Xbox One får Windows 10-uppdatering med nytt gränssnitt i november

Permalänk
Melding Plague

Xbox One får Windows 10-uppdatering med nytt gränssnitt i november

Inom de närmast veckorna kommer Xbox One få sin största uppdatering hittills. På menyn står ett nytt gränssnitt och stöd för bakåtkompatibilitet av Xbox 360-titlar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måste skaffa mig en, då har man alla 3 nya konsolerna.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Xbox 360 spel till PC SNÄLLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Xbox 360 spel till PC SNÄLLA

Varannan titel har nog släppts till PC genom åren i alla fall. Men Halo samlingen hade varit nice

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

Xbox 360 spel till PC SNÄLLA

Streama Xbox one till PC

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Ge mig kompatibilitet med gamla XBox så kan vi snacka!

Permalänk
Avstängd

Bakåtkompatibilitet, världens sämsta säljargument. Har du spelen så har du även konsolen.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tvelander:

Streama Xbox one till PC

Det man är ute efter om man med caps lock skriver att man vill ha någonting till PC är nog inte bekvämlighet utan snarare mera inställningar, bättre grafik etc etc vilket jag helt och hållet håller med om.

FoV'n är och har till exempel alltid varit hemsk på samtliga Halo-titlar även om jag älskar serien.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Bakåtkompatibilitet, världens sämsta säljargument. Har du spelen så har du även konsolen.

Men du kan ju då sälja den äldre (och få pengar, yay!) och samtidigt har du en konsol mindre vid TVn, win win!

Jag är ingen konsol lirare men flera vänner är taggade på 360 spel till xbone.

Visa signatur

5900X NH-D15 X570 TOMAHAWK 32GB EVGA G3 750W EVGA 3080 FTW3 Samsung 830 256GB Crucial MX100 512GB Crucial MX300 750GB Crucial MX500 2TB Define C

FreeNAS G3258 Supermicro X10SLM-F 16GB ECC 6x3TB WD Red RAIDz2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Bakåtkompatibilitet, världens sämsta säljargument. Har du spelen så har du även konsolen.

En mindre pryl att slippa ha i hemmet? Jag kan tänka mig att det argumentet kommer gå hem (he he) hos många.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Är "bakåtkompabiliteten" en fråga om att verifiera att du har skivan och sen tanka ner en portad version? Eller emulerar den ett 360? Tänkte eftersom det inte är ett allmänt stöd utan det är specifika titalar som funkar.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Bakåtkompatibilitet, världens sämsta säljargument. Har du spelen så har du även konsolen.

Det är ju inte precis någon nackdel att ha en spelkonsol istället för två. Samt att spelbiblioteket utökas enormt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett av flera väntade steg som Microsoft tar för att "bryta upp" spelkonsolen som koncept. Mycket bra.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Klart väntat att MS förr eller senare skulle försöka få mig att köpa en XBox. Men se den gubben gick inte!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 2blåbär:

Men du kan ju då sälja den äldre (och få pengar, yay!) och samtidigt har du en konsol mindre vid TVn, win win!

Hur mycket tror du en Xbox 360 utan spel är värd? Du kan lika gärna skänka bort den.

Skrivet av celoz:

En mindre pryl att slippa ha i hemmet? Jag kan tänka mig att det argumentet kommer gå hem (he he) hos många.

Konceptet har provats sedan PS2 och ingen har blivit lyckligare utav det. Var inte roligare att spela PSOne spel på en PS2'a.

Skrivet av Galvanizer:

Det är ju inte precis någon nackdel att ha en spelkonsol istället för två. Samt ett spelbiblioteket utökas enormt.

Bryr man sig om flest spel innan man dör så är det säkert kul.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Konceptet har provats sedan PS2 och ingen har blivit lyckligare utav det. Var inte roligare att spela PSOne spel på en PS2'a.

Tycker det känns klockrent att slippa ha en extra konsol för att jag vill spela äldre spel. Mindre sladdar, ingen klump som tar upp extra plats, samlat gränssnitt, etc.

Skrivet av Rajat:

Bryr man sig om flest spel innan man dör så är det säkert kul.

Nu är det ju så att alla inte spelat alla spel när de fortfarande var current-gen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Bakåtkompatibilitet, världens sämsta säljargument. Har du spelen så har du även konsolen.

Tvärtom så hoppade jag över xbox för one att den saknade bakåtkompatibilitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vodka:

Tycker det känns klockrent att slippa ha en extra konsol för att jag vill spela äldre spel. Mindre sladdar, ingen klump som tar upp extra plats, samlat gränssnitt, etc.

Nu är det ju så att alla inte spelat alla spel när de fortfarande var current-gen.

Alla var inte med när man hängde i arkadhallarna eller spelade spel på en Atari 2600 heller, men inte gråter de blod för det.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Alla var inte med när man hängde i arkadhallarna eller spelade spel på en Atari 2600 heller, men inte gråter de blod för det.

Bakåtkompatibilitet och emulation, visst är det fantastiskt? Utan det skulle vi inte ha någon möjlighet att spela de gamla klassikerna utan att behöva all gammal hårdvara. Men du kanske trivs bättre i ett spelmuseum än ett vanligt vardagsrum?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Hur mycket tror du en Xbox 360 utan spel är värd? Du kan lika gärna skänka bort den.

Ca 400 - 1000 beroende på skick, modell, handkontroller, osv. Tillräckligt för att det ska finnas folk som bryr sig.

Skrivet av Rajat:

Konceptet har provats sedan PS2 och ingen har blivit lyckligare utav det. Var inte roligare att spela PSOne spel på en PS2'a.

Själv så spelar jag hellre PSX på PS2 och GCN på Wii eftersom man kan få betydligt bättre bild genom komponentkablar jämfört med komposit. Nu gäller ju inte den punkten denna generation, men historiskt sett så tycker jag att bakåtkompatibilitet har varit en bra grej. Argumentet "en pryl mindre" gäller dock fortfarande.

Skrivet av Rajat:

Bryr man sig om flest spel innan man dör så är det säkert kul.

Tycker det låter som att du är lite bitter.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AerisArchon:

Ca 400 - 1000 beroende på skick, modell, handkontroller, osv. Tillräckligt för att det ska finnas folk som bryr sig.

Själv så spelar jag hellre PSX på PS2 och GCN på Wii eftersom man kan få betydligt bättre bild genom komponentkablar jämfört med komposit. Nu gäller ju inte den punkten denna generation, men historiskt sett så tycker jag att bakåtkompatibilitet har varit en bra grej. Argumentet "en pryl mindre" gäller dock fortfarande.

Tycker det låter som att du är lite bitter.

Lustigt då PSX är en PS2'a + lite till.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av BlackBird:

Är "bakåtkompabiliteten" en fråga om att verifiera att du har skivan och sen tanka ner en portad version? Eller emulerar den ett 360? Tänkte eftersom det inte är ett allmänt stöd utan det är specifika titalar som funkar.

Jag läste lite om detta när dom släppte nyheten i somras-ish.
Som jag förstår det startar ett xbox 360 gränssnitt på xbox one, där spelen sedan körs.
Ser ut precis som xbox 360 med andra ord.
Tydligen kan det vara lite varierande upplevelse med bildfrekvens osv, om det inte är åtgärdat nu.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Lustigt då PSX är en PS2'a + lite till.

"As well as PS1, the first PlayStation console came to be known colloquially by its provisional codename of PSX (this was adopted to echo the "MSX", Sony's pre-Playstation computer brand).[9] This can cause some confusion as to which device is being referred to."

Jag liksom många andra ser PSX som kodnamnet för Playstation 1. PSX som du länkar till släpptes aldrig utanför Japan vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Jag läste lite om detta när dom släppte nyheten i somras-ish.
Som jag förstår det startar ett xbox 360 gränssnitt på xbox one, där spelen sedan körs.
Ser ut precis som xbox 360 med andra ord.
Tydligen kan det vara lite varierande upplevelse med bildfrekvens osv, om det inte är åtgärdat nu.

Vad jag hört så skall det handla om en pipeline där man kompilerar om spelen för One. Så det inte rör sig om någon ren emulation. Men, kanske har ändrats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkir:

"As well as PS1, the first PlayStation console came to be known colloquially by its provisional codename of PSX (this was adopted to echo the "MSX", Sony's pre-Playstation computer brand).[9] This can cause some confusion as to which device is being referred to."

Jag liksom många andra ser PSX som kodnamnet för Playstation 1. PSX som du länkar till släpptes aldrig utanför Japan vad jag vet.

Det vet jag med att den inte gjorde, men anledningen till att de döpte den till PSX var att SONY var så trötta på att folk kallade den första PlayStation för PSX och påstod att det var kodnamnet på den innan den kom, vilket SONY har dementerat att det var och de ville döda den myten, så alla som kallar första PlayStation för PSX har fel.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Bakåtkompatibilitet, världens sämsta säljargument. Har du spelen så har du även konsolen.

Vad händer när man inte har vare sig spelet eller konsolen?
Jag har en xbox och halo 1 o 2. Jag bytte till PC och skaffade aldrig 360 och nu har åren gått och har funderat på xbox enbart pga Halo. Men då xbone inte är bakåtkompatibelt så har det varit kasst att inte kunna spela dessa.
Alla de släpptes senare till Xbone som tur är så för min del behövs det inte. Men jag kan tänka mig att andra som är intresserade av att lira vissa 360 spel som de inte kunnat kommer att vara glada.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Det vet jag med att den inte gjorde, men anledningen till att de döpte den till PSX var att SONY var så trötta på att folk kallade den första PlayStation för PSX och påstod att det var kodnamnet på den innan den kom, vilket SONY har dementerat att det var och de ville döda den myten, så alla som kallar första PlayStation för PSX har fel.

Låter ju i din lilla förklaring som att Sony försökte göra det till ett fel - vilket det inte var från början, och de lyckades heller inte med sin vision att döda användandet av förkortningen utanför Japan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voidkahn:

Vad händer när man inte har vare sig spelet eller konsolen?
Jag har en xbox och halo 1 o 2. Jag bytte till PC och skaffade aldrig 360 och nu har åren gått och har funderat på xbox enbart pga Halo. Men då xbone inte är bakåtkompatibelt så har det varit kasst att inte kunna spela dessa.
Alla de släpptes senare till Xbone som tur är så för min del behövs det inte. Men jag kan tänka mig att andra som är intresserade av att lira vissa 360 spel som de inte kunnat kommer att vara glada.

Då är det bara att anpassa sig och köpa en Xbox eller Xbox 360 om det är det man vill spela. Man får anpassa sig till allt här i livet, så lev med det.

Skrivet av cider123:

Låter ju i din lilla förklaring som att Sony försökte göra det till ett fel - vilket det inte var från början, och de lyckades heller inte med sin vision att döda användandet av förkortningen utanför Japan.

Tyder inte det mer på att människor i allmänhet är tröga, har tunnelseende och bara vägrar förstå?!

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot den här uppdateringen. Då kan man ställa undan, ge bort eller sälja XBOX 360:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Då är det bara att anpassa sig och köpa en Xbox eller Xbox 360 om det är det man vill spela. Man får anpassa sig till allt här i livet, så lev med det.

Haha, va? Det är ju precis det man ska slippa nu.
XB1 får bakåtkompatibilitet, varför har du själv så svårt för att anpassa dig till det? På vilket sätt påverkar det dig negativt?

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer