"Spionera" på dator i min ägo.

Permalänk
Medlem

"Spionera" på dator i min ägo.

Hejhej!
Jag har en yngre bror som jag misstänker har beblandat sig med fel folk och håller på med mindre lagliga aktiviteter.
Har försökt klämma ur någon typ av erkännande ur honom men inte lyckats så jag visste inte vad jag skulle göra.
Igår ringde han mig och frågade om han kunde köpa min laptop så jag tänkte ta tillfället i akt med lite hjälp av er tekniska kunskap.

Söker någon typ av trojan/keylogger eller annan software som ger mig åtkomst till hans dator trots att vi bor en mil ifrån varandra.
Fram tills på Fredag har jag tillgång till båda datorerna och hoppas innerligt att jag hinner få till något innan dess.
Ett krav är att programmet kan ligga i bakgrunden och inte synas nere i tray.

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Permalänk
Inaktiv

Ändamålet helgar inte medlen. =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Ändamålet helgar inte medlen. =(

Är rädd att det gör det...

Permalänk
Medlem

låter som en dålig ide, riktigt dålig ide, du vill inte veta vad han kollar och söker på, dit tillvägagångssätt kommer bara att leda till problem, då du inte verkar ha en bra relation med din bor.

Permalänk
Medlem

googla keylogger o aktivera mail funktionen

Permalänk
Medlem

jaha, och vad ska du göra med den här informationen om du nu hittar vad du misstänker? går du till polisen då eller pratar du med honom?

"du, jag spionerade på din dator och vet vad du håller på med."

låter ju kanske inte som att det kommer funka jättebra utan snarare att han blir jävligt förbannad på dig. om du inte hittar något så har du gått långt över gränsen helt utan anledning. sedan vet jag inte om det du planerar är brottsligt eller inte.

Permalänk
Avstängd

jRat, men läs på lite om programnet först, du måste kunna lite basic Nätverk, port forwarding osv

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

"(1962:700) kap. 4 § 9 c Den som i annat fall än som sägs i 8 och 9 §§ olovligen bereder sig tillgång till en uppgift som är avsedd för automatiserad behandling eller olovligen ändrar, utplånar, blockerar eller i register för in en sådan uppgift döms för dataintrång till böter eller fängelse i högst två år. Detsamma gäller den som olovligen genom någon annan liknande åtgärd allvarligt stör eller hindrar användningen av en sådan uppgift."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ny medlem vars första inlägg är en förfrågan om hur man smittar en dator han ska sälja med en keylogger/trojan. (Ett lagbrott som hoz poängterar ovan.)

Tänk om du ljuger och istället tänker använda keyloggern till att stjäla pengar från den person du säljer datorn till (som inte är "din bror").

Att denna tråden inte har blivit låst eller raderad av mods än är lite skrämmande. Bryter både mot sweclockers regler och svensk lag.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Att denna tråden inte har blivit låst eller raderad av mods än är lite skrämmande. Bryter både mot sweclockers regler och svensk lag.

Jag menar väl det, för en gångs skull är dom förbannat blinda för innehållet i tråden.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Hedersmedlem

Mm, lite tvivelaktigt det här. Tror vi tar och låser. Försök prata med era föräldrar istället eller kontakta polisen.