Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp ni e grymma Kommer att kontakta hyresvärden om fiberkonverteraren

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900k @ 5.2Ghz
RAM: G.Skill Trident Z 32GB 3200MHz GPU: Gigabyte 2080Ti 11GB Gaming OC
M.2: Samsung EVO 960 M.2 250GB M.2: Samsung 970 EVO 500GB SSD: OCZ TR150 480GB PSU: Seasonic PRIME 1300W Gold
Kylare: ASUS ROG Ryujin 360mm Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified
Skärmar: 2x Asus VN247h | x1 Predator xb1 27

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av PheriX:

har testat på auto får bara ut ca 98
fiberkonverteraren är denna
http://feb.imghost.us/KX8C.jpg

http://feb.imghost.us/KX8l.jpg

ska testa dra en mindre cat 6 sladd till bärbara, jag återkommer med hur det går

Det står ju tom 10/100M single mode ....
På fiberkonvertern.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det står ju tom 10/100M single mode ....
På fiberkonvertern.

Stämmer! Så därför beställde jag denna
http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=9279415&hbx...

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900k @ 5.2Ghz
RAM: G.Skill Trident Z 32GB 3200MHz GPU: Gigabyte 2080Ti 11GB Gaming OC
M.2: Samsung EVO 960 M.2 250GB M.2: Samsung 970 EVO 500GB SSD: OCZ TR150 480GB PSU: Seasonic PRIME 1300W Gold
Kylare: ASUS ROG Ryujin 360mm Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified
Skärmar: 2x Asus VN247h | x1 Predator xb1 27

Permalänk
Medlem
Skrivet av PheriX:

Fiberkonverter är inget du ska behöva köpa. Det ska IPS'n tillhandahålla.

Permalänk
Rekordmedlem

Du ska inte köpa en egen fiberkonverter, den bör ingå i tjänsten från nätägren och du kanske inte ens ska ha en lös konverter, det kanske ska vara en kombinerad konverter och switch för att ge möjlighet till tv och telefon också, det kan ju vara nån föredetta hyresgäst som inte uppdaterat eller likande och om det är ispn eller hyresvärden som tillhandahåller den kan ju skilja men kontakta ispns support och helst även nätägaren.

Avbeställ hursomhelst det du själv köpt och se till att du får nåt som garanterat fungerar på det sätt nätet är konfigurerat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PheriX:

du kan inte köpa en egen, WDM fiber är starkt beroende av vad som sitter i andra änden på fibern vad gällande våglängder och hastighet överlag.

Burken du visar är inte samma burk som i första inlägget, samt från första inlägget så har du lyckats på mindre än en dag beställa och bli av med ditt gammla nät ifrån comhem, som du dessutom beställde via stadsnätets portal?

Ursäkta mig om jag börjar bli skeptisk, men lite nörd troll nästan. eller så har jag misstolkat helt!

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimmyQ:

du kan inte köpa en egen, WDM fiber är starkt beroende av vad som sitter i andra änden på fibern vad gällande våglängder och hastighet överlag.

Burken du visar är inte samma burk som i första inlägget, samt från första inlägget så har du lyckats på mindre än en dag beställa och bli av med ditt gammla nät ifrån comhem, som du dessutom beställde via stadsnätets portal?

Ursäkta mig om jag börjar bli skeptisk, men lite nörd troll nästan. eller så har jag misstolkat helt!

Åfan, med den förklaringen avbeställer jag fiberkonverteraren
Ja jag hade Comhem, men eftersom den inte gick via fiber så beställde jag via statsnätets portal. Så jag har Comhem via koaxial uttaget och T3 via fiber uttaget.
Vad är det för burk du pratar om, fiberkonverteraren? Och vad är du skeptisk mot?

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900k @ 5.2Ghz
RAM: G.Skill Trident Z 32GB 3200MHz GPU: Gigabyte 2080Ti 11GB Gaming OC
M.2: Samsung EVO 960 M.2 250GB M.2: Samsung 970 EVO 500GB SSD: OCZ TR150 480GB PSU: Seasonic PRIME 1300W Gold
Kylare: ASUS ROG Ryujin 360mm Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified
Skärmar: 2x Asus VN247h | x1 Predator xb1 27

Permalänk
Rekordmedlem

Du borde kollat hur ditt avtal med Comhem ser ut så du inte behöver betala för dubbla abb under en lång tid också eller det kanske du redan gjort ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du borde kollat hur ditt avtal med Comhem ser ut så du inte behöver betala för dubbla abb under en lång tid också eller det kanske du redan gjort ?

har koll på det

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900k @ 5.2Ghz
RAM: G.Skill Trident Z 32GB 3200MHz GPU: Gigabyte 2080Ti 11GB Gaming OC
M.2: Samsung EVO 960 M.2 250GB M.2: Samsung 970 EVO 500GB SSD: OCZ TR150 480GB PSU: Seasonic PRIME 1300W Gold
Kylare: ASUS ROG Ryujin 360mm Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified
Skärmar: 2x Asus VN247h | x1 Predator xb1 27

Permalänk
Medlem
Skrivet av PheriX:

Åfan, med den förklaringen avbeställer jag fiberkonverteraren
Ja jag hade Comhem, men eftersom den inte gick via fiber så beställde jag via statsnätets portal. Så jag har Comhem via koaxial uttaget och T3 via fiber uttaget.
Vad är det för burk du pratar om, fiberkonverteraren? Och vad är du skeptisk mot?

perfekt.

jo den svarta mediekonverteraren du visade nyss (den svarta) är inte samma som är på bilden i trådstarten. har du dubbla fiber in? eller rör du ihop dina burkar och bilder?

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimmyQ:

perfekt.

jo den svarta mediekonverteraren du visade nyss (den svarta) är inte samma som är på bilden i trådstarten. har du dubbla fiber in? eller rör du ihop dina burkar och bilder?

Titta nogare då, det är samma konverter på bilderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Titta nogare då, det är samma konverter på bilderna.

så nu genom att ta ut bilden på ny flik, den svarta ligger ju faktiskt i nederkant. men vad är det då för fiberkonverter som är ljusgrå som sitter ovantill?

edit: såg att fibern går i mellan dessa, det är troligen bara terminerings enheten för inkommande fiber.

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se