Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Faktiskt, herrn, så är du helt ute och cyklar!

...

Ni som är intresserade, följ tråden på OC istället, den uppdateras dagligen flera gånger med information etc. Dessutom, de flesta bör läsa på lite.

Jag vill bara säga att jag också följer tråden på overclock.net och känner till det som eucalyptus skrivit här ovan. Funderade på att skriva det själv lite tidigare idag men hade inte riktigt orken...

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Faktiskt, herrn, så är du helt ute och cyklar!

Den andra karln, här som säger att han har den via Alternate.dk - som egentligen är alternate.de är mycket troligt - sant!

mja, läser man hans signatur och andra inlägg får man en lite annan bild på näthinnan...

Skrivet av eucalyptus:

Du var först felaktig angående blue banding och de andra problemen. USA hade aldrig problemen, de fick aldrig V1 utan V2 på en gång. Alternate i Tyskland fick en batch med V1 firmware vilket resulterade i blue banding, OC problem, pitch noise vid vit bakgrundsproblem.

Nja, jag tror på källkritik: vilket innebär att jag inte per automatik köper allt som står på internetforum: må det vara overclock.net eller något annat forum.
Jag väljer vilka källor jag ska lita på: i det här fallet Inets personal, som berättade att förseningen av skärmen beror på produktionsproblem i flera omgångar: där leveransdatum skjutits upp flera gånger när man har upptäckt nya fel på skärmarna.
Inets personal har, väl att märka, kontakt med källan: dvs tillverkaren Acer. Jag väljer därför att tro på den information som kommer från dem i första hand.

EDIT: alternate.dk. har den inte. alternate.de ser det ut som att den finns nu: det måste ha skett de allra sista dagarna. Glädjande! Betyder att inet i Sverige borde få in sina den femte nov. som utlovat

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

mja, läser man hans signatur och andra inlägg får man en lite annan bild på näthinnan...

Nja, jag tror på källkritik: vilket innebär att jag inte per automatik köper allt som står på internetforum: må det vara overclock.net eller något annat forum.
Jag väljer vilka källor jag ska lita på: i det här fallet Inets personal, som berättade att förseningen av skärmen beror på produktionsproblem i flera omgångar: där leveransdatum skjutits upp flera gånger när man har upptäckt nya fel på skärmarna.
Inets personal har, väl att märka, kontakt med källan: dvs tillverkaren Acer. Jag väljer därför att tro på den information som kommer från dem i första hand.

Om det nu skulle vara som du säger: kan du hänvisa till en enda butik i Europa som har den på lager för omedelbar shipping och posta en länk? För jag har verkligen letat, och hittar ingen?

https://www.alternate.de/Acer/Predator-X34BMiphz/html/product...

http://www.mix-computer.de/html/product/detail.html?artNo=V7L...

Scan hade ett par exemplar, men de gick åt på en gång
http://www.scan.co.uk/products/34-acer-predator-x34-curved-nv...

Du verkar tydligen vara rätt dålig på att leta isf...

Nämen, oj ett tredje alternativ, hur kunde jag glömma?
http://www.amazon.de/Acer-X34bmiphz-Displayport-Reaktionszeit...

Permalänk
Hedersmedlem

@Chamoxzqt och @Finurliig - släpp er "diskussion" om vad man råkar ha i hårdvara eller inte. Fortsätt gärna i PM om så behövs.

Tack på förhand!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

[quote postid="15756373" userid="227405" name="eucalyptus"]

Skrivet av eucalyptus:

Scan hade ett par exemplar, men de gick åt på en gång
http://www.scan.co.uk/products/34-acer-predator-x34-curved-nv...

...och alltså har de den inte på lager... korrekt?

Skrivet av eucalyptus:

Nämen, oj ett tredje alternativ, hur kunde jag glömma?
http://www.amazon.de/Acer-X34bmiphz-Displayport-Reaktionszeit...

...och leveranstid anges till två eller tre veckor när jag går in på den länken. Alltså har de den inte i lager där heller.

Du verkar glömma att många återförsäljare har ekonomiska incitament att lägga upp produkter som de ännu inte har fått in för att få in så många beställningar som möjligt: har man inga konkreta uppgifter om deras lagersaldo och exakt leveranstid ska man ta påståenden med en hälsosam nypa salt. Källkritik, som jag sa ovan......

EDIT: Moderator: jag instämmer nog. Got it

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Edit*

Jag ger upp - och därmed checkar jag ut ur denna tråd. Hopplöst fall.

Permalänk
Inaktiv

That makes me a sad panda :'(

Permalänk
Moderator
Testpilot

Så det är ingen som har fått hem ett exemplar? Svårt att utläsa bland all pajkastning här inne.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

hahahaha det står "Levering imellem ma. 02 og ti. 03 november" - men dom behandlar ordern snabbare när man har lagt beställningen jag beställde för två veckor sen och fick hem den igår "återkommer med bilder senare ikväll" och skulle aldrig trolla om någon sån här sak så du kan bara lägga av själv! Sedan kolla man vidare på overclockers så har flera folk redan fort hem och provat:)

Hej! Väldig sugen på att se bilderna på skärmen (mer sugen på skärmen naturligtvis ), skulle vara härligt att se "live"

Permalänk
Medlem

Precis! Det finns ingen i Sverige som fått någon skärm ännu. Det är bara att vänta!

Finns däremot 16 verifierade ägare som lämnat recension på NewEgg här: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168240098...

Flesta är nöjda.

Hoppas det går att stänga av de blinkande julgransbelysningen i botten på skärmen....

Permalänk
Medlem

Är mkt sugen på denna skärm!
Men är det någon som har en lösning om man vill ha kvar sin BenQ 27" 144hz skärm för att spela FPS spel multiplayer men har lite plats! Kan alltså inte ha en x34 plus min 27" bredvid varandra! xD

Ta gärna bort detta inlägg om det inte passar!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Avstängd

Fick sms från inet.se precis att min order håller på att packas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coffe81:

Fick sms från inet.se precis att min order håller på att packas.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderbolt:

Samma här!

Och här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tregota:

Och här!

Underbart gott!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Coffe81:

Fick sms från inet.se precis att min order håller på att packas.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Thunderbolt:

Samma här!

Skrivet av tregota:

Och här!

Och här tog man bort sin förbokning på inet i tro att komplett skulle få in dom först! Hör av er när ni fått dom !

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krilleeee:

Och här tog man bort sin förbokning på inet i tro att komplett skulle få in dom först! Hör av er när ni fått dom !

Har jag tur så får jag den vid 16 tiden. Då jag valde företagspaket som leveranssätt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleeee:

Och här tog man bort sin förbokning på inet i tro att komplett skulle få in dom först! Hör av er när ni fått dom !

Pratade med Komplett idag och de första skärmarna kommer levereras från dem runt den 5:e (för de som förbeställt, alla i deras första leverans är uppbokade). Skillnaden är att Komplett är Norge-baserade medan Inet är svenska, så olika batchar och leveranser.

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Pratade med Komplett idag och de första skärmarna kommer levereras från dem runt den 5:e (för de som förbeställt, alla i deras första leverans är uppbokade). Skillnaden är att Komplett är Norge-baserade medan Inet är svenska, så olika batchar och leveranser.

okej det låter ju lovande iaf! förbokade min 1/8 hur dags bokade du din ?.skickade ett meijl till dom idag med för ett par timmar sen efter jag läste att folk börja få tag på dom!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Skrivet av Coffe81:

Har jag tur så får jag den vid 16 tiden. Då jag valde företagspaket som leveranssätt

Skickades från m.sweclockers.com

det hade ju varit perfect på en fredags kväll inför helgen, hoppas du får den idag ! fredagspanelen får uppdatera sig till 21:9 format

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleeee:

okej det låter ju lovande iaf! förbokade min 1/8 hur dags bokade du din ?.skickade ett meijl till dom idag med för ett par timmar sen efter jag läste att folk börja få tag på dom!

Min bokades 28/7 och bekräftad är först i deras kö så du borde vara bland de första helt klart . Nu gäller det för oss att stilla förväntan några dagar och hoppas på det bästa för nästa vecka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krilleeee:

okej det låter ju lovande iaf! förbokade min 1/8 hur dags bokade du din ?.skickade ett meijl till dom idag med för ett par timmar sen efter jag läste att folk börja få tag på dom!

Bokade min 6/8. Får väl se om den dyker upp idag. Isåfall kanske jag skulle börja fundera på hur jag skall på bästa sätt avboka den planerade fisketuren imorgon och på söndag =P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Pratade precis med Inet, och de bekräftade att deras logistikpartner hade fått in ett gäng skärmar: han trodde att min skulle dyka upp i butiken under Måndag eller Tisdag nästa vecka. Gött!

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Avstängd

Lutar nog åt måndag för min del också. Då jag följt kollinumret hela dagen och försändelsen står fortfarande kvar på inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Coffe81: Det är ju alla helgons dag imorgon. Gissar att de går hem tidigare från jobbet lite här och var idag. Man får ge sig till tåls lite till...

*trummar otåligt med fingrarna*

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk

@Coffe81: Fisket kan vänta Edit: ojdå får vi hoppas på måndagen istället

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Finurliig:

@Coffe81: Det är ju alla helgons dag imorgon. Gissar att de går hem tidigare från jobbet lite här och var idag. Man får ge sig till tåls lite till...

*trummar otåligt med fingrarna*

Ja just det. Det hade jag glömt av. Då får man dra på sig darth vader kostymen och glida ut med en katana på stan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krilleeee:

@Coffe81: Fisket kan vänta Edit: ojdå får vi hoppas på måndagen istället

Det är skoj att fiska också. Men en ny skärm är roligare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir roligt när någon tar bild och lägger upp här! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Blir roligt när någon tar bild och lägger upp här! xD

Som om det inte finns bilder?

På OC kryllar det av dem.... Jag har även skapat en Owner Club

Conrad säger inom 2 veckor, jag har då inte bråttom och ser fram emot leverans!