Permalänk
Medlem

Det blev en N12D då de har den på rea på mediamarkt den här veckan.

190:- inkl frakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1735190

Återkommer med omdöme när jag får den.

Permalänk

Nu har jag (men framförallt familjen ) tröttnat på min Asus RT-AC68U. De tappar med jämna mellanrum kontakten med den (Wifi) både när det gäller telefoner och surfplattor (verkar särskilt svårt med Samsungprodukter). Autenticieringsproblem är vardagsmat.

Minst en gång i veckan plongar den ur Bahnhof internetuppkoppling (fiber-stadsnät 100/100 lina), vilket gör att man måste ringa Bahnhof så de får pinga igång den igen (Bahnhof svär en del över min router).

Kör 4 stationära datorer trådat samt en stationär via Wifi.
Upp till 5 surfplattor samt 4 telefoner över wifi.
En Chromecast sticka till TV, samt en smart TV.

Funderar att ersätta den med någon av följande:

D-Link DIR-880L
Netgear R6300

Budget runt 1000:-

Tack i förhand

/Surgubben

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

En fråga till er proffs: Jag kommer beställa fiber från Bahnof om några dagar och jag undrar vilken router jag ska köpa då? Jag frågade Bahnof och det alternativet de hade kostade 1000 kronor och hade inte ens dual band.. 250/100 gäller det.

Tips?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Nu har jag (men framförallt familjen ) tröttnat på min Asus RT-AC68U. De tappar med jämna mellanrum kontakten med den (Wifi) både när det gäller telefoner och surfplattor (verkar särskilt svårt med Samsungprodukter). Autenticieringsproblem är vardagsmat.

Minst en gång i veckan plongar den ur Bahnhof internetuppkoppling (fiber-stadsnät 100/100 lina), vilket gör att man måste ringa Bahnhof så de får pinga igång den igen (Bahnhof svär en del över min router).

Kör 4 stationära datorer trådat samt en stationär via Wifi.
Upp till 5 surfplattor samt 4 telefoner över wifi.
En Chromecast sticka till TV, samt en smart TV.

Funderar att ersätta den med någon av följande:

D-Link DIR-880L
Netgear R6300

Budget runt 1000:-

Tack i förhand

/Surgubben

Netgear har jag alltid varit nöjd med. skulle rekommenderar R 7000 just för den fått bra betyg i tester, vet inte hur R6300 är.

Skrivet av Treant:

En fråga till er proffs: Jag kommer beställa fiber från Bahnof om några dagar och jag undrar vilken router jag ska köpa då? Jag frågade Bahnof och det alternativet de hade kostade 1000 kronor och hade inte ens dual band.. 250/100 gäller det.

Tips?

Budget?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Surgubben:

Nu har jag (men framförallt familjen ) tröttnat på min Asus RT-AC68U. De tappar med jämna mellanrum kontakten med den (Wifi) både när det gäller telefoner och surfplattor (verkar särskilt svårt med Samsungprodukter). Autenticieringsproblem är vardagsmat.

Minst en gång i veckan plongar den ur Bahnhof internetuppkoppling (fiber-stadsnät 100/100 lina), vilket gör att man måste ringa Bahnhof så de får pinga igång den igen (Bahnhof svär en del över min router).

Kör 4 stationära datorer trådat samt en stationär via Wifi.
Upp till 5 surfplattor samt 4 telefoner över wifi.
En Chromecast sticka till TV, samt en smart TV.

Funderar att ersätta den med någon av följande:

D-Link DIR-880L
Netgear R6300

Budget runt 1000:-

Tack i förhand

/Surgubben

Känner igen mig med min RT-AC66U. Tror att värmeslag är boven. Tog av locket på min men hjälpte föga. Numera är den AP mot min Linksys men trilskas ändå med Internet och jag får koppla upp mig till Linksysen som står mycket längre bort för att komma ut. Men finns gott om Asus-router-kramare här på Swec så många exemplar måste ju fungera bra. Har märkt att trilskas de mycket så gör man en återställning. Kanske billigare för dig att göra 1 ggr/månad än att köpa en ny router. Har också provat med en Laptopkylare och fungerat rätt bra men fasiken vad de låter på full fart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

Känner igen mig med min RT-AC66U. Tror att värmeslag är boven. Tog av locket på min men hjälpte föga. Numera är den AP mot min Linksys men trilskas ändå med Internet och jag får koppla upp mig till Linksysen som står mycket längre bort för att komma ut. Men finns gott om Asus-router-kramare här på Swec så många exemplar måste ju fungera bra. Har märkt att trilskas de mycket så gör man en återställning. Kanske billigare för dig att göra 1 ggr/månad än att köpa en ny router. Har också provat med en Laptopkylare och fungerat rätt bra men fasiken vad de låter på full fart.

Troligen fungerar det bra även om du inte kör full fart

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Netgear har jag alltid varit nöjd med. skulle rekommenderar R 7000 just för den fått bra betyg i tester, vet inte hur R6300 är.

Budget?

Jag är beredd att betala upp till 1000 om den är värd pengarna. Det finns dock så jävla många alternativ i 500-1000 kr klassen.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Troligen fungerar det bra även om du inte kör full fart

Det stämmer men lite otympligt att ha den stora laptopkylaren under den lilla routern på hyllan
Märkligt med just Asus RT-AC66U. Provade fläkt som blåste på kylflänsen men hjälpte inte något. Men kom luften underifrån hjälpte det lite grand. Kunde klara köra rätt hårt en dag men sen fick den hicka vid väldigt hög belastning. Utan Laptopkylare var det kört efter några timmar.

Skrivet av Surgubben:

Kör 4 stationära datorer trådat samt en stationär via Wifi.
Upp till 5 surfplattor samt 4 telefoner över wifi.
En Chromecast sticka till TV, samt en smart TV.

Hög belastning, då får man väll hosta upp några tusenlappar på en riktig router och en bra trådlöst AP. Eller finns det billiga genvägar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Jag är beredd att betala upp till 1000 om den är värd pengarna. Det finns dock så jävla många alternativ i 500-1000 kr klassen.

Billig ock okej router http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=532380 klarar dock max strax över 100Mbit (150Mbit har jag sett folk komma upp i).

Denna verkar ju okej http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3092... om du klarar dig utan delning av skrivare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

Det stämmer men lite otympligt att ha den stora laptopkylaren under den lilla routern på hyllan
Märkligt med just Asus RT-AC66U. Provade fläkt som blåste på kylflänsen men hjälpte inte något. Men kom luften underifrån hjälpte det lite grand. Kunde klara köra rätt hårt en dag men sen fick den hicka vid väldigt hög belastning. Utan Laptopkylare var det kört efter några timmar.

Lustigt att just asus har problem, har en netgear R7000 den blir ljummen (när man känner på utsidan) men fungerar ändå bra. Då står den rätt trångt också i ett plåtskåp (har självventilation).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Nu har jag (men framförallt familjen ) tröttnat på min Asus RT-AC68U. De tappar med jämna mellanrum kontakten med den (Wifi) både när det gäller telefoner och surfplattor (verkar särskilt svårt med Samsungprodukter). Autenticieringsproblem är vardagsmat.

Minst en gång i veckan plongar den ur Bahnhof internetuppkoppling (fiber-stadsnät 100/100 lina), vilket gör att man måste ringa Bahnhof så de får pinga igång den igen (Bahnhof svär en del över min router).

Kör 4 stationära datorer trådat samt en stationär via Wifi.
Upp till 5 surfplattor samt 4 telefoner över wifi.
En Chromecast sticka till TV, samt en smart TV.

Funderar att ersätta den med någon av följande:

D-Link DIR-880L
Netgear R6300

Budget runt 1000:-

Tack i förhand

/Surgubben

Samma problem här, med med en Asus N65-U och en Samsung Galaxy S5 mini. Jag får stänga av Wifit på telefonen minst ett par gånger om dagen och slå på det igen. Trodde det var telefonen, men ditt inlägg får mig att tro att det faktiskt är routern.

Jag tänkte satsa på en TP-link Archer C9 nästa gång. Just nu får man den för 999 kr vilket ger dig en hel krona över att shoppa annat för.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2761112

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

Det blev en N12D då de har den på rea på mediamarkt den här veckan.

190:- inkl frakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1735190

Återkommer med omdöme när jag får den.

Har haft den några dagar nu. Hur stabil och fin som helst. Bra billig router.

Har tydligen fått utnämningen: Readers Choice pcmag.com

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Broken arrow, en router köpt i USA funkar väl här också? Har hört att effekten är otillåtet hög bara.
Securifi almond +

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

@raskus:
Börjar luta åt den. Jäkla bra pris Kjell&Co har på den.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Broken arrow, en router köpt i USA funkar väl här också? Har hört att effekten är otillåtet hög bara.
Securifi almond +

Tja har inte koll på strålningskravet, mer än att det är lite olika (men vet inte hur mycket).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags för en ny router å funderar då på en D-Link DIR-868L. Har bara haft Netgear men skulle nu vilja prova nåt annat.

Hur är D-link DIR-868L? Är det en bra router?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Börjar bli dags för en ny router å funderar då på en D-Link DIR-868L. Har bara haft Netgear men skulle nu vilja prova nåt annat.

Hur är D-link DIR-868L? Är det en bra router?

Deras tidigare har inte varit mycket att hänga i julgranen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Router till 1000/1000

Jag söker en kraftig router som klarar av att belastas hårt (torrents). Den trådlösa prestandan är inte jätteviktig så det är därför jag frågar här om någon vet en genväg.
Jag har tidigare erfarenhet av att asus rt-n56u och rt-ac66u dör av överhettning. Om ingen har någon bra trådad router så får jag väl bita i kudden och gräva djupt i plånboken.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av arry:

Jag söker en kraftig router som klarar av att belastas hårt (torrents). Den trådlösa prestandan är inte jätteviktig så det är därför jag frågar här om någon vet en genväg.
Jag har tidigare erfarenhet av att asus rt-n56u och rt-ac66u dör av överhettning. Om ingen har någon bra trådad router så får jag väl bita i kudden och gräva djupt i plånboken.

R7000 är bra, annars Ubiquiti grymt fin sak, den testsida som testar en av deras routers klarar inte mäta den

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

R7000 är bra, annars Ubiquiti grymt fin sak, den testsida som testar en av deras routers klarar inte mäta den

Kostar att ligga på topp!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2369474
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1828791

Permalänk
Medlem

Menade så klart detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1437355 missa att lägga till produktnamnet, klantigt av mig eller http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2264287#rparams=ss=%20%2... om du vill ha 5 portar

Test
http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-reviews/32012-fi...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

@Broken-arrow: Nu ville han ha trådlöst också så därför jag lade till http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1828791. Men kanske mer går under rubriken professionella hotspot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

@Broken-arrow: Nu ville han ha trådlöst också så därför jag lade till http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1828791. Men kanske mer går under rubriken professionella hotspot.

jaha missa det totalt :/ Annars en router inställd på AP annars (sparar ju en del pengar på det), ihop med denna.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

@Broken-arrow: Kör mina routrar som AP (Asus RT-AC66U och Asus RT-AC56U) fast de failar ändå ibland. Är sugen på två Ubiquiti UniFi AC Wireless Access Point istället men tycker det blir plågsamt dyrt även om man beställer från USA.

Vi har 20 tal Ubiquiti WAP på jobbet. Inte snabba, ca 40 Mbps, men otroligt stabila när man romar mellan dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

@Broken-arrow: Kör mina routrar som AP (Asus RT-AC66U och Asus RT-AC56U) fast de failar ändå ibland. Är sugen på två Ubiquiti UniFi AC Wireless Access Point istället men tycker det blir plågsamt dyrt även om man beställer från USA.

Vi har 20 tal Ubiquiti WAP på jobbet. Inte snabba, ca 40 Mbps, men otroligt stabila när man romar mellan dem.

Fungerar perfekt köra min gamla 3500L v2 (original rom) som AP ihop med R7000

Dock är det snarare min tap 3 platta som hänger sig (har full täckning, men ändå inte får kontakt), mobilen fungerar perfekt. Startar jag om surfplatta funkar den igen

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

*** trött på standard routern från operatörerna nu.. Är DIR-655 fortfarande ett bra val? 300 kändes rätt frestande efter att ha kollat runt lite. Inet, DIR-655 Inget problem att få de att lira tillsammans antar jag? (iptelefonin som jag inte vill kvadda)

Permalänk
Medlem

Har bara gott att säga om Netgear så en R7000 rekommenderar jag.
Äger en själv och är supernöjd!

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

*** trött på standard routern från operatörerna nu.. Är DIR-655 fortfarande ett bra val? 300 kändes rätt frestande efter att ha kollat runt lite. Inet, DIR-655 Inget problem att få de att lira tillsammans antar jag? (iptelefonin som jag inte vill kvadda)

Är ökänd för problem. Men har du tur fungerar kanske nyaste preventionen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Är ökänd för problem. Men har du tur fungerar kanske nyaste preventionen.

Var ju tråkigt att höra :/
Har du(eller någon annan) några förslag på nått liknande?
Jag är, som du/ni förstår, inte sugen på att spendera tusenlappar, det viktiga är väl anslutningssiffror och att det är lite problematik. Nätet dör periodvis trots en strypning på utorrent till 100 anslutna, vilket känns löjligt. Sitter på 100/10 och kommer troligen inte ordna något snabbare, så något över det behövs inte.
Jag har väldigt dålig koll på denna biten, så om det finns något annat alternativ jag kan kika på så är det också välkommet. Funderade t ex på hur en switch eller liknande skulle fungera.. Kanske lite offtopic men det kan väl vara bra att ha med, dvs ifall det verkligen är en router man behöver eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Var ju tråkigt att höra :/
Har du(eller någon annan) några förslag på nått liknande?
Jag är, som du/ni förstår, inte sugen på att spendera tusenlappar, det viktiga är väl anslutningssiffror och att det är lite problematik. Nätet dör periodvis trots en strypning på utorrent till 100 anslutna, vilket känns löjligt. Sitter på 100/10 och kommer troligen inte ordna något snabbare, så något över det behövs inte.
Jag har väldigt dålig koll på denna biten, så om det finns något annat alternativ jag kan kika på så är det också välkommet. Funderade t ex på hur en switch eller liknande skulle fungera.. Kanske lite offtopic men det kan väl vara bra att ha med, dvs ifall det verkligen är en router man behöver eller ej.

3500L är helt okej router.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar