Battlefield 4 spelet har slutat fungera

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 spelet har slutat fungera

Tjenare boyz jag har det problemet med battlefield 4 att när jag startar det och väntar en stund så fryser det tabbar jag ner så kommer battlefield 4 beta har slutat fungera någon som har en aning vad det beror på har de senaste drivrutinerna så kan inte bero på det.

Permalänk
Skrivet av Evyon:

Tjenare boyz jag har det problemet med battlefield 4 att när jag startar det och väntar en stund så fryser det tabbar jag ner så kommer battlefield 4 beta har slutat fungera någon som har en aning vad det beror på har de senaste drivrutinerna så kan inte bero på det.

Vad har du för komponenter?

Permalänk

Samma för mig. Jag fastnar i loadingrutan bra länge men hör spelet i bakgrunden. Sen kommer när ja tabbar ner så står det "battlefield 4 har slutat att fungera". Spelade ju igår utan problem... less man blir

Men nu helt plötsligt kom jag in...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Vad har du för komponenter?

GeForce gtx 660 ti och amd 6100 six core processor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Samma för mig. Jag fastnar i loadingrutan bra länge men hör spelet i bakgrunden. Sen kommer när ja tabbar ner så står det "battlefield 4 har slutat att fungera". Spelade ju igår utan problem... less man blir

Men nu helt plötsligt kom jag in...

gjorde du något speciellt eller kom du bara in?

Permalänk
Medlem

Finns en 100sidig tråd på battlefield forumet om detta. Nått strul med punkbuster verkar det som.. jättemånga som inte kan spela..

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande i BETA stadiet = BUGGAT

Hade samma problem för några timmar sedan, stängde ner skiten och bytte server och då fungerade det!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem

Uppdatera punkbuster

Permalänk
Medlem
Skrivet av StureH:

Uppdatera punkbuster

Lyckades tillslut. Först bytta jag bara ut filerna med det funka inte. Nu tog jag bort hela pb mappen och laddade ner programvaran från punkbuster. Valde BF4 och installera alla filerna. Då funka det !

Permalänk
Medlem

Bra!! Ut å kriga igen

Permalänk
Medlem

Uppdatera punkbuster, men jo det händer ibland fortfarande.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Evyon:

gjorde du något speciellt eller kom du bara in?

Nej gjorde ingenting. Försökte först komma in på en Conquestserver o det gick inte. Prova det andra o då kom ja in. Sen funka allt igen som det skulle.
Ingen aning om varför det inte fungerade innan. Hoppas det löser sig för dig i alla fall

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Lyckades tillslut. Först bytta jag bara ut filerna med det funka inte. Nu tog jag bort hela pb mappen och laddade ner programvaran från punkbuster. Valde BF4 och installera alla filerna. Då funka det !

Detta fungerar! Tanka ner punkbuster på punkbuster.com och inkludera Battlefield 4 - Search for updates - Success!

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Har problem jag oxå och får ingen ordning på det med ny Punkbuster... Några andra förslag?

Visa signatur

FD Arc | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Corsair H100 | Corsair 8GB DDR3 (2X4GB) 1600Mhx | Gigabyte HD 6950OC 1GB GDDR5 | CorsAir AX750W | Win 7 | Samsung 500Gb + WD 2Tb |

Permalänk

Har försökt med allt... har inte fått det att fungera en enda gång, försökt minst 50 gånger, på olika servrar å fan å hans moster!!

Har en MSI ge70 laptop. Battlefield 3 fugerar hur bra som hellst.

Får ett meddelande när det står loading level, sen kommer det upp Battlefield 4 har slutat att fungera... Någon annan som inte alls kommer in

Intel Core i7-3630QM 2,4ghz, 8gb 1333MHz, 750GB 7200rpm, GeForce GTX660M 2GB GDDR5, win 8 64 bit.

Permalänk
Medlem

punkbuster kanske, se till att inte ha klockat grafikkortet alls, jag kunde inte spela länge då. Dubbelkolla grafikdrivarna och ställ ner till lägsta inställningar så du ser om det överhuvudtaget kommer igång.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

GÖTT, jag fick mitt att fungera, laddade ner denna drivrutinen och installerade, startade om datan, PANG sen va de igång

http://www.nvidia.co.uk/object/notebook-win8-win7-64bit-331.4...