Diablo III expanderas med Reaper of Souls

Permalänk
Medlem

Har varit sugen på att börja lira igen ett bra tag nu men hade tänkt vänta tills nästa stora patch eller till expansionen. Det verkar ju som att det blir att vänta på expansionen om det kommer nån gång under första halvan 2014.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Skulle väll vilja ge Blizzard ett stort jävla fuck you för att dom inte släpper patchen med item upgrade som dom lovade härnäst utan att det skall bli en expansion som man kan får vänta XX tid för...

De sa ju för länge sen att loot 2.0 kommer efter blizzcon (nästan samtidigt som de nämnde att loot 2.0 ens skulle komma)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BergEr:

Dock slutar många casuals när de har klarat normal, är nog knappast alla som når lvl60(och det är redan jävligt enkelt).
För att inte tala om paragon, hade de tagit all exp från paragon och bara använt den till riktiga levels hade spelet varit så mycket bättre.

Tror seriöst inte att "hur enkelt det var att nå 60" har något med deras 12miljoner sålda att göra.

Casuals styr spelen idag.
Kolla på WoW, enligt mätningar från blizzard är det 1-2 % som spelar på "hög nivå" typ PvP eller PvE så

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Oerhört bra filmer, intressant story och trist spel var mitt intryck av D3 och det här ser ut att bli mer av samma. D2 var och är roligare, flexibiliteten, snabbheten och enkelheten i att farma, använda waypoints, lägga upp en server och så vidare kommer inte D3 i närheten av. D3 känns klumpigt i jämförelse.

Permalänk
Konsolgrävare

Whoho!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Casuals styr spelen idag.
Kolla på WoW, enligt mätningar från blizzard är det 1-2 % som spelar på "hög nivå" typ PvP eller PvE så

Vet, alltid lika tragiskt när man läser att folk tycker normal raids i wow är svårt eller kräver skill.
Det är kring 32k guilder som dödat första bossen i den senaste raiden, 16k som tog den sista (detta på normal).
På HC 13k som klarat första och 1k som klarat sista.
Det är typ 300k som raidar av de miljoner som spelar =D

Undrar vad allt annat folk gör i spelet.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

pff inte en chans jag köper denna skiten

fool me once shame on you
fool me twice shame on me

Permalänk
Musikälskare

Ser fram emot detta!

D3 är verkligen ett helt annat spel sedan releasen, jobbar mot 400h spelade ^^

Tror de flesta som klagar nu inte vill sitta farma loot men ja, det är ju Diablo...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Spawnbadboy:

pff inte en chans jag köper denna skiten

fool me once shame on you
fool me twice shame on me

Skiten är fel att säga, hur man än tycker om spelet. Blev man besviken för att det inte alls är som Diablo 2, fine, det kan man förstå. Men diablo 3 är absolut inget dåligt spel i form av Story / grafik / spelkontroll osv. Sen kan man förstå att folk blir besvikna när man ska jämföra mot D2
Men hur likt var Warcraft 3 mot 2:an?^^ (det jämförelsen går att dra mot många spel)
Många uppföljare blir bättre, några blir sämre, andra blir helt annorlunda

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BergEr:

Vet, alltid lika tragiskt när man läser att folk tycker normal raids i wow är svårt eller kräver skill.
Det är kring 32k guilder som dödat första bossen i den senaste raiden, 16k som tog den sista (detta på normal).
På HC 13k som klarat första och 1k som klarat sista.
Det är typ 300k som raidar av de miljoner som spelar =D

Undrar vad allt annat folk gör i spelet.

Gör som dom alltid gjort afkat i durotar eller Lvlar 40000000000000 alts.

Det många vill ha är story spel sen skiter dom i resten.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Kommer säkert testa skiten.

Men har knappast några förväntningar, blir säkert testa, tröttnar på skiten efter 1-2 veckor.

Så efter lite eftertanke, bättre skita i det totalt och spara lite pengar.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Löööööööööööööööööööönt och öka max level, kommer ju göra nuvarande gear VÄRDELÖST!
Vad fan är detta? nån jävla WoW-klon? Besviken på detta skitet.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Skrivet av anon190792:

Let the milking begin!

Få se nu. Level 60 till 70. Nästa EXP, 70-80, 80 till 90 osv... Ta in en Panda klass också, som är en lärling till monk. Men som utvecklas och blir en ARG PANDA!! superskills som röda ögon effekter kan man köpa i blizzard-shop. "for only 19.99£"

jag är väldigt tveksam.
Men ska bli intressant och se fall dom har givit denna expansion, nånting som hade med tidigare diablo serien att göra.

Skrivet av Dunder:

Sluta klaga på pandorna

Pandaren var helt klart en av de fräckaste raserna i warcraft-universumet och jämförelsen med en viss barnfilm börjar bli lite utdragen och urvattnad nu.

Franzoa spelade nog aldrig wc3, där Pandan sågs första gången.

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Detta jävla skit spel borde verkligen sluta ta in funktioner från WoW... D2 ökade inte level nivån när det kom ny expansion, vilket ledde till att ens nuvarande gear inte blev totalt värdelöst... med detta sunkiga WoW systemet så kommer det sluta i en katastrof. Bara vänta och se...

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

Sluta göra diablo till en WOW kopia blizztards, level cappen är bara idiotiskt och girigt.

så jäkla glad att jag inte köpte diablo 3.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

Förutsätter att det blir gratis för oss som köpte D3.

Expansioner är inte gratis, så du kommer tyvärr få betala ifall du vill spela denna "expansion"
Jag kommer faktiskt inte på en enda expansion som Blizzard släppt som varit gratis.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

D3 behöver mer än bara tillägg till det som misslyckades initialt för att bli lika magiskt som D2. Det är total upprivning och omstrukturering som gäller. Några av de mest grundläggande grejerna som skulle kunna göra D3 spännande igen för mig:

* Återinför bnet-lobbyn, och möjlighet att skapa games med specifika syften. Helt värdelöst som det är nu, att man slumpas in i ett av några hundra games med den quest man råkar vara på. Helt omöjligt att få igång några publika pvp-games som det ser ut nu.

* Gör det där med builds lite mindre uniformt genom att spelarna statta själva, som det varit i de tidigare spelen i serien. Varför man fördummat spelet på den här fronten övergår verkligen mitt förstånd.

* Kanske lite mycket begärt, men en ändring av hela skillssystemet till en modell som tillåter lite diversifiering i vilka items man använder skulle göra itemsystemet mycket intressantare också. i D2 var det inte en självklarhet att högst dps vann.

* Tillåt mer än 25% runspeedökning från items. Hur gör det spelet bättre att man inte har möjlighet att röra sig snabbare än en snigel med kontaktlim under?

* Öka antalet spelare per game.

Aja, man skulle väl kunna ranta i all evighet. Lär väl köpa expansionen när den ligger i slumpas-bort-bingen och leka litegrann, är nog mest bara besviken för att de missar världens chans att göra spelet bra, och istället bara skickar på oss more of the same...

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Grym trailer! Men efter D3 väntar jag ett tag innan jag börjar fundera på att inhandla.
Lirade kanske 30-40h D3 jämnfört med mina ca 200h D2.

Permalänk
Avstängd

Detta blir kul att spela igenom en gång. Jag undrar dock vad nya level cappen innebär för de nuvaranda hjältarna? Får de nya runor till sina spells el bara ökad allmän stats å tillgång till nya items? I sådana fall kmr jag bara spela igenom med Crusader å sen, ja, fuck the rest.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Undrar hur det blir med "oändligt" med paragon lvs...

Permalänk
Medlem

Spelade D2 i många hundra timmar , håller fortfarande liv i mina konton , men D3 var en enorm besvikelse , kommer inte köpa nån expansion förrän jag får den mer eller mindre gratis.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Längtar som fan

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

Löööööööööööööööööööönt och öka max level, kommer ju göra nuvarande gear VÄRDELÖST!
Vad fan är detta? nån jävla WoW-klon? Besviken på detta skitet.

Ja vad *** hade du väntat dig, det är ju en expansion. Ja det är väl tråkigt för dig om du köpt dyr gear på AH och måste köpa nytt...

Permalänk
Medlem

Ni som fortfarande spelar D3; Finns PvP med i spelet nu?

Permalänk
Medlem

När D3 släpptes så sa de att level cappen inte skulle öka pga RMAH, lustigt att dom nu ändra sig....

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saarmi:

Håller med dig där! Mest saknade just före paladin.

Låter bra annars med detta. Kanske drar upp det igen när jag kommer hem och nöter det lite. Är ju sugen på att spela det men tappade mycket för mig när jag köpte det på release och kom till inferno då och det var så överköttat så att säga. Många patcher sedan får ta och prova det igen!

Jo, jag klarade som sagt Inferno Diablo sen var det verkligen dött på "content".
Dock tycker jag att D3 var ett fantastiskt spel och värt att spela, även om inferno var lite väl svårt i början innan gear fanns.

Skulle vilja se Necro, någon typ av "shape shifter", någon typ av "trap master" och/eller paladin som dom håller på med nu.

Tycker dom sköt sig själva i foten rätt hårt när dom gjorde deamon hunter. En ren amazon hade gjort så dom kunde släppa en ny 2013 (eller 2014) version av assasin, men nu går det inte eftersom DH har traps :/

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Det jag finner intressant är hur många som klagar på att Diablo 3 är inte alls som Diablo 2!
Är det meningen att ett spel från 2012 ska ha samma system som ett spel från 2000?!
Hade Blizzard gjort en remake så hade folk gnällt på att Blizzard bara vill mjölka och inte kommer på något nytt!
Visst finns det dom som betalat och är besvikna, men vad ska man göra? Jag tex köpte Bioshock Infinite pga all hype och alla lovord som skrivits om spelet. Men jag tycker att spelet är skittråkigt. Inget att göra. Lira nåt annat.

Permalänk
Medlem

om ni WoW spelare vill spela en WoW klon... varför inte bara gå tillbaka till WoW? ni WoW nördar har förstört Diablo namnet, gjort det till ett barn spel för er barn-nivå.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Skiten är fel att säga, hur man än tycker om spelet. Blev man besviken för att det inte alls är som Diablo 2, fine, det kan man förstå. Men diablo 3 är absolut inget dåligt spel i form av Story / grafik / spelkontroll osv. Sen kan man förstå att folk blir besvikna när man ska jämföra mot D2
Men hur likt var Warcraft 3 mot 2:an?^^ (det jämförelsen går att dra mot många spel)
Många uppföljare blir bättre, några blir sämre, andra blir helt annorlunda

Diablo 3 är rent och helt oförsvarsbart skit, En så groteskt nerdummad och förstörd kopia av vad diablo 1&2 var, blizzard hade hur länge som helst på sig att göra ett spel så att säga att några uppföljare är sämre är ingen ursäkt då dom hade ALLA saker dom behövde för ett bra spel, Dom hade erfarenhet, budget, och tid, och ändå var slut produkten mer ett helt nytt spel än ett nytt spel i en serie, Diablo 3 är PRECIS vad man kallar ett dåligt spel.

Det är WOW mer än det är diablo.

Wiablo antar jag då. *fnar fnar*

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Avstängd

Aldrig Blizzard igen, idioter som förstörde Diablo 3 och inte fixar någonting.