Lenovo Thinkpad P70 och P50 först med Intel Xeon för bärbara datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Man får känslan av att detta är kvalitetsdatorer av högsta klass! Har alltid gillat Thinkpad. Men köper dem begagnat när de är några år gamla eftersom nya inte faller inom min budget.

Källa: http://www.engadget.com/2015/08/10/lenovo-thinkpad-p50-and-p7...

Lenovo Thinkpad X1 Carbon.

Nog bland de sämsta som kommit ut till PC marknaden
Ringer till Lenovos OnSite tekniker genom jobbet varje dag. Moderkorten rasar lika ofta som man startar datorn och är ett stort känt fel. Ändå så ändras inget i tillverkningen.

Skulle personlgen aldig köpa en Thinkpad på grund av denna modellen.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

@Beltet: CAD, FEM, CFD, PLM.
Har alltid haft Xeon när jag jobbat i CAD. Senare tid så har man gått över helt till bärbara Precision, så nog finns det användningsområden.
Har dock aldrig haft det som ett privat alternativ, dessa datorer är nog ganska hårt inriktade på företag.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem
Skrivet av goldmund:

@Beltet: CAD, FEM, CFD, PLM.
Har alltid haft Xeon när jag jobbat i CAD. Senare tid så har man gått över helt till bärbara Precision, så nog finns det användningsområden.
Har dock aldrig haft det som ett privat alternativ, dessa datorer är nog ganska hårt inriktade på företag.

Ok, tack för förtydligande. Jag har ju aldrig hållt på med de grejerna(iallafall inte professionellt) så har ingen aning vad som behövs till dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosendorfer:

Kan bara hålla med om det. En sån modell, med 7-radigt non-chiclet keyboard, hade varit en vinnare i mina ögon.
Det enda jag skulle sakna då är 16:10 som i X201, men det lär vi aldrig få se igen verkar det som.

Det verkar som den "retro" thinkpad som Lenovo håller på med kommer få både 7 radigt tgb och 16:10. Dock lutar det åt 14 tum...

Undersökningarna ligger ännu uppe, så in och rösta! Här finns länkar till alla 4:

http://blog.lenovo.com/en/blog/retro-thinkpad-survey-4-miscel...

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

@ronnylov:

jag har också 2430p, sjukt beroendeframkallande tbord