Permalänk
Medlem

Net2World?

Tjenare! Som titeln menar undrar jag ifall någon har erfarenhet med Net2World, har nämligen hittat ett tangentbord som verkar vara hundralappen billigare än hos närmsta konkurrent.

Så, har någon erfarenhet med denna butik?

http://www.net2world.se/

Tack på förhand,

Mentwos.

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem

Jag har handlat där men det är från deras butik i Trelleborg. Inte så stora som webhallen, inet mm men dom kan sin grej.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Moderator
Forumledare

Har handlat från deras butik i Malmö, som är deras huvudlager om jag fattat det rätt.
Bra butik med trevlig och kunnig personal.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Handlat i deras butik i Malmö ett par tre ggr. Bra priser och har ofta sakerna hemma i Malmö iaf. Har bara gott att säga om dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Handlat online, snabbt skickat etc, så kan inte annat än rekommendera.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Handlat hos dom i malmö och det gick fint.. bra kundeservice och jag fick allt jag behövde billigare än jag hittade på dem andra online ställena. skulle ha en asus ac router och kylpasta.

Permalänk
Medlem

Handlar rätt så ofta hos dem, det har alltid funkat klockrent.

Bra priser och bra support/kundservice

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Jag har handlat på nätet, hur bra och snabbt som helst=)

Permalänk
Medlem

Jag har också handlat hos dom på nätet. Snabb leverans.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat av dem online samt haft att göra med deras support då jag själv klantade det och beställde fel sak. De löste problemet exemplariskt och jag kommer handla därifrån igen när tillfälle ges.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mentwos:

Tjenare! Som titeln menar undrar jag ifall någon har erfarenhet med Net2World, har nämligen hittat ett tangentbord som verkar vara hundralappen billigare än hos närmsta konkurrent.

Så, har någon erfarenhet med denna butik?

http://www.net2world.se/

Tack på förhand,

Mentwos.

Har handlat där en gång, för ett bra tag sen (2 årsen ca). Då var det inget problem i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har handlat både på nätet och i butiken i Malmö, fungerar fint.

Permalänk
Medlem

Handlat online, ~3 dagar leverans

Permalänk
Medlem

Lika bra att posta i den här tråden, även om den är gammal. Saken är den att jag efter att ha signerat min förskottsbetalning till Net2Worlds bankgiro klickade på orderbekräftelsen, och där hade de skickat någon slags grafik som mailsystemet inte gillade. Jag klickade på att jag litar på Net2World, men då envisas mailsystemet och visar följande text:

"Var försiktig! Den här avsändaren godkändes inte i vår bedrägerikontroll."

Och det är ju inte sånt man vill se när man håller på att skicka pengar till dem!

Jag kan tydligen fortfarande avbryta betalningen, men det vore kanske att överreagera? Eller? Ingen annan verkar ju ha några allvarliga problem med företaget? Det sitter visserligen i bakhuvudet att vissa företag ibland tas över av skurkar som samlar på sig en massa förskottsbetalningar och sedan smiter med pengarna. Men varför skulle ett mailsystem vara först med att upptäcka något sådant?

Visa signatur

I'm a slacker, hear me snore...

Permalänk
Inaktiv

Köpt en 2Tb hdd för 790kr inkl frakt förra veckan och fich den i fredags.

Inga problem och snabb frakt.

Permalänk
Medlem

Har handlat där i ~15år, trevliga och kunniga. (malmö)
Brukar även rekommendera dem för andra.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Tänkte fylla på denna tråd och varna lite för denna butik.

Köpte en router där för ca 1 1/2 år sedan. Billigt och okej leverans. Använder DHL så det är ett minus (segare och dåliga utlämningsställen).

Däremot är dom sämre på garanti. Routern började bli seg efter drygt ett år. Pratade med tillverkaren, dom sa att reklamera (3års garanti) till försäljaren.
Skickade då in routern och bekostade frakten själv, sökte febrilt efter information på deras sida och dom gav ingen bra info heller om hur man skulle skicka in så skickade som företagspaket (199:-). Seriösa firmor skickar en fraktsedel, men inte dom.

Efter ca en månad (!) skickade dom en ny. Men dom vägrar än idag i sten att betala frakten till dom. Trots att både tillverkaren och min konsumentvägledare säger att dom ska göra det.
Har varit på dom i ca 3 månaders tid, nån chef har lovat att höra av sig, men har ej gjort så.

Fick även reda på att dom ej har utrustning eller kunskapen för att göra ett enkelt test av gigabit grejer. "Dom har bara 100mbit på företaget".
Så svårt är det inte att koppla upp ett internt nätverk med Gigabit för att testa.
Så dom tog en månad på sig bara för att skicka en ny utan att testa den gamla.

Summa:
1. Blev blåst på frakten för garantireturen, 199:-
2. Inkompetent servicepersonal
3. Lovar att chef ska höra av sig, men gör ej det

Stavfel
Visa signatur

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
PS. Detta meddelande har granskats av FRA, Säpo, Polisen och NSA . (Med reservation för att ha utelämnat flertalet okända yttligare övervakare) .DS

Permalänk
Medlem

Har handlat både direkt i butik i Malmö samt köpt över nätet från dom och hämtat i butik. Inga konstigheter. Handlat hos dom till och från när dom är som billigast på prisjakt eller har något hemma som jag inte kan vänta på.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

Har varit hos dem i Malmö två gånger. De är trevliga och duktiga

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosika:

Tänkte fylla på denna tråd och varna lite för denna butik.

Köpte en router där för ca 1 1/2 år sedan. Billigt och okej leverans. Använder DHL så det är ett minus (segare och dåliga utlämningsställen).

Däremot är dom sämre på garanti. Routern började bli seg efter drygt ett år. Pratade med tillverkaren, dom sa att reklamera (3års garanti) till försäljaren.
Skickade då in routern och bekostade frakten själv, sökte febrilt efter information på deras sida och dom gav ingen bra info heller om hur man skulle skicka in så skickade som företagspaket (199:-). Seriösa firmor skickar en fraktsedel, men inte dom.

Efter ca en månad (!) skickade dom en ny. Men dom vägrar än idag i sten att betala frakten till dom. Trots att både tillverkaren och min konsumentvägledare säger att dom ska göra det.
Har varit på dom i ca 3 månaders tid, nån chef har lovat att höra av sig, men har ej gjort så.

Fick även reda på att dom ej har utrustning eller kunskapen för att göra ett enkelt test av gigabit grejer. "Dom har bara 100mbit på företaget".
Så svårt är det inte att koppla upp ett internt nätverk med Gigabit för att testa.
Så dom tog en månad på sig bara för att skicka en ny utan att testa den gamla.

Summa:
1. Blev blåst på frakten för garantireturen, 199:-
2. Inkompetent servicepersonal
3. Lovar att chef ska höra av sig, men gör ej det

Inte det minsta förvånad, har hört en del liknande saker om dem, särskilt just det där att de inte kan testa eller vägrar stå för frakter och även hört att de vägrar 3 års garantierna för en del trots att det står tydligt på förpackningen att det är 3 år

Rent instinktivt så känns det mer värt att köpa för ett par hundra dyrare och få sina lagstadgade rättigheter:/

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Net2World don't honour the warranty!

One month and a half ago I bought online a phone from Net2World. The purchase (order, payment and reception) went ok. The phone stopped working after 2 weeks. I contacted them for warranty reparation/replacement many times in the last 2 weeks. They responded only at the first message saying they feel sorry for me and pointed me to a link to register for returning the product. I tried to register but I got an error saying that my order is not returnable. Then silence.

Permalänk

Köpte en "ny" hårddisk till min bärbara, av Net2World i Trbg, för ett år sedan. Klarade mig med surfplattan.

Döm om min förvåning, när de i början på april säger, att hårddisken inte fungerade. Jag som är självlärd när det gäller datorer, visste inte hur jag skulle säga åt datorn, att där fanns en "ny" hårddisk. I år var jag tvungen att ha tillgång till datorn.

Kvittot hade jag antagligen kastat, hårddisken sades vara ny. Nu skulle jag betala 599 (NY hårddisk) + 300 (rengöring) + 500 (installation av operativsystem, eller vad de nu kallar det för). Då ringer de och säger, att moderkortet på den dator, som inte var mkt använd*, är skadat!!!
*inget bredband

JAG ÅNGRAR ATT JAG ÖVERLÄT DATORN ÅT DEM! Tänker ALDRIG mer anlita dem!

De dammsög min fina HP utomhus!!! Tjejen som tog emot datorn, kunde inte klara detta - hon använde krycka/kryckor!

Nu får jag hoppas, att de i varje fall inte sålt delarna till Mediaborgen, i Sankt Gertruds allé!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingifridh:

Köpte en "ny" hårddisk till min bärbara, av Net2World i Trbg, för ett år sedan. Klarade mig med surfplattan.

Döm om min förvåning, när de i början på april säger, att hårddisken inte fungerade. Jag som är självlärd när det gäller datorer, visste inte hur jag skulle säga åt datorn, att där fanns en "ny" hårddisk. I år var jag tvungen att ha tillgång till datorn.

Kvittot hade jag antagligen kastat, hårddisken sades vara ny. Nu skulle jag betala 599 (NY hårddisk) + 300 (rengöring) + 500 (installation av operativsystem, eller vad de nu kallar det för). Då ringer de och säger, att moderkortet på den dator, som inte var mkt använd*, är skadat!!!
*inget bredband

JAG ÅNGRAR ATT JAG ÖVERLÄT DATORN ÅT DEM! Tänker ALDRIG mer anlita dem!

De dammsög min fina HP utomhus!!! Tjejen som tog emot datorn, kunde inte klara detta - hon använde krycka/kryckor!

Nu får jag hoppas, att de i varje fall inte sålt delarna till Mediaborgen, i Sankt Gertruds allé!

Skickades från m.sweclockers.com

För det första, att någon har kryckor, hur är det relevant för hela ärendet?

Dammsög de datorn utomhus när du kollade på?

Men det viktiga, vill du säga att du köpte en hårddisk, som sedan slutade fungera.
Vid reklamation hade du inget kvitto. Och då ville de ha 599 för en hårddisk och 300 för rengöring av datorn=

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Jag har kvitto, hårddisken kostade 799:-, har jag för mig. (Är inte hemma nu.)

Att ngn går på kryckor tycker jag är relevant, tänk om inte den omtalade kollegan (utan kryckor) kom på skärtorsdagen! Datorn dammsögs inte, har jag fått veta, av annan källa, i efterhand. Tryckluft torde ha använts, som sedvanligt.

Hade du min ärade läsare läst noga, hade du sett att jag inte klarade att installera om operativsystemet. Hårddisken skulle vara ny, butiken satte in den!!!

Det märkliga är, att datorn gick att starta hemma, samma dag som jag lämnade in den. Och ändå påstår de, att moderkortet är skadat!

ALDRIG MER NET2WORLD I TRELLEBORG (eller annorstädes)!!!

De gick back med 206 resp. 858 tusen kronor, de två senaste räkenskapsåren. De kan väl inte ha investerat för allt!?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Idag fick jag glädjebud. Stefan på Net2World ringde och sa', att de hade fått igång datorn.

Om detta nu stämmer, kan jag inte annat än berömma dem!

Hämtar datorn, en HP Compaq, inom några dagar.

Skickades från m.sweclockers.com