Permalänk

Blivande freenas server startar i ~2 sek

Har slängt ihop en server ifrån lite gamla datordelar jag hade liggande och tänkte köra freenas på den.
När jag slår på strömbrytaren på nätaggregatet så snurrar cpu fläkten igång och hårddiskarna verkar också komma upp i varv i ~2 sekunder sen slocknar den helt. Den reagerar inte alls när jag försöker starta den sen med vanliga strömknappen på chassit (är 99% jag dragit alla kablarna rätt men man vet ju aldrig)
Är extremt trångt i chassit så bild på kabeldragning kommer nog inte hjälpa men kan försöka ordna det under dagen.

Datorkomponenterna:
Nätaggregat: Chieftec nitro 85+ (osäker på watt men 550+ och fungerade felfritt i "huvuddatorn" förut)
Moderkort: MSI B75MA-P45 (köpt från butik för bygget, aldrig använt tidigare)
cpu: Intel Core i5 2320 (fungerade felfritt i förra bygget den tillhörde, har legat orörd i cpu tray sen dess)
cpu kylare: be quiet! Shadow Rock LP (nyköpt)
ram: 4X Corsair XMS3 DDR3 PC10600/1333MHz CL9 4GB
hdd: 6X Seagate Barracuda ST2000DM001 64MB 2TB
chassi: gammalt acer, osäker på model

Råd vad nästa/först steget är i felsökningen?
Huvudmisstänkta verkar vara cpun och moderkortet men osäker hur jag ska kunna utesluta något av de.

edit: har alltid använt esd armband när jag haft med datordelarna att göra btw

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...