OCZ Technology i konkurs – Toshiba kan köpa resterna av bolaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Kanske bara är jag men har inte OCZ vart ganska billiga på SSD'er? Agility serien etc, Ofc inte Revo...

jo, det var just dem var, billiga, har en OCZ Agility SSD på 40GB (om jag minns rätt kan vara 64GB också.) i min HTPC.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Toshiba försöker slå sig in i hårdisk marknaden och säljer nu Hitachi diskar under deras namn. Att de vill ha en del av OCZ SSD teknik är väll inte så konstigt.

De vill knappast ha deras teknik, titta på Toshibas egna först.

Att Toshiba hamnade med 3.5-tum-anläggning beror på EU-kommissionen som villkorade WDs övertagande av Hitachi med att en anläggning/produktlinje och intellektuell egendom (licenser) för 3.5-tum-diskar skulle säljas för att 3.5-tumdiskar fortfarande ska ha konkurrens. Det resultera i att hela produktlinjer och produkten i sig flyttade från Hitachi till Toshiba för 3.5-tum diskar, snarare än att de skulle få några andra tillgångar. Toshiba hade redan 2.5-tum tillverkning sedan de tog över den från Fujitsus hårddiskverksamhet 2009. WD hade på kort tid köpt Samsungs 3.5-tums och 2.5-tums tillverkning och ville få igenom köpet av Hitachi Global Storage Technologies. Regulatorerna ville dock inte bara ha två spelare. Att Fujitsu/Toshiba skulle bli den som köpte upp det är bara för att någon knappast inte vill ha typ en enda produkt på marknaden och bara 3.5-tum diskar, och ingen egentlig egen utveckling. De var enda hårddiskleverantören utan 3.5-tum diskar. Så det är snarare en tjänst åt WD än något annat, dock så tog WD över skadade anläggningar i Thailand i utbyte. Så de flyttade utrustning och lite anställda mellan varandra och då fick WD ta över HGST, som fortfarande är ett dotterbolag med tiotusentals anställda och egna produkter.

Permalänk
Medlem

Har en OCZ Vector själv, och har köpt in Vertex 450 till jobbet.
Är helnöjd med dem. Hoppas indilinx-kontrollern blir kvar och att
Toshiba får ordning på det som eventuellt fortfarande felar.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Men... men... Vem ska man då köpa diskar av om man vill ha överlägsen bibehållen prestanda med schysst stabilitet..?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

jo, det var just dem var, billiga, har en OCZ Agility SSD på 40GB (om jag minns rätt kan vara 64GB också.) i min HTPC.

Inte enbart, då dom har ssd produkter i 160 000kr klassen också. Men jag har aldrig haft problem med varken Ocz agility eller vertex serien, bara rullat på problemfritt i 1,5år med Sandforce kretsar i bägge riggarna.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk

På tiden, bort med skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så länge? Det grundades ju 2002 enligt artikeln. Det är 11 år. Sen när blev 11 år länge?

Sen sörjer jag inte direkt deras bortgång då de inte tillfört marknaden något de senaste åren. Förrutom SSD av högst tvivelaktig kvalité. De ledde ju returlistan på SSD så hur de fick för sig att satsa på enterprise efter det, där stabilitetet är långt viktigare än prestanda är för mig ett mysterium. När de inte släppte ännu en Sandforce-SSD med dålig firmware så passade de på att ljuga lite om styrkretsen. De köpte ju Indilix för att få en egen styrkrets men istället för en ny version av Barefoot som var utlovat så satt det en Marvell i deras SSDer. Så det räckte inte med dålig kvalité utan det behövdes lite falsk marknadsföring också. Slutligen kan man lägga till lite bokföringsfusk. Vad var det för nötter som styrde i det där bolaget egentligen? Det var ju ett antal år sedan de faktiskt lyckades göra något rätt. Jag sörjer som sagt inte deras bortgång.

Börjar också bli lite trött på det eviga mantrat om att det alltid är dåligt när företag försvinner eftersom det minskar konkurrensen. Vad är det för trams? Det här var ett företag som bevisligen inte kunde tillverka bra saker och därför går de in konkurs. Det är bra för marknaden och för konsumenterna för nu slipper vi deras halvtaskiga SSDer och kan istället fokusera på något av alla de bra märken som finns. Det finns ju massa aktörer på den marknaden så det är på tiden att några av de mindre seriösa försvinner. Vi har fortfarande kvar Intel, Samsung, LSI och Marvel som stora aktörer som tillverkar styrkretsar för konsumentmarknande. Det finns en hel hög till som framförallt fokuserar på enterprise men som har produkter som letar sig ut på konsuemntmarknaden ibland också. Sedan har vi fler tillverkare än det enkelt går att räkna som köper in minnen och styrkretsar. Så det råder på inget vis någon brist på konkurrens på marknaden.

Skrivet av ME4ME:

Bra nyheter detta. Det finns gott om konkurrens på marknaden, och oseriösa företag som OCZ kan vi leva utan. Deras produkter är oftast snäppet billigare än motsvarande från konkurrenten, hinner ut snabbare på marknaden och presterar bra. Detta utan (tydligen) någon större kvalitetskontroll. RMA andelen har varit höga (enligt franska jämförelsen), och kunderna har klagat. Det finns förstås många som aldrig upplever några som helst problem, så i forum är folk antingen jättenöjda, eller de som drabbats väldig missnöjda. Min egen erfarenhet hamnar i gruppen mycket missnöjd, då supporten har varit bland det sämsta jag varit med om. Minneskit för 3500kr som går sönder inom ett halvår ersätts med minnen värd 1000kr. Det dröjer flera veckor att få minnena, och dessutom är personalen i kundtjänsten otrevliga. Nej, jag hoppas vi slipper OCZ i framtiden, och att Toshiba gör något bra med kunskapen och materialet som faktiskt finns. Lägger man bara ner lite mer tid på att optimera kvalitén och kundsupport kan det bli bra. Fram tills dess är det bara att skippa deras produkter.

/agree
Tror det kan bli betydligt bättre produkter om Toshiba (eller WD?!?) köper konkursboet.
//knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Blir väl bara att glömma garantiärenden och liknande? Sitter med två ganska nya diskar.

Garantin ligger hos återförsäljaren, inte tillverkaren. Din garanti är oförändrad, mdn det lär inte komma nya SSDer in på lagret när det är slut. Då får affären ersätta dig med en annan enhet om något händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Någon som vet vad som händer med OCZ Silencer MK III 750W?
Det är ju PC Power & Cooling som gjort agget. Antar att de går till Toshiba med?
Älskar mitt nätagg och tänkt köpa fler i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Inte enbart, då dom har ssd produkter i 160 000kr klassen också. Men jag har aldrig haft problem med varken Ocz agility eller vertex serien, bara rullat på problemfritt i 1,5år med Sandforce kretsar i bägge riggarna.

inte jag häller, min 40GB Agility har snurrat felfritt, jag var beredd på massa trassel efter jag läst artiklar om Sandforce problemen, jag snubblade över dem EFTER att jag införskaffade min OZC Agility SSD. men peppar peppar ta i trä den snurrar på å min HTPC står på 24/7 generellt.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Någon som vet vad som händer med OCZ Silencer MK III 750W?
Det är ju PC Power & Cooling som gjort agget. Antar att de går till Toshiba med?
Älskar mitt nätagg och tänkt köpa fler i framtiden.

Vitt vin å räkor brukar fungera, så du kan nog hålla igång produktionen själv med din käresta som du älskar

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

Vitt vin å räkor brukar fungera, så du kan nog hålla igång produktionen själv med din käresta som du älskar

A YEAAAAH!
Älskar är ett starkt ord, men min flickvän har ingen chans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

/agree
Tror det kan bli betydligt bättre produkter om Toshiba (eller WD?!?) köper konkursboet.
//knight

Det tror jag också, Thoshiba har ju levererat HDD´s sen urminnestider, speciellt 2.5" HDD.
Thoshiba riktar in sig mycket på företag och lite mindre till oss konsumenter, så då behöver man ha kvalité på de som säljs till andra företag, både på HW och Support. dem vet vad det innebär även om SSD kan innebära nya utmaningar för dem.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Rest in peace OCZ.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

OCZ NIA någon? De verkar ju ha vart innovativa och nyskapade på en annars stel och trång marknad, kanske blir bättre som en underdivision hos Toshiba med striktare styrning.

möjligtvis.
Hoppas att de kommer klara sig och fortfarande finnas kvar som en del av toshibas märke och att toshiba börjar göra lite sshd enheter också och SSD enheter i sig som är billiga. (till en början kanske använder samma kretsar och kvalitet men till ett lägre pris så man kanske får 250 gb för 1000 kr ?)
det hade varit något för mig det då man är student heh ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

nu förstår jag varför min ocz ssd bara kastade in handuken utan nån förvarning i helgen.
vart väl upprörd över att dess tillverkare går i graven och ville nog följa med.
aja 3år och 1 vecka höll du mig glad.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Har en Vertex 4 256 gb som funkar kanonbra...jaha synd men vågar man hoppas på prisdumpning av Revo och även senaste SSD enheter eller blir de rebrandade till Toshiba?

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk

Jag vet inte vad folk tänker när de säger att de gillar när ett företag går i konkurs. Antingen så har man investerat aktier i andra företag i samma bransch eller så är någonting fel.

Mitt tankesätt är följande: Fler aktörer = mer konkurrens = lägre priser
Följd av konkurs: färre aktörer, mindre konkurrens = högre priser

Jag kan vara hur stor intel eller AMD fanboy som helst men inte fasen önskar jag att någon av företagen går i konkurs eftersom jag vill fortsätta köpa datordelar till rätt pris.

Jag tror att jag har haft alla generationer av OCZ ssd diskar som de kommit ut med, från Vertex 1 till Vertex 4. Vertex 1 hade problem, om jag kommer ihåg det rätt så gick läs/skrivhastigheten ner riktigt ordentligt och det syntes i HD tune. Skickade en bild samt SSD till OCZ och fick ut en ny, andra gången det hände fick jag den uppgraderad till dubbla storleken.
Agility 2, inga problem, agility 3 inga problem, vertex 4 inga problem. Vertex 4an har jag försökt att plåga skiten ur dessutom.

Önskar någon här att SSD priset skall gå upp med 10-20%, mot att man blir av med en leverantör som man ändå inte köper delar av? (jag förutsätter att man inte köper delar som man inte gillar)

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Visste att OCZ hade vassa grejer. Hört lite om problem hos de fast visste inte det var så HÄR illa. Nåväl, finns många andra företag.

Skrivet av lacrits:

Hade man haft pengar skulle man köpt ut PC Power&Cooling från OCZ innan Toshiba lägger det i malpåsen. Det mäket borde få leva vidare utan OCZ eller Toshiba. Tyvärr tror jag det försvinner för alltid nu.. *snyft*

DET kommer jag ihåg! Var några nätaggregatstester jag läste år 2007 eller 2008. Kommer ihåg att PC Power & Cooling var bäst i något eller några av testerna!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanderWilliams:

Jag vet inte vad folk tänker när de säger att de gillar när ett företag går i konkurs. Antingen så har man investerat aktier i andra företag i samma bransch eller så är någonting fel.

Mitt tankesätt är följande: Fler aktörer = mer konkurrens = lägre priser
Följd av konkurs: färre aktörer, mindre konkurrens = högre priser

Varför det? Ett missköt företag, med vana att leverera grejer som rasar stör marknaden mer än det tillför. Dessa stör aktiemarknaden genom att de inte har ordning på bokföringen. De är ingen NAND-tillverkare, eller ensamma på det dem gör och de har inte varit bra på firmwares för LSI/SF eller Marvell (som de inte använder) och har inte gjort något utav Barefoot – som ingen annan använder. Låt de få driva vidare PCP&C utan OCZ eller Toshiba bara så är alla nöjda. Toshiba kommer inte buda på hela företaget och borde inte buda alls. Ingen behöver Barefoot förutom OCZ och nu ville fordringsägarna sätta bolaget i konkurs för att de inte sköter sig. Så länge de får tillbaka lite pengar på att stycka upp det istället för att det ska drivas vidare så är det faktiskt precis vad marknaden behöver.

PLX-teamet de köpte i Storbritannien bestod då – 2011 – av ca 40 ingenjörer, teamet de fick med sig från Indilinx bestod av ca 45 medarbetare. De flesta av dessa har nog lämnat företaget de senaste åren och jag vet inte vad som skulle utmärka Barefoot-3 när man i princip kan få bättre eller samma resultat vad man än använder, LAMD, Marvell eller Samsung. Eller Intels egna enterprise-kontroller. Det är ingen skadeglädje eller för att man håller på någon annan spelare och spelar fult på börsen man kan uttrycka sig att de inte behövs. De tillför inget och då vill man inte köpa ett företag med 600 anställda för att komma åt kanske ett tjugotal folk som arbetat med Barefoot och firmware. Folk har ju redan lämnat frivilligt och jobbat med samma sak hos andra firmor. Det är slöseri med resurser. Produkterna de har ute är inget att ta över, varumärket har Ryan förstört för länge sedan. Toshiba har redan andra tillgångar att jobba med, att försöka integrera annat mitt i blir nog inte bra. Det är för Toshibas del jag tycker att de inte bör leva vidare. Vill någon annan buda på IPn så gör det. Men nu är företaget nere, så det är upp till rätten.

Tror inte det finns mycket nytta av att vidareutveckla Barefoot. Bland det viktigaste är faktiskt firmware, och det skriver alla som gör Marvell-drivna enheter egna eller köper in från tredje part, Intel har sin egen på SF. SK Hynix har LAMD. Samsung har Samsung. WD/HGST har sTEC. Seagate har deras egna (SAS för närvarande). Betvivlar på att OCZas firmwarearbete skulle vara bättre eller innehålla något som de andra inte har, och andra kontrollers har redan PCIe-stöd, något de inte lanserat med Barefoot. Det ska ändå gå att sälja grejerna också. Det kan ändå inte finnas något intresse, om de inte har något unikt att driva vidare OCZas produktserie och kontroller. Tycker inte man ska ge sken av att någon kanske vill köpa upp och driva vidare företaget. Det finns för det första inget sådant bud.

Låt Dodson ta över sitt gamla PC Power & Cooling istället bara. De kan ändå tillföra något. De bygger inte egna agg, men de har kunskap och de har en verkstad där de kan anpassa kablarna för nätaggregat för kunder som behöver det. Det är behjälpligt att de kan och bryr sig tillräckligt så de vet vad de beställer eller kontrakterar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Atlas Tasume:

Garantin ligger hos återförsäljaren, inte tillverkaren. Din garanti är oförändrad, mdn det lär inte komma nya SSDer in på lagret när det är slut. Då får affären ersätta dig med en annan enhet om något händer.

Tack för ett bra svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det var dem jag köpte min allra första SSD.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Toshiba försöker slå sig in i hårdisk marknaden och säljer nu Hitachi diskar under deras namn. Att de vill ha en del av OCZ SSD teknik är väll inte så konstigt.

Toshiba har ju redan egna SSD enheter med egen kontroller dessutom. Visserligen inga prestandamonster. Skulle visserligen kunna finnas något intressant att hämta från Indilinx för att Toshiba ska kunna slå sig in på prestandamarknaden. Frågan är ju dock hur mycket Indilinx teknik kan hjälpa med tanke på den hårda konkurrensen, när nu dessutom Sandforce kommer med ny kontroller.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Då har jag nog haft tur att mina 2 Agility funkat utmärkt i 2 år då. Inga problem alls, min bror hart samma erfarenhet.

Ja, då har du nog haft tur. Hade en Agility 3 och den säckade efter ett år drygt, supporten var visserligen hjälpsam men påstod att det inte alls var en dålig disk eller att problemet var speciellt vanligt, trots att deras forum var fullkomligt översvämmat med folk som hade snarlika problem som jag. Rådde mig att uppdatera fw vilket fick hela systemet att blåskärma. Fick resetta cmos för att ens kunna starta upp datorn igen, även fast disken var urkopplad.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Trist att läsa, OCZ var fruktansvärt dåligt representerade på svenska marknaden men jag var alltid nöjd med deras produkter.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Google 1998
Nvidia 1993
Asus 1989
VIA 1987
Adobe 1982
Apple 1976
Microsoft 1975
AMD 1969
Intel 1968
Sony 1946
Samsung 1938
IBM 1911

Inte ens i datorsammanhang kan man klassa 11 år som direkt gammalt. Playstation 2 är äldre än OCZ. Pentium 4 är äldre än OCZ. RDRAM han dyka upp och försvinna igen innan OCZ fanns. DDR2 dök upp 2003.

Taskigt att jämföra datorer med elektronikprodukter.
11år är väl ca 1/3-1/4 av den fria datorns historia.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Synd, alltid tråkigt när företag som bidrar till konkurrensen går under. Vet att OCZ haft dåligt rykte pga buggiga enheter, men mina 2 st 120gb agility III:or har varit både pålitliga och effektiva under våra 3 år tillsammans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som kommer hända med PC Power & Cooling som ägs av OCZ? (nätagg osv)
Kommer även det tas över av Toshiba?

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem

Min OCZ Vertex 3 MAX IOPS har fungerat i 2 felfria år. Oerhört synd tycker jag.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Garantin ligger hos återförsäljaren, inte tillverkaren. Din garanti är oförändrad, mdn det lär inte komma nya SSDer in på lagret när det är slut. Då får affären ersätta dig med en annan enhet om något händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Min erfarenhet från trasiga diskar är att det ofta är bättre att kontakta tillverkaren direkt, men det beror såklart på var man köpt disken. Det jag funderar över är hur länge garantierna gäller? Mitt nätagg står det väl typ "5 year warranty!" eller nåt på boxen (kan inte kolla nu), men det lär väl knappast bli mer än 1-2 år i praktiken nu? Dvs, man får återförsäljargarantin, men inte mer?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave