Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

En annan fundering som jag säkert skulle kunna googla fram, men frågar experterna här istället.

Funkar G-Sync även i Windowsmiljön? Kommer jag ha 100 HZ när jag skrollar i Chrome eller flyttar mappar och chattfönster fram och tillbaka på skärmen?

Skärmen går på 100Hz hela tiden. Och G-sync ska vara aktiverat hela tiden, men tror det endast ger stöd i spel.

Permalänk
Medlem

Ingen X34 leverans idag från Komplett i alla fall, f*ns h*lv*t*. De sköt sina förbokningsdatum till 5-7 november de också.

Så. Jävla. Surt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Ingen X34 leverans idag från Komplett i alla fall, f*ns h*lv*t*. De sköt sina förbokningsdatum till 5-7 november de också.

Så. Jävla. Surt.

Vad hade du förväntat dig? 5-7 november stämmer inte heller!

Alla har flyttat till väldigt sent november. Men idag har Elgiganten och Elegtroworld flyttat till 3 december!

Och elgiganten är en stor kedja så informationen kan vara färsk.

Så förbered er på december månad istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Vad hade du förväntat dig? 5-7 november stämmer inte heller!

Alla har flyttat till väldigt sent november. Men idag har Elgiganten och Elegtroworld flyttat till 3 december!

Och elgiganten är en stor kedja så informationen kan vara färsk.

Så förbered er på december månad istället.

Hade förväntat mig ett mer realistiskt datum av Komplett, i alla fall tycker jag . Tror du att det blir en enda stor leverans till Sverige som fördelas mellan samtliga aktörer? Tror/hoppas att de har mer separata leveransled.

Inet har sagt 5:e november för sina förbokade så hoppas Komplett synkar det.

edit: Komplett har fortfarande kvar 22/10 på min beställningssida (men räknar ju inte med det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Hade förväntat mig ett mer realistiskt datum av Komplett, i alla fall tycker jag . Tror du att det blir en enda stor leverans till Sverige som fördelas mellan samtliga aktörer? Tror/hoppas att de har mer separata leveransled.

Inet har sagt 5:e november för sina förbokade så hoppas Komplett synkar det.

edit: Komplett har fortfarande kvar 22/10 på min beställningssida (men räknar ju inte med det)

Tror ej någon kommer få tidigare än någon annan här i Norden. Det är Acer som har slut på skärmar - och finns det inga skärmar kan man inte leverera.

Gissar att de allra flesta butikerna delar huvudleverantörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tror ej någon kommer få tidigare än någon annan här i Norden. Det är Acer som har slut på skärmar - och finns det inga skärmar kan man inte leverera.

Gissar att de allra flesta butikerna delar huvudleverantörer.

Nja, håller bara delvis med. Med tanke på att skärmarna är en bristvara så kommer nog leveranserna vara långt ifrån tillräckliga (dock för en skärm i den här prisklassen är det svårt att veta hur stor kundkretsen är), då blir ju tilldelningen i ordning av förhandsbeställningar och i så fall känns det skönt att vara först hos Komplett i alla fall.

Får knäppa några fina bilder när skärmen är på plats

edit: F.ö. j*vla surt att bo i nån typ av 84:e lands marknad, långt efter USA och Tyskland, tycker att Sverige borde ses som en del av EU-marknaden och få tilldelning av allt så fort det bara släpps (i paritet med antalet konsumenter)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Nja, håller bara delvis med. Med tanke på att skärmarna är en bristvara så kommer nog leveranserna vara långt ifrån tillräckliga (dock för en skärm i den här prisklassen är det svårt att veta hur stor kundkretsen är), då blir ju tilldelningen i ordning av förhandsbeställningar och i så fall känns det skönt att vara först hos Komplett i alla fall.

Får knäppa några fina bilder när skärmen är på plats

edit: F.ö. j*vla surt att bo i nån typ av 84:e lands marknad, långt efter USA och Tyskland, tycker att Sverige borde ses som en del av EU-marknaden och få tilldelning av allt så fort det bara släpps (i paritet med antalet konsumenter)

Givetvis! I princip prioriterar varenda varumärke USA före allt annat på jorden.

Sen kommer Tyskland och tätt inpå England... Det suger!

Tyskland var dock först med dessa skärmar och USA gick i taket. Sen tappade alla hakan i golvet när cirka 50 skärmar fick returneras av blue banding och en drös andra problem.

Och givetvis skrattar Amerikanerna åt oss idag när de sitter och lirar på sina fina skärmar medan vi står tomhänta! Kan tillägga att det dock skickats ut ett par skärmar till Tyskland, samt en 10 stycken till England.

Men de går som smör. Det är tydligen ett sinnessjukt tryck i USA. Det är så illa med antalet skärmar oss Acer så dem skickar ut leveranserna 1 och 1 så fort de är klara att lämna fabriken. Alltså ankommer de 1 och 1 till butikerna. Folk står och köar för att få lägga händerna på denna beast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Givetvis! I princip prioriterar varenda varumärke USA före allt annat på jorden.

Sen kommer Tyskland och tätt inpå England... Det suger!

Tyskland var dock först med dessa skärmar och USA gick i taket. Sen tappade alla hakan i golvet när cirka 50 skärmar fick returneras av blue banding och en drös andra problem.

Och givetvis skrattar Amerikanerna åt oss idag när de sitter och lirar på sina fina skärmar medan vi står tomhänta! Kan tillägga att det dock skickats ut ett par skärmar till Tyskland, samt en 10 stycken till England.

Men de går som smör. Det är tydligen ett sinnessjukt tryck i USA. Det är så illa med antalet skärmar oss Acer så dem skickar ut leveranserna 1 och 1 så fort de är klara att lämna fabriken. Alltså ankommer de 1 och 1 till butikerna. Folk står och köar för att få lägga händerna på denna beast.

Jo, svenska/nordiska aktörer är nog småpotatis på den marknaden . Jag tror att jag nu fysiskt behöver denna skärm för att klara mitt fortsatta spelande, sitta här på 1440p @ 32" är ju bara så...... konsolligt...

Permalänk
Medlem

Komplett har uppdaterat leverans till 7/11, håller tummisarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Komplett har uppdaterat leverans till 7/11, håller tummisarna

Ojoj, kan bli tidig julafton. Det har rullats ut ett par exemplar i Tyskland, men efterfrågan i USA är fortfarande otroligt mycket större än tillgängligheten :/

Kanske är lite våghalsigt att hoppas på en rea till jul? hade suttit fint! Annars kanske man kan göra en fuling att "lämna" tillbaks den och köpa samma skärm ifall en rea skulle infalla.

**Edit står 20 November för mig?

Permalänk
Medlem

STOP I MASKINERIET!!

Får tacka så mycket för att du började snacka om X34:an, hade lagt den på is ett tag

Conrad har 10% rabatt på hela sortimentet = Skärmen går på 12 000kr blankt!

De tar vanligtvis överpris på allt - 400kr på X34:an, men med rabattkoden så

Fan, precis detta jag väntat på! Perfekt!

Permalänk

Har fått bekräftat av Inet att min beställning ligger bland de skärmar som levereras den 5/11. Bara en dryg vecka kvar nu....

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får man 100hz enbart när man använder gsync eller gäller det även när man inte använder det? xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

@segafreaktwo: Du kan ställa in skärmen på 100Hz via nVidias kontrollpanel, och via skärmens egen meny, precis som Linus visar i videon som finns länkad ovan. Så ja, såvitt jag förstår körs den i 100Hz i skrivbordsmiljö och i variabel frekvens med upp till 100Hz i spel.

(Annars är väl frågan lite offtopic. den här tråden handlar om en specifik skärm med g-sync. Inte tekniska frågor om g-sync i allmänhet.)

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Tack! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av corben2:

En annan fundering som jag säkert skulle kunna googla fram, men frågar experterna här istället.

Funkar G-Sync även i Windowsmiljön? Kommer jag ha 100 HZ när jag skrollar i Chrome eller flyttar mappar och chattfönster fram och tillbaka på skärmen?

Ja g-sync funkar i windows.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Hej! Registrerade ett konto här för att få lite svar på frågor..

Jag är sjukt sugen på att köpa en X34. Det enda jag funderar på är hur det kommer fungera i min nuvarande setup.

Här är en enkel pedagogisk skiss som visar mitt nuvarande setup (som jag är väldigt nöjd med då det funkar bra för mina behov)

http://i.imgur.com/7g2QmJQ.png

Jag har alltså dator + primär datorskärm som jag använder när jag sitter vid den stationära, och sen skärmdubblering via HDMI till en 1080i TV. När jag ska spela med polarna i soffan så sätter jag bara igång tvn så får jag bilden där också (smidigt, enkelt!)

Nu när jag skaffar predatorn kommer det ju naturligtvis inte (eller!?!) kunna gå att köra skärmdubblering på den då upplösning och aspect ratio är annorlunda på skärmarna.

Om jag kör extended desktop, kommer jag då kunna använda tvn som sekundär monitor? Hur går jag tillväga isåfall för att kunna få upp spel o dylikt på den skärmen istället för X34 när jag väl vill spela något i soffan? Måste jag gå in och ändra TVn till primär skärm varje gång, eller finns det något annat sätt?
Är det något annat jag tappar genom att köra en extended till tvn? Jag vill fortfarande kunna titta på film, spela och surfa i soffan när jag känner för det, helst utan att behöva göra en väldigt massa struligheter.. Smidigast av allt hade varit att ha skärmdubblering, men jag kan leva med att använda extended desktop istället.

Hoppas ni förstår vad jag menar. Sjukt tacksam för svar på detta då jag redan gått runt med ångest i två månader i undran om jag ska köpa skärm eller inte.

Permalänk
Inaktiv

@Gurant
Den enklaste lösningen i ditt fall är tyvärr att byta primär skärm. Ett tips är att du kan använda genvägen "Win + P" för att snabbt växla primär skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

@Gurant
Den enklaste lösningen i ditt fall är tyvärr att byta primär skärm. Ett tips är att du kan använda genvägen "Win + P" för att snabbt växla primär skärm.

WIN+P fungerar ju i och för sig. Då är det enkelt nog att kunna förklara för flickvännen också när hon vill glo film på tvn.

Något annat jag borde tänka på som kommer ändra sig? Jag är Mr Ågren så fort jag köper något och vill vara så förberedd som möjligt

Lite off-topic kanske, men BenQ XR3501, hur står den sig i jämförelse med X34? Är det G-Sync samt upplösning som är den stora dragaren för X34? Eller kan det vara värt att snåla lite? Känner hellre att jag betalar lite mer för att få något som kommer kännas aktuellt längre än vise versa.

Permalänk

Palla vänta på sverige ska släppa skärmen när det redan finns flera affärer i danmark-tyskland som har den inne på lager. Själv har jag den redan hemma och den är riktigt undebar!! beställde från danmark!

Permalänk
Skrivet av Chamoxzqt:

Palla väntar på Norden ska släppa skärmen när det redan finns flera affärer i danmark-tyskland som har den inne på lager. Själv har jag den redan hemma och den är riktigt undebar!! beställde från danmark!

Du skriver såklart inte ut butiken här -undrar varför. -Från vilken butik då?

Danmark: pricerrunner.dk:

Här ser man bara två butiker som registrerar den som #I lager, och när man går in på de sidorna så står det att den INTE finns på lager, utan ankommer 2-3-4 November. Dvs samtidigt som till svenska butiker, plus/minus nån dag. Ligger inte Danmark i norden förresten?

Tyskland: pricerunner.de:
Monitore-3G-Technology-Predator-X34-preis

Här finns bara en butik som listar den som #i lager: och när man sedan går in på butiken så står det "versandfertig: 1–3 Monate" , vilket betyder "leveranstid 1-3 månader"...

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Skrivet av Finurliig:

Du skriver såklart inte ut butiken här -undrar varför. -Från vilken butik då?

Danmark: pricerrunner.dk:

Här ser man bara två butiker som registrerar den som #I lager, och när man går in på de sidorna så står det att den INTE finns på lager, utan ankommer 2-3-4 November. Dvs samtidigt som till svenska butiker, plus/minus nån dag. Ligger inte Danmark i norden förresten?

Tyskland: pricerunner.de:
Monitore-3G-Technology-Predator-X34-preis

Här finns bara en butik som listar den som #i lager: och när man sedan går in på butiken så står det "versandfertig: 1–3 Monate" , vilket betyder "leveranstid 1-3 månader"...

Köpte ifrån https://www.alternate.dk/Acer/Predator-X34-34-buet-gaming-PC-...

Och dom har den i lager! Obsevera priset blir dyrare det är Danska kronor!

Permalänk

@Chamoxzqt:

På hemsidan står ju uttryckligen: "Levering imellem ma. 02 og ti. 03 november" - än så länge befinner vi oss i Oktober....

Newegg i USA och Tyskland fick in några exemplar, som visade sig ha problem med allt från bluebanding till en mjukvarubugg som gjorde att halva skärmen förblev mörk när skärmen gick upp ur viloläge: Acer stoppade då alla leveranser medan de jobbade på att åtgärda problemen, och där är vi fortfarande.
Vi väntar fortfarande på den första leveransen från Acer: den är försenad över hela världen. Inte bara i norden.

När man frågar vilken butik du köpt den i så svarar du med att ange en butik som enligt sin listning INTE har den i lager. Min ödmjuka slutsats är att du inte har någon X34, utan bara larvar dig. Sluta gärna med det.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Skrivet av Finurliig:

@Chamoxzqt:

På hemsidan står ju uttryckligen: "Levering imellem ma. 02 og ti. 03 november" - än så länge befinner vi oss i Oktober....

Newegg i USA och Tyskland fick in några exemplar, som visade sig ha problem med allt från bluebanding till en mjukvarubugg som gjorde att halva skärmen förblev mörk när skärmen gick upp ur viloläge: Acer stoppade då alla leveranser medan de jobbade på att åtgärda problemen, och där är vi fortfarande.
Vi väntar fortfarande på den första leveransen från Acer: den är försenad över hela världen. Inte bara i norden.

När man frågar vilken butik du köpt den i så svarar du med att ange en butik som enligt sin listning INTE har den i lager. Min ödmjuka slutsats är att du inte har någon X34, utan bara larvar dig. Sluta gärna med det.

hahahaha det står "Levering imellem ma. 02 og ti. 03 november" - men dom behandlar ordern snabbare när man har lagt beställningen jag beställde för två veckor sen och fick hem den igår "återkommer med bilder senare ikväll" och skulle aldrig trolla om någon sån här sak så du kan bara lägga av själv! Sedan kolla man vidare på overclockers så har flera folk redan fort hem och provat:)

Permalänk
Skrivet av Chamoxzqt:

hahahaha det står " fick hem den igår "återkommer med bilder senare ikväll" och skulle aldrig trolla om någon sån här sak så du kan bara lägga av själv!

Som den sanna människovän jag är vill jag naturligtvis gärna tro att du inte är ett troll.
Det ska jag börja göra så snart du photoshoppat in en produktbild från acers hemsida på ditt skrivbord. Visa oss gärna en bild på din iPhone 7 också när du ändå är i farten. Jag är nyfiken!

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk

@segafreaktwo: Här är en länk som kanske förklarar lite om tekniken: från nVidias hemsida.

http://www.geforce.com/whats-new/articles/g-sync-gets-even-better

G-sync är en feature som ger variabel uppdaterinsfrekvens i Spel. Tidigare var det bara spel som kördes i fullscreen mode som kunde använda tekniken: mem med introduktionen av GTX 980Ti släppte nVidia en ny driver som gav stöd för g-sync även i "windowed mode" - dvs när du kör ett spel i ett vanligt programfönster.
Den vanliga skrivbordsmiljön i windows påverkas såvitt jag förstått inte: men man har knappast nån nytta av g-sync när man surfar och flyttar filer på skrivbordet.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Skrivet av Finurliig:

Som den sanna människovän jag är vill jag naturligtvis gärna tro att du inte är ett troll.
Det ska jag börja göra så snart du photoshoppat in en produktbild från acers hemsida på ditt skrivbord. Visa oss gärna en bild på din iPhone 7 också när du ändå är i farten. Jag är nyfiken!

Grymt rolig du är! bevisar bara att du fattar Noll att man kan få tag i produkter tidigare än vad Svergie kan lansera! Din post är anmäld!! Fortsätt trolla så blir du nog avstängd:) ha en bra kväll!

Permalänk

@Chamoxzqt:

När man påstår sig ha fått tag på saker som faktiskt inte finns att köpa ännu får man kanske förstå om man möts av viss skepsis: men jag har ju redan svarat att jag gärna vill tro dig: jag väntar ivrigt på dina bilder!

Edit: när man sedan läser din signatur börjar man undra ännu mer: 3x40 tums UHD + 2x asus rog swift, och nu en predatorskärm som inte finns att köpa ännu. Det måste vara trångt på ditt skrivbord. Nu blir jag ännu mer nyfiken på dina bilder

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

@Chamoxzqt:

När man påstår sig ha fått tag på saker som faktiskt inte finns att köpa ännu får man kanske förstå om man möts av viss skepsis: men jag har ju redan svarat att jag gärna vill tro dig: jag väntar ivrigt på dina bilder!

Edit: när man sedan läser din signatur börjar man undra ännu mer: 3x40 tums UHD + 2x asus rog swift, och nu en predatorskärm som inte finns att köpa ännu. Det måste vara trångt på ditt skrivbord. Nu blir jag ännu mer nyfiken på dina bilder

Faktiskt, herrn, så är du helt ute och cyklar!

Den andra karln, här som säger att han har den via Alternate.dk - som egentligen är alternate.de är mycket troligt - sant!

Du var först felaktig angående blue banding och de andra problemen. USA hade aldrig problemen, de fick aldrig V1 utan V2 på en gång. Alternate i Tyskland fick en batch med V1 firmware vilket resulterade i blue banding, OC problem, pitch noise vid vit bakgrundsproblem.

Problemen åtgärdades av Acer och skickade sedan ut de första monitorerna med V2 firmware till USA. Idag är alla problem borta, förutom att om man har skärmen under 80% ljusstyrka så tänds inte hela skärmen med Predatorloggan vid uppstart efter sovläge - vilket ej påverkar skärmen alls i prestanda eller funktion.

Somliga tycks fortfarande uppleva ljudet från kretskortet vid vit bakgrund. Tydligen en väldigt hög, eller om det var låg frekvens och det är inte helt klart att detta är ett officiellt problem då det endast är ett par som upplever det.

Funfordcobra från OC styr en tråd på Acer's forum där de är i kontakt med en REP från Acer för att lösa detta, Acer kan dock inte återspegla problemen hos sig, så det står idag stilla med nuvarande problem.

Annars är skärmen helt klanderfri.

Varför leveranserna dröjer är för att Acer har inga skärmar. Antalet är betydligt färre än åtgången och de tar tid på sig att få fram nya.

USA har haft sin leverans i cirka 3 veckor +- ett par dagar. Tyskland fick V2 skärmarna kort därpå, varit ute i cirka 2 veckor. Så ja, karln här på forumet som beställde sin från Alternate kan mycket möjligt ha beställt sin tidigare.

Norden, Skandinavien, vi får vänta betydligt längre. Just nu väldigt sent November. England fick ett fåtal skärmar kort efter Tysklandsleveranserna V2.

Ni som är intresserade, följ tråden på OC istället, den uppdateras dagligen flera gånger med information etc. Dessutom, de flesta bör läsa på lite.