Nintendo presenterar NES i krympt format

Permalänk
Medlem
Skrivet av codeinjection:

Även om miniNES är intressant så är det 'The AVS' (retroUSBs hdmi NES) jag är mest taggad för:
http://www.nintendolife.com/news/2016/05/retrousbs_hdmi_nes_t...

(edit: detta gäller för oss som vill kunna använda de gammla neshandkontrollerna och kassetterna!)

Verkar ju intressant, men vad är anledningen till 720p... varför inte 1080p, eller 4K som snart kommer finnas på varje ny TV.

Permalänk
Medlem

@codeinjection: Den kommer väl likt Analogue Nt använda originalprocessor och grafikchip för 100% kompatibilitet?

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Verkar ju intressant, men vad är anledningen till 720p... varför inte 1080p, eller 4K som snart kommer finnas på varje ny TV.

Låg la precis på gränsen till vad de kunde göra med orginalhårdvaran (utan fuskemulering).

Skrivet av K0DD4Z:

@codeinjection: Den kommer väl likt Analogue Nt använda originalprocessor och grafikchip för 100% kompatibilitet?

Har inte grävt in i databladet men jag vet att alla viktiga NES patent gick ut för ett antal år sedan och att detta är en av de mer (mest?) seriösa NES klonerna hittils även om enheten ser ut som en 1977 AMC Gremlin eller 1974 Pontiac Grand Am

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk

(dubbelinlägg då jag inte längre kan redigera det gamla)

Helt ärligt vill jag inte spekulera i något då jag generellt inte gräver mig in i nya produkter förens jag har 100% köpintresse vilket jag oftast inte når förens jag sett reviews och andra människors personliga upplevelser (vad som ser bra ut på papper behöver nödvändigtvis inte fungera bra i verkligheten).

Jag har exakt samma syn på miniNES:n (NES CE) även om de bör ha en bättre/större möjlighet att vara mer till en kvalitetsprodukt då det är något nintendo själva står bakom/stöder.

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax