AMD:s styrkrets "Promontory" för Zen uppges ha designproblem

Permalänk
Avstängd

Så samma problem som intel socket 2011 hade då. det var ju skoj.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var mer goda nyheter i artikeln än dåliga. Att AMD får bra yield är ju inte helt oviktigt med tanke på deras ekonomiska situation. Lägre hastighet (hur mycket??) på USB 3.1 är så klart inte bra, men i det stora hela inget som kommer få folk att låta bli att köpa. Som nämns i artikeln så kan man ju köra på tredjeparts chip.

Nej, låt oss istället glädjas åt bra yield

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Har tittat runt på nätet. Hittar ingen annan källa på detta. Märkligt. Men ni (SWEC) kanske har inside info

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahippo:

Har tittat runt på nätet. Hittar ingen annan källa på detta. Märkligt. Men ni (SWEC) kanske har inside info

De länkar ju källan – Digitimes.

Permalänk

Tråkigt men det hade nog blivit tråkigare prislapp om de fixat felet. 3 miljoner dollar endast för att tillverka en ny batch, samt månader av arbete och alla tusentals arbetares löner, samt att alla chip hittils måste kasseras. skulle nog bli dyrare för konsumenter i slutändan att fixa detta.

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem

Lite underligt att man anser kretsen färdig designad när ett fel som detta uppdagas, det är trots allt flera månader kvar till försäljningsstart och volym produktionen inte har inletts. Man borde man väl kunna åtgärda problemet utan att gå onödiga och kostsamma omvägar om nu inte felet kräver så pass omfattande ändringar att det inte går att genomföra inom tidsplanen för inledande produktionen och lanseringen av Zen plattformen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Lite underligt att man anser kretsen färdig designad när ett fel som detta uppdagas, det är trots allt flera månader kvar till försäljningsstart och volym produktionen inte har inletts. Man borde man väl kunna åtgärda problemet utan att gå onödiga och kostsamma omvägar om nu inte felet kräver så pass omfattande ändringar att det inte går att genomföra inom tidsplanen för inledande produktionen och lanseringen av Zen plattformen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl snarare så att de inte vill kännas vid några problem och därför kommer med sådana uttalanden. Felet är inte på något sett bekräftat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av para[Z]ite:

Tråkigt men det hade nog blivit tråkigare prislapp om de fixat felet. 3 miljoner dollar endast för att tillverka en ny batch, samt månader av arbete och alla tusentals arbetares löner, samt att alla chip hittils måste kasseras. skulle nog bli dyrare för konsumenter i slutändan att fixa detta.

Precis, troligen försent att fixa nu. Har troligen byggds upp ett lager och inte billigt att lösa det nu.

Men vi vet inte om det är sant. Men låter som det är för låg strömstyrka i så fall eller liknande om det måste vara korta kopparbannor (om det stämmer).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

På tal om ingenting, Asmedia får säkert sälja USB3.1-kretsar om det finns någon sanning i problematiken. Så inte säkert de ser det som någon katastrof. Som felet är beskrivet så låter det som att det går att fixa med en ny revision, det är bara att en ny revision kan ta ca 6 månader att få till, då bara tillverkningen i sig tar flera månader. Dock lite komiskt om det stämmer, Asmedia kan och har redan tillverkat USB-kontrollers tidigare, så de om några bör kunna integrera det i ett chipset. Tidigare AMD-chipsets hade väl integrerat USB-kontroller från Renesas. Man kan hoppas att det blir något vettigt av det hela.

Permalänk

Själv bryr jag mig inte ett smack om usb 3.1 så detta rör mig inte i ryggen.

jag har för tusan inte ens usb 3.0 portar i min dator

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Själv bryr jag mig inte ett smack om usb 3.1 så detta rör mig inte i ryggen.

jag har för tusan inte ens usb 3.0 portar i min dator

Usb 3.0 är för mesar som inte vågar vänta. Usb 2 4-ever.

Jag använder bara mina 2.0 portar för tyngre överföring.

Om jag köper en dator med 3.1 så skyndar jag mig in i bios och stänger av port-jävlarna i ren protest!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Skrivet av serverfel:

Usb 3.0 är för mesar som inte vågar vänta. Usb 2 4-ever.

Jag använder bara mina 2.0 portar för tyngre överföring.

Om jag köper en dator med 3.1 så skyndar jag mig in i bios och stänger av port-jävlarna i ren protest!

Haha!

Hade mitt moderkort haft stöd för USB3/3.1 så hade jag nog använt det. MEn i dags läget har jag det inte

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Redan på första sidan länkade någon till Swec's källa som dementerar den här nyheten som ett rykte. Så tagga ner i diskussionen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LPG:

2-5 dollar, 16-40 kr per moderkort extra när man ändå betalar kanske 1500 är väl inte illa direkt?

Med tanke på att en stor anledning till att Firewire dog ut var en kostnad på 1 dollar per moderkort. Har inte sett något officiellt men det sägs att Nvidia tar 5 dollar per moderkort i licenskostader för att använda SLI och det är därför du bara ser stöd för SLI på dyrare moderkort medans alla moderkort med mer än en PCIe-port har stöd för Crossfire som är gratis. Samma visa med Thunderbolt som gick på 5-10 dollar beroende på styrkrets. Du måste upp en bit i prissegmenten innan du ser Thunderbolt för det lägger på rätt mycket pengar.

Sen får vi se hur stort problemet är i praktiken också. Om det inte är ett väldigt stort fel lär det knappast drabba någon hemmaanvändare då i princip ingen använder den bandbredden externt. Men det är dålig PR och det kommer se dåligt ut i alla recensioner.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

NEEEJ! man FÅR inte göra såhär!! "Ja vi vet att det är fel på produkten men vi kör på som om det regnar!"... Fy fan vad sur jag blir

Inte för att jag använder USB så mycket men principen av att ha produkter som har kända fel vid leverans gör mig illa till mods. Hoppas de löser det, eller ännu hellre, hoppas det är skitsnack.

Du verkar inte ha några problem med att det är känt att WIN10 övervakar sina användare så varför är det ett problem här? Det mesta som släpps har diverse fel och problem annars skulle det aldrig släppas i jakt på perfektion.

För mindre MBOs är det inte ett problem och för större får de väl planera layouten lite bättre alternativt ha en repeater. Knappast ett jätte problem och definitivt inte värt att fördröja Zen för. Jag behöver flera kärnor betydligt mer än vad jag bryr mig om USB och med tanke på hur sketen USB är i allmänhet är det nog inte många som skulle påverkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Med tanke på att en stor anledning till att Firewire dog ut var en kostnad på 1 dollar per moderkort. Har inte sett något officiellt men det sägs att Nvidia tar 5 dollar per moderkort i licenskostader för att använda SLI och det är därför du bara ser stöd för SLI på dyrare moderkort medans alla moderkort med mer än en PCIe-port har stöd för Crossfire som är gratis. Samma visa med Thunderbolt som gick på 5-10 dollar beroende på styrkrets. Du måste upp en bit i prissegmenten innan du ser Thunderbolt för det lägger på rätt mycket pengar.

Sen får vi se hur stort problemet är i praktiken också. Om det inte är ett väldigt stort fel lär det knappast drabba någon hemmaanvändare då i princip ingen använder den bandbredden externt. Men det är dålig PR och det kommer se dåligt ut i alla recensioner.

Från vad jag har hört så kan SLI bara användas om man kör det i PCI-Express x8/x16, lägre än det funkar inte. Crossfire däremot fungerar med x4 vilket många av de moderkort som har Crossfire stöd men saknar SLI stöd har på den andra PCI-E sloten.

Visa signatur

Siter som tar upp Frame Times/99th percentile/1% low fps i sina grafikkortstester: http://www.gamersnexus.net/, http://www.guru3d.com/, http://www.custompcreview.com/, http://arstechnica.co.uk/ http://www.pcper.com/, http://techreport.com/, http://www.tomshardware.com/,
Site som tar upp om spelen som är testade i deras grafikkortsrecensioner är sponsrade eller utvecklade i samarbetade med Nvidia/AMD: http://techgage.com/category/graphics-and-displays/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Du verkar inte ha några problem med att det är känt att WIN10 övervakar sina användare så varför är det ett problem här? Det mesta som släpps har diverse fel och problem annars skulle det aldrig släppas i jakt på perfektion.

För mindre MBOs är det inte ett problem och för större får de väl planera layouten lite bättre alternativt ha en repeater. Knappast ett jätte problem och definitivt inte värt att fördröja Zen för. Jag behöver flera kärnor betydligt mer än vad jag bryr mig om USB och med tanke på hur sketen USB är i allmänhet är det nog inte många som skulle påverkas.

"Övervakningen" I windows 10 är inget fel, och det är enligt specifikation från Microsoft. Så det var den dummaste jämförelsen jag hört på länge, och dessutom Post hoc ergo propter hoc-varning så det skriker om det. Skärp dig. USB har olika specifikationer som det skall uppfylla och gör det inte det så är det ju ett fel.

Angående Windows 10 så har ingen ännu lyckats bevisa att Microsoft använder telemetridatan illvilligt, och jag tänker inte gå runt och vara konspiratorisk "utifall att", därför har jag inga problem med det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Med tanke på att en stor anledning till att Firewire dog ut var en kostnad på 1 dollar per moderkort. Har inte sett något officiellt men det sägs att Nvidia tar 5 dollar per moderkort i licenskostader för att använda SLI och det är därför du bara ser stöd för SLI på dyrare moderkort medans alla moderkort med mer än en PCIe-port har stöd för Crossfire som är gratis. Samma visa med Thunderbolt som gick på 5-10 dollar beroende på styrkrets. Du måste upp en bit i prissegmenten innan du ser Thunderbolt för det lägger på rätt mycket pengar.

Sen får vi se hur stort problemet är i praktiken också. Om det inte är ett väldigt stort fel lär det knappast drabba någon hemmaanvändare då i princip ingen använder den bandbredden externt. Men det är dålig PR och det kommer se dåligt ut i alla recensioner.

Vet du om det var någon skillnad på Firewire 400 och 800 i licenskostnader? 400 (1394a) fick ju ändå hyfsad spridning utanför Mac-sfären i början av 00-talet, men 800 (1394b), som var mer än dubbelt så snabbt och behöll övertaget i många år, i stort sett inte alls fanns i något annat än en Mac. Priserna för FW400 blev hyggliga efter ett tag, men FW800 har alltid varit dyrt.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Har inte sett något officiellt men det sägs att Nvidia tar 5 dollar per moderkort i licenskostader för att använda SLI och det är därför du bara ser stöd för SLI på dyrare moderkort medans alla moderkort med mer än en PCIe-port har stöd för Crossfire som är gratis.

Nvidia tillåter inte SLI om inte PCIe-porten är åtminstone 8x såvitt jag vet.
Vissa moderkort har bara en 16x sen 4x vilket fungerar med crossfire men inte med sli.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"Övervakningen" I windows 10 är inget fel, och det är enligt specifikation från Microsoft. Så det var den dummaste jämförelsen jag hört på länge, och dessutom Post hoc ergo propter hoc-varning så det skriker om det. Skärp dig. USB har olika specifikationer som det skall uppfylla och gör det inte det så är det ju ett fel.

Angående Windows 10 så har ingen ännu lyckats bevisa att Microsoft använder telemetridatan illvilligt, och jag tänker inte gå runt och vara konspiratorisk "utifall att", därför har jag inga problem med det.

Fast kretsen uppfyller ju specifikationen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

"Övervakningen" I windows 10 är inget fel, och det är enligt specifikation från Microsoft. Så det var den dummaste jämförelsen jag hört på länge, och dessutom Post hoc ergo propter hoc-varning så det skriker om det. Skärp dig. USB har olika specifikationer som det skall uppfylla och gör det inte det så är det ju ett fel.

Angående Windows 10 så har ingen ännu lyckats bevisa att Microsoft använder telemetridatan illvilligt, och jag tänker inte gå runt och vara konspiratorisk "utifall att", därför har jag inga problem med det.

A ju. Samarbete mer NSA glömmer vi bort för det var inte officiellt bekräftat av NSA och MS (konstigt nog).

Controllern fungerar enligt specifikationer. Det är problem när man har långa ledningar. Så det är en begränsning av användningsrymden inte att den inte följer specifikationer. Liknande med bilar som går olika långt på en tank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

A ju. Samarbete mer NSA glömmer vi bort för det var inte officiellt bekräftat av NSA och MS (konstigt nog).

Controllern fungerar enligt specifikationer. Det är problem när man har långa ledningar. Så det är en begränsning av användningsrymden inte att den inte följer specifikationer. Liknande med bilar som går olika långt på en tank.

Du verkar gilla Post hoc ergo propter hoc. Men skall man se till verkligheten så behöver inte ett tidigare "sammarbete" (överdrivet och löjligt att kalla det för det, snarare tvång) betyda att det fortfarande är så. PRISM bevisar ju dessutom att Microsoft är fullt kapabla att samla in data även i tidigare operativsystem, så varför ska jag vara mer nervös över Windows 10? Ska vi fortsätta den här diskussionen får du sluta upp med att stapla felslut på varandra för det blir bara virrigt och inte konstruktivt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@GilbertG:

Samma personer som gick på ryktet att Radeon 480 skulle komma först i Oktober. De gillar att sprida galla över allt som har med AMD att göra helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Du verkar inte ha några problem med att det är känt att WIN10 övervakar sina användare så varför är det ett problem här? Det mesta som släpps har diverse fel och problem annars skulle det aldrig släppas i jakt på perfektion.

PRISM, NSA, FRA osv. Har redan krafter att spela in alla dina samtal, se all din internet trafik och mycket mer med eller utan W10.

För att "klara dig undan" sånt så måste du köra en Linux dist där du har översyn på koden och det kommer från en community och hemsida man litar på. Sen kan du endast köra med program som har öppen källkod. Sen blir det att Kryptera allt på datorn och köra med en VPN som man kan lita på, sen måste du enbart köra med hemsidor som har bra säkerhetsprotokoll och går att lita på. Finns även hårdvara som har blivit manipulerad under frakt eller redan från fabrik och då har de 100% kontroll över din dator och de enda du kan göra är att hyva skiten.

Listan kan man göra hur lång som helst men du fattar vinkeln.

Visst det med W10 är inte direkt det bästa men de kunde ändå få tag i dig i gamla system. I dagens läge ger vi även bort information om oss frivilligt. E-mail konton på diverse sidor, Facebook, Spel och tjänster som steam, Drm, webbläsare, antivirus osv.

Det är en riktigt kass situation vi sitter i men det är knappast W10 som är den stora boven.

Det finns endast en lösning och det är att man aldrig kopplar upp sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FishTank:

Från vad jag har hört så kan SLI bara användas om man kör det i PCI-Express x8/x16, lägre än det funkar inte. Crossfire däremot fungerar med x4 vilket många av de moderkort som har Crossfire stöd men saknar SLI stöd har på den andra PCI-E sloten.

Skrivet av LPG:

Nvidia tillåter inte SLI om inte PCIe-porten är åtminstone 8x såvitt jag vet.
Vissa moderkort har bara en 16x sen 4x vilket fungerar med crossfire men inte med sli.

Det förklarar en del riktigt billiga moderkort med enklare styrkretsar men inte alla enklare Z170 och motsvarande som har x8/x8 men som ändå saknar stöd för SLI. Mitt moderkort (Z77) stödjer till exempel x8/x8 men saknar stöd för SLI.

Skrivet av GilbertG:

Vet du om det var någon skillnad på Firewire 400 och 800 i licenskostnader? 400 (1394a) fick ju ändå hyfsad spridning utanför Mac-sfären i början av 00-talet, men 800 (1394b), som var mer än dubbelt så snabbt och behöll övertaget i många år, i stort sett inte alls fanns i något annat än en Mac. Priserna för FW400 blev hyggliga efter ett tag, men FW800 har alltid varit dyrt.

Ingen aning men i början fick ju Firewire draghjälp av att alla DV-kameror hade Firewire som standard. Fast kanske är en slump att DV och Firewire dog ut ungefär samtidigt. Det var i alla fall den enda saken jag någonsin använt Firewire till. Det var aldrig tillräckligt säkert att det skulle finnas Firewire för att jag skulle våga köpa en extern hårddisk.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Jag hade en gång en stationär HP med en lustig grej i en av 5,25" platserna.

Det var en minneskortsläsare staplad på en 3,5" diskettstation och dessa satt på höger sida, i "hålet" till vänster satt en liten låda med en ensam usb, mikrofon, hörlursuttag, och en stackars firewire port som aldrig kom till användning.
Det konstiga var att HP kombinerade firewire och usb i kontakten till moderkortet.

För den som är intresserad av vad det var för maskin så går det nog att lista ut från specs:

Både dvd läsare och dvd brännare
Athlon XP 2800 (2.084 ghz single core)
512MB ram (ddr 1 antagligen)
Nvidia GeForce MX 440
80 hårddisk
Harman Kardon högtalare
HP f1703 (lcd skärm 17" - 1280x1024)

Dold text

Kändes riktigt trevligt när man bytt till ett Sapphire Radeon x1650 pro, 1gb ram och satt i ett Soundblaster
(mitt Soundblaster höll tills jag bytte till den i min signatur, den saknar PCI kortplats )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahippo:

Har tittat runt på nätet. Hittar ingen annan källa på detta. Märkligt. Men ni (SWEC) kanske har inside info

Skrivet av Petterk:

De länkar ju källan – Digitimes.

Ja Digitimes som av någon anledning alltid har vaga källhänvisningar, denna gången något från icke namngivna aktörer i industrin.

En liten nypa salt behövs, även om Digitimes träffar rätt ibland

Oavsett så, en lägre hastighet på USB 3.1 är inte hela världen så länge det inte blir i närheten av USB 2.0 hastighet.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

De länkar ju källan – Digitimes.

Men är det en nyhet att rapportera. Inte enas hökarna angriper. Att PCB tillverkarna har problem är ingeting. Det är 4-7 månader innan det släpps. Därför reagerade jag. Kom igen SWEC, ni kan bättre. Det finns oändliigt massa andra och större fel att rapportera, vad hände med logiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Haha!

Hade mitt moderkort haft stöd för USB3/3.1 så hade jag nog använt det. MEn i dags läget har jag det inte

Jag skojjade såklart, men man klarar sig bara fint utan.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

@serverfel:

Jo det förstod jag

Men det är som du säger, det är inte hela världen!

På tal omdet så är jag nästan sugen på att se om mitt usb 3kort jag har liggande i någon låda, om det funkar

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti