Går det bra att montera HDD direkt mot plåten?

Permalänk
Medlem

Går det bra att montera HDD direkt mot plåten?

Grubblar lite på om det är riskabelt att fästa 2,5" HDD undre del direkt mot chassit? Har inte hittat något svar på nätet.
Jag har ett Prodigy chassi som på bild.

Tänkte fästa den på det här viset:

Kretskortet blir oerhört nära plåten, något att oroa sig över?

Detta kanske är en dum fråga men vad vet jag

Permalänk
Medlem

Skulle ha nån form av mjuka bussningar emellan, mest för att HDD kan föra ett jämra väsen när dom monteras dikt an mot metall.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Skulle ha nån form av mjuka bussningar emellan, mest för att HDD kan föra ett jämra väsen när dom monteras dikt an mot metall.

Har redan en slö 2,5" från laptop monterad direkt mot väggen som på bild och den vibrerar inte ett smak men så jag tror inte det blir ett problem.
Jag har köpt en ny snabbare 2,5" HDD som jag är lite mer rädd om lite därför jag undrar
Någon som vet om det kan skada om hårddisken om kretskortet ligger emot plåten eller är det bara att tuta och köra?

Permalänk
Medlem

Om du använder gummibussningar mellan så är det inga problem.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8