Permalänk
Medlem

Crossfire HD4870 problem

Hejsan!
Har under dagen försökt få crossfire att fungera med mina HD4870, men så fort jag kommer in till skrivbordet så går allt väldigt långsamt och jag får BSOD efter max 2 minuter. Processorn är en Q6600 @ 3.7 ghz och 4 GiB DDR2 @ 800 mhz, moderkortet är ett Asus P5E Deluxe, och nätagget petar ut 630 watt.

Har testat med både två och en brygga.

Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Hejsan!
Har under dagen försökt få crossfire att fungera med mina HD4870, men så fort jag kommer in till skrivbordet så går allt väldigt långsamt och jag får BSOD efter max 2 minuter. Processorn är en Q6600 @ 3.7 ghz och 4 GiB DDR2 @ 800 mhz, moderkortet är ett Asus P5E Deluxe, och nätagget petar ut 630 watt.

Har testat med både två och en brygga.

Tips?

Drivrutiner, stäng av klock, testat med bara ett kort?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

Ett kort fungerar utmärkt, samma problem med originalklock, senaste drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Ett kort fungerar utmärkt, samma problem med originalklock, senaste drivrutinerna.

Bägge korten fungerar ensamma?

Jag har för mig att jag har hållit på med någonting liknande... tror det var relaterat till volten på cpu eller gpu...

Vad är det för nätagg? kan du testa ett annat?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

Vad är det för nätagg?

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg vad nätagget heter, men det är ett nätagg som jag har använt ett tag och det har alltid fungerat bra, möjligheten finns dock att det inte är starkt nog, men 630 watt borde räcka. Bägge korten fungerar gott på egen hand. Det ända nätagget jag har utöver detta är ett 500 watts Zalman, och då korten maxar ut på över 400 watt och processorn maxar ut på nära 140 watt så tror jag att det är för svagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Kommer inte ihåg vad nätagget heter, men det är ett nätagg som jag har använt ett tag och det har alltid fungerat bra, möjligheten finns dock att det inte är starkt nog, men 630 watt borde räcka. Bägge korten fungerar gott på egen hand. Det ända nätagget jag har utöver detta är ett 500 watts Zalman, och då korten maxar ut på över 400 watt och processorn maxar ut på nära 140 watt så tror jag att det är för svagt

Jag skulle nog försöka byta agget, ett noname agg på 630 watt kan ibland vara lika starkt som ett 450 watt med rätt siffror.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk

Jag hade samma problem förut.
Det var tydligen 2 olika versioner av 4870 eftersom jag inte köpte dom samtidigt. Det resulterade i att det ena kortet gick sönder helt.