In Win släpper datorlådan S-Frame med två kvadratmeter aluminiumplåt

Permalänk

mjaae

Thumbs upp om någon hade gjort chassit hemma.
Kunde blivit fräckt. Personligen ser jag hellre funktionalitet istället för en designad, veckad plåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej, men menade på sistone, typ två senaste åren.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

vikt: 6 ki... nähoppsan 2 ton.

Permalänk
Medlem

Kul, men lär samla damm på helt nya ställen.

Tek Syndicate visade den i en video förra månaden från Computex.
Cirka 2:50-5:23, med start här:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=VtS...

Permalänk
Medlem

Snygg design, dock ganska opraktisk och dyr.
Jag skulle kunna tänka mig något sånt, Om allt var vattenkylt, men den ser dock inte ut att ha designats för vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

Oh ja, den är riktigt unik
Den formen kommer nog bli unik i alla fall om chassitillverkarna ska fortsätta att tävla i vem som gör fulast chassin, själv förstår jag mig inte på tänket med utseende före funktion

Skrivet av Lordsqueak:

Snygg design, dock ganska opraktisk och dyr.
Jag skulle kunna tänka mig något sånt, Om allt var vattenkylt, men den ser dock inte ut att ha designats för vattenkylning.

Om du tittar på Ospray's länk ovanför din kommentar så verkar den jätte designad för vattenkylning

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur den kan vara så dyr. Måste ju vara "billig" att tillverka då den antagligen stansas ut i ett stycke och sen bockas till, addera sidopaneler, klart?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Wow va snyggt! Två problem dock. Priset och damm.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Nä vad dåligt chassi egentligen. Man måste ju höra allting ifrån datorn eftersom att ingenting är ju stängt. Samtidigt tyckte jag inte att det var halvsnyggt, men att ha det hemma tror jag inte jag hade velat. Den kommer ju vara snygg den första dagen men sen kommer man bara tröttna på chassit, dels pga av tyngden och sedan oljudet och dammet. Ovanpå de kostar det 6 tusen. Nä.

Permalänk
Medlem

17.4kg... tomt...

Jag hade ett Corsair 800D tidigare (halva priset komplett rea ftw) och säger bara det - *aldrig mera en monsterkoloss*.

Så jädra nöjd med att jag sålde det och byggde ihop en Silverstone SG09 istället (med samma hårdvara förutom moderkortet). Har min stående på golvet (bordet är ju ljuddämpande, hehe) men det är enkelt att slänga upp den när man vill peta i den. Skulle tro den är en 6-7kg med allt i.

800D behövde man fan gaffeltruck för att få upp från golvet när den var fullt laddad.

Chassin som denna In Win må vara fräsiga, men dom är tekniskt förlegade. Vi använder inte EATX längre, mATX har IMO helt ersatt ATX eller större format i form och nytta. In Win chassit har inte EATX, så vad är ens meningen med detta monster? :/

Permalänk

Klart läcker! och alltid skoj att se något nyskapande
Dock tung, och avsaknad av luftfiltrering...

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

hmm jag undrar om dem tagit en takbit från stormen gudrun och designat efter den, eller så kanske designern krockade påväg till jobbet och kom på en brilliant ide...

Permalänk
Medlem

Hahaha. Någon har ju haft kul på jobbet ^_^ Fräck design men som så många andra här, inte min kopp Té

Permalänk
Medlem

Snygg, köper en dirr. Perfekt som LAN-dator.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

så vad är ens meningen med detta monster? :/

Att köra 4-way SLI/CF och så en fet customizad h2o loop är väl i princip det monster som detta är till för

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Wiii, en sån buse hade jag en gång i tiden

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

23KG guld är nog värt mer än 6200 kr

Kanske, men enligt Google kostar aluminium typ 12kr/kg. Detta chassit har alltså aluminium för ca 276kr. Vad är det vi betalar för med de resterande 5924 kronorna??

Vilken tur att vi alla har olika smak!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sprawler:

Kanske, men enligt Google kostar aluminium typ 12kr/kg. Detta chassit har alltså aluminium för ca 276kr. Vad är det vi betalar för med de resterande 5924 kronorna??

Vilken tur att vi alla har olika smak!

Du tror att tillverkningskostnad endast består av materialkostnad alltså?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Kanske, men enligt Google kostar aluminium typ 12kr/kg. Detta chassit har alltså aluminium för ca 276kr. Vad är det vi betalar för med de resterande 5924 kronorna??

Vilken tur att vi alla har olika smak!

Det där var då det dummaste jag hört på länge. Ja, den är dyr, men det går inte att tänka på det sättet.

Visa signatur

||NZXT Phantom 410||ASUS P8Z77-V||i7 3770K @ 4.2GHz||8 GB Corsair Vegeance LP 1600MHz||Gigabyte GTX 670 2Gb OC||Corsiar CX600||Intel 520 120GB SSD||

Roses are red, My screen is blue

I sit here wondering, WTF did I do

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Kanske, men enligt Google kostar aluminium typ 12kr/kg. Detta chassit har alltså aluminium för ca 276kr. Vad är det vi betalar för med de resterande 5924 kronorna??

Vilken tur att vi alla har olika smak!

gratis och tillverka den antar jag?
Finns rätt bra med hål att fylla igen när man tillverkar saker, inte bara materialet.

material,maskiner,arbetskraft osv osv

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

gratis och tillverka den antar jag?
Finns rätt bra med hål att fylla igen när man tillverkar saker, inte bara materialet.

material,maskiner,arbetskraft osv osv

Jag är i helt fel bransch. Ska genast gå ut och leta upp en plåtbit som jag kan böja lite och sälja svindyrt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Jag är i helt fel bransch. Ska genast gå ut och leta upp en plåtbit som jag kan böja lite och sälja svindyrt

absolut, önskar dig lycka till.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

absolut, önskar dig lycka till.

Tack, men det behövs nog inte. Folk köper ju bevisligen vad som helst dessa dagar

För övrigt, kul att se att ni har lite humor och inte tar allt så seriöst...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

gratis och tillverka den antar jag?
Finns rätt bra med hål att fylla igen när man tillverkar saker, inte bara materialet.

material,maskiner,arbetskraft osv osv

Designers kostar och med tanke på att det bara ska tillverkas 500st så måste priset gå upp för att utvecklings- samt tillverkningskostnad ska gå ihop.
Bugatti säljer inte Veyron för 10milj+ bara för att de tycker det är kul att sätta ett högt pris på en bil, trots sitt höga pris säljer de varje bil med förlust men VW räknar av det som utvecklingskostnad då de tar med sig tekniken till sina övriga bilar

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

23KG guld är nog värt mer än 6200 kr

Den hade naturligtvis inte vägt 23kg om den varit gjord av guld, pga olika densitet för materialen i fråga. Men ja, det borde kosta en slant mer kan man säga.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk

Hade kanske varit stilren om den t.ex. inte hade konstiga "vågor" på toppen och så, känns väldigt opraktiskt och tungt.

Permalänk
Avstängd

Gillar deras design, måste försöka få tag på ett ex.

Permalänk
Medlem

Mer ett konstverk än en datorlåda, men kul att tillverkarna leker lite!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här är en video där de tappar hakan över chassit vid ca: 2:55 i videon:

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb