Vilket grafikkort är bra? Tack

Permalänk
Skrivet av zerenade123:

@warmerspy: Ok men tar nog det andra det var 400kr billigare också, jag har rätt så bra luft i datorn med så tror inte det kommer låta allt för mycket? Går vell lämna tillbaka det också i värsta fall

ja då det borde inte vara några problem att lämna tillbaka det. Gjorde det med mitt 390 när jag bytte till ett 970 hos netonnet. Borde vara likadant hos CDON.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av ehallq:

Visst det är 3000kr, vilket är bra. Men du får ett bättre kort för 300kr till som inte har referenskylaren.

CDON mixtrar med priset. Du borde inte titta på procenten, i detta fall 25%. CDON höjer priserna innan rean för att sedan ge "fet" rea sen. Kolla prisjakt, priset har legat på under 3500kr hela året

Några höjningar har CDON inte gjort på månader på priset på det kortet, och under 3500 har det legat sedan 30 oktober, inte vad jag skulle kalla hela året. Iofs går historiken på det kortet bara till 21 oktober, men fortfarande inte ett tecken till vad du talar om.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2809934

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Några höjningar har CDON inte gjort på månader på priset på det kortet, och under 3500 har det legat sedan 30 oktober, inte vad jag skulle kalla hela året. Iofs går historiken på det kortet bara till 21 oktober, men fortfarande inte ett tecken till vad du talar om.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2809934

CDON har tagit bort sin historik vad jag kan se sen de satt "nytt pris 3990kr". Men kollar du tabellen som du själv länka till så syns det ganska bra att den legat under 3500 sen oktober förra året förutom vid ett tillfälle där den steg upp till 3580kr. (iofs en gång till där den gick up till 3508). Men det var under en väldigt kort period

Men du får tolka grafen precis hur du vill

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Skrivet av ehallq:

CDON har tagit bort sin historik vad jag kan se sen de satt "nytt pris 3990kr". Men kollar du tabellen som du själv länka till så syns det ganska bra att den legat under 3500 sen oktober förra året förutom vid ett tillfälle där den steg upp till 3580kr. (iofs en gång till där den gick up till 3508). Men det var under en väldigt kort period

Men du får tolka grafen precis hur du vill

Grafen på Prisjakt litar jag aldrig på, den säger det pris den billigaste butiken i varje mätpunkt sagt de har kortet för. Vilken butik eller hur pålitlig den är säger grafen 0 och inget om. Om 1 butik sätter ett superpris och alla andra är kvar uppe på realistiska priser kommer grafen fortfarande säga att priset var det superbilliga.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Nvidia 970

Tjena!
Jag har ett nvidia 670 nu i datorn och har precis beställt ett 970!
Många säger att det inte skiljer så mycket imellan dem korten, och skillnaden är kanske inte extrem jag vet inte... men det är flera generationer över den jag har iafall så sämre är det inte ;p
Min fråga är då följande, jag ligger runt 65-70 FPS stabilt på black ops 3, hur mycket kommer jag öka till ungefär genom att bara byta grafikkortet, jag har en stabil i5a till processor och 16gb ram och ssd med mera, ger mig era tankar tack!

( Här är kortet jag köpte http://cdon.se/hemelektronik/asus-nvidia-geforce-gtx-970-stri... )
// Zezaw

Visa signatur

Zezaw

Permalänk

Om du ligger på 60+ frames så kommer du ju inte , subjektivt, uppleva att du får något "jättelyft" av ett nytt kort , men självklart så är ett 970 betydligt snabbare än ett 670.

ett 970 borde vara ca 50% snabbare än ett 670

Låt oss säga att du kan få 90+ frames istället? I benchmarks kan du se skillnaden, men vid normalt spelande? tveksamt

Upplever du att de spel som du kör idag inte flyter på? ja, då kommer du troligen få nytta av ett 970

Funkar alla spel idag bra? bortkastade pengar...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zezaw123:

Tjena!
Jag har ett nvidia 670 nu i datorn och har precis beställt ett 970!
Många säger att det inte skiljer så mycket imellan dem korten, och skillnaden är kanske inte extrem jag vet inte... men det är flera generationer över den jag har iafall så sämre är det inte ;p
Min fråga är då följande, jag ligger runt 65-70 FPS stabilt på black ops 3, hur mycket kommer jag öka till ungefär genom att bara byta grafikkortet, jag har en stabil i5a till processor och 16gb ram och ssd med mera, ger mig era tankar tack!

( Här är kortet jag köpte http://cdon.se/hemelektronik/asus-nvidia-geforce-gtx-970-stri... )
// Zezaw

Ja, det är lite olika men dessa grafer kanske kan hjälpa?
http://anandtech.com/bench/product/1349?vs=1355

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

@Jalle64: Ojoj, det är en jävla skillnad nu, tack!

Visa signatur

Zezaw

Permalänk

gtx970 palit ,riktigt bra

Permalänk
Medlem

Tycker det är spännande att en massa folk har en massa tankar om vad som ska köpas men ingen vet vad TS har föe chassi och vet där med inte ens vad TS har plats för.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB