Röster som kommer bakifrån, låter som dem mumlar

Permalänk

Röster som kommer bakifrån, låter som dem mumlar

Hej!

Tänkte på en grej, Jag började precis spela sniper ghost warrior 2 och när folk pratar bakom dig så hör du dem knappt. T.ex jag ligger på ett ställer kan bara titta runt 60 grader och en snubbe sitter bakom mig och säger vilka jag ska skjuta men kan ej höra vad han säger för att det låter som han mumlar.

också i Minecraft så om jag tittar upp och hoppar och när man kommer ner på marken så hörs det sämre, typ dovt.

händer också i flera spel.

EDIT: Jag spelade in med fraps och testade och då hörs det bakifrån lika bra. Hur kan jag göra så att det inte är så i typ alla mina spel?

Visa signatur

CPU: i7 3770k @4.0Ghz. GPU: EVGA GTX 980. Ram: Corsair vengeance 1600Mhz 20GB, 8x2, 2x2. SSD: Kingston 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB. 3DMark Score: http://www.3dmark.com/fs/4093687

Permalänk

Kan det vara att du har inställt på att du skall spela upp ljudet i surround tex. 5 högtalare fast du egentligen bara har 2/ hörlurar?

Permalänk
Medlem

Du har inte något tredjepartsprogram där du aktiverat simulerad 7.1 eler 5.1 men använder bara två högtalare/hörlurar? Då brukar det ju låta ungefär som du beskriver det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna vara så att du har ett stereosystem (typ vanliga hörlurar eller två högtalare) men har aktiverat surroundljud i windows.
Om du har Windows 7 så högerklicka på ljudikonen nere vid klockan, gå till fliken "Uppspelning" och tryck på Konfigurera, välj Stereo och testa ifall det hjälpte.

Om du inte hittar ljudikonen vid klockan så kan du klistra in följande text i utforskarens adressfält och tryck enter:
Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Ljud

Visa signatur

Danska HiFi-entusiaster lyssner på orgelmusik:
-"Det saknas vikt och dynamik!"
-"Ja, det behövs mer ljudtryck - 1.000 dB!."

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheReapzter:

EDIT: Jag spelade in med fraps och testade och då hörs det bakifrån lika bra. Hur kan jag göra så att det inte är så i typ alla mina spel?

Det gör att jag ännu mer misstänker att du har surround inställt. Fraps konverterar det garanterat till stereo och därför hörs det rätt för dig när du lyssnar.

Visa signatur

Danska HiFi-entusiaster lyssner på orgelmusik:
-"Det saknas vikt och dynamik!"
-"Ja, det behövs mer ljudtryck - 1.000 dB!."

Permalänk
Skrivet av Gusminator:

Kan det vara att du har inställt på att du skall spela upp ljudet i surround tex. 5 högtalare fast du egentligen bara har 2/ hörlurar?

Skrivet av trickysaer:

Du har inte något tredjepartsprogram där du aktiverat simulerad 7.1 eler 5.1 men använder bara två högtalare/hörlurar? Då brukar det ju låta ungefär som du beskriver det.

Skrivet av Volkir:

Det skulle kunna vara så att du har ett stereosystem (typ vanliga hörlurar eller två högtalare) men har aktiverat surroundljud i windows.
Om du har Windows 7 så högerklicka på ljudikonen nere vid klockan, gå till fliken "Uppspelning" och tryck på Konfigurera, välj Stereo och testa ifall det hjälpte.

Om du inte hittar ljudikonen vid klockan så kan du klistra in följande text i utforskarens adressfält och tryck enter:
Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Ljud

Skrivet av Volkir:

Det gör att jag ännu mer misstänker att du har surround inställt. Fraps konverterar det garanterat till stereo och därför hörs det rätt för dig när du lyssnar.

Dold text

Tack för era svar! jag har 5.1 headset men jag hade kryssat i något skit för den "bakre" delen men nu funkar det och jag kan höra vad som händer bakom mig.

Tack!

Visa signatur

CPU: i7 3770k @4.0Ghz. GPU: EVGA GTX 980. Ram: Corsair vengeance 1600Mhz 20GB, 8x2, 2x2. SSD: Kingston 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB. 3DMark Score: http://www.3dmark.com/fs/4093687