Microsoft experimenterar med gratisversion av Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Finns redan och kallas Cyanogen (mod).

Nej, vill då absolut inte ha ett operativsystem med en inbyggd 'vanlig' sökmotor. Se signaturen.

Kör cm 11 på min Nexus 4 men måste fortfarande döda reklamen i apparna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt.

Jag tycker att Windows är ett bra operativ system och folk borde betala för det.
Om dom inte vill betala så finns det gratis alternativ som Linux.

Man kan höras det säga "om man inte betalar så är man produkten".
Hoppas det inte blir massa reklam på Windows och inskränkningar på den personliga integriteten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Ja, hela Android bygger på reklam och tvingar en att använda Googles reklamfinansierade produkter. Kolla bara på Youtube & sök. Samtidgigt alla apps (gäller även IOS och WP8). Varför skulle inte Microsoft kunna göra samma sak med Windows? Jag förstår att tiden med "betala för det du vll ha" nästan är över. Men detta börjar kännas lite som, TV3 får visa reklam men inte Kanal 5? Skulle inte förvåna mig om t.ex Svt skulle ta bort sin tv-licens och börja köra reklam, så skulle folk börja klaga på detta (även fast ingen vill betala tv-licens). Vill folk att Microsoft ska ge bort Windows gratis?

Vad tjänar Google pengar på? Slår de börsrekord pga att de är snälla och ger oss Android gratis?

Vad dillar du om människa? Hänger du verkligen med här?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Så många som grinar ut i detta forum, måste verkligen vara roliga typer irl också.

ONT: Kul att MS ger sin in i gratismarknaden också, hoppas de går bra för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

"with bing" ... Skulle hellre betala för Linux än få Windows med påtvingat Bing och reklam etc gratis..

Du MÅSTE ju inte använda det...

Permalänk
Inaktiv

vad snackar folk om? android har inge reklam i sig. vist finns det vissa program som du får med en ny installera telefon eller uppdaterad. men går väldigt enkelt att ta bort. linux har ingen reklam i sig själv. windows 8.1 kan du rensa bort allt skit och få det lika rent som Win 7. har helt och hållet med vad man vill och vad folk lägger in själv på operativet. jag kan tänka mig att microsoft kommer att göra ett liknade android system med testet att man får ladda hem/köpa appar/program till det. men ja det är många som sitter och klagar på mycket saker i det här forumet idag, och get kassa svar och är spydiga, mycket därför jag själv inte skriver så många rader här längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Kan inte Sweclockers införa en ignore list på forumet?

Det spelar inte så stor roll vad Ms gör, det gnälls ändå.
Om det så kostar 0kr, 200kr, 900kr, eller 3000kr
Det finns alternativ om man inte gillar windows.

Håller med, är ett jävla gnäll på många människor.

Man börjar fundera till slut vad åldern ligger på bakom allt gnäll.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Kan inte Sweclockers införa en ignore list på forumet?

Gå till användaren i fråga's profil. I höger spalten kommer du se en knapp som heter Blokera [Användarnman].

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Kan inte Sweclockers införa en ignore list på forumet?

Det spelar inte så stor roll vad Ms gör, det gnälls ändå.
Om det så kostar 0kr, 200kr, 900kr, eller 3000kr
Det finns alternativ om man inte gillar windows.

Tror de försöker påpeka att det inte är priset som är anledningen till att man inte väljer windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Inte sant, google tar del av din användar-data för att kunna rikta specifika annonser till dig som dom sålt för pengar till företag som vill nå dig, när du googlar, kollar på Youtube osv. Skicka 15 mail i gmail om apor på cykel så kommer du få en bild på apor på cykel i högerkanten när du googlar så småningom.

Är det gratis är du produkten, i det här fallet i fråga om integritet med att allt man gör används för marknadsföring.

Har du läst vad jag skrev överhuvudtaget? Det du säger är att Google SÖKTJÄNST och Youtube, också en
form av söktjänst fast med videor, båda HEMSIDOR som ingen tvingat dig att använda, som inte har ett piss
att göra med Android. Ingen har heller tvingat dig att använda Gmail, finns massor av alternativ.
Så innan du häver ur dig massa skitsnack kanske du borde läsa inläggen du svarar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Har du läst vad jag skrev överhuvudtaget? Det du säger är att Google SÖKTJÄNST och Youtube, också en
form av söktjänst fast med videor, båda HEMSIDOR som ingen tvingat dig att använda, som inte har ett piss
att göra med Android. Ingen har heller tvingat dig att använda Gmail, finns massor av alternativ.
Så innan du häver ur dig massa skitsnack kanske du borde läsa inläggen du svarar på

Intressebaserade annonser är också valfritt vid användande av googles tjänster (som också är valfria).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Intressebaserade annonser är också valfritt vid användande av googles tjänster (som också är valfria).

Precis, men vad jag menar är just att Android i sig inte har reklam, och är gratis, en del verkar dock få för sig att
sökmotorn Google är en del av operativsystemet vilket inte stämmer överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

Vilket gnäll från båda sidor i denna tråd

Hur som helst varför blanda in Android i detta?

Google tjänar som bekant inget på OS:et. varken reklam eller annat inbakat. Bara appar du laddar hem har reklam.

Deras inkomst kommer från både playstore och sökmotorn (reklamen som generas där).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Har fortfarande inte sett reklam i någon av mina 10st (från 1.5 till 4.3) Android enheter.. Var är reklamen?
Visst grattis appar, men inte i själva operativsystemen.
Luktar fanboi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Kanske släppa Windows 8.1 gratis när Windows 9 kommer ut?

Permalänk
Medlem

Ja tack, Jag tar gärna en gratis version av Windows X retail

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Ingenting är gratis.. Kommer nog garanterat bli något liknande EA appar, att skaffa appen är gratis, men ohboy, för att kunna utnyttja det får du punga ur mer än du hade behövt om du köpte det från början. Dessutom, inget gott kommer med Bing, ännu ett försök att dessutom ge bort något, för att sedan kunna tvinga sig på sina så kallade tjänster.

De kunde annars bara lyssnat på kritiken, låtit användarna fått bestämma själva över vissa grejer (bland annat startmenyn/metro som vart största punkten), men nej, vi tvingar våra användare till något de inte vill, ALLA siffror de har har ju pekat på det, försäljningen är skräp, de tom sänkte priserna för OEM licenserna, de förlängde rabattens tid när man kunde köpa det för 3-400kr. Förstår dem fortf inte att folk INTE gillar vad dem ser fortf? Det är inte precis rocketscience, men tydligen..

Om spelen jag spelar hade funkat lika bra på linux, ja då hade det varit ett självklart val där. Jag hoppas därför Steams spelmaskin kan bidra till linuxscenen och få grafikkortstillverkarna att bidra med vettiga drivrutiner som funkar minst lika bra i Linux som i Windows just nu.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Segas:

Låt se här...om Microsoft kanske skulle ta och lyssna på vad kunderna vill ha, istället för att göra precis tvärtom...då går det ju kanske lättare att sälja sina produkter?

Eller, Microsoft gör en gratis version av sitt skräp som de sedan fyller med reklam istället?

Har dom ersatt en idiot med en annan på på PR och utvecklingsteamet på Microsoft?

Jo ja men lite sent nu när de redan har win 8 ute och lagt ner en massa pengar på det, säger inte de har gjort rätt men detta beslutet är rätt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nej nej nej nej!! Microsoft har experimenterat färdigt tycker jag! Satsa nu på Windows 9 för desktop och gör det desktopvänligt, typ Windows 7 fast snabbare och inte lika resurskrävande och skippa touch-skiten och det "fantastiska" molnet. Var det skydrive eller onedrive eller shitdrive?
Så kan W8-frälsta sitta kvar vid sitt gudabenådade och fruktansvärt kompetenta och smarta operativsystem.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jaha, nån "free-to-play"-variant av windows designat för att löpande klå folk på pengar och integritet? Låt mig gissa, ska bara gå att installera och köpa "appar" från MS-store?

MS verkar genomgå nån 40-års kris med sina desperata beslut.

Permalänk
Medlem

Jävla Microsoft, varför ska ni släppa något gratis för? Jag vill det ska kosta pengar så jag kan klaga över hur dyrt det är!
Vet ni vad, ni som klagar. En vild gissning är att om ni testat gratisversionen och någonting stör er, typ reklam, så finns valet att köpa en fullversion...kan inte lämna källa på det, bara en gissning taget ur luften...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flashen:

Jo ja men lite sent nu när de redan har win 8 ute och lagt ner en massa pengar på det, säger inte de har gjort rätt men detta beslutet är rätt

Det är aldrig för sent att lyssna på kunderna. Microsoft som operativsystem hoppas jag går under väldigt snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vilket gnäll från båda sidor i denna tråd

Hur som helst varför blanda in Android i detta?

Google tjänar som bekant inget på OS:et. varken reklam eller annat inbakat. Bara appar du laddar hem har reklam.

Deras inkomst kommer från både playstore och sökmotorn (reklamen som generas där).

Exakt min tanke, tråden handlar om Windows och inte Android. Folk som inte gillar Windows 8 får lära sig att modda det. Tycker att det är ett ok system när man moddat klart. Det enda jag inte löst 100% är fönsterfärgerna som kan göra texten på ramen osynlig, likaså minimera/maximera knapparna på fönsterramen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hehe jeflar vad många butthurt Windows hatare och android älskare det var i denna tråden.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Exakt min tanke, tråden handlar om Windows och inte Android. Folk som inte gillar Windows 8 får lära sig att modda det. Tycker att det är ett ok system när man moddat klart. Det enda jag inte löst 100% är fönsterfärgerna som kan göra texten på ramen osynlig, likaså minimera/maximera knapparna på fönsterramen

mmm jag sitter kvar ett tag till på Win 7, dock köpte jag win 8 för under 200kr och mer tycker jag inte win 8 är värt (installerat det på annan burk).

Får hoppas nya uppdaten till win 8,1 gör win 8 något roligare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

"funktionen att högerklicka på applikationer för att få upp en musvänlig meny". Ganska skrattretande att de kommer med denna fantastiska funktion över ett år efter release.. Smått ofattbart så dåligt anpassat Win 8 är för de som använder tangentbord och mus till sin dator.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk

Ja, har man skit mellan fingrarna så får man be konsumenterna slicka av dom. Denna gången gratis?

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

Sött. Nej tack. Verkar vara ett ganska desperat försök för att öka antalet människor som sitter med skiten. Sedan kan man ju vänta och se för att se vilka begränsningar OS'et kommer ha. Det mest logiska vore någon form av reklamintegration samt kanske hårdvarubegränsningar/användningsområden.

Det absolut roligaste vore om de öppnade en Windows store med micropayments för att låsa upp vissa features, men jag tror inte att ens Microsoft kan vara så...tja, roligt vore det :p. "ONLY 10.00 SEK TO UNLOCK MAP PROPERTIES"

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Kanske släppa Windows 8.1 gratis när Windows 9 kommer ut?

Lär ju inte hända, tror inte MS vill konkurrera med sig själva.

Permalänk
Medlem

Windows 7 FTEPICWIN.

Vad avser Windows 9? Ja kommer det att se ut och fungerar lika illa som Windows 8 så tror jag det mer eller mindre kommer att betyda spiken i kistan för Microsoft.