Formaterade HDn, nu låter processorn som tusan

Permalänk
Medlem

Formaterade HDn, nu låter processorn som tusan

formaterade precis om datorn, nytt Windows. installerat drivrutiner för grafikkort samt modekort. men nu låter processorfläkten som en flygplan konstant hela tiden, startar jag någon process låter det ännu mer.

Har fungerat innan formateringen, vad tusan är fel?

Har en AMD FX 8350 Eight Core Processor.

Permalänk
Medlem

Laddade ner HWMonitor, står att min fläkt "fanin1" är intsälld på MIN 4500 RPM och MAX 5625RPM, står konstant på 4655 RPM, det måste väl vara alldeles för högt? Går detta att ändra i bios?

Permalänk
Rekordmedlem

Ja troligen kan du aktivera tempkontroll i bios, du hade det väl via nått program innan om du bara installerat om och fläktarna varvade upp efter ominstallationen, eller så installerar du det prog du använde tidigare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja troligen kan du aktivera tempkontroll i bios, du hade det väl via nått program innan om du bara installerat om och fläktarna varvade upp efter ominstallationen, eller så installerar du det prog du använde tidigare.

Jävla skumt, installerade Windows updateringarna nu. Efter nya servicepacket slutade det låta och inställningen på den fläkten ligger nu på 2600max. används knappt just nu.