EVGA garanti gick igenom, åsikter?

Permalänk
Medlem

EVGA garanti gick igenom, åsikter?

Hejsan

Mitt EVGA GeForce GTX 780 Ti ACX Dual Classified HDMI DP 2xDVI 3GB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2343860) gick sönder hårdvarumässigt, och en fläkt paja.

Skrev till EVGA och dom bad mig skicka in det på RMA (Garanti)

2-3 dagar senare när dom hade fått mitt trasiga kort fick jag mail att ett nytt var på väg och det EVGA GeForce GTX 980 Ti ACX 2.0+ HDMI 3xDP 6GB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3196967)

Helt ok?

Skriv gärna åsikter osv. Bra/dåligt med detta ersättningskort.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hejsan

Mitt EVGA GeForce GTX 780 Ti ACX Dual Classified HDMI DP 2xDVI 3GB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2343860) gick sönder hårdvarumässigt, och en fläkt paja.

Skrev till EVGA och dom bad mig skicka in det på RMA (Garanti)

2-3 dagar senare när dom hade fått mitt trasiga kort fick jag mail att ett nytt var på väg och det EVGA GeForce GTX 980 Ti ACX 2.0+ HDMI 3xDP 6GB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3196967)

Helt ok?

Skriv gärna åsikter osv. Bra/dåligt med detta ersättningskort.

Du gick från ett 780Ti till ett 980TI och skriver "helt ok"? Jag skulle säga fantastiskt!

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

EVGA är helt ok, har bara hört bra om deras garantier/rma och att få ett ersättnings kort som är ett strå vassare är ju inte fel

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hejsan

Mitt EVGA GeForce GTX 780 Ti ACX Dual Classified HDMI DP 2xDVI 3GB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2343860) gick sönder hårdvarumässigt, och en fläkt paja.

Skrev till EVGA och dom bad mig skicka in det på RMA (Garanti)

2-3 dagar senare när dom hade fått mitt trasiga kort fick jag mail att ett nytt var på väg och det EVGA GeForce GTX 980 Ti ACX 2.0+ HDMI 3xDP 6GB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3196967)

Helt ok?

Skriv gärna åsikter osv. Bra/dåligt med detta ersättningskort.

Helt ok? Hur skulle det kunna bli bättre???

Permalänk
Avstängd

@hznn: du är inte så insatt i datorer eller? det är mycket bättre

Permalänk
Medlem

Lol riktigt konstig fråga, med tanke på det udda val av frågeställning antar jag at OP inte vet så mycket.

Ja tacka och ta emot, du har gjort en bra affär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Du gick från ett 780Ti till ett 980TI och skriver "helt ok"? Jag skulle säga fantastiskt!

Hehe var faktiskt lite ironi i det

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hejsan

Mitt EVGA GeForce GTX 780 Ti ACX Dual Classified HDMI DP 2xDVI 3GB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2343860) gick sönder hårdvarumässigt, och en fläkt paja.

Skrev till EVGA och dom bad mig skicka in det på RMA (Garanti)

2-3 dagar senare när dom hade fått mitt trasiga kort fick jag mail att ett nytt var på väg och det EVGA GeForce GTX 980 Ti ACX 2.0+ HDMI 3xDP 6GB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3196967)

Helt ok?

Skriv gärna åsikter osv. Bra/dåligt med detta ersättningskort.

Dom var generösa, du fick ju ett fantastiskt kort som ersättning, grattis!

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av zfrigg:

EVGA är helt ok, har bara hört bra om deras garantier/rma och att få ett ersättnings kort som är ett strå vassare är ju inte fel

Skrivet av biorrith:

Helt ok? Hur skulle det kunna bli bättre???

Skrivet av WildBee:

@hznn: du är inte så insatt i datorer eller? det är mycket bättre

Skrivet av Tequilla:

Lol riktigt konstig fråga, med tanke på det udda val av frågeställning antar jag at OP inte vet så mycket.

Ja tacka och ta emot, du har gjort en bra affär.

Jag klagar inte, och på eran fråga. Jag kan mycket.. EVGAs garantier hörde jag var bra, men så här bra är ju F*cking Awesome!!!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Dom var generösa, du fick ju ett fantastiskt kort som ersättning, grattis!

MVH

Jag klagar verkligen inte

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Jag klagar inte, och på eran fråga. Jag kan mycket.. EVGAs garantier hörde jag var bra, men så här bra är ju F*cking Awesome!!!

varför frågade du då om du uppenbarligen redan visste att det var ett bättre kort du fått?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

varför frågade du då om du uppenbarligen redan visste att det var ett bättre kort du fått?

Mitt 780 Ti kostade över 7k, så var la inte mer än rätt.. Det kort ja får nu ist kostar samma Men det va ju iofs för 2 år sen

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zfrigg:

EVGA är helt ok, har bara hört bra om deras garantier/rma och att få ett ersättnings kort som är ett strå vassare är ju inte fel

Vad förväntar sig folk att de ska skicka? Inte som att de har kvar lager på gamla kort bara för att kunna skicka ut på RMA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Mitt 780 Ti kostade över 7k, så var la inte mer än rätt.. Det kort ja får nu ist kostar samma Men det va ju iofs för 2 år sen

Vad har den ursprungliga kostnaden med någonting att göra? Det är prestandan som styr vad man får för kort normalt sett. Det är rejäl generositet från EVGAs sida som gör att du fick ett 980 Ti i utbyte.

Permalänk
Medlem

köp en trisslott

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad har den ursprungliga kostnaden med någonting att göra? Det är prestandan som styr vad man får för kort normalt sett. Det är rejäl generositet från EVGAs sida som gör att du fick ett 980 Ti i utbyte.

Jag skulle tänka så här: Kunden har köpt ett kort för 7000 SEK, nu har det pajat... Men kunden har ju FORTF lagt ut 7000SEK... En bra garanti och goodwill imo!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Inaktiv

Lite dåligt du inte fick likadant kort

Permalänk
Avstängd

är detta sant blir mitt nästa kort ett evga

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Lite dåligt du inte fick likadant kort

780 TI finns ju inte att få tag på, trodde jag skulle få ett 970, men helst ett 980.. men får ett 980 Ti Gaming

Skrivet av captur605:

är detta sant blir mitt nästa kort ett evga

Japp det är sant!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hznn:

780 TI finns ju inte att få tag på, trodde jag skulle få ett 970, men helst ett 980.. men får ett 980 Ti Gaming

Japp det är sant!

då blir det evga nu till sommaren när de nya modellerna kommer

Permalänk
Medlem

@hznn:

Du hamnade i början av utfasningen av Maxwell då dom värderar nog korten liknande även om priset ut till kund skiljer markant. En mycket bra deal för dig då inte betalat något extra men gick upp till en nyare arkitektur och får mera gratis prestanda.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Japp det är sant!

Du har då ingen hemlig deal och marknadsför åt EVGA?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Jag skulle tänka så här: Kunden har köpt ett kort för 7000 SEK, nu har det pajat... Men kunden har ju FORTF lagt ut 7000SEK... En bra garanti och goodwill imo!

Om man ska ersätta med pengarna i syfte så skulle han fått ett kort för 2500 kr då det är vad 780ti är värt. han har ju nyttjat det sen det var nytt. Men det är ointressant, för hur det går till är att man får ett likvärdigt kort (inte pengavärde). Att han fick bättre en praxis anses ju då vara generöst. Förstår inte häller vad syftet med tråden är. Vad är diskussionsvärdet, klappa han på ryggen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hznn:

Hejsan

Mitt EVGA GeForce GTX 780 Ti ACX Dual Classified HDMI DP 2xDVI 3GB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2343860) gick sönder hårdvarumässigt, och en fläkt paja.

Skrev till EVGA och dom bad mig skicka in det på RMA (Garanti)

2-3 dagar senare när dom hade fått mitt trasiga kort fick jag mail att ett nytt var på väg och det EVGA GeForce GTX 980 Ti ACX 2.0+ HDMI 3xDP 6GB (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3196967)

Helt ok?

Skriv gärna åsikter osv. Bra/dåligt med detta ersättningskort.

Skrivet av captur605:

är detta sant blir mitt nästa kort ett evga

Även ZOTAC har gjort likadant för mej.
Mitt GTX 680 började lagga totalt efter ca: 3 år. Efter lite tester de bad mig göra så tyckte de att jag skulle skicka in det för RMA. Sedan fick jag ett mejl om att de skickar mig ett likvärdigt kort.
Fick hem ett GTX 770 AMP Edition som prestera lite bättre.
Köpte mitt 680 för 4500:- och fick ett kort som kosta 3500:- då.
De hade inga 680 så då utgick de ifrån att skicka mig ett likvärdigt kort "jag tror de flesta företag gör så.
Jag blev jättenöjd och har inte stött på några problem med det nya kortet samt fick jag garantin förlängd.

GTX 770 AMP Edition presterar nästan som ett GTX780 (ej OC)
http://hexus.net/tech/reviews/graphics/56541-zotac-geforce-gt...

OBS: 900 serien fanns inte vid den tiden annars "tror jag" de hade skickat ett 970/960.

MVH

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av RaBlack:

Även ZOTAC har gjort likadant för mej.
Mitt GTX 680 började lagga totalt efter ca: 3 år. Efter lite tester de bad mig göra så tyckte de att jag skulle skicka in det för RMA. Sedan fick jag ett mejl om att de skickar mig ett likvärdigt kort.
Fick hem ett GTX 770 AMP Edition som prestera lite bättre.
Köpte mitt 680 för 4500:- och fick ett kort som kosta 3500:- då.
De hade inga 680 så då utgick de ifrån att skicka mig ett likvärdigt kort "jag tror de flesta företag gör så.
Jag blev jättenöjd och har inte stött på några problem med det nya kortet samt fick jag garantin förlängd.

GTX 770 AMP Edition presterar nästan som ett GTX780 (ej OC)
http://hexus.net/tech/reviews/graphics/56541-zotac-geforce-gt....

OBS: 900 serien fanns inte vid den tiden annars "tror jag" de hade skickat ett 970/960.

MVH

770 = 680 med moddat bios

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Han ville skapa en diskussion kring deras garantihantering, ifall andra blivit bemötta på samma sätt eller har andra erfarenheter.
Tråden har ett syfte om ni tänker efter aningen.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Avstängd

@andra94: Japp.
Om mitt kort skulle paja innan garanti tiden går ut, så undrar jag vad man får istället...
Jag blev mest nöjd för att de förlängde garanti tiden så man kan känna sig trygg ett tag.

obs: Bra tråd som får folk att ha funderingar kring vilka företag som går att lita på.

MVH

Permalänk
Medlem

Att du ens startade en tråd om detta gav med största sannolikhet EVGA ett par nya kunder. Att EVGA är ett bra företag råder det väl ingen tvekan om och genom att göra såhär bygger dom upp sin kundbas samtidigt som dom gjort en kund nöjd. Win för dig och win för EVGA.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

varför frågade du då om du uppenbarligen redan visste att det var ett bättre kort du fått?

skryta?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@hznn:

Du hamnade i början av utfasningen av Maxwell då dom värderar nog korten liknande även om priset ut till kund skiljer markant. En mycket bra deal för dig då inte betalat något extra men gick upp till en nyare arkitektur och får mera gratis prestanda.

Synd och klaga faktiskt, kommer bara köpa EVGA i framtiden.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |