Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

3500L är helt okej router.

2k anslutningar. Inte direkt guld om man jämför med 655an som klarade 22k, men men, klart bättre än vad jag har i dagsläget. Dock ska jag nog fundera på att utöka pristaket lite innan jag bestämmer mig
Tackar för tipset i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

2k anslutningar. Inte direkt guld om man jämför med 655an som klarade 22k, men men, klart bättre än vad jag har i dagsläget. Dock ska jag nog fundera på att utöka pristaket lite innan jag bestämmer mig
Tackar för tipset i alla fall!

Körde utorrent utan problem på den i alla fall och mitt ex i alla fall gick stabilt även vid belastning. 655 får du ha en jäkla tur att få bra ex, många klagar dels på att den inte orkar belastning till wifi lägger av ofta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Körde utorrent utan problem på den i alla fall och mitt ex i alla fall gick stabilt även vid belastning. 655 får du ha en jäkla tur att få bra ex, många klagar dels på att den inte orkar belastning till wifi lägger av ofta.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jo, den kan säkert duga, men jag kör helst lite mer än nödvändigt än för lite. Men jag kanske underskattar 2k anslutningar en aning.. Har ju trots allt haft full hastighet när jag hittat rätt anslutningar med skräpet jag har nu.
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT eller liknande vill jag dock inte uppleva igen, därav fixeringen. Lagom irriterande att vänta ett par minuter på att återupprätta en anslutning
Edit: Ähh, får ta hem en sådan och prova. Kan jag väl leta upp något program och se hur hög belastningen blir.
Edit2: Var kanske lite väl ot så tog bort en bit.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag är på jakt efter en router för max 1000:- då min gamla trotjänare börjat tackla av en hel del. Kraven jag har på den är som följer:

* Klarar av 100/100
* Klarar av sporadisk nedladdning genom bittorrent
* Lirar bra med PS4, iPad, mobila enheter (alltså runt 4-5 simultana uppkopplingar samtidigt minst)
* Stort plus är stöd för dd-wrt, Tomato eller liknande
* Kostar max 1000:-

Har ni några bra tips som matchar de kraven?

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Jo jo, den kan säkert duga, men jag kör helst lite mer än nödvändigt än för lite. Men jag kanske underskattar 2k anslutningar en aning.. Har ju trots allt haft full hastighet när jag hittat rätt anslutningar med skräpet jag har nu.
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT eller liknande vill jag dock inte uppleva igen, därav fixeringen. Lagom irriterande att vänta ett par minuter på att återupprätta en anslutning
Edit: Ähh, får ta hem en sådan och prova. Kan jag väl leta upp något program och se hur hög belastningen blir.
Edit2: Var kanske lite väl ot så tog bort en bit.

Jo, räcker rätt långt om du inte har 10/15 stycken i gång samtidigt (dock räcker inte nätet till för så många samtidigt för mig med 100Mbit)

Skrivet av Subtractive:

Hej!

Jag är på jakt efter en router för max 1000:- då min gamla trotjänare börjat tackla av en hel del. Kraven jag har på den är som följer:

* Klarar av 100/100
* Klarar av sporadisk nedladdning genom bittorrent
* Lirar bra med PS4, iPad, mobila enheter (alltså runt 4-5 simultana uppkopplingar samtidigt minst)
* Stort plus är stöd för dd-wrt, Tomato eller liknande
* Kostar max 1000:-

Har ni några bra tips som matchar de kraven?

Något sånt här kanske http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1021218

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, räcker rätt långt om du inte har 10/15 stycken i gång samtidigt (dock räcker inte nätet till för så många samtidigt för mig med 100Mbit)

Något sånt här kanske http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1021218

Den där såg riktigt intressant ut, har bra erfarenheter av ASUS-routers sedan tidigare också så plus i kanten för det. Tusen kronor på Siba, kanske man skulle svänga förbi direkt och införskaffa den. Tack så mycket för tipset!

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem

Komplett säljer ASUS RT-AC68U idag för 1290:- så du vet.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Komplett säljer ASUS RT-AC68U idag för 1290:- så du vet.

Är inte bland annat den som har överhettningsproblem?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Är inte bland annat den som har överhettningsproblem?

Asus RT-AC66U är det som har överhettningsproblem. I alla fall min. Knäpp som faen ibland så var tvungen att köpa ny router av annat märke. Vet inte om det gäller alla Asus routrar men jag rekommenderar inte deras > 1000 kr routrar om man nödvändigtvis inte är ute efter att kunna köra 3G dongle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

Asus RT-AC66U är det som har överhettningsproblem. I alla fall min. Knäpp som faen ibland så var tvungen att köpa ny router av annat märke. Vet inte om det gäller alla Asus routrar men jag rekommenderar inte deras > 1000 kr routrar om man nödvändigtvis inte är ute efter att kunna köra 3G dongle.

Nej deras AC68u är aningen sämre än R7000 (enligt mig personligen). Dessutom är R7000 billigare oftast och även gått för 990 kr (kunde inte låta bli och köpa en då).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, räcker rätt långt om du inte har 10/15 stycken i gång samtidigt (dock räcker inte nätet till för så många samtidigt för mig med 100Mbit)

Är det segus pegus grejer så brukar jag ha rätt många samtidigt, tar ju sån j*kla tid annars. Men det beror väl lite på var och vad det gäller, ibland sitter man ju på 1kb ner men ett par 100 anslutna som har up avslaget :p. Men det kanske inte räknas riktigt som en ansluten enhet? Man skickar och tar ju inte direkt emot nå data..
Ähh, ska hämta ut den idag så får vi se om jag ens lyckas få igång allt.. hehe.. De här blir kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Är det segus pegus grejer så brukar jag ha rätt många samtidigt, tar ju sån j*kla tid annars. Men det beror väl lite på var och vad det gäller, ibland sitter man ju på 1kb ner men ett par 100 anslutna som har up avslaget :p. Men det kanske inte räknas riktigt som en ansluten enhet? Man skickar och tar ju inte direkt emot nå data..
Ähh, ska hämta ut den idag så får vi se om jag ens lyckas få igång allt.. hehe.. De här blir kul

Vad blev det? menade så klart 10/15 stycken olika filer, klant man är på att uttrycka sig Då orkar inte mitt nät med längre och hårddisken ligger på fullvarv konstant och låter inte roligt (om alla laddas ner/upp samtidigt). Nätet blir också bedrövligt slött (kan ju vara routern som jag inte ställt in rätt eller saknar QoS).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Vad blev det? menade så klart 10/15 stycken olika filer, klant man är på att uttrycka sig Då orkar inte mitt nät med längre och hårddisken ligger på fullvarv konstant och låter inte roligt (om alla laddas ner/upp samtidigt). Nätet blir också bedrövligt slött (kan ju vara routern som jag inte ställt in rätt eller saknar QoS).

Jo jo, förstod det. Menade att vissa filer/nedladdningar går i 1kb medans andra går i full fart, och ibland är de med 100tals anslutna de som går riktigt långsamt. Dvs, om man sitter med 10 sådana sega med många anslutna så känns 2k som något man skulle kunna tänkas komma upp i utan vidare svårigheter. Jag har dock aldrig suttit och räknat på exakta värden, av självklara skäl
Kom precis på en grej.. Jag behöver väl inte en switch för att få ip telefonin att lira med detta? Hittar såklart inte trådarna där jag läst om detta tidigare *facepalm*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Jo jo, förstod det. Menade att vissa filer/nedladdningar går i 1kb medans andra går i full fart, och ibland är de med 100tals anslutna de som går riktigt långsamt. Dvs, om man sitter med 10 sådana sega med många anslutna så känns 2k som något man skulle kunna tänkas komma upp i utan vidare svårigheter. Jag har dock aldrig suttit och räknat på exakta värden, av självklara skäl
Kom precis på en grej.. Jag behöver väl inte en switch för att få ip telefonin att lira med detta? Hittar såklart inte trådarna där jag läst om detta tidigare *facepalm*

SWitch/modem behövs först i så fall och routern där din dator är kopplad mot nätet/gamla routern. Är routern ihop med telefon och liknande, ringer du upp ditt bredbandsbolag och säger att du vill brygga routern.

Antal anslutningar vet jag tyvärr inte, har inte kollat det. Utorrent har för mig börjat köra med köad seed (speciellt nu när jag ställt ner upplandningen). så bara 5/7 stycken ligger aktiva samtidigt varken mer eller mindre (förut fick jag stänga av dom själv när jag märkte nätet blev segt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

SWitch/modem behövs först i så fall och routern där din dator är kopplad mot nätet/gamla routern. Är routern ihop med telefon och liknande, ringer du upp ditt bredbandsbolag och säger att du vill brygga routern.

Antal anslutningar vet jag tyvärr inte, har inte kollat det. Utorrent har för mig börjat köra med köad seed (speciellt nu när jag ställt ner upplandningen). så bara 5/7 stycken ligger aktiva samtidigt varken mer eller mindre (förut fick jag stänga av dom själv när jag märkte nätet blev segt).

Hmm.. Ska vi se om jag förstår dig rätt.
1. router/modem från bredband/telefon företag. EVG2000 heter den om det säger något.
2. nya routern.
Jag tror att jag ska göra som så att jag drar en kabel från EVG2000 lan port till WNR3500L WAN port. Därefter brygga, vilket jag fått för mig att man kan göra själv, och då antar jag att det är EVG2000 som utför bryggningen..
Verkar det korrekt? Jag får för mig att man kunde få problem om man inte slog av DHCP och NAT dock, antar att även detta görs på EVG2000..
Kanske lättare om du kommer på något nyckelord jag kan söka på. Jag har verkligen problem med att hitta dessa trådar just idag >.>

Nää, det är knepigt i utorrent som vägrar skriva det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Hmm.. Ska vi se om jag förstår dig rätt.
1. router/modem från bredband/telefon företag. EVG2000 heter den om det säger något.
2. nya routern.
Jag tror att jag ska göra som så att jag drar en kabel från EVG2000 lan port till WNR3500L WAN port. Därefter brygga, vilket jag fått för mig att man kan göra själv, och då antar jag att det är EVG2000 som utför bryggningen..
Verkar det korrekt? Jag får för mig att man kunde få problem om man inte slog av DHCP och NAT dock, antar att även detta görs på EVG2000..
Kanske lättare om du kommer på något nyckelord jag kan söka på. Jag har verkligen problem med att hitta dessa trådar just idag >.>

Nää, det är knepigt i utorrent som vägrar skriva det

Ja bryggar du så löses resten av sig själv

Verkar vara en router ja http://www.bootic.com/netgear/electronics/networking/bridges-...

Vet inte vad du har tänkt söka på.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Ja bryggar du så löses resten av sig själv

Verkar vara en router ja http://www.bootic.com/netgear/electronics/networking/bridges-...

Vet inte vad du har tänkt söka på.

Jahap, var det så lätt.. Då behöver jag nog inte söka runt kanske. Det jag tänkte på var som sagt DHCP, NAT, och kanske något mer, som kan orsaka krockar med ip utdelning eller något i den stilen.. Var nå tråd jag lästa om det i så jag trodde helt enkelt att det var betydligt knepigare än att bara brygga

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Jahap, var det så lätt.. Då behöver jag nog inte söka runt kanske. Det jag tänkte på var som sagt DHCP, NAT, och kanske något mer, som kan orsaka krockar med ip utdelning eller något i den stilen.. Var nå tråd jag lästa om det i så jag trodde helt enkelt att det var betydligt knepigare än att bara brygga

Brygga ska lösa alla problemen DEt som kan strula är om din leverantör kör MAC låsning (tar en stund innan denna släpper).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Brygga ska lösa alla problemen DEt som kan strula är om din leverantör kör MAC låsning (tar en stund innan denna släpper).

Det var lite krångel kan jag säga. Modemet kan tydligen inte bryggas så bästa lösningen hade ju vart en switch, men jag nöjer mig nog med att stänga av det trådlösa, så slipper man i alla fall störningar Allt verkar fungera bättre! Jag lyckades dock i försöken att få till en brygga att göra modemet helt oåtkomligt, vilket resulterade i fabriksåterställning som även krajade iptelefonin. Det enda som jag ville ha fungerande via modemet *facepalm*. Men men det löser sig nog imorrn när de öppnar supporten.
Edit: Nu funkar allt, tackar för hjälpen! Att prova max sessioner verkar inte vara möjligt. Antingen så testar man UDP vilket tydligen är smått meningslöst, eller TCP via t ex ixchariot som har en limit på 200. Kort och gott så får jag nöja mig med att den verkar fungera väldigt bra

Permalänk

AC66U är den mest populära AC-routern på Prisjakt just nu och går för 990 ink frakt just nu.
Är den fortfarande det bästa köpet eller finns det något annat mer prisvärt i den prisklassen?

Permalänk
Avstängd

@mycketbra: Själv skyr jag Asus som pesten efter att äga 3 stycken. När de kom var de "dopade" och med en massa funktioner. Blev därför populära men nu när de inte är "dopade" längre tycker jag att Asus inte är något särskilt. Tvärtom, rätt dåliga. Och de två första PCI-e korten ska vi inte prata om. Ännu har de inte velat/kunnat lösa problemen med att de ger Bluescreen om man kör Hasswell.

Som det fint heter, Beakta dock att jag är färgad efter att haft problem med värmeslag på mina Asusroutrar och Internet-strul. Kanske bara otur. AC56U och AC66U samt en billig NC12 som faktiskt är bra för sitt pris förutom att den också får värmeslag.

Skrivet av Hutter:

.. och införskaffade en AC68 istället som (peppar peppar) fungerar perfekt.
...

Se där, en som är nöjd med sin Asus

Permalänk

OK tack för input.
Går ju dock inte komma ifrån de många positiva kommentarerna som finns på Prisjakt?

Rekommenderar ni några andra märken/modeller?
Jag tänker att man bör köra med en AC-router om man vill vara hyffsat framtidssäker?

Permalänk
Medlem

Köpte en R7000 för ca 850 kr från elgiganten (fick en specialdeal). Den kopplade ner konstant och strulade hela tiden. Retunerades och införskaffade en AC68 istället som (peppar peppar) fungerar perfekt.
Har även fått Viasat boxen att fungera via routern så jag slipper en extra switch (prövoperiod dock..)

Till R7000 försvar så lär det ha varit ett extremt måndagsexempel. Många är nöjda med den. Men jag valde att inte byta till mig en ny R7000 eftersom jag hade sneglat på AC68 från början, men kunde inte motstå det extremt bra priset som jag fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hutter:

Köpte en R7000 för ca 850 kr från elgiganten (fick en specialdeal). Den kopplade ner konstant och strulade hela tiden. Retunerades och införskaffade en AC68 istället som (peppar peppar) fungerar perfekt.
Har även fått Viasat boxen att fungera via routern så jag slipper en extra switch (prövoperiod dock..)

Till R7000 försvar så lär det ha varit ett extremt måndagsexempel. Många är nöjda med den. Men jag valde att inte byta till mig en ny R7000 eftersom jag hade sneglat på AC68 från början, men kunde inte motstå det extremt bra priset som jag fick.

Gjorde min också till en början var FW som var felet. Testat nyare äldre?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Gjorde min också till en början var FW som var felet. Testat nyare äldre?

jag har uppdaterat till senaste, resettat och hållt på Är ganska övertygad om att det är hårdvarufel.

Permalänk
Medlem

Letar efter en router då vi precis fått fiber till vårat hus.

Budget: 2000kr
Användning: 2st trådade datorer som det spelas spel på/laddas ner/streamas väldigt ofta. 5st telefoner som är uppkopplade till wifi och används flitigt. Apple TV som streamar film ibland.

Krav: Routern vi använder just nu (något från telia) når inte hela vägen till mitt rum, utan jag får sitta utan Wifi. detta är ett problem som måste lösas. Så vill ha lång räckvidd på routern. Vi kommer använda 30/30 hastighet på den till att börja med, skulle dock vara bra med utrymme att kunna uppgradera detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hutter:

jag har uppdaterat till senaste, resettat och hållt på Är ganska övertygad om att det är hårdvarufel.

Måste vara det

Skrivet av ralle97:

Letar efter en router då vi precis fått fiber till vårat hus.

Budget: 2000kr
Användning: 2st trådade datorer som det spelas spel på/laddas ner/streamas väldigt ofta. 5st telefoner som är uppkopplade till wifi och används flitigt. Apple TV som streamar film ibland.

Krav: Routern vi använder just nu (något från telia) når inte hela vägen till mitt rum, utan jag får sitta utan Wifi. detta är ett problem som måste lösas. Så vill ha lång räckvidd på routern. Vi kommer använda 30/30 hastighet på den till att börja med, skulle dock vara bra med utrymme att kunna uppgradera detta.

R7000 är bra, sen om det inte räcker så är AP fint.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

R7000 - om den fungerar och du får den till 990 så är det ett galet bra pris. Elgiganten brukar köra drive på den lite då och då.

Asus Ac68 - som jag har bytt ut till från R7000 verkar fungera klockrent. Täcker vårt hus på 120m2. tillockmed fått Viasat IPTV att fungera via den (för att slippa en swich).

Permalänk

Letar även jag efter en ny router till en mindre lägenhet.
Enheter som används är 2 datorer, 3 telefoner, 1 platta och en chromecast.
Tanken är att ha en extern hårddisk kopplad till routern för åtkomst av backup, filmer och liknande.

Har sneglat lite på TP-link Archer C7, Asus RT-AC66U eller kanske till och med gå upp till (passa på vid rea) en R7000.

Jag misstänker att alla dessa tre kommer att fungera toppen till mina krav, eller är det någon som sticker ut och är mer eller mindre prisvärd?

Permalänk
Medlem

Skulle som okunnig behöva lite hjälp med ett routerköp. Min gamla router gick sönder så var precis och köpte en NETGEAR WNDR3700 utan att tänka efter så mycket. Har dock öppet köp så lite research innan jag kopplar in den skadar nog inte.

Min situation:
Lägenhet, en etta på 40 kvm.
Har fiber 100/100.
Antal enheter i lägenheten är 2 telefoner, 2 surfplattor, en stationär dator och en laptop.
Jag har planer på att sätta upp någon form av NAS så småningom.

WNDR3700 betalade jag ca 600 kr för med kompisrabatt på elgiganten. Tror ni att den duger gott och väl för min lägenhet eller finns det bättre alternativ i samma prisklass? Jag kan även tänka mig att gå upp i pris till strax över tusenlappen om det ger mer valuta för pengarna. Lägger hellre lite extra pengar för att slippa strul och långsamma hastigheter.

Som sagt så är jag okunnig på området och uppskattar all hjälp jag kan få!