Permalänk
Medlem

Corsair's 5 års garanti?

Hej!

För någon vecka sedan la mitt Corsair TX550M nätaggregat helt plötsligt av och min slutsats är att det helt plötsligt helt enkelt gått sönder. Jag började kolla efter ett nytt men sen fick jag för mig att Corsair hade en 5 års garanti policy på mitt nätaggregat och mycket riktigt stämmer det. Som tur va så fyller mitt nätaggregat 4 i år och jag har därför 1 års garanti kvar. Till min fråga: Jag har lite hopp om att hitta kvittot från vart jag köpte mitt nätaggregat ifrån här i Sverige, men om jag inte har helt fel så har väll Corsairs nätaggregat någon slags serial nummer på sig som visar hur lång tid jag har kvar av garantin?

Vart hittar jag dessa serialnumbers?
Hur skickar jag allt till Corsair?

Har kollat deras hemsida ang warranty men får inte riktigt en klar bild om hur jag ska gå till väga! Tack!

Permalänk
Medlem

Köpte du det i affär? Vilken isåfall? Köpte du i webbbutik så borde det ju finnas kvar som en orderbekräftelse i ditt konto.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Köpte du det i affär? Vilken isåfall? Köpte du i webbbutik så borde det ju finnas kvar som en orderbekräftelse i ditt konto.

Det var en julklapp från min fader för 4 år sedan så det va ju ett tag sedan, men han var säker på att det var en webbutik men dock inte helt säker på vilken. Vi letar kvitto i detta nu!

Permalänk
Medlem

Tack! Skickade ett PM!