Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Grejen är den att när man lägger runt 500 kr på ett nytt spel så ska man inte behöva göra allt det där, och ingen vill det heller, särskilt inte när man sitter på en dyr rig för tiotusentals kr. Men "nej nej, ni fattar väl att man måste köra allt på low och ändra allt på datorn för att det ska funka" eller "spelet bör programmeras så att det passar dagens datorer", vilket låter bäst och vilket låter som snack från ett as från EA?

Ne det fattar vi la, men man kan behöver inte köra Ultra med 4xAA när man har 2GB vram, utan man kan testa sig fram lite med för stunden.. Jag är inte impad heller att dom släpper ett halvklart spel!

Men efter senaste patchen (inte den idag) så fungerade mitt hur bra som helst! Jag la in Windows 8 enbart för FPS boost och sen tog jag bort klockningen på grafikkorten av en säkerhetsgrej! nu när BF fungerar så kan jag börja klocka smått igen.. Kraschar de med klockade kort så får ja köra utan klock eller sänka klocken helt enkelt..

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

När spelet släpptes var det helt lugnt för mig. Sen kom en patch som fucka upp allt. Men det blev bättre när jag switchade över till x86 versionen av BF4 och ändrade ljudet till "hi-fi". Får nu bara sound-loop crasher och det är enbart på Siege of Shanghai. Pröva att stänga av moln lagring och origin in-game oxå.

Sen hoppas jag ju självklart att dom fixar den jävla sound-loop skiten för jag har inte kunnat spela klart en enda runda av Shanghai.

Haha! Hemskt att man måste ta till häx-knep som egentligen känns helt orelevanta för att kunna spela ett spel man pröjsat dryga 800 spänn för!
Hade själv väldigt små problem med krasher hittills tills dagens patch, nu kraschar det 5 gånger på en runda, fun fun fun!

Visa signatur

4670k@4.4Ghz | 780GTX@1215/3110

Permalänk
Medlem
Skrivet av xippen:

Patchen före denna löste mina problem, kraschar aldrig.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, har inte kraschat på väldigtl länge nu.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Spelat dem sista veckorna utan någon krasch alls. Med win 8.1 gick det dock inte 2 min utan krasch samt prolle på 100%load,

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

jag kommer inte ens in på en server.. får upp detta :ERROR
Could not communicate with BF4. Please use the Task Manager to close it down. o jag har starta om datorn o instalerat senaste patchen.. felet börja innan jag instalera senaste pachen.. help plz!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Samma här, har inte kraschat på väldigtl länge nu.

Same here

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hznn:

Same here

+1

Permalänk

Nu har jag satt allt på stock klock nu har jag kunnat spela locker flera rundor utan krasch. Men hur kul är det när man köpt hårdvara för att man ska klocka skiten ur de. Det är som att byta Lamborghini mot en åsna.

Operation locker kraschade jämt förut.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Kraschar väldigt väldigt sällan för mig

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Inte så himla lätt att få det att fungera heller. Jag vet folk som har jagat den där extra fps:en och kör med maxklockad processor, grafikkort och minne.

När de sedan testat med standardfrekvenser så har allt fungerat mycket bättre. Inte alla kör med rekommenderade drivers heller eftersom de kör andra spel som kräver andra drivers.

Nej, jag tar inte spelet i försvar men det finns mängder med möjligheter att få det att fungera bättre.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Sen jag uppdaterade mina realtek drivrutiner via mitt moderkorts hemsida så har jag inte haft en enda klient krash. Den senaste jag hittade på realteks hemsida var r.72. På asus hemsida låg r.76 och väntade. Prova detta via er egen tillverkares hemsida

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Nu har jag satt allt på stock klock nu har jag kunnat spela locker flera rundor utan krasch. Men hur kul är det när man köpt hårdvara för att man ska klocka skiten ur de. Det är som att byta Lamborghini mot en åsna.

Operation locker kraschade jämt förut.

Hur mycket behövde du drar ner för att det skall fungera? Hur som helst så var ju det en indikation på att klocken faktiskt inte var helt stabil.
Just ur det perspektivet så verkar ju Nvidia kommit en bra bit längre (större chip men bättre OC). Jag gissar villt på att det är minneskontrollern som sätter stopp. Prova dra upp klockfrekv. på GPU'n och samtidigt sänka minnesbussen något (Har själv haft det problemet med en Tahiti krets).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Det är sant det du säger men....
Se det från spelutvecklarnas sida, det går inte att göra ett spel som fungerar på alla tusentals olika uppsättningar som finns av en PC. Skulle dom göra detta skulle vi antagligen aldrig få spela det överhuvudtaget. Törs inte ens tänka på vad spelet skulle kosta!?

Förhoppningsvis patchas spelet framöver och allt fler slipper krascher (Jag har dem också).

Om detta påstående stämde så skulle ju alla, verkligen alla PC-spel krascha för att det finns sånna otroliga mängder uppsättningar att PC-datorer. Jag skulle vilja säga att jag har 200+ spel i mitt Steam-bibliotek som bevisar motsatsen!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Jag får direcx krascher till och från hela tiden vet ej vad göra???

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Om detta påstående stämde så skulle ju alla, verkligen alla PC-spel krascha för att det finns sånna otroliga mängder uppsättningar att PC-datorer. Jag skulle vilja säga att jag har 200+ spel i mitt Steam-bibliotek som bevisar motsatsen!

This.
Varför skulle Dice/EA vara undantagna liksom....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Hur mycket behövde du drar ner för att det skall fungera? Hur som helst så var ju det en indikation på att klocken faktiskt inte var helt stabil.
Just ur det perspektivet så verkar ju Nvidia kommit en bra bit längre (större chip men bättre OC). Jag gissar villt på att det är minneskontrollern som sätter stopp. Prova dra upp klockfrekv. på GPU'n och samtidigt sänka minnesbussen något (Har själv haft det problemet med en Tahiti krets).

Men klocken på cpu borde ha varit stabil för jag har kört bf3 med den klocken sen bf3 kom ut.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappyOdaniel:

Nu får det vara nog!

Spelet kraschar ständigt. Har precis laddat ner den nya patchen. Och vad är det spelet gör första taget? Kraschar innan jag ens har kommit in i matchen.

Jag menar vad är detta? Det har gått en månad men spelet är fortfarande ospelbart. Jag kan kanske spela 1-3 matcher innan spelet kraschar. Vill reklamera spelet och börja med BF3 igen.
Detta är tyvärr det sämsta släppet någonsin i hela BF historien.

Gamereactor planerar till och med släppa en ny recension och ge spelet ett lägre betyg på grund av all dess buggiga design.

De försöker kompensera spelarna med dubbla XP och något nytt vapen. Jag har betalt för att spela ett spel som ska underhålla mig, inte ett spel som ger mig ett nervsammanbrott.

Spelet får 5/10 av mig. Ångrar verkligen att jag köpte det. Ångrar det djupt!

Är det någon mer som är fortfarande missnöjd?

Jag har spelat i 68H 40Min och av det så har det varit 15 d/c men icke på någon svensk server,och något mer land USA eller Australia som funkar prima och brukar undvika 64player då det oftast d/c då.

Permalänk
Medlem

Har aldrig crashat, flyter på smooth och har inget att klaga på.

Permalänk

Det här summerar BF4 rätt bra

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem

När spelet bara stänger ner utan något "battlefield har slutat fungera/krashar" meddelande är felet på serversidan då?

Permalänk

Detta summerar hur spelet har varit för honom...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappyOdaniel:

Garvade som fan !

OT : flyter fint nu !

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Detta summerar hur spelet har varit för honom...

http://www.youtube.com/watch?v=Sygfl7nhcVQ

Tur att han redan har aktiverat det så han inte behöver skivorna ifall han skulle ångra sig

Själv har jag inte upplevt alla dessa krascher som folk får hela tiden, får kanske en krasch efter 15-20 games men inte mer än så. Utom server krasches då ..

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem

När man sitter på en 64p server. Med 5000tickets och 60min gräns.
Man har spelat 50min och har en massa härlig score som kommer ge flera lvlar. Hunnit unlockat flera grejer under rundan och livet leker.

BOOM, BF4 HAS STOPPED WORKING! YOU JUST WASTED AN HOUR OF GAMEPLAY! PLEASE GIVE US MORE MONEY!

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem

kraschade igår..kraschade idag osv osv..ständigt kraschande från o till varje gång man spelar

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Har vägrat köpa spelet pga alla problem folk haft med spelet. Fick en kopia gratis så får väl testa o se hur illa det är, om inte annat så kanske jag får slösat 2 timmar av min dyrbara tid på lite skräp spel.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Spelat 39h innan patchen kom, hade nån enstaka crash, annars helt okej.. Hade sen uppehåll en vecka, tänkte att jag skulle lira lite nu när double XP var.. Nu funkar inte spelet ens, kommer inte in på någon server alls. Spelet stängs ner.. Undrar om det är en knep för att få mer spelare att köpa premium.. För mina kompisar spelar hur bra som helst och de har premium.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Nu har jag satt allt på stock klock nu har jag kunnat spela locker flera rundor utan krasch. Men hur kul är det när man köpt hårdvara för att man ska klocka skiten ur de. Det är som att byta Lamborghini mot en åsna.

Operation locker kraschade jämt förut.

Det va ju de jag sa, testa o kör med oklockade grafikkort och sänk grafiken till en början.. Kraschar de inte så DÅ kan man kanske höjta/klocka sakta uppåt igen

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

kraschade igår..kraschade idag osv osv..ständigt kraschande från o till varje gång man spelar

Vad har du gjort exakt för att kanske undvika krascher?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappyOdaniel:

ahahahhahahah +1000000000000

Visa signatur

_________
Intel > AMD