Permalänk
Medlem

Köpa Zotac zbox HTPC?

Hej!

Jag har ett ganska kraftigt hemmabio system med 3d projektor, synology ds2413+ och en dx1211 som lagrar alla mina 1080p och 3d filmer. Jag kör med en Marantz SR7008 hembioreceiver, 9.2 surround och i dagsläget en Dune HD Smart D1 med YaDIS movie scraper som streamar filmerna.

Jag har börjat släpa min stationära dator till hembion varje gång tjejen vill kolla play kanaler eller netflix eller rent av surfa på stora bilden. Nu har jag börjat leta efter en HTPC som kan ersätta min Dune HD och som klarar alla mina krav, så som windows 8, 1080p, 3d, 4k, gigabit ethernet etc etc. Jag vill också kunna lira som mest world of warcraft (gamla 2.4.3 tbc) på den annars är det mest XMBC som ska köras. Spelandet får ps4an ta hand om. Jag vill självklart att windows 8 och xmbc ska flyta på helt utan fördröjning.

Jag har börjat snegla lite på Zotac zbox ID64 http://www.inet.se/produkt/1902564/zotac-zbox-id64-plus-core-i5-4gb-500gb-hdd

Men jag vet inte, klarar den verkligen mina behov? Den saknar SSD, så den kommer inte boota så snabbt.... Eftersom att jag har enormt mycket filer xmbc måste indexa så kanske en SSD är ett måste... Jag kanske ska satsa på en NUC istället? Eller bygga från början med en snyggt chassi så som http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/149750-thermaltake_element_q-svart&atcl=search:result

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig hitta rätt i djungeln av hårdvara?

mvh Ithir

Permalänk
Medlem
Skrivet av ithir:

Hej!

Jag har ett ganska kraftigt hemmabio system med 3d projektor, synology ds2413+ och en dx1211 som lagrar alla mina 1080p och 3d filmer. Jag kör med en Marantz SR7008 hembioreceiver, 9.2 surround och i dagsläget en Dune HD Smart D1 med YaDIS movie scraper som streamar filmerna.

Jag har börjat släpa min stationära dator till hembion varje gång tjejen vill kolla play kanaler eller netflix eller rent av surfa på stora bilden. Nu har jag börjat leta efter en HTPC som kan ersätta min Dune HD och som klarar alla mina krav, så som windows 8, 1080p, 3d, 4k, gigabit ethernet etc etc. Jag vill också kunna lira som mest world of warcraft (gamla 2.4.3 tbc) på den annars är det mest XMBC som ska köras. Spelandet får ps4an ta hand om. Jag vill självklart att windows 8 och xmbc ska flyta på helt utan fördröjning.

Jag har börjat snegla lite på Zotac zbox ID64 http://www.inet.se/produkt/1902564/zotac-zbox-id64-plus-core-i5-4gb-500gb-hdd

Men jag vet inte, klarar den verkligen mina behov? Den saknar SSD, så den kommer inte boota så snabbt.... Eftersom att jag har enormt mycket filer xmbc måste indexa så kanske en SSD är ett måste... Jag kanske ska satsa på en NUC istället? Eller bygga från början med en snyggt chassi så som http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/149750-thermaltake_element_q-svart&atcl=search:result

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig hitta rätt i djungeln av hårdvara?

mvh Ithir

Ett speldator i M-atx/M-itx borde väl nästan vara bra? Spela på och se högupplöst film. Alldeles för trött för att försöka sätta ihop en kundvagn nu. Men får se om jag återkommer!

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

Ja tack det vore jätte snällt om jag fick något kundvagnsförslag:) den får inte ta för stort utrymme. Helst se rätt snygg ut som om den hörde hemma i tv bänken. Har ingen direkt budget men tror inte jag behöver lägga över tio papp för en hyffsad htpc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ithir:

Ja tack det vore jätte snällt om jag fick något kundvagnsförslag:) den får inte ta för stort utrymme. Helst se rätt snygg ut som om den hörde hemma i tv bänken. Har ingen direkt budget men tror inte jag behöver lägga över tio papp för en hyffsad htpc?

Haha, för 10papp får du ju en riktigt bra dator. Om du är villig att lägga ner så mycket pengar, så kan du ju köpa Sweclockers sommardator.

http://www.sweclockers.com/artikel/17242-sweclockers-sommarda...

Enda minus med den är ju att den tar upp mycket plats.

Satt ihop en kundvagn nu. Ganska trött så hoppas att jag inte glömt bort något..

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6397105/2014-01-19

Och kan inte direkt säga att den där är en renodlad Htpc. Skulle mer kalla det speldator, inga problem att maxa bf3 med den burken..

La inte dit några hårddiskar eftersom du verkade ha det ordnat redan? I alla fall lagringen.

Menmen, om du inte skulle vilja lägga ner så mycket pengar kan man ju alltid ändra om. Hittade inte så mycket om hur krävande 3d och 4k film är. Men den datorn borde utan problem klara av det.

Vet inte hur du har det ordnat med ljud från datorn. Ljudkort eller Dac?

Har säkert glömt en massa, men gav det ett försök i alla fall

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

Jag har själv sedan några år tillbaka en Zotac Zbox som HTPC. Tror att det är en ID41. Kör Ubuntu på den med XBMC som mediaspelare. Den spelar 1080p utan problem. Ljudvolymen är låg, endast en fläkt och en mekanisk hdd. Om jag skulle köpa en liten HTPC idag skulle jag nog köpa en NUC med plats för 2,5tums-hdd eller en ZBox.

Permalänk

jag köpte en lite bättre htpc i början av veckan. med tv kort dessutom.
kanske något för dig?
https://www.inet.se/kundvagn/visa/4473831/2014-01-12
allt i låg profile. har ca 10-15 db om ens de..
OBS inget nätagg med där eller ram.

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Medlem

Ett AMD kaveri system så kan du ju även spela lite på den om du har det intresset.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svaren. Nu har jag lite att kolla igenom! Kanon.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gunilla95:

jag köpte en lite bättre htpc i början av veckan. med tv kort dessutom.
kanske något för dig?
https://www.inet.se/kundvagn/visa/4473831/2014-01-12
allt i låg profile. har ca 10-15 db om ens de..
OBS inget nätagg med där eller ram.

Varför inte en APU, då du ändå har köpt en svag CPU och en svag GPU..?

Mindre värme och mindre krav på utrymme.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Varför inte en APU, då du ändå har köpt en svag CPU och en svag GPU..?

Mindre värme och mindre krav på utrymme.

jag köpte ett matx pga. att jag behöver 3 st Pci-e (grafik / Trådlöst/tvkort,)
och jag föredrar att ha grafiken seperat för att underlätta upgrades. då Cpu kraften kan va duglig nog men grafiken för dålig då måste du byta "båda"

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gunilla95:

jag köpte ett matx pga. att jag behöver 3 st Pci-e (grafik / Trådlöst/tvkort,)
och jag föredrar att ha grafiken seperat för att underlätta upgrades. då Cpu kraften kan va duglig nog men grafiken för dålig då måste du byta "båda"

mATX sade jag ingenting om, det ska jag själv köpa, det var valet av att köpa både CPU och GPU jag anmärkte på.

Jag har inte sett någon jämförelse, men då GT 610 inte är tänkt att spelas på så misstänker jag att den är klart svagare än t.ex en A10'a, så jag förstår inte riktigt poängen med ett så svagt diskret grafikkort.

En HTPC är inget man uppgraderar direkt, och om man nu ska uppgradera den kan man lika gärna uppgradera en APU, så slipper man som sagt extra värme och utrymmeskrav.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

mATX sade jag ingenting om, det ska jag själv köpa, det var valet av att köpa både CPU och GPU jag anmärkte på.

Jag har inte sett någon jämförelse, men då GT 610 inte är tänkt att spelas på så misstänker jag att den är klart svagare än t.ex en A10'a, så jag förstår inte riktigt poängen med ett så svagt diskret grafikkort.

En HTPC är inget man uppgraderar direkt, och om man nu ska uppgradera den kan man lika gärna uppgradera en APU, så slipper man som sagt extra värme och utrymmeskrav.

Jag har inge värme problem precis då fläkten är avstängd på Gpu:n, och det ligger på en 30 grader idle.
men jag vet inte kanske var ett dåligt köp då.
Vet inte hur en A10 presterar men jag kan spela de mesta.
Det är tyst och gör det den ska vilket är allt jag behöver

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gunilla95:

Jag har inge värme problem precis då fläkten är avstängd på Gpu:n, och det ligger på en 30 grader idle.
men jag vet inte kanske var ett dåligt köp då.
Vet inte hur en A10 presterar men jag kan spela de mesta.
Det är tyst och gör det den ska vilket är allt jag behöver

Nej, man behöver inte få värmeproblem bara för att temperaturen ökar, men ljudnivån kommer att öka, det är inte svårt att räkna ut.

Du säger att den kan spela det mesta, men det betvivlar jag starkt, då det är ett otroligt svagt grafikkort. Hur en A10 presterar är lätt att se i tester som gjort, SweCs egna t.ex.

EDIT: Och vad temperaturen ligger på i idle är helt ointressant

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Nej, man behöver inte få värmeproblem bara för att temperaturen ökar, men ljudnivån kommer att öka, det är inte svårt att räkna ut.

Du säger att den kan spela det mesta, men det betvivlar jag starkt, då det är ett otroligt svagt grafikkort. Hur en A10 presterar är lätt att se i tester som gjort, SweCs egna t.ex.

EDIT: Och vad temperaturen ligger på i idle är helt ointressant

"Du säger att den kan spela det mesta, men det betvivlar jag starkt,"
jag spelar inte battlefield 3 precis. Men 90% av spelen jag spelar på den funkar. det handla om äldre spel spel man kan chilla i soffan o spela typ fallout 2 med en kontroller.

Och för en htpc tycker jag visst viktigt vad en idlar för idle är det läge den ligger i till 70% sen är de blueray filmer där den kanske får arbeta lite.

EDIT: kollade just på temps och effekt på A10 Cpuerna. tror inte jag hade fått den att gå på 10-15 db när jag tittar på tv inte med de chassit iaf.

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gunilla95:

"Du säger att den kan spela det mesta, men det betvivlar jag starkt,"
jag spelar inte battlefield 3 precis. Men 90% av spelen jag spelar på den funkar. det handla om äldre spel spel man kan chilla i soffan o spela typ fallout 2 med en kontroller.

Och för en htpc tycker jag visst viktigt vad en idlar för idle är det läge den ligger i till 70% sen är de blueray filmer där den kanske får arbeta lite.

EDIT: kollade just på temps och effekt på A10 Cpuerna. tror inte jag hade fått den att gå på 10-15 db när jag tittar på tv inte med de chassit iaf.

Är det fallout 2 man siktar in sig på att spela så finns det ännu mindre anledning till att köpa ett diskret grafikkort...

Och nej, temperaturen i idle säger näst intill ingenting, det är i max belastning den ska klara av att vara så tyst som möjligt.

Sen är det nog inga särskilda problem att kyla 65W, inte när man köper en eftermarknadskylare i alla fall och nu när Kaveri kommer så kan man gå ännu lägre i effekt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Är det fallout 2 man siktar in sig på att spela så finns det ännu mindre anledning till att köpa ett diskret grafikkort...

Och nej, temperaturen i idle säger näst intill ingenting, det är i max belastning den ska klara av att vara så tyst som möjligt.

Sen är det nog inga särskilda problem att kyla 65W, inte när man köper en eftermarknadskylare i alla fall och nu när Kaveri kommer så kan man gå ännu lägre i effekt.

jag har alltså gjort ett dåligt köp punkt slut. orka inte disskutera.
jag har en löjligt tyst och snabb dator som duger till enkla spel. jag klagar inte.
ska jag köra benchmark, spela tungt och ha MAX last så sätter jag mig vid min mainrigg inte min htpc.

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gunilla95:

jag har alltså gjort ett dåligt köp punkt slut. orka inte disskutera.
jag har en löjligt tyst och snabb dator som duger till enkla spel. jag klagar inte.
ska jag köra benchmark, spela tungt och ha MAX last så sätter jag mig vid min mainrigg inte min htpc.

Funkar det för dig så är det väl bra, jag har inte sagt att det är ett dåligt köp. Jag bara avråder TS från att göra samma köp då det finns bättre alternativ

Det är en diskussion, du behöver inte gå in i försvarsläge!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2467001&view=l Här är min HTPC som jag tänkt sätta ihop när jag får tummen ur. Den är helt fri från mekanik och därmed helt ljudlös.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2467001&view=l Här är min HTPC som jag tänkt sätta ihop när jag får tummen ur. Den är helt fri från mekanik och därmed helt ljudlös.

Såg nu att SSD hade utgått men det går att hitta liknande för en peng strax under 1000 kr

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2467001&view=l Här är min HTPC som jag tänkt sätta ihop när jag får tummen ur. Den är helt fri från mekanik och därmed helt ljudlös.

Din processor avslutas i namnet med "tray" vilket betyder att det inte kommer med någon kylning så du behöver en processorkylare till den också. Den kommer förmodligen ha fläkt vilket gör att den inte blir "ljudlös". Vill du ha en processor med kylning till så ska namnet avslutas med "box".

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Din processor avslutas i namnet med "tray" vilket betyder att det inte kommer med någon kylning så du behöver en processorkylare till den också. Den kommer förmodligen ha fläkt vilket gör att den inte blir "ljudlös". Vill du ha en processor med kylning till så ska namnet avslutas med "box".

Processorkylningen kommer från chassit som är speccat att kyla den processorn. På så vis slipper man fläkt, därför behövs inte en box

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Processorkylningen kommer från chassit som är speccat att kyla den processorn. På så vis slipper man fläkt, därför behövs inte en box

Skickades från m.sweclockers.com

Åh vad smidigt!

Permalänk
Medlem

Hej igen alla. Jag har tagit del av Didde31's förslag och ändrat lite i kundvagnen efter mina önskemål. Jag har funderat lite och jag tror jag kommer sikta på en mer kraftfull htpc som klarar av spel och en hel del filhantering, och med det menar jag att den kommer sköta massor med överföringar och uppackningar i winrar och då tänker jag lite att en kraftigare processor inte är helt fel.

Jag har också valt ett annat chassi, som jag kanske i framtiden kan använda som något annat i server väg. Ett Fractal design node 304. Dock så dyker det upp ett problem angående nätdelen. Enligt Sweclockers test av chassit så är det trångt och de vill att man satsar på ett 150mm nätdel. Och inget modulärt sådant för då bygger det ytterligare på längden av nätdelen. Grejen är att jag vill hemskt gärna ha ett modulärt då det ser väldigt smidigt ut. Jag vet inte, blir det problem att sätta ihop datorn tror ni? Är nätdelen jag valt tillräckligt kraftfullt?

Jag undrar också vilken processorkylning ni tycker skulle vara bäst, i sweclockers test så använder de en 120mm-radiator.

Här är min nuvarande kundvagn, finns det något jag bör ändra på? Vet som sagt inte vilken processorkylning jag ska använda mig av än. Vill helst att hela datorn ska vara så tyst som möjligt men visst blir det mycket svårare nu när jag vill ha lite kraftigare grejer i den. Kommer nog beställa en extra 250gb SSD för att köra i raid.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6420129/2014-01-24

Permalänk
Medlem

Det där kändes lite overkill...
Strunta i varje fall i 4770'n och lägg pengarna på något annat, för den lilla extra prestandan du betalar för kommer du aldrig få valuta för i HTPC/spelburksmiljö.

Köp då hellre en fin whisky

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Skrivet av Paprikum:

Det där kändes lite overkill...
Strunta i varje fall i 4770'n och lägg pengarna på något annat, för den lilla extra prestandan du betalar för kommer du aldrig få valuta för i HTPC/spelburksmiljö.

Köp då hellre en fin whisky

Håller med, skippa i7 och behöver du verkligen 16GB ram?

Här sparar du ytterligare 1000:-
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6420203/merlonsamt

Permalänk

Tycker den känns onödigt overkill. Personligen skulle jag köpa något sånt här: http://www.inet.se/kundvagn/visa/6420249/2014-01-24
Plus valfritt chassi och eventuell processorkylare om ljudnivå prioriteras.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Skrivet av hammarlund:

Tycker den känns onödigt overkill. Personligen skulle jag köpa något sånt här: http://www.inet.se/kundvagn/visa/6420249/2014-01-24
Plus valfritt chassi och eventuell processorkylare om ljudnivå prioriteras.

Han har ju en NAS som han lagrar sina filmer i. Håller med dig att det är overkill för en HTPC.
Ett billigare alternativ: https://www.inet.se/kundvagn/visa/6421195/billig-htpc
Ska även klara World of Warcraft TBC utan problem. Kan även tillägga en CPU kylare om det skulle behövas.

Permalänk
Skrivet av kimzorr:

Han har ju en NAS som han lagrar sina filmer i. Håller med dig att det är overkill för en HTPC.
Ett billigare alternativ: https://www.inet.se/kundvagn/visa/6421195/billig-htpc
Ska även klara World of Warcraft TBC utan problem. Kan även tillägga en CPU kylare om det skulle behövas.

Tänkte främst att 120GB snabbt tar slut efter bara några program och några få spel. Annars rekommenderar jag ditt förslag då jag nu såg att han inte behövde wifi!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimzorr:

Håller med, skippa i7 och behöver du verkligen 16GB ram?

Här sparar du ytterligare 1000:-
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6420203/merlonsamt

Fast K-modellen av 4670 kostar ju 10:- mindre och är minst värd 200:- mer i den potentiella prestandan man kan utvinna.
I övrigt hade jag satsat på den setupen alla dagar i veckan.

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II