Permalänk
Medlem

Skyrim Kraschar ENB

Hej! Jag har ett problem med Skyrim på min dator. Det var så att jag igår äntligen hittade en ENB till mitt Skyrim som jag var nöjd med. Jag spelade några missions på huvudquesten och kom till Blackreach. Jag hittade inte ut och efter ett tag så tröttnade jag på att leta, jag googlade "How to get out of blackreach" och fick ett svar som sade att jag i konsolen skulle skriva "coc Riverwood". Detta skulle då teleportera mig till Riverwood, jag hamnade i Riverwood men spelet blinkade i starka färger och frös efter några sekunder. Jag blev tvungen att stänga ner Skyrim med hjälp av aktivitetshanteraren.
Jag gick in i skyrim och provade att stänga av ENB:n, Skyrim funkade då normalt men så fort jag startade ENB:n så kraschade spelet.
Jag lyckades ta en skärmbild som visar hur det ser ut när spelet kraschar
http://imgur.com/yyKMciM
Som ni ser höjs kontrasten enormt.
Jag har prövat att:
Ta bort Skrim.INI
Ta bort SkyrimPrefs.INI
Ominstallera ENB
Ominstallera Skyrim
Jag har ca 25 moddar som har fungerat förut innan jag använde konsolen.

Någon som har en ide om vad som kan vara fel?
Jag vill gärna fortsätta spela detta fantastiska spel med ENB.

Tack på förhand Andreas

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Har du någon overlay på? Xfire, Afterburner OSD och liknande fungerar ej med ENB.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Har du någon overlay på? Xfire, Afterburner OSD och liknande fungerar ej med ENB.

Inte vad jag vet har dock installerat sådant på datorn.
Någon annan ide?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Oj ser dock inte hur coc riverwood skulle kunna varit boven..
Du har provat tagit bort alla enb filer? ändrat lite grafikinställningar i launchern?
vad har du för mods?
Prova att installera om grafikdrivarna också

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Oj ser dock inte hur coc riverwood skulle kunna varit boven..
Du har provat tagit bort alla enb filer? ändrat lite grafikinställningar i launchern?
vad har du för mods?
Prova att installera om grafikdrivarna också

Ska prova det :S Hoppas på det bästa!

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Inte vad jag vet har dock installerat sådant på datorn.
Någon annan ide?

Nja, kan nog vara en hel del. Vilken ENB är det du använder?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Nja, kan nog vara en hel del. Vilken ENB är det du använder?

Jag använder denna ENB
Seasons of Skyrim True HDR
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/23812/?

Borde jag prova att byta ENB för att se att det inte är denna ENB det är fel på?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Jag provade nu att byta ENB till Project enb. Samma resultat om inte värre.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Avinstallerade alla mods och provade utan dem. Samma buggar så fort jag slog på ENB men fick också en blå skärm med koden 0xa000001. Vad innebär denna blåskärm?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk

Har du testat med en ny sparfil? Kan ju hända att det gamla är korrupt.

Permalänk

Kör du nexus mod manager? I så fall så kan det vara ordningen av modsen som gör det. Checka klippet, jag hade stor nytta av det eftersom jag kör ungefär 50 moddar.

http://www.youtube.com/watch?v=t6MxLBcSgkc

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem

du har inte memrestrict (eller vad det heter, längesedan jag höll på med ENB) på eller? Kan vara så att det begränsas och sen kraschar det.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Problemet löst med hjälp av den här tråden och lite tur
http://www.gamefaqs.com/boards/615805-the-elder-scrolls-v-sky...
Lämnar så att andras framtida problem kan lösas.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2