaste är väl kanske att AMD inte går i konkurs...men det gäller iofs varje år.

Permalänk
Datavetare

Lansering av C++17 samt officiellt stöd för Aarch64 i Raspbian för RPi3.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Trådlös laddning med längre räckvidd. TV + Spelmonitor i en och samma skulle vara grymt.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Att DX12 inte fortsätter vara skit

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

2017 blir året då Linux slår igenom på skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Philips släpper om någon vecka sin första oled vilket är positivt för konkurrensen.

Gissar att den är gjord på OLED panel från LG? Isåfall blir det ju garanterat dyrare än LGs och kommer inte påverka lägstapris för OLED. Men ändå kul att fler gör OLED apparater.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

OLED TV utan barnsjukdomar eller andra problem (brus i mörka områden, störande ABL, image retention etc.), med låg input lag oavsett HDR-läge.

Tyvärr tror jag inte det kommer hända förrän någon annan än LG börjar tillverka paneler, vilket jag också skulle önska.

Permalänk
Medlem

grafikkort med hbm2/hbm3 minnen

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

En recension av Phanteks Enthoo Elite. Just nu är det tyst som i graven både hos tillverkaren och recensenter.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Vikbara processorer vore kanon!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av anon13728:

Från Google: Chromecast med möjlighet att casta bild till TV men plocka ljudet från mobilen. tex när man sitter i soffan och kollar på Netflix på tv:n men inte vill väcka resten av huset.
Skickades från m.sweclockers.com

Tips: Hörlurar...
Jag castar till receivern sen är det bara att välja vart ljudet ska ta vägen.

Väntar på en vettig 144hz IPS för 1080p spelande som man kan redigera bilder på hyfsat.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Mer 144hz IPS paneler, från andra tillverkare än AU Optronics.

Sjukt intresserad av detta, finns det någon du vet som ska släppas och när?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En 32 tums 144hrtz ips skärm med 2560x1440 och g-sync,får jag det så är iallafall jag nöjd !

Apropå skärmar,är det någon som sitter på info om senare släpp nästa år?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

@Wildtigaah:
Dammar av min kristallkula och siar lite, kommer tillbaka med svar sen

Permalänk
Medlem

Ryzen och Vega såklart!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på nya x299-plattformen, dyker det upp något bra moderkort runt 2000:- där så kan det nog bli en uppgradering till sist.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FamousFred:

Tips: Hörlurar...
Jag castar till receivern sen är det bara att välja vart ljudet ska ta vägen.

Väntar på en vettig 144hz IPS för 1080p spelande som man kan redigera bilder på hyfsat.

Har ingen reciever. Scenariot är att man ligger i soffan och kollar netflix i telefonen, med hörlurar på. Vill skicka bilden till TVn, men att ljudet går via mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Att DX12 inte fortsätter vara skit

Ska förbättras

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch.
Android Nougat till min S7 Edge.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Permalänk
Medlem

större hårddisk, 12-15 TB kanske

Permalänk
Medlem

27", 144hz, 1ms, 2560x1440, IPS, G-Sync/Freesync

Att det släpps massvis med skärmar med dessa specs eller bättre, till ett pris som inte får en att svimma

Visa signatur

EDM/Hardstyle fanatic. Competitive Gamer.

https://youtu.be/j9YRPrwfv9I

Permalänk
Medlem

Ghost Recon Wildlands

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Permalänk
Medlem

7700K o 1080 ti 😄
Gott nytt år till alla.

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på OLED/HDR i skärmar till mindre än en månadslön? Annars får jag ta det säkra kortet och säga VR. Gärna 4k till nästa generation men jag tror inte att ögontracking och särskilt inte LightField kommer att vara implementerat tills dess.

Permalänk
Medlem
  1. Cpu med integrerad gpu (AMD eller Intel) som fixar 4K HDR (via hdmi 2 med hdcp 2.2), vilket borde kommit under första halvåret 2016 men drar ut på tiden.

  2. En högpresterande Zen; det vore skoj att köra AMD-cpu igen, det har passerat många år sedan sist (om jag inte räknar min htpc).

  3. OLED-skärmar (med åtminstone 4K 60Hz och gärna HDR), men de kommer knappast under 2017.

  4. Ett singelgrafikkort som orkar driva krävande spel i 4K i åtminstone 60 fps. Men jag tvivlar starkt på att varken Vega eller eventuell 1080 Ti kommer klara detta.

  5. En VR-lösning som inte ger mig åksjuka.

Visa signatur

5950X, 3090