Köpa nytt headset, vilket?

Permalänk

Köpa nytt headset, vilket?

Hej!

Nyligen så gick mitt andra Logitech G35 sönder. Själva headsetet fungerar, problemet är att plasten på öronkåpan har spruckit så att kåpan hänger löst vid mitt högra öra, vilket är sjukt irriterande. Så jag har då bestämt mig för att köpa ett nytt headset, men jag vet inte vilket. Det jag söker är ett USB headset med 7.1 ljud, max budget är på 1000 kr. Jag är inte intresserad av ett tredje Logitech headset. Just nu lutar det åt en Razer Kraken 7.1 Chroma, men jag vill kolla vad ni tycker innan jag bestämmer mig.

Så vad tycker ni, ska jag köra på Kraken eller bör jag skaffa något annat, och i så fall vilket (anpassat till mina krav såklart)?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem

PC 350 SE utan tvekan. Undvik Razer så mycket du kan, utom möjligtvis när det kommer till Deathadder.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Skrivet av Casper:

PC 350 SE utan tvekan. Undvik Razer så mycket du kan, utom möjligtvis när det kommer till Deathadder.

Den där har inte USB.... Varför tycker du att man ska undvika Razer?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatLinkan:

Den där har inte USB.... Varför tycker du att man ska undvika Razer?

Varför vill du ha USB? Är det verkligen ett krav, HyperX Cloud 1/2.

Läs vilken recension som helst så kommer du få samma svar. "Gaming"märken (Steelseries, Razer, Corsair Gaming etc) har en tendens att sätta sina priser ganska mycket högre än förtjänat.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Cdon säljer idag HyperX Cloud 2 för 599 kr. http://cdon.se/julspelet/xmas_6_yxg/

Vid fullpris är det bland det bästa headsetet i prisklassen, med det här rabatterade priset är det en no brainer. Och för all del, håll dig borta från Razer Kraken, bland det värsta som finns i ljudväg.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

hyperx cloud 2, bättre får du inte i den prisklassen

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casper:

Varför vill du ha USB? Är det verkligen ett krav, HyperX Cloud 1/2.

Läs vilken recension som helst så kommer du få samma svar. "Gaming"märken (Steelseries, Razer, Corsair Gaming etc) har en tendens att sätta sina priser ganska mycket högre än förtjänat.

Razer är iaf värst, bara nå dyrt plastigt skit, pinsamt att folk fortfarande köper deras grejjer. Anyways, är snubben ute efter bas så är nog inte Sennheiser att föredra, vet inte hur deras slutna lurar är men det brukar inte vara något speciellt tryck.

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Skrivet av Casper:

Varför vill du ha USB? Är det verkligen ett krav, HyperX Cloud 1/2.

Läs vilken recension som helst så kommer du få samma svar. "Gaming"märken (Steelseries, Razer, Corsair Gaming etc) har en tendens att sätta sina priser ganska mycket högre än förtjänat.

Ja, jag vill ha det inbyggda ljudkortet som följer med USB. Sen är det inget nytt att priserna sätts högre än värdet för att kunna dra in mer pengar.

Skrivet av KKay:

Cdon säljer idag HyperX Cloud 2 för 599 kr. http://cdon.se/julspelet/xmas_6_yxg/

Vid fullpris är det bland det bästa headsetet i prisklassen, med det här rabatterade priset är det en no brainer. Och för all del, håll dig borta från Razer Kraken, bland det värsta som finns i ljudväg.

Skrivet av Prophet^:

hyperx cloud 2, bättre får du inte i den prisklassen

Ska kika närmare på Cloud 2.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk

Har lagt till en omröstning som man hittar i första inlägget.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem

skulle säga antingen ett astro a40 eller hyperx 2. beror på vilket dom har erbjudande på just nu.

Permalänk

Blir en HyperX Cloud 2. Tack för era svar!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem

@GreatLinkan: Hyper X Cloud 2 brusar som fan med USB så att du vet. Fattar inte varför så många gillar dom
https://www.dustinhome.se/product/5010891796/pc-350-special-e...
Def dessa

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av solhasse:

@GreatLinkan: Hyper X Cloud 2 brusar som fan med USB så att du vet. Fattar inte varför så många gillar dom
https://www.dustinhome.se/product/5010891796/pc-350-special-e...
Def dessa

Bara för att du haft problem så betyder det ju inte att alla andra har det Aldrig hört talas om att de skulle brusa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Bara för att du haft problem så betyder det ju inte att alla andra har det Aldrig hört talas om att de skulle brusa

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, recensionerna jag har kollat på säger inget om det. Sen kan det ju såklart vara ett känt problem med denna modell och jag tar den risken i så fall. Många klagade på att deras 970 hade coil whine problem vid release, köpte mitt på release och har inte märkt av någon coil whine alls.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatLinkan:

Håller med, recensionerna jag har kollat på säger inget om det. Sen kan det ju såklart vara ett känt problem med denna modell och jag tar den risken i så fall. Många klagade på att deras 970 hade coil whine problem vid release, köpte mitt på release och har inte märkt av någon coil whine alls.

Otur kan man alltid ha oavsett vad man köper, men då är det ju tur att HyperX har riktigt bra kundservice om det nu skulle bli problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@GreatLinkan @KKay: Ja för det är väldigt "otur" när både det första headsetet brusar, sedan ersättaren likaså.
+ min väns cloud 2 som även brusar det med.

Men visst, det är nog "otur"

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av solhasse:

@GreatLinkan @KKay: Ja för det är väldigt "otur" när både det första headsetet brusar, sedan ersättaren likaså.
+ min väns cloud 2 som även brusar det med.

Men visst, det är nog "otur"

Att ni haft en dålig upplevelse betyder inte att det är en dålig produkt, de allra flesta verkar vara väldigt nöjda med lurarna.
Jag har aldrig läst något om att det skulle vara ett vanligt problem att de brusar och jag och tre andra har inte heller märkt av något brus.

Så ja, otur. Eller så är det källan det är fel på, din dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av solhasse:

@GreatLinkan @KKay: Ja för det är väldigt "otur" när både det första headsetet brusar, sedan ersättaren likaså.
+ min väns cloud 2 som även brusar det med.

Men visst, det är nog "otur"

skaffade mig ett par hyperx cloud II med och var brus i dom med som sagt, men kontaktade deras support och fick då en firmware update av dom som fick bort bruset från mitt usb ljudkort, själva headsettet är det inget fel med för om man kopplade in det utan usb ljudkortet innan jag uppdatera firmware så fanns det inget brus överhuvudtaget

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Skrivet av solhasse:

@GreatLinkan @KKay: Ja för det är väldigt "otur" när både det första headsetet brusar, sedan ersättaren likaså.
+ min väns cloud 2 som även brusar det med.

Men visst, det är nog "otur"

Det kan väl eventuellt inte vara så att det är en release bugg som har fixats till nu då? Som Razor199 skrev så löstes problemet via en firmware uppdatering.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem

@GreatLinkan @Razor199: Exakt så var det för mig! Bra att det har kommit en lösning så kan jag säga det till min polare
Om det nu är löst så är det bra hörlurar annars.
Själv köpte jag Logitech G430 istället och är mkt nöjd

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Skrivet av solhasse:

@GreatLinkan @Razor199: Exakt så var det för mig! Bra att det har kommit en lösning så kan jag säga det till min polare
Om det nu är löst så är det bra hörlurar annars.
Själv köpte jag Logitech G430 istället och är mkt nöjd

Kan bekräfta att jag inte har något problem med bruset du nämnde, vare sig före eller efter firmware uppdateringen. Och då var det firmwaren som skapade brusproblemet för vissa som var förinstallerat på mina.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Skrivet av Casper:

PC 350 SE utan tvekan. Undvik Razer så mycket du kan, utom möjligtvis när det kommer till Deathadder.

Är själv inne att köpa dessa, dock behöver jag usb pga av vissa omständigheter. Men det går väl ändå att köpa till ett billigt bra usb ljudkort för någon hundring eller två? Isåfall om det gör det, någon som har något tips på ett sådant?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatLinkan:

Kan bekräfta att jag inte har något problem med bruset du nämnde, vare sig före eller efter firmware uppdateringen. Och då var det firmwaren som skapade brusproblemet för vissa som var förinstallerat på mina.

Gött! Vad tyckte du om headsetet annars då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Gött! Vad tyckte du om headsetet annars då?

Skickades från m.sweclockers.com

Hittills är jag nöjd med dem, nu är det bara att vänja sig med dem från G35:orna, dem skiljer sig lite med ljudet. G35:orna hade ett renare ljud på hörlurarna vilket jag tycker är trevligare för musiklyssnande + att dem hade en equalizer via Logitechs mjukvara. Mikrofonen har också ett renare ljud. Däremot så är ljudet högre i Hyper X:en vilket gör att man hör mycket bättre vart fienderna är i spelen, mycket bättre än i G35:orna. Sen har Hyper X:en mer bas vilket är lite ovant för tillfället, likaså mikrofonen. Och man slipper Logitechs mjukvara, vilket har fungerar sådär i perioder.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11