Permalänk
Medlem

Mindre mus till CS:GO, runt 500 kr

Tjena!

Efter drygt 4 år med SteelSeries Kinzu är det nu dags för en ny mus. Dels för att den har blivit sliten, dels för att jag vill prova någonting nytt. Jag är sugen på att testa en Rival, men då jag hade en MX518 innan och tyckte att Kinzu var betydligt skönare att spela med så tänkte jag att kanske även Rival är för stor för min smak. Av den anledningen är nog en liten mus att föredra även nu, men förutom Rival är det endast Kinzu v3 jag kollat på. Därför vill jag ha fler tips! Min budget ligger på runt, helst under 500 kr.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Steelseries Kana V2 är en lätt liten mus som påminner en hel del om Kinzu. Sensorn är också en av de bättre på marknaden.

Logitechs G303 kommer snart ut (om ett par veckor) och har tydligen den bästa sensorn som går att få tag i idag. Den är också lättvikt.
Dock lär den vid release vara lite över din budget.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Rival, jag tyckte att Rival var alldeles för stor för mina händer.
Sedan hade jag en Logitech G402 som jag tyckte också var lite för stor, blev att jag använde fingertip grip istället för palmgrip!
Just nu har jag en Logitech G302 som jag tycker passar perfekt i handen.

Permalänk
Medlem

Logitech G303 kommer nog vara the shit. Skulle lätt köpt en själv, men får kramp i handen av att bara titta på den. #thebighandstruggle

Visa signatur

4690K | GTX 970 | z97-Pro Gamer | XL2411Z | SuperNOVA G2 | R5 | 850 EVO | Deathadder | QcK Heavy

Permalänk
Medlem

roccat kova+ är liten och bra

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av cor3:

Tjena!

Efter drygt 4 år med SteelSeries Kinzu är det nu dags för en ny mus. Dels för att den har blivit sliten, dels för att jag vill prova någonting nytt. Jag är sugen på att testa en Rival, men då jag hade en MX518 innan och tyckte att Kinzu var betydligt skönare att spela med så tänkte jag att kanske även Rival är för stor för min smak. Av den anledningen är nog en liten mus att föredra även nu, men förutom Rival är det endast Kinzu v3 jag kollat på. Därför vill jag ha fler tips! Min budget ligger på runt, helst under 500 kr.

Tack på förhand!

Snälla, spara ihop till en G303. Du kommer inte kunna använda en annan mus sen.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2506535,1498461

Jag har en Kone Pure Laser som är relativt liten, samt en Asus Strix Claw optisk (ungefär som en Rival i storlek)

Hursomhelst så är Kone Pure en kanonmus, är en riktig dröm i bf4 med sitt fina grepp och dpi +/- knappen.

Laserversionen finns även i ett urval av olika färger.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Är grymt sugen på en G303, och kan nog spara till en om jag verkligen måste. Men när nu Kinzu v3 (169:-) och framförallt Kana v2 (299:-) finns på Webhallen för 4-500 kr billigare så blir jag tveksam på om den verkligen är värd pengarna, speciellt när jag skulle vilja ha en ny musmatta också. Är nämligen less på min vanliga QcK+-matta och skulle vilja ha en "snyggare", typ NiP- eller fnatic-mattan. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cor3:

Tack för alla tips! Är grymt sugen på en G303, och kan nog spara till en om jag verkligen måste. Men när nu Kinzu v3 (169:-) och framförallt Kana v2 (299:-) finns på Webhallen för 4-500 kr billigare så blir jag tveksam på om den verkligen är värd pengarna, speciellt när jag skulle vilja ha en ny musmatta också. Är nämligen less på min vanliga QcK+-matta och skulle vilja ha en "snyggare", typ NiP- eller fnatic-mattan. Vad tycker ni?

Hej

Jag har små händer och har därför provat var enda liten mus som finns här följer summeringen.

Kinzu V2- har haft och har, liten mus som passar perfekt som du vet själv dock sämre sensor finns att köpa på Maxfps fortfarande.
Kinzu V3- Bättre sensor men udda dpi steg men annars som V2.
Roccat Savu- Liten ergonomisk mus med bra sensor dock lite högre lift of distance.
Roccat Kone -Liten ergonomisk mus med bra sensor för att vara laser lite mindre än Savu på höjden .
Zowie FK2- Perfekt storlek som Kinzu lite längre bara men annars perfekt sensor trackar perfekt.
Razer abyssus 2014- bra storlek bra sensor men högt LOD kan fixas med tape .
Råd- har alla dessa och återgår alltid till Kinzu V2 och Zowie Fk2 använder jag mest till precisa fps spel.

Alla dessa möss fungerar utmärkt på steelseries qck+ och även razer goliathus speed och controll även corsair´s mattor .

För mer info om modellerna specifikt är det bara att fråga.

Visa signatur

CASE NZXT H1 v2 Black MOBO MSI MPG B550I Gaming Edge
CPU AMD Ryzen 7 5700X GPU MSI RTX 4070 Ti GAMING X
MONITORS Asus ROG Swift PG279Q/Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gazette:

Hej

Jag har små händer och har därför provat var enda liten mus som finns här följer summeringen.

Kinzu V2- har haft och har, liten mus som passar perfekt som du vet själv dock sämre sensor finns att köpa på Maxfps fortfarande.
Kinzu V3- Bättre sensor men udda dpi steg men annars som V2.
Roccat Savu- Liten ergonomisk mus med bra sensor dock lite högre lift of distance.
Roccat Kone -Liten ergonomisk mus med bra sensor för att vara laser lite mindre än Savu på höjden .
Zowie FK2- Perfekt storlek som Kinzu lite längre bara men annars perfekt sensor trackar perfekt.
Razer abyssus 2014- bra storlek bra sensor men högt LOD kan fixas med tape .
Råd- har alla dessa och återgår alltid till Kinzu V2 och Zowie Fk2 använder jag mest till precisa fps spel.

Alla dessa möss fungerar utmärkt på steelseries qck+ och även razer goliathus speed och controll även corsair´s mattor .

För mer info om modellerna specifikt är det bara att fråga.

Tack så mycket för hjälpen. 23:58 beställde jag Kinzu v3 och den nyare fnatic-mattan för 370 kr. Två minuter senare hade priset stigit med en hundring så tur har man ibland, hehe. Får hoppas att detta blir bra, har du någon erfarenhet gällande Kinzu v3 och färgade musmattor? Vill minnas att en del möss har problem med detta nämligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cor3:

Tack så mycket för hjälpen. 23:58 beställde jag Kinzu v3 och den nyare fnatic-mattan för 370 kr. Två minuter senare hade priset stigit med en hundring så tur har man ibland, hehe. Får hoppas att detta blir bra, har du någon erfarenhet gällande Kinzu v3 och färgade musmattor? Vill minnas att en del möss har problem med detta nämligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt , razer mattan jag har är grön och svart och där vart det inga problem men vet inte hur det är med fler färger hoppas det funkar.

Visa signatur

CASE NZXT H1 v2 Black MOBO MSI MPG B550I Gaming Edge
CPU AMD Ryzen 7 5700X GPU MSI RTX 4070 Ti GAMING X
MONITORS Asus ROG Swift PG279Q/Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Kör Kana V2, kanonmus

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Zowie EC2 evo tror jag hade funkat bra! Har EC1 som är lite större men den är fortfarande liten. Hade en Rival innan som känndes mycket större.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av JesperT:

Steelseries Kana V2 är en lätt liten mus som påminner en hel del om Kinzu. Sensorn är också en av de bättre på marknaden.

Logitechs G303 kommer snart ut (om ett par veckor) och har tydligen den bästa sensorn som går att få tag i idag. Den är också lättvikt.
Dock lär den vid release vara lite över din budget.

Hur stor skillnad är det på Kana och Kinzu i storlek?
Om jag fattar det rätt så är storleken samma -men Kana har tumknapp och har inte Kinzu (v3) ?

Något annat som skiljer är att priset är bättre på Kinzu just nu...

Blev sugen på att testa en ny mus

Kana V2
http://cdon.se/hemelektronik/steelseries/mouse-steelseries-ka...

Kinzu V3
http://cdon.se/hemelektronik/steelseries/steelseries-kinzu-v3...

Edit; använder Razer Abyssus idag och är supernöjd.
Är -84'a så växte upp med de där billiga logitech mössen och utan extraknappar och DPI grejer, så detta var lite "back to basics". Spelar inte vid datorn så mycket, och när jag gör det - så använder jag handkontroll, typ Xbox360 dosa. Men jag vill ha en bra mus med bra sensor då jag arbetar 8h/dag, ofta mer framför datorn med utveckling och även grafik/design så precision är ett måste.

Edit 2; Hittade denna video om en "ny" Abyssus (2014), och den verkar ju onekligen intressant också. Köpa hem de varianter man är intresserad utav och testa försiktigt för att sedan retunera de andra ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hur stor skillnad är det på Kana och Kinzu i storlek?
Om jag fattar det rätt så är storleken samma -men Kana har tumknapp och har inte Kinzu (v3) ?

Något annat som skiljer är att priset är bättre på Kinzu just nu...

Blev sugen på att testa en ny mus

Kana V2
http://cdon.se/hemelektronik/steelseries/mouse-steelseries-ka...

Kinzu V3
http://cdon.se/hemelektronik/steelseries/steelseries-kinzu-v3...

Edit; använder Razer Abyssus idag och är supernöjd.
Är -84'a så växte upp med de där billiga logitech mössen och utan extraknappar och DPI grejer, så detta var lite "back to basics". Spelar inte vid datorn så mycket, och när jag gör det - så använder jag handkontroll, typ Xbox360 dosa. Men jag vill ha en bra mus med bra sensor då jag arbetar 8h/dag, ofta mer framför datorn med utveckling och även grafik/design så precision är ett måste.

Edit 2; Hittade denna video om en "ny" Abyssus (2014), och den verkar ju onekligen intressant också. Köpa hem de varianter man är intresserad utav och testa försiktigt för att sedan retunera de andra ?
https://www.youtube.com/watch?v=RmKME_Lx0h0

Kana är större än Kinzu lite högre och lite längre är kana

Visa signatur

CASE NZXT H1 v2 Black MOBO MSI MPG B550I Gaming Edge
CPU AMD Ryzen 7 5700X GPU MSI RTX 4070 Ti GAMING X
MONITORS Asus ROG Swift PG279Q/Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Gazette:

Kana är större än Kinzu lite högre och lite längre är kana

Hur menar du, är Kana bredare då? Och Kinzu högre och längre än Kana.
För den meningen får jag inte ihop

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hur menar du, är Kana bredare då? Och Kinzu högre och längre än Kana.
För den meningen får jag inte ihop

Oj såg det där nu vart trött haha.

Kana är större 12,4 cm lång och Kinzu 11,7 cm lång osv

Visa signatur

CASE NZXT H1 v2 Black MOBO MSI MPG B550I Gaming Edge
CPU AMD Ryzen 7 5700X GPU MSI RTX 4070 Ti GAMING X
MONITORS Asus ROG Swift PG279Q/Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Zowie fk1, fk2 eller AM

Visa signatur

Klaga inte på min dyslexi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gazette:

Zowie FK2- Perfekt storlek som Kinzu lite längre bara men annars perfekt sensor trackar perfekt.

Har just nu en Mionix Avior 8200 som har jitter så måste köpa ny igen. Har ganska små händer så deathadder eller G502 passar nog inte riktigt mig. Är det FK2 som är mindre än FK1? Har för mig att FK2 ska ha en ganska bra sensor.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rigor:

Har just nu en Mionix Avior 8200 som har jitter så måste köpa ny igen. Har ganska små händer så deathadder eller G502 passar nog inte riktigt mig. Är det FK2 som är mindre än FK1? Har för mig att FK2 ska ha en ganska bra sensor.

Yes FK2 är mindre än FK1 och sensorn är grymt bra även LOD som går att ställa in direkt på musen.

Visa signatur

CASE NZXT H1 v2 Black MOBO MSI MPG B550I Gaming Edge
CPU AMD Ryzen 7 5700X GPU MSI RTX 4070 Ti GAMING X
MONITORS Asus ROG Swift PG279Q/Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gazette:

Yes FK2 är mindre än FK1 och sensorn är grymt bra även LOD som går att ställa in direkt på musen.

Är det en speciell knapp för det? Tack för hjälpen, blir nog att beställa en nu så man förhoppningsvis har den innan fredag då hardline kommer ut.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rigor:

Är det en speciell knapp för det? Tack för hjälpen, blir nog att beställa en nu så man förhoppningsvis har den innan fredag då hardline kommer ut.

Härligt tror inte du blir besviken, har inte behövt ändra den men det är en knapp kombination står i bruksen/kartongen hur man gör.

Visa signatur

CASE NZXT H1 v2 Black MOBO MSI MPG B550I Gaming Edge
CPU AMD Ryzen 7 5700X GPU MSI RTX 4070 Ti GAMING X
MONITORS Asus ROG Swift PG279Q/Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Hur stor skillnad är det på Kana och Kinzu i storlek?
Om jag fattar det rätt så är storleken samma -men Kana har tumknapp och har inte Kinzu (v3) ?

Något annat som skiljer är att priset är bättre på Kinzu just nu...

Blev sugen på att testa en ny mus

Kana V2
http://cdon.se/hemelektronik/steelseries/mouse-steelseries-ka...

Kinzu V3
http://cdon.se/hemelektronik/steelseries/steelseries-kinzu-v3...

Edit; använder Razer Abyssus idag och är supernöjd.
Är -84'a så växte upp med de där billiga logitech mössen och utan extraknappar och DPI grejer, så detta var lite "back to basics". Spelar inte vid datorn så mycket, och när jag gör det - så använder jag handkontroll, typ Xbox360 dosa. Men jag vill ha en bra mus med bra sensor då jag arbetar 8h/dag, ofta mer framför datorn med utveckling och även grafik/design så precision är ett måste.

Edit 2; Hittade denna video om en "ny" Abyssus (2014), och den verkar ju onekligen intressant också. Köpa hem de varianter man är intresserad utav och testa försiktigt för att sedan retunera de andra ?
https://www.youtube.com/watch?v=RmKME_Lx0h0

Kana är lite större än Kinzu, 2 knappar fler och lite friare CPI val än Kinzu. Men Kinzu är väldigt trevlig form på, uppfattas generellt som smalare

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem

En uppdatering:

Fick idag hem min Kinzu v3 och fnatic-musmattan som jag beställde. Tyvärr visar det sig direkt att musen inte alls verkar vara anpassad för flerfärgade musmattor. Jag testar att byta sensitivitet flera gånger, men likväl så flyger muspekaren upp i luften, ner i marken o.s.v. när jag spelar CS. Byter till min gamla musmatta, den helsvarta QcK+ och nu funkar det genast mycket bättre. Tråkigt då jag hemskt gärna vill ha en fnatic-matta, dels för att det är mitt favoritlag och dels för att jag är relativt less på de helsvarta mattorna. Funderar nu på att försöka sälja musen och istället köpa en annan mus som förhoppningsvis passar bättre till musmattan, Kana V2 kanske? Vad tycker ni?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av cor3:

En uppdatering:

Fick idag hem min Kinzu v3 och fnatic-musmattan som jag beställde. Tyvärr visar det sig direkt att musen inte alls verkar vara anpassad för flerfärgade musmattor. Jag testar att byta sensitivitet flera gånger, men likväl så flyger muspekaren upp i luften, ner i marken o.s.v. när jag spelar CS. Byter till min gamla musmatta, den helsvarta QcK+ och nu funkar det genast mycket bättre. Tråkigt då jag hemskt gärna vill ha en fnatic-matta, dels för att det är mitt favoritlag och dels för att jag är relativt less på de helsvarta mattorna. Funderar nu på att försöka sälja musen och istället köpa en annan mus som förhoppningsvis passar bättre till musmattan, Kana V2 kanske? Vad tycker ni?

Har du köpt köpt över nätet (vilket det låter som) så har du 14 dagars öppet köp med distansavtalslagen. Är du inte nöjd - lämna tillbaka. Dock så kan du få bekosta frakten tillbaka.
Men så slipper du sälja...

Fördelen med att shoppa på nätet, eftersom du inte kan "klämma och känna", har du en lag som backar dig vid ev retur / återköp.
Vart är det köpt?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Har du köpt köpt över nätet (vilket det låter som) så har du 14 dagars öppet köp med distansavtalslagen. Är du inte nöjd - lämna tillbaka. Dock så kan du få bekosta frakten tillbaka.
Men så slipper du sälja...

Fördelen med att shoppa på nätet, eftersom du inte kan "klämma och känna", har du en lag som backar dig vid ev retur / återköp.
Vart är det köpt?

Webhallen!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av cor3:

Webhallen!

http://www.webhallen.com/se-sv/info/support_och_retur/angerra...

Do it.
Slipp annat krångel.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av cor3:

En uppdatering:

Fick idag hem min Kinzu v3 och fnatic-musmattan som jag beställde. Tyvärr visar det sig direkt att musen inte alls verkar vara anpassad för flerfärgade musmattor. Jag testar att byta sensitivitet flera gånger, men likväl så flyger muspekaren upp i luften, ner i marken o.s.v. när jag spelar CS. Byter till min gamla musmatta, den helsvarta QcK+ och nu funkar det genast mycket bättre. Tråkigt då jag hemskt gärna vill ha en fnatic-matta, dels för att det är mitt favoritlag och dels för att jag är relativt less på de helsvarta mattorna. Funderar nu på att försöka sälja musen och istället köpa en annan mus som förhoppningsvis passar bättre till musmattan, Kana V2 kanske? Vad tycker ni?

Synd att jag inte såg att du köpte den kombon lite tidigare - hade varnat dig direkt.
Sensorn i Kinzu V3 är samma som i Ikari Optical och den fungerar verkligen inte med flerfärgade mattor.

Personligen skulle jag satsa på någon Zowiehistoria, om du klarar av Huanobrytare såklart.

Permalänk

Jag slår ett slag för Roccat som gör helt fantastiska produkter med riktigt bra kvalite. Kone pure passar mindre händer imo. Jag kör själv med roccat xtd som sitter helt perfekt i handen efter att jag tyckt pure var lite på den mindre sidan. Roccat savu är min mus på kontoret.

Jag önskade dom gjorde ett mer standard tangentbord med cherry. Hade ditt blitt en sådan med

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Blir att göra detta alternativt sälja den för typ 200 kr.

Skickades från m.sweclockers.com