Permalänk
Skrivet av biorrith:

Haha oj, 51 timmar och jag är bara rank 5-1-3-3

hehe ja så kan det vara, lättaste att ranka upp varje enskild klass är att tex som medic hela folk hela tiden eller som support ge ut ammo och hela tiden hjälpa medspelare istället för att bara gå på kills då lvlar man upp fort.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Då hade inte 1070/1080 SLI strulat.

Jag pratar inte om SLI för vissa typer av kort, jag pratar om SLI generellt. Dom vill att du köper nya kort och kör singel, alltså att köpa high end varianterna. Dom tjänar inte lika mycket på att du köper ett andra kort (oftast begagnat ifall det är en äldre serie) än att du köper det nyaste. Läs hela inlägget istället för att surra dig fast på en mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Jag pratar inte om SLI för vissa typer av kort, jag pratar om SLI generellt. Dom vill att du köper nya kort och kör singel, alltså att köpa high end varianterna. Dom tjänar inte lika mycket på att du köper ett andra kort (oftast begagnat ifall det är en äldre serie) än att du köper det nyaste. Läs hela inlägget istället för att surra dig fast på en mening.

Okej. Så du säger att det är DICE fel men du passade på att spy lite på Nvidia bara för att att. Om DICE la till mus acceleration i en patch, skulle det varit mustillverkarens fel då?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Okej. Så det är DICE fel men du passade på att spy lite på Nvidia bara för att att. Om DICE la till mus acceleration i en patch, skulle det varit mustillverkarens fel då?

Ja, även ifall DICE tabat sig rejällt med den här patchen så har det varit en del strul med SLI i fler andra nya spel. Som jag har läst runt på olika forum så är drivisarna inte lika optimerade i SLI som dom brukade vara förut. Vilket får mig att dra den enda logiska slutsatsen, att man inte lägger ner lika mycket tid på den biten när dom gör som nya drivsen. Även sett från patchen så verkade inte DICE ha testat patchen i en enda SLI rig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slothensen:

Kan det vara skins som ni fått ifrån battlepacks? Isåfall måste ni låsa upp vapnet först, sedan kan ni använda skinnet om ni väljer det i customize menyn

Jaha, så det är bara skins man får i battlepacksen?
Det har man ju ingen nytta av..

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Jaha, så det är bara skins man får i battlepacksen?
Det har man ju ingen nytta av..

Man får lite pusselbitar också

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Man får lite pusselbitar också

Och xp boosts ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Påverkar xp boosts/dubbel xp weekends fortfarande score per minute?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är det någon som tycker att någon bana dippar i frames mer än den andra?

Själv tycker jag ST Quentin Scar är den bland mest krävande, i dom mest hektiska striderna med explosioner och luftskepp faller, så kan de gå från 80 ner till 56, men de är väl väldigt kortvarigt. Men ändå ganska drygt, ofta får man den där symbolen som indikerar för frames, varningssymbolen.

Permalänk
Medlem

Ja det är på den och Empire's Edge jag har haft dom lägsta fps dipparna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Jag funderar på att köpa en flygjoystick och undrar om det finns något stöd för det i spelet? Har läst några gamla trådar från Beta-tiden då det inte fanns något stöd. Är detta fixat?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K @ 3,9Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12 S GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 10 x64.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackis:

Man får lite pusselbitar också

Jag har inte spelat så mycket ännu.
Men pusselbitar??
Förklara gärna.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@Mange43:

För att låsa upp vissa melee legendarys så måste du ha 6st pusselbitar som sen blir det vapnet när du samlat alla bitar som du kan få av att öppna lådor.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag har inte spelat så mycket ännu.
Men pusselbitar??
Förklara gärna.

En liten video.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Har dom fixat problemet nu med BF1 i senaste Nvidia driver? Vågar man tanka den?

Vet inte vad du pratar om, men sista drivrutinerna från Nvidia är inget att ha om man vill lira Battlefield 1.
Det blir att spelet går till fönster mitt på en bana, och några trevliga djupa dips hit och dit.
375.70 är de bästa drivrutinerna för mig än så länge.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

Omg.. provade det som står i länken nedan och voila.. prepatch grafiken tillbaks plus fler fps ! Helt sjukt..
Märkte direkt att spawnkartan var skarpare och sen skarpare i spelet plus boost i fps. Det är inte placebo ! Märkte direkt efter patch att något ändrats. Hoppas man slipper mecka mer nu.

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/63432/pc-ultra-graphics-downgrade-bug-workaround-stickied

En bild efter efter jag gjorde ovanstående. Har tyvärr ingen screenshot från samma ställe innan men var som en otydlig hinna innan.

Permalänk
Medlem

Öppnade nyss ett case om refound, så mycket flimmer så jag får huvudvärk.. Har spelat 74 timmar men började uppleva detta nu efter senaste uppdateringen. Tror ni det kommer gå igenom?

Visa signatur

i7 6700k, G.SKILL 32GB, GTX 1080Ti, Z170, In Win

Permalänk
Medlem

Ser att det kommit upp massa hyrda servrar nu, men alla CQ har 64p.... har dom gjort så att man inte kan ändra det? Måste det va 64p oavsett? 
Tycker det är lite väl rörigt iland med 64p... 48-50 är mer lagom, och hade vart kul med CQ small med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobn:

Öppnade nyss ett case om refound, så mycket flimmer så jag får huvudvärk.. Har spelat 74 timmar men började uppleva detta nu efter senaste uppdateringen. Tror ni det kommer gå igenom?

Min första reaktion är "spelat 76h och vill ha pengarna tillbaka? Som att äta en kaka och vilja ha den kvar".

Men det är ju om man jämför med "Öppet köp". Sen började jag fundera lite och istället jämföra med den lagstadgade garantin (eller vad det nu heter) som gäller i 3 år för vanliga produkter. Fast då skulle ju EA få tre chanser att reparera produkten först. Intressant att se någon försöka bevisa vems fel det är när en patch gör ett spel ospelbart. "Det funkar för andra" kanske är tillräckligt?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel är det enda jag kan säga. Ni som inte köpt det, gör det

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Omg.. provade det som står i länken nedan och voila.. prepatch grafiken tillbaks plus fler fps ! Helt sjukt..
Märkte direkt att spawnkartan var skarpare och sen skarpare i spelet plus boost i fps. Det är inte placebo ! Märkte direkt efter patch att något ändrats. Hoppas man slipper mecka mer nu.

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/63432/pc-ultra-graphics-downgrade-bug-workaround-stickied

En bild efter efter jag gjorde ovanstående. Har tyvärr ingen screenshot från samma ställe innan men var som en otydlig hinna innan.

http://www.forumbilder.com/images/2016/11/24/ScreenshotWin32_Final_008.png

Verkar vara många som klagar på grafiken efter patchen på battlefields forum. Jag har provat att växla mellan grafikinställningarna och sen ha den kvar på ultra som har tipsats och jag ser då ingen skillnad mot grafiken innan patchen. Lite skumt, undrar om folk bara tror sig se skillnader.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Verkar vara många som klagar på grafiken efter patchen på battlefields forum. Jag har provat att växla mellan grafikinställningarna och sen ha den kvar på ultra som har tipsats och jag ser då ingen skillnad mot grafiken innan patchen. Lite skumt, undrar om folk bara tror sig se skillnader.

Det är nog en bugg som inte drabbar alla. Är helt säker på att det skillnad för mig då jag direkt efter patchen såg att det ändrats innan jag läste på forum. Hade inget varit fel hade jag inte märkt något då det inte hänt i andra spel efter patch att jag tänk oj vad hände med grafiken. Det räckte inte att bara byta till auto och sen tillbaks till ultra, jag fick dra upp resolutionscale och sen ner tillbaks till 100 igen också. Vet inte omdet blev permanent, får se när jag lirar lite senare.

Permalänk
Medlem

Iaf, runt 60 timmar nu:

* Tanks har granater som kommer ut ovanför dem, bra jobbat.
* Infanteri har kulor som kommer ut från ovandelen på hjälmen, bra jobbat där, igen.
* 10-15 snipers eller vad ni vill kalla dom "scouts" beroende på karta, förutom på Argonne där dom är färre.
* Vapnen är helt balanserade efter kuta och skjut som en galning från höften och de som måste siktas, med snipers som äger allt 40+. Alltså, en del vapen har så bra hipfire så det inte är ens lönt att fundera på hipfire medans den andra halvan måste köra med ads.
* Nerfade AA det första dom gjorde, sen om det är balanserat eller ej vet jag inte riktigt.
* Kartorna är antingen fruktansvärt öppna, eller tvärtom.

Gick tillbaka till Bf4 nu ikväll en stund efter att kanske fått ihop två timmar Bf1 totalt den här veckan, och det första jag reagerade på var den fruktansvärt horribla 3d-spottingen där jmf med Bf1. Dock var det kul att kunna använda vapen som både var användbara på tre meter och på 50 meter.

Iaf känns det lite som att jag spelat klart Bf4 med alla dess thermal tanks med deflektorsköldar och det blir kanske lite Bf1 ibland, men jag kommer nog aldrig att köpa dlc:erna om dom inte kastar dom emot mig snorbilligt.

Permalänk
Medlem

Måste slänga in en liten bajshög på EA/Dice efter att ha köpt sig en server en månad för att testa.
Absolut kul att kunna ställa in lite som man själv behagar, men desto svårare att få till ett gäng spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

* Tanks har granater som kommer ut ovanför dem, bra jobbat.
* Infanteri har kulor som kommer ut från ovandelen på hjälmen, bra jobbat där, igen.

Så har det ju tyvärr alltid varit i Dice spel och jag har aldrig någonsin hört någon från deras sida ta upp det heller.
Har alltid tyckt det är konstigt att folk inte stör sig mer på det.

Det vi menar här är att om du enbart ser huvudet på en fiende så på hans skärm står han med vapen över kanten och kan skjuta. Väldigt ologiskt och borde uppmärksammas mer.

Spotting är mycket bättre i BF1 än tidigare! Även om jag föredrar minimap-spotting only.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Dom arbetade ju på att ta bort headglitch i BF4, men dom fortsatte alltså på samma spår i BF1? Känns skevt, minst sagt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Måste slänga in en liten bajshög på EA/Dice efter att ha köpt sig en server en månad för att testa.
Absolut kul att kunna ställa in lite som man själv behagar, men desto svårare att få till ett gäng spelare.

Så länge man inte kan kicka spelare finns ingen anledning att hyra en server.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Problem på BF 1 har sluta fungerar på min dator .. men igår inte problem men vad fel på ? jag har testa andra spela inte problem .. men bara Battlefield som problem ..

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Så länge man inte kan kicka spelare finns ingen anledning att hyra en server.

Du kan ställa in en hel massa annat, och på så sätt spela på ett annorlunda sätt.
Sen är det fortfarande i BETA, förhoppningsvis kommer flera funktioner längre fram.

Permalänk
Medlem

fan försökte spela idag första gången på några veckor, fan vilket flickering alltså , verkar som att det kommer ta några veckor innan de kan patcha det

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200