Kan ej handla på amazon.co.uk ?

Permalänk
Medlem

Kan ej handla på amazon.co.uk ?

Försökte göra ett köp idag på amazon.co.uk men kort efter jag lagt min order får jag detta mail,

Hello,

We're writing to let you know that the payment for the item listed below has been declined. Valid payment information must be received within 5 days, otherwise your order will be cancelled.*

The issuing bank may have declined the charge if the name, expiry date, or post code entered doesn't match the bank's information.

nån som vet varför? har handlat där innan ett par gånger med mitt maestro kort som är kopplat till min bank är det nåt säkerhetsproblem eller? ska man ringa sin bank eller.

Permalänk
Hedersmedlem

Använde du uppgifter om kontokortet som du hade sparat på Amazon eller fyllde du i uppgifterna nu? Det kan ju hända att du fyllt i något fel?
Det kan inte vara så att du fått ett nytt kort sedan du handlade senast?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Har du använt E-kort och satt en snäv beloppsgräns?
Är inte ovanligt att de för en "test-reservation" på kortet innan de genomför köpet för att se att det är giltigt.

Om du har begränsat E-kortet till 300 kr (motsvarande värde i pund) och din vara kostar 295 kr så är det inte omöjligt att "test-reservationen" som brukar vara 1/2 dollar/pund gör att när de försöker dra 295 kr så finns det inte täckning.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Är ditt kort aktiverat för köp via internet?

Skrivet av HazZarD:

Försökte göra ett köp idag på amazon.co.uk men kort efter jag lagt min order får jag detta mail,

Hello,

We're writing to let you know that the payment for the item listed below has been declined. Valid payment information must be received within 5 days, otherwise your order will be cancelled.*

The issuing bank may have declined the charge if the name, expiry date, or post code entered doesn't match the bank's information.

nån som vet varför? har handlat där innan ett par gånger med mitt maestro kort som är kopplat till min bank är det nåt säkerhetsproblem eller? ska man ringa sin bank eller.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Eller har du satt regionsbegränsning på ditt kort? På Länsförsäkringar kan man i alla fall välja i vilka länder kortet ska fungera. Har du klickat ur U.K där så blir det nobben.

Permalänk
Medlem

ja internetköp är aktiverat som sagt, gäller ett köp på 20$ så pengar finns det.. fattar inte riktigt har inte hänt nåt än med ordern.. Har kollat och alla uppgifter stämmer datum och allt får se nu om det går igenom idag gör det inte så skiter jag i det väl då..

nevermind såg nu: order dispatched så jag antar internetköp inte var aktiverat igår visst.. my bad.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med amazon och swedbanks e-kort.
Det handlar då ej om för snäv belopps gräns jag kan sätte det tredubbla utan att det hjälper.

Det jag helt enkelt får göra är att prova 3-4 gånger innan det går (och det tar oftas en dag innan man får mail/ser på amazon kontot att det inte gick).
Vad jag gjorde tidigare så gjorde jag ett nytt e-kort varje gång jag provade men dom två sista gångerna så handlade det om skit saker som jag egentligen ej behövde så tänkte jag provar med samma e-kort ett par gånger och japp försök nr3 (första gången) och nr4 (andra köpet) så funkade det helt plötsligt.

Det ENDA som fungerar bra är att amazon vid varje "dragningsförsök" lyckas dra "kontrollera nytt kort" summan.

Har mailat amazon och frågat vad det är som händer dom hävdar att min bank avvisar betalningen och att jag ska prata med dom.
Mailar banken och frågar samma sak och efter ett par mail fram o tillbaks så komemr dom fram till att amazon inte ens har porvat att dra betalningen vid dessa tidpunkter (det enda är "nytt kort summan" som dom HAR dragit OCH fått IGENOM dvs INTE enbart reserverade och sen betalar tillbaks) från mitt konto/kort och hänvisar tillbaks till amazon.
Mailar tillbaks till amazon med detta och får exakt samma copy/paste svar som i första mailet tillbaks mailar flera gånger men samma sak dvs tvärstopp.

Så med andra ord är verkar det inte som man kan göra nåt (dvs amazon skiter i det!) utan får ta att det tar upp till en vecka innan dom "kan" dra pengar.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!