100% diskanvändning i MS edge.

Permalänk
Medlem

100% diskanvändning i MS edge.

Hej,

jag har sedan igår haft problemet att Microsoft edge använder 100% av min ssd och hela datorb fryser och laggar sakta vidare? Vad skulle problemet kunna vara då allt annars är som vanligt i alla andra program? Jag har inte hunnit prova en annan webbläsare men jag skall prova att ladda ner Chrome.

Permalänk
Medlem

Om det är så att disken helt plötsligt fylls upp till 100% av en webbläsare så är det nog dags att se över tempfiler och liknande. Det är möjligtvis inte så att du menar processorn, CPU?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Hej,

jag har sedan igår haft problemet att Microsoft edge använder 100% av min ssd och hela datorb fryser och laggar sakta vidare? Vad skulle problemet kunna vara då allt annars är som vanligt i alla andra program? Jag har inte hunnit prova en annan webbläsare men jag skall prova att ladda ner Chrome.

Är det oavsett hemsida?
Flash som buggar ut kanske?(kan testa med att stänga av den under avancerade inställningar i Edge i så fall och se om det hjälper)
Antivirus/brandvägg som har problem med när du kör MS Edge om du har installerat något sådant?
Som du säger vore det bra att testa en annan webbläsare.

Permalänk
Medlem

Tack för de snabba svaren

Skrivet av Gurk:

Om det är så att disken helt plötsligt fylls upp till 100% av en webbläsare så är det nog dags att se över tempfiler och liknande. Det är möjligtvis inte så att du menar processorn, CPU?

Det är helt klart min SSD det gäller, användningen går direkt upp till 100% fastän jag har över 20gb ledigt utrymme.

Skrivet av Wordian:

Är det oavsett hemsida?
Flash som buggar ut kanske?(kan testa med att stänga av den under avancerade inställningar i Edge i så fall och se om det hjälper)
Antivirus/brandvägg som har problem med när du kör MS Edge om du har installerat något sådant?
Som du säger vore det bra att testa en annan webbläsare.

Jag skall prova med chrome och återkommer inom kort. Det är dock konstigt att detta uppstår ur intet då jag inte gjort några ändringar som skulle kunnat skapa problemet.

Permalänk
Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av septembro:

Det enklaste svaret råkade vara rätt.

Installerade just chrome och allt verkar fungera. Man kan väl inte kalla det en lösning men jag om i alla fall runt problemet.