Squad: Project Reality's uppföljare

Permalänk
Medlem

Nä jag tycker nog man kan vänta med att köpa detta spel. De har en del att jobba på...

Permalänk

Om någon är sugen på att se hur det ser ut, ta en titt på denna länk - http://www.twitch.tv/squadleague

Klan match, 303RD vs RedCoats (02/01-2016, 20:00)

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Har nog själv för dålig engelska för att spela detta spel! xD
Annars är det nog ganska roligt!

Nejdå, man behöver inte vara något ess på engelska. Bara man kan säga enkla ord så kommer man långt Inga uppsatster eller tal man skall hålla, om inte annat finns det ganska gott om svenskar som spelar. Så man kan joina en squad med bara svenskar och hålla sig till modersmålet!

Skrivet av Imaculent:

Nä jag tycker nog man kan vänta med att köpa detta spel. De har en del att jobba på...

Absolut, det man inte får glömma är att det är en Early Access (säger inte att du inte tänkte på det, men många glömmer). Just nu är det bara infanteristrider man har haft fokus på, att hitta balansen och optimeringen kring detta. Största fokus härnäst enligt utvecklarna just nu är 100 spelars servarar (50vs50) och fordon. Så är man sugen men tvekar, håll koll på joinsquad.com. Det händer mycket mellan uppdateringarna!

Permalänk
Geeks Gaming

Har glömt skriva på ett tag. Men den som inte sett de så är patch 3.9. Inte en jätte stor uppdatering. Antar dom väntar på unreal engine 4.11.
Och nu kan man även joina genom steam.

Alpha 3.9 Changelog

  • Improved client performance related to optimizations in the anim system

  • Fixed kit allocations not working in many situations

  • Updated Militia player models with new components, distinguishing them further from other factions

  • Performance improvements to the Militia player models

  • Leaving a squad now replaces your kit

  • Improved Steam authentication for better stability

  • Allows for joining on Steam friends

  • Allows for joining servers via web browser sites

  • Increased server connection timeout, decreasing the amount of unintentional disconnects

  • Increased server browser timeout

  • Increased timeout for joining a map to allow people with low spec pc’s to load the game, without being kicked unintentionally by the server for timeout

  • Added SteamID to showplayerids

  • Fixed banning by ID issues

  • Improved performance of explosion effects

  • Added the ability to reset keybindings

  • Separated out the default button in each section of the settings menu, pressing default now only resets the current menu’s settings.

  • Players can now cancel joining the firing range in menu

  • Fixed incorrect access level for banning

  • Fixed a few server crashes

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming

Alpha 3.10 Changelog

  • Fixed an issue where framerates were being capped incorrectly on some high end systems

  • Fixed an issue where the some Militia members went to war without pants

  • Fixed a server crash when using objects like ammo crates or FOBs

  • Fixed a case when connecting to servers where you would recieve 'Connection to the host has been lost'. This doesn't fix it 100% of the time, but it is a massive improvement.

  • Fixed a visual issue where the player count was incorrect over the Steam API

Alpha 3.11 Changelog

  • Fixed the militia's new pants giving an invulnerability shield to the wearer.

  • Fixed server browser showing 0 players

  • Added p2p relay to help with server connection timeouts

  • Confirmed all maps in rotation are working and spawnable

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

3.10

"Fixed an issue where the some Militia members went to war without pants"

3.11

"Fixed the militia's new pants giving an invulnerability shield to the wearer."

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Gillar deras humor, "Well that was embarrassing... Thanks for finding those bugs so quickly!" (3.11)

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut. Kul att det är svenskt. Man får lite BF2 vibbar vilket är trevligt.
Har fortfarande båda fötterna i A3 men en dag kanske man spelar detta istället.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Pudeln:

Ser lovande ut. Kul att det är svenskt. Man får lite BF2 vibbar vilket är trevligt.
Har fortfarande båda fötterna i A3 men en dag kanske man spelar detta istället.

What? Svenskt? De är Kanadensiskt.
Men ja det är ett riktigt kul spel och jag hoppas nu när dom har sålt 115k plus kopior att dom kan snabba på utvecklingen och få in fordon och modtools så spelet inte stannar i Early access allt för länge.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

What? Svenskt? De är Kanadensiskt.
Men ja det är ett riktigt kul spel och jag hoppas nu när dom har sålt 115k plus kopior att dom kan snabba på utvecklingen och få in fordon och modtools så spelet inte stannar i Early access allt för länge.

Bra du rättade till min noob post

Känns dock som det kommer bli jobbigt att köra ikapp Arma på fordonssidan. Men Arma har ju problem med sin gamla cpu strypta motor så det ska bli kul att se hur konkurrensen blir.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Pudeln:

Bra du rättade till min noob post

Känns dock som det kommer bli jobbigt att köra ikapp Arma på fordonssidan. Men Arma har ju problem med sin gamla cpu strypta motor så det ska bli kul att se hur konkurrensen blir.

Har dock svårt att jämföra detta med Arma... Arma är en milsim de är inte Squad.
Arma är något av de mest buggiaste och ooptimerade spelen som finns. Och som lite veteran inom de militära så tycker jag arma inte är något speciellt verkligt.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med FPSen på "Kohat Toi river valley"? På alla andra kartor så ligger jag på 50+ men på den så är jag nere runt 12(!) FPS när jag kollar mot mitten av kartan

Spelar ingen roll om jag har allt på högsta eller allt på lägsta, jag får samma FPS ändå

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Geeks Gaming

@Boozfob: In och kolla på deras forum. Kan hända att servern kör en dålig version av kartan. Om det inte är så att de händer hela tiden på andra servrar också.

Själv har jag dålig fps överlag om man ser till min dator men hoppas UE4.11 kommer ut snart så kanske det blir fixat.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

@Jinxswe:

Jag har själv inte främmande för det militära. Dock är jag inte veteran så din erfarenhet är nog helt klart utöver min.

VBS bygger ju på Arma.
Som alla Arma spelare vet jag om att spelet är dåligt optimerat. Själv tycker jag helikoptersimuleringen med den avancerade flygmodellen i Arma 3 är mer än ok och ger väldigt trevlig känsla tillsammans med Track-IR, pedaler samt Joystick.
Min poäng är att Squad har stort arbete framför sig för att kunna möta Arma vad gäller fordon osv. Men om Bohemia aldrig lyckas optimera motorn så har Squad I längden chans att gå om.

Jag är ingen fanboi. Jag kommer spela det som ger den bästa illusionen av riktigt krig. Bohemia behöver helt klart konkurrens och jag hoppas det bästa för Squad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Jag är ingen fanboi. Jag kommer spela det som ger den bästa illusionen av riktigt krig. Bohemia behöver helt klart konkurrens och jag hoppas det bästa för Squad.

Då är du fantamig på rätt spår!

Permalänk
Skrivet av Pudeln:

@Jinxswe:

Jag har själv inte främmande för det militära. Dock är jag inte veteran så din erfarenhet är nog helt klart utöver min.

VBS bygger ju på Arma.
Som alla Arma spelare vet jag om att spelet är dåligt optimerat. Själv tycker jag helikoptersimuleringen med den avancerade flygmodellen i Arma 3 är mer än ok och ger väldigt trevlig känsla tillsammans med Track-IR, pedaler samt Joystick.
Min poäng är att Squad har stort arbete framför sig för att kunna möta Arma vad gäller fordon osv. Men om Bohemia aldrig lyckas optimera motorn så har Squad I längden chans att gå om.

Jag är ingen fanboi. Jag kommer spela det som ger den bästa illusionen av riktigt krig. Bohemia behöver helt klart konkurrens och jag hoppas det bästa för Squad.

Sen kan man ju diskutera hur bra Arma 3 fordon egentligen är... vad är det du syftar på? Exempelvis fysiken på fordon i Arma 3 är helt åt helvete. Visst, vissa är fina att titta på, men inte mer än så..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Kebabhyvlarn:

Jag tyckte att jag var rätt så specifik. Jag menade att Helikoptersimulering enligt min mening känns realistisk med den avancerade flygsimuleringen. Dock har jag inte varit riktigt heli-pilot.

Menar du markfordon när du säger fordon eller inkluderar du även helis?

Om du menar att Arma 3 helisimulering är dålig. Vad jämför du med då?

Permalänk
Skrivet av Pudeln:

@Kebabhyvlarn:

Jag tyckte att jag var rätt så specifik. Jag menade att Helikoptersimulering enligt min mening känns realistisk med den avancerade flygsimuleringen. Dock har jag inte varit riktigt heli-pilot.

Menar du markfordon när du säger fordon eller inkluderar du även helis?

Om du menar att Arma 3 helisimulering är dålig. Vad jämför du med då?

Syftade på denna mening:

Citat:

Min poäng är att Squad har stort arbete framför sig för att kunna möta Arma vad gäller fordon osv

Vad exakt är det som är så bra med deras markfordon? Eller är det kanske mer utbudet?
ArmA 3 fordonsimulering skulle jag säga är allt annat än bra. Men visuellt fina, även om det är en hel del klipp och klistra mellan de olika "lagen".

Citat:

Menar du markfordon när du säger fordon eller inkluderar du även helis?

Menade markfordon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Kebabhyvlarn:

Markfordon känns inte som att det spelar någon större roll vad gäller fysik eller känsla. Väghållning osv. vet inte men det känns lite som det kvittar eller iaf inte är prioriterat. Det viktiga är att vapensystemen på vagnar är realistiska. Jag har inte tjänstgjort som skytt i en 122:a eller så så jag har ingen aning hur realistiska de är.

Personligen är det som spelar roll är Helikoptersimulering och eventuellt flygsimuleringen vilka är väl godkända i Arma 3, iaf den förstnämnda och det känns som Squad kommer ha svårt att köra ikapp det.

Squads stora fördel är väl att de har en modern spelmotor under huven. Vi får se vad som är bäst i lång loppet. BHI går ju över till DX12 nu vilket förhoppningsvis ger några % i prestandaökning. Dock har jag inga större förhoppningar, ger det 10 % blir jag glad. Förhoppningsvis är nästa steg att renovera hela spelmotorn men det är väl svårt, så Squad har nog en bra chans att konkurrera. Synd att det inte kom tidigare bara

Permalänk
Medlem

Sjukt kul spel!
Om någon vill lira kan ni adda mig på Steam; Alvergard

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk

Jag tror inte att Arma 3 och Squad riktigt konkurrerar, utan mer kompletterar varann. Squad är en tightare upplevelse med mer adrenalin och en bra balans mellan fart och simulering. Arma 3 är mer en simulering... med sämre kontroller och utförande, men med större möjligheter till moddning och annat skoj. Samt större kartor, och där kan ju flygupplevelsen för vissa kanske begränsas i Squad.

Dock tror jag att den dagen helikoptrar och flyg gör entré kommer bli riktigt rolig!

Jag tror att folk kommer spela spelen parallelt, hoppas det iallafall

Permalänk

Köpte spelet precis men kommer inte in på nån server alls :S
Händer ingenting när jag klickar på join-knappen.
Får också bara upp servrar om jag är inne i training room av nån anledning.

Men av det lilla jag sett där jag sprungit runt själv och smällt av lite skott så låter spelet fantastiskt.
Även musiken i menyerna osv är riktigt bra.

EDIT: funkar perfekt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Köpte spelet precis men kommer inte in på nån server alls :S
Händer ingenting när jag klickar på join-knappen.
Får också bara upp servrar om jag är inne i training room av nån anledning.

Men av det lilla jag sett där jag sprungit runt själv och smällt av lite skott så låter spelet fantastiskt.
Även musiken i menyerna osv är riktigt bra.

EDIT: funkar perfekt nu.

Skönt att det löste sig. Jag bugar och bockar för beröm av ljudet!

Permalänk

Spelat en del nu och man måste verkligen ha en squad som håller ihop och följer orders från ledaren annars blir det oftast att squad:en är över hela banan, ingen rally point är uppsatt och alla är helt förvirrade över vart fienden är.

Hoppas att man kan köra med lite Sweclockers-medlemmar senare ikväll..

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av GeneralRushHour:

Spelat en del nu och man måste verkligen ha en squad som håller ihop och följer orders från ledaren annars blir det oftast att squad:en är över hela banan, ingen rally point är uppsatt och alla är helt förvirrade över vart fienden är.

Hoppas att man kan köra med lite Sweclockers-medlemmar senare ikväll..

Bara att hoppa in på TS och ta tag i oss. Vi köpte en 10 pack.

Sen kommer det snart lite fler grafikinställningar

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Bara att hoppa in på TS och ta tag i oss. Vi köpte en 10 pack.

Sen kommer det snart lite fler grafikinställningar
http://i.imgur.com/c58QcUk.png

Lens flare borde vara forced enligt mig, men trevligt med mer inställningar

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Rage-quitta precis. en person råkade droppa en granat i ett rum med 4 st personer.

Får bli klanspel hädanefter, får ju fan cancer av att spela med såna tomtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Rage-quitta precis. en person råkade droppa en granat i ett rum med 4 st personer.

Får bli klanspel hädanefter, får ju fan cancer av att spela med såna tomtar.

Spela då inte CS:GO. Fler idioter i samma spel går inte hitta.
Så lite klantar i Squad då och då gör mig inget.

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Suttit och väntat på nästa uppdatering sen i fredags men så fick man höra idag att den kommer till veckan
Hoppas på något nytt och intressant som man kan leka med ett tag

Får väl fortsätta och vänta i några dagar till.

Hype is real