Asus ROG Swift PG348Q – 34-tumsskärm med Nvidia G-Sync i upp till 100 Hz

Permalänk
Avstängd

Kanske dags att ha text som tillval i spelaren så som han sluddrar i varje video, dock intressanta recensioner ändå!

Permalänk

Väntar istället när 144hz skärmar kommer i ultrawide<3

Permalänk
Skrivet av hygea:

Håller inte med då jag inte klarar av att lyssna på honom i mer än 30 sekunder för att det tragglar på så otroligt långsamt. Hittade dock en lösning! Titta klippet på youtube och sätt på 1.25 gånger hastigheten så fungerar det faktiskt fint ^^

Haha så jävla bra, låter ju precis som vanlig prathastighet!

Gillar dock Thomas recensioner, känns som att han är omedvetet komisk på ett bra sätt.

Edit: 1,5 gånger hastigheten fungerar också bra.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Tack Thomas, för en bra recension. Känns kanske lite för bred i bildytan för min smak. Hade nog velat ha någon cm till på höjden. Dock så lockar inte prestandan jämfört med priset även om jag skulle ha pengarna för den. Hade det varit 5000kr mindre cirka hade det absolut varit av mer intresse.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thor:

När 50% av alla svar hittills fokuserar på Thomas och inte skärmen vet man att de har misslyckats med skärmen...

Acern alla dagar i veckan vad jag fått ut från recensionen, ogillar man foten så finns det vesa...

När 50% av alla svar fokuserar på testaren vet man att 50% av användarna i svaren inte ens verkar vara intresserade av test ens? Det är ett gratistest ni tittar på ni borde vara glada över det. Bra jobbat thomas:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Halvljummet mottagande i recensioner och kommentarer av köpare duger inte för skärmar i den här prisklassen.

Men ROG serien kan ju leverera också, har kvar en gammal (8år) PG221 i garderoben som gentemot nyare skärmar levererar bild kvalité, prestanda och därtill en robust konstruktion som är svår att finna nuförtiden. Har dock behov av större bildyta i nuläget så använder en större skärm från annan tillverkare, ROG 22:an sparas dock för framtida bruk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Synd att även denna skärm faller kort till funktionerna. Har länge varit sugen på att ersätta mina nuvarande tre med en ultrabred, men alla verkar misslyckas med de enklaste saker på något vis. Jag hade till och med varit beredd att svälja utseendet på denna skärm, men så ska den såklart vara utan färginställningar...

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fattar heller inte på att folk klagar på recensenten. Han har ju kunskap som heter duga. Utmärkt recension. Själv kör jag med Acer X34 och är grymt nöjd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Terrell:

En 34 tum 21:9 skärm är ungefär som en 27" 16:9 skärm på höjden så det är inte så farligt

Ja man har ju säkert en 34 tums skärm inom 2 år.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Färgnyans etc går ju att fixa med i grafikdrivrutinerna men det är ju smått otroligt bökigt om man vill snabbfixa. Om konsoler någonsin mot förmodan får stöd för det här bildformatet så lär det ju saknas.

Apropå det har de någon lösning för att se film i 21:9 format via bluray spelare? Går bet med detta på min Acer Z35 måste se bluray via datorn på lämpliga mjukvaror då skärmen inte fixar att croppa bilden för 21:9 format.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Att se alla dessa LCD:er passera revy när man väntar på OLED känns som att bli erbjuden att köpa ånglok efter ånglok när man vet att elloket väntar runt hörnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Att se alla dessa LCD:er passera revy när man väntar på OLED känns som att bli erbjuden att köpa ånglok efter ånglok när man vet att elloket väntar runt hörnet.

Lite så faktiskt, pusha ut OLED snabbare tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Lite så faktiskt, pusha ut OLED snabbare tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Samma sak på laptopsidan. Sjutton alltså, mobiler, tablets, TV:s - alla finns som OLED. Men för PC:s existerar de inte ens, varken i monitorer eller bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Samma sak på laptopsidan. Sjutton alltså, mobiler, tablets, TV:s - alla finns som OLED. Men för PC:s existerar de inte ens, varken i monitorer eller bärbara.

Det är som vanligt felprioriterat från till tillverkarna.
Med den här accelerationstiden lär det dröja till 2020 innan det är en någorlunda vanlig syn hos skärmar, för mig att Tomas själv sa att han trodde det i nyårskrönikan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan nog vara den fulaste skärmfoten jag sett...
Annars så, bra recension.

Visa signatur

Main: Meshify C | AMD 3700X | Asus X570-F Gaming | 32GB TridentZ 3600MHz | MSI RX 5700XT Gaming X | Corsair AX860i | Samsung 970 M.2 500GB | Samsung EVO 500GB | MX500 500GB | WD 3TB | Deepcool Castle V2 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av hygea:

Håller inte med då jag inte klarar av att lyssna på honom i mer än 30 sekunder för att det tragglar på så otroligt långsamt. Hittade dock en lösning! Titta klippet på youtube och sätt på 1.25 gånger hastigheten så fungerar det faktiskt fint ^^

Dra ner till 0.5 i hastighet. Blir också intressant

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Tänk på Thomas att man måste inte vara med i bild hela tiden för att kunna prata om produkten
Tänkte på dessa tillfällen:
https://youtu.be/M0DrMZS8YJg?t=89
https://youtu.be/M0DrMZS8YJg?t=162
Det är ingen selfie

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

När 50% av alla svar fokuserar på testaren vet man att 50% av användarna i svaren inte ens verkar vara intresserade av test ens? Det är ett gratistest ni tittar på ni borde vara glada över det. Bra jobbat thomas:-)

EDIT: Tidigt...

Jag skulle nog inte hålla med dig om att det är en gratis recension, Sweclockers är ute att tjäna pengar som alla andra.

Sen är det väl kanske inte otacksamhet utan snarare ett resultat av att som jag nämnde produkten verkar ointressant av en eller annan anledning. Eller att folk kanske bara gillar att skriva inlägg.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

hmm... alltså. är inte detta världens bästa gamingskärm? dyr men bäst? 30-100 g-sync utan problem. finns det ens någon annanstans i detta format?

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Blir ett köp tillsammans med Pascal

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

EDIT: Tidigt...

Jag skulle nog inte hålla med dig om att det är en gratis recension, Sweclockers är ute att tjäna pengar som alla andra.

Sen är det väl kanske inte otacksamhet utan snarare ett resultat av att som jag nämnde produkten verkar ointressant av en eller annan anledning. Eller att folk kanske bara gillar att skriva inlägg.

Gratis i den bemärkelsen att du inte betalar en faktiskt krona.

Permalänk
Medlem

Vill ha men 13 000+

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Tänk på Thomas att man måste inte vara med i bild hela tiden för att kunna prata om produkten
Tänkte på dessa tillfällen:
https://youtu.be/M0DrMZS8YJg?t=89
https://youtu.be/M0DrMZS8YJg?t=162
Det är ingen selfie

Tycker tvärtom det är ju det som gör det lite extra roligt att se hur glad Thomas ser ut
Speciellt när han snackar om knapparna på baksidan haha

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Jag tycker att du blir bättre och bättre i dessa videorecensioner.
Fast frågan är hur du ska få plats i bild samtidigt med den kommande Philipsen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av backspace:

@Laxpudding: Jag tycker att du blir bättre och bättre i dessa videorecensioner.
Fast frågan är hur du ska få plats i bild samtidigt med den kommande Philipsen.

Jag tänker ta av mig tröjan, olja in bröstet och lägga mig framför den samt tala extra långsamt med ett halmstrå i munnen. Ändå ingen som hör vad jag säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Jag tänker ta av mig tröjan, olja in bröstet och lägga mig framför den samt tala extra långsamt med ett halmstrå i munnen. Ändå ingen som hör vad jag säger.

Det blir ett test jag garanterat kommer att titta på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

...
Sedan undrar jag också om det är ngn form av standard sweclockers har att man inte visar spelklipp i samband med skärmrecensioner eller? Tycker det hade varit kul att se hur spelen flyter/ser ut på skärmen.

Att ta en skärm i verkligheten, genom en filmkamera, in i ett komprimerat filformat, ut genom en annan skärm - ger knappast någon bild av hur något flyter på skärmen i fråga

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilsk3n:

Att ta en skärm i verkligheten, genom en filmkamera, in i ett komprimerat filformat, ut genom en annan skärm - ger knappast någon bild av hur något flyter på skärmen i fråga

Blir väldigt billigt då. Ingen skärm har bättre färgåtergivning, svärta, bildflyt än min nuvarande monitor

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av RVX:

Lite så faktiskt, pusha ut OLED snabbare tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av 14ccKemiskt:

Samma sak på laptopsidan. Sjutton alltså, mobiler, tablets, TV:s - alla finns som OLED. Men för PC:s existerar de inte ens, varken i monitorer eller bärbara.

Jo det existerar visst OLED-skärmar till datorer, lanserades 2010 eller 2011 av Sony.
Har tagit upp det i otaliga inlägg här på forumet men det går liksom inte in hos folk.

Visst, de kostar en del men många köper ju helt ordinära bilar för tio gånger pengarna billigaste varianten kostar.
Tror de flesta spenderar mer tid framför datorn än i bilen faktiskt, om man nu inte arbetar som yrkeschaufför. Men då är det ändå arbetets bil man åker i.

Tillägg: Innan någon börjar yra om att biljämförelsen inte stämmer så måste man tänka tyska bilar, normalstorlek, något snäpp över snikigaste motoralternativet men absolut inga fartvidunder heller för att det ska stämma.

Men jag vet inte vad skärmarna kostar idag eller var de går att få tag i, de säljs inte via vanliga affärer.
Och det är ju ändå lite sent att intressera sig för dessa nu, sisådär fem år för sent...
Dells jätteskärm kommer väl snart.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av Laars:

Nej inte större! Mindre ge oss IPS och 144htz 23" nu! Är det så svårt..

Problemet är att det inte finns så många som faktiskt är intresserade av något sådant.
Skyll på konsumenterna istället för företagen.
Eizo hade ju en icke-TN-panel med hög uppdateringsfrekvens. Jag ägde den, men tyckte tyvärr att betraktningsvinklarna var för dåliga. Annars var det en jättefin skärm, med halvblank panel så att man nästan kände att man kunde hoppa in i bilden. Inte alls som alla vanliga stationära skärmar med vanlig, matt yta.
Bra svärta hade den också, om man nu satt framför på visst avstånd.

Men den drogs av lite problem i början och kostade väl en 1500 mer än konkurrenterna med TN-panel.

Resultatet - sålde extremt dåligt.

Det stora flertalet är intresserade av billigt.
Det finns någon tjugosjutums Acerskärm med Freesync och IPS-panel. Kostar en hel del mer än konkurrenten Asus MG279.
För mig var den helt obekant när jag stötte på den på någon affärs hemsida. Inga användaromdömen alls.

Du kan också testa att göra jämförelsen mellan hur många billiga 144-hertzskärmar på 24 tum som butikerna har i lager med antalet sjutummare med IPS/AHVA-panel med hög uppdateringsfrekvens.
Om det inte är en faktor 10:1 så är det i alla fall nära...

Visa signatur

««« »»»