Diablo III expanderas med Reaper of Souls

Permalänk
Inaktiv

Let the milking begin!

Få se nu. Level 60 till 70. Nästa EXP, 70-80, 80 till 90 osv... Ta in en Panda klass också, som är en lärling till monk. Men som utvecklas och blir en ARG PANDA!! superskills som röda ögon effekter kan man köpa i blizzard-shop. "for only 19.99£"

jag är väldigt tveksam.
Men ska bli intressant och se fall dom har givit denna expansion, nånting som hade med tidigare diablo serien att göra.

Permalänk
Medlem

Detta såg faktiskt rätt intressant ut! kommer nog plöja ner ett antal timmar till detta
Var väldigt skeptisk till Diablo 3 när det först lanserades! men gav det en chans för jag tyckte om 2an så pass mycket!
Visst är en viss känsla borta.. Men ska ge detta ett försök

Gissar på att det släpps första kvartalet av 2014 men det är bara en ren gissning!

Permalänk

Sent hösten 2014, blizzard har inte råd att göra fansen besvikna ännu en gång. Ser fram emot detta som fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Let the milking begin!

Få se nu. Level 60 till 70. Nästa EXP, 70-80, 80 till 90 osv... Ta in en Panda klass också, som är en lärling till monk. Men som utvecklas och blir en ARG PANDA!! superskills som röda ögon effekter kan man köpa i blizzard-shop. "for only 19.99£"

jag är väldigt tveksam.
Men ska bli intressant och se fall dom har givit denna expansion, nånting som hade med tidigare diablo serien att göra.

Klagar du alltså på att spelet utvecklas? Visst, spela Diablo III i 10 år. Eller som ditt exempel om wow: Spela gärna på level 60 i 10 år. Det kommer säkert bli väldigt skoj.

Permalänk

Vart är runewords då?

Nejmen, hoppas de gör detta bra nu så att de kan visa sig själv vara värda sina konsumenter igen!

Något jag saknar - och säkerligen aldrig kommer få tillbaka - är cross-transfer mellan olika akter. Jag vill kunna hoppa fram och tillbaka med waypoint exempelvis. Kötta akt 3, dra till akt 1 för att döda skeleton king etc. Jag tycker de har snackat om att de vill främja loot-runs. Detta görs i mitt tycke med mer fri rörelse mellan akterna, inte minst med likvärdig dropchans/itemlevel på olika akter. I diablo 2 var det ju endast fåtal items (de allra bästa och mest unika) som kunde droppa på i85 ytor. Det fanns ju även i85-ytor på slumpmässiga ställen i exempelvis act1 och inte bara i slutdelen av spelet.

Även möjligheten till lobby med öppna games för exempelvis trading vore underbart. Denna aspekten tycker jag verkligen påökar communityt och främjar folk att spela med nya personer istället för att sitta med sina närmsta vänner/ensam eller sitta och leta på ett forum för att spela med folk. Chatten och lobbyn i d2 gjorde att man kunde leta items, sällskap, hjälp, start av ny hardcoregubbe etc.

AH kommer aldrig försvinna dock, detta tycker jag är tråkigt.
Hela systemet med en helt öppen byteshandel där det tillslut blev marknadspris på runor, items osv funkade ju så jävla bra.
Dessutom var det ju underbart att försöka använda sin list till att köpa billigt, sälja dyrt, köpa bulk etc. Jag kunde spendera en hel vecka med att sitta och trade'a för att få items till min nya karaktär jag skulle bygga. En process som blev rolig eftersom det fanns en interaktion och en förhandling istället för att bara sitta och titta igenom varenda item i AH.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Forsgren:

Klagar du alltså på att spelet utvecklas? Visst, spela Diablo III i 10 år. Eller som ditt exempel om wow: Spela gärna på level 60 i 10 år. Det kommer säkert bli väldigt skoj.

Tror inte att han klagar på att spelet utvecklas, nej. Däremot på sättet det utvecklas.
Diablo II var underhållande väldigt länge (många trogna långtidslirare) trots att man inte ändrade level cap någonsin ;).

Själv ser jag inget större problem i att de ökar level cap egentligen. Gör ju plats för lite nya skills.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hoppas att detta kan ge D3 en liten nystart. La av efter någon månad efter release iom problemen och det tråkiga farm-upplägget.

Kommer köpas, trots uppenbar mjölkning, men vilken expansion är inte en blandning mellan livsuppehållande och mjölkning?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tror inte att han klagar på att spelet utvecklas, nej. Däremot på sättet det utvecklas.
Diablo II var underhållande väldigt länge (många trogna långtidslirare) trots att man inte ändrade level cap någonsin ;).

Dock började ju D2 på en redan hög level cap som många aldrig ens kom nära.
Tycker det är jobbigt att det ska vara så enkelt att levla i alla spel nu. Drar man 100h på ett mmo/rpg så har man ju tagit max flera gånger om.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BergEr:

Dock började ju D2 på en redan hög level cap som många aldrig ens kom nära.
Tycker det är jobbigt att det ska vara så enkelt att levla i alla spel nu. Drar man 100h på ett mmo/rpg så har man ju tagit max flera gånger om.

Det finns för mycket pengar i casual lirare så man gör det mer "easymode"

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Förutsätter att det blir gratis för oss som köpte D3.

Permalänk
Skrivet av Farenheit:

Förutsätter att det blir gratis för oss som köpte D3.

Hur ofta är en expansion gratis? ;O

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

Förutsätter att det blir gratis för oss som köpte D3.

Det är ett vanligt expansion, varför skulle det vara gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det finns för mycket pengar i casual lirare så man gör det mer "easymode"

Dock slutar många casuals när de har klarat normal, är nog knappast alla som når lvl60(och det är redan jävligt enkelt).
För att inte tala om paragon, hade de tagit all exp från paragon och bara använt den till riktiga levels hade spelet varit så mycket bättre.

Tror seriöst inte att "hur enkelt det var att nå 60" har något med deras 12miljoner sålda att göra.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tänk om de förutom dessa ändringar även kunde införa:

  • Vi tar bort AH!

  • Vi tar bort alla meningslösa idiotrolls på hög ilvl loot!

Då kan vi snacka! Då kan de faktiskt komma tillbaka lite old school känslor. Idag så farmar man ju inte gear utan pengar som man sedan spenderar på AH. Kul? Nä!

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Malthael lär vara en brewmaster

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

Förutsätter att det blir gratis för oss som köpte D3.

Troll? Mata inte!

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk

Redan bokat på Webhallen~ Är riktigt taggad! o:

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem

Yeeeeeeeeaaaaaah !!!! vill ha nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Blir väldigt besviken om det bara kommer en ny klass till denna expansion, LOD hade två och D2 hade fler vid release så... Känns rätt tveksamt att gå från fyra till fem klasser, speciellt om man jämför D2 från fem till sju!

"Loot Runs" ställer jag mig tvekande till. Kan vara skönt för randoms som inte har polare att spela med.

Har iofs bara kört typ 80h Diablo3, inte ens testat det där med "Paragon". Klarade Inf Diablo och sen packa jag ihop. Hade det kommit någon ny klass som verkade intressant hade jag kanske köpt ROS.

#VartFanÄrMinNecro

Ja vars fan är necron?!?!?!?!?!

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon190792:

Let the milking begin!

Få se nu. Level 60 till 70. Nästa EXP, 70-80, 80 till 90 osv... Ta in en Panda klass också, som är en lärling till monk. Men som utvecklas och blir en ARG PANDA!! superskills som röda ögon effekter kan man köpa i blizzard-shop. "for only 19.99£"

jag är väldigt tveksam.
Men ska bli intressant och se fall dom har givit denna expansion, nånting som hade med tidigare diablo serien att göra.

Sluta klaga på pandorna

Pandaren var helt klart en av de fräckaste raserna i warcraft-universumet och jämförelsen med en viss barnfilm börjar bli lite utdragen och urvattnad nu.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av radx:

Tänk om de förutom dessa ändringar även kunde införa:

  • Vi tar bort AH!

  • Vi tar bort alla meningslösa idiotrolls på hög ilvl loot!

Då kan vi snacka! Då kan de faktiskt komma tillbaka lite old school känslor. Idag så farmar man ju inte gear utan pengar som man sedan spenderar på AH. Kul? Nä!

Ta bort AH? Folk hade kommit runt det, annonsera gear på hemsidor & bjuda in till partys lr nått, om inte blizz lägger till nån lista med open games som i D2.
Allt som händer är att blizz försvårar det för folk & gör dom besvikna om AH tas bort. Jag ser bara att det slutar med katastrof, definitiv förlust i antal spelare.
Jag gillar systemet & du borde lära dig tycka om det med.
Det är det vettigaste systemet jag varit med om på länge.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Skrivet av TrauzDragon:

Ta bort AH? Folk hade kommit runt det, annonsera gear på hemsidor & bjuda in till partys lr nått, om inte blizz lägger till nån lista med open games som i D2.
Allt som händer är att blizz försvårar det för folk & gör dom besvikna om AH tas bort. Jag ser bara att det slutar med katastrof, definitiv förlust i antal spelare.
Jag gillar systemet & du borde lära dig tycka om det med.
Det är det vettigaste systemet jag varit med om på länge.

Precis, vad är det för fel på AH egentligen? ;o
Diablo2 såldes det väl gear på sidor i mängder? samma sak med diablo3, som är väldigt sällsynta? AH gör det ju bara lättare för fler personer att sälja/köpa.
Tycker du inte om AH så behöver du inte använda det?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Blir intressant. Några hundra kronor för en expansion tar jag gärna om den är bra.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Går inte på den nitlotten igen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Må ha sålt mest 2012, men dom lär inte ha haft mest nöjda kunder.
Blizzard är inte riktigt det blizzard vi hade för 5-10 år sen.
http://www.metacritic.com/game/pc/diablo-iii

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BergEr:

Dock började ju D2 på en redan hög level cap som många aldrig ens kom nära.
Tycker det är jobbigt att det ska vara så enkelt att levla i alla spel nu. Drar man 100h på ett mmo/rpg så har man ju tagit max flera gånger om.

Var kanske just därför Franzoa inte var helt nöjd med D3-upplägget och gav det lite kritik ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Sköjj

Roligt! jag hade iallafall väldigt skojj första vändan till inferno med vännerna + att jag köper inte jättemycket spel så det är ju klart att man köper det

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Medlem

Med tanke på att man tröttnade på diablo 3 rätt snabbt efter att ha varvat det några ggr och tidigare nött 1an och 2an som fan för länge sedan så känns det här totalt ointressant. Säkert roligt för de som inte nötte 1an och 2an som tokar dock.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Skulle väll vilja ge Blizzard ett stort jävla fuck you för att dom inte släpper patchen med item upgrade som dom lovade härnäst utan att det skall bli en expansion som man kan får vänta XX tid för...

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt! Nu måste jag bara få upp min Demon Hunter till level 60 innan expansionen kommer.

Skrivet av Reap:

Må ha sålt mest 2012, men dom lär inte ha haft mest nöjda kunder.
Blizzard är inte riktigt det blizzard vi hade för 5-10 år sen.
http://www.metacritic.com/game/pc/diablo-iii

Fruktansvärt löjligt att ta upp user score från Metacritic dock. Ger ingen som helst inblick i hur spelet är då många av användarna där gett betyget noll för att de är besvikna. Vet de ens hur trasigt ett spel behöver vara för att förtjäna det allra sämsta betyget?

Visst, man får tycka vad man vill, men oavsett vad är Diablo III omöjligt värt en nolla i betyg.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305