Har en tendens att tröttna på spel snabbt. What to do?

Permalänk
Skrivet av Pellemanify:

Jag brukar inte tröttna på spel jättefort men tips som jag skulle ge (om man bortser från bra MP spel) är att vänta på omdömen på SP spel och om storyn är riktigt bra så kan man köpa spelet, försöka att verkligen leva sig in i handlingen gör spelet och spelupplevelsen mycket större också!

Jag älskar t.ex. både Bioshock Infinite som du redan har och Far Cry 3.

Tack för tipset! Är skit sugen på att lira lite Bioshock infinite, men spelet vill inte starta genom steam, vet inte vad det beror på, den säger att något är fel i MSVCP110.dll eller något dylikt, försökt med allt, installera om, kolla cache osv, inget funkar, annars hade jag nu lirat vidare på det spelet.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

-Intel Core i7 9700K 4.6/4.9 GHz- -GTX 1080 Gaming X- -Corsair Hydro H100i- -Corsair 16GB DDR4 2666Mhz VENGEANCE LPX- -SSD Pro 840-Series- -Asus Prime Z390-P- -Corsair Gaming K65 RAPIDFIRE RGB Cherry MX Speed- -Corsair Glaive RGB Gaming Mouse- -QcK Prism Cloth RGB Gaming Mousepad XXL- -Sennheiser GSP 370 Wireless Gaming Headset-

Permalänk

Fixade det! Bioshock Infinite funkar igen. Avinstallerade det igen, men denna gången tog jag bort alla mappar och andra kvarliggande filer. Och då funkade det igen. Dock så försvann mina sparade filer och måste börja ett nytt game igen. Fan, aja, spelet är rätt ballt ändå!

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

-Intel Core i7 9700K 4.6/4.9 GHz- -GTX 1080 Gaming X- -Corsair Hydro H100i- -Corsair 16GB DDR4 2666Mhz VENGEANCE LPX- -SSD Pro 840-Series- -Asus Prime Z390-P- -Corsair Gaming K65 RAPIDFIRE RGB Cherry MX Speed- -Corsair Glaive RGB Gaming Mouse- -QcK Prism Cloth RGB Gaming Mousepad XXL- -Sennheiser GSP 370 Wireless Gaming Headset-

Permalänk
Skrivet av Odla_Bever:

Grymt! Själv lever man i Göteborg.

Paintball är dock en ny aktivitet jag o några polare skall börja i, såna games dom har är riktigt ballt! But i get your point. Att hålla på med massa aktiviteter samtidigt kan nog få längtan efter spel att stiga, så som man längtar hem när man vart bortrest allt för länge till exempel.

haha ingen dålig jämförelse! om man behandlar datorn som ett nöje (och ibland ett nödvändigt ont vid betalningar av räkningar och ominstallation) och sitter mer sällan så kommer "gnistan" tillbaka

Permalänk
Skrivet av Sturenorth:

haha ingen dålig jämförelse! om man behandlar datorn som ett nöje (och ibland ett nödvändigt ont vid betalningar av räkningar och ominstallation) och sitter mer sällan så kommer "gnistan" tillbaka

Haha Jo klart! Stämmer riktigt bra. Och gnistan för Bioshock infinite har kommit tillbaka då jag tydligen ej miste mina 'saved games' av spelet, så sitter och lirar det just nu med xbox 360 kontroll.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

-Intel Core i7 9700K 4.6/4.9 GHz- -GTX 1080 Gaming X- -Corsair Hydro H100i- -Corsair 16GB DDR4 2666Mhz VENGEANCE LPX- -SSD Pro 840-Series- -Asus Prime Z390-P- -Corsair Gaming K65 RAPIDFIRE RGB Cherry MX Speed- -Corsair Glaive RGB Gaming Mouse- -QcK Prism Cloth RGB Gaming Mousepad XXL- -Sennheiser GSP 370 Wireless Gaming Headset-

Permalänk
Skrivet av Odla_Bever:

Grymt! Själv lever man i Göteborg.

Paintball är dock en ny aktivitet jag o några polare skall börja i, såna games dom har är riktigt ballt! But i get your point. Att hålla på med massa aktiviteter samtidigt kan nog få längtan efter spel att stiga, så som man längtar hem när man vart bortrest allt för länge till exempel.

Förlåt att det inte har med ämnet att göra men hur fungerar det egentligen med att köra paintboll som aktivitet, är det inte jädrans dyrt för det första? Och kör man matcher då eller hur är det det fungerar?

Permalänk
Skrivet av Pellemanify:

Förlåt att det inte har med ämnet att göra men hur fungerar det egentligen med att köra paintboll som aktivitet, är det inte jädrans dyrt för det första? Och kör man matcher då eller hur är det det fungerar?

Vet att du frågade Bevar men tänkte hoppa in med min kunskap.

Man kan koma undran rätt billigt med hyr grejjor, men ja som alla andra fritidsaktiviteter i Sverige så blir det fort kostsamt men det fina med Paintball är att man faktiskt kan komma undan rätt billigt om man vet var man ska leta:P

Permalänk

Kör Empire: Total War. Fett roligt och beroendeframkallande men det är ganska svårt i början bara så du bara vet.

Du kan också prova Kerbal Space Program, riktigt roligt när man får grepp på det men det är ganska frustrerande när det inte går bra men då slutar man spela ett tag och tar en paus.

Permalänk
Medlem

Testa just cause 2 med moddar.

World in conflict är också ganska kul.

Sim city 4 - du kan lägga många timmar på det spelet

Tribes ascend är också kul, samt gamla nes/snes spel.

Permalänk
Medlem

För mig har det nog blivit så för att utbudet blivit så pass mycket större än vad det var förr och att jag fått mindre tid att spela. Man sätter mål för sig själv att man ska hinna köra igenom en massa olika spel och så blir det bara pannkaka av rubbet istället. Sen att man tröttnar på ett spel har nog att göra med mognaden då man nog hade lättare att spela samma repetitiva spelmoment längre när man var yngre.

Att du tröttnar snabbt på spel är ett tecken på att du är understimulerad. Leta efter något spel som verkligen stimulerar dig istället för att köra samma skit som tidigare i ny förpackning så ska du se att du fastnar för det mer. Ett spel som verkligen gjorde det för mig var SpaceChem med alla smarta och effektiva lösningar man kan göra. Leta på lite nya ställen så du inte fastnar i samma skit och acceptera att du kanske har tröttnat på shooter-genren.

Eller så kanske du inte gillar spel så mycket som du vill tro? *Mind blown*

Dold text
Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Skrivet av Odla_Bever:

Tja! Nu vet jag inte riktigt om detta ligger i rätt del men såg ingen "spel - övrigt", men eftersom att det handlar om spel, lägger jag tråden här så länge.

Mitt dilemma är som topic lyder, tröttnar lätt på spel. Dock har jag alltid gillat spel, men ändå tröttnar jag efter ca 30 min lirande.
Kanske har 1 eller 2 spel jag lirat klart på ungefär 8 års seriöst spelande. Multiplayer spel går väl sådär, men dom ända jag tycker är kul som man inte tröttnar på lätt är bf3 och cs:go. Dock väntar jag nu på bf4 istället, och cs:go händer att man lirar lite då och då.

Äger både en dator och xbox 360, har lirat kanske lite mer än halva campaignet på Halo 4, dock vill jag lira klart det, men tröttar oerhört snabbt, vet inte vad det beror på. Spel jag vill spela är Army of TWO: The devil's cartel, Max Payne 3, Dead space 3, Tomb Raider, Injustice etc. Men så fort man ska gå in på att lira ett spel så blir det att man avbryter skiten för att man vet om att jag kommer tröttna haha.

Just nu har jag på, sniper elite v2, the walking dead: survival instinct, Bioshock infinte, alltså 3 jävla spel uppe samtidigt, för spelar ett, tröttnar, och sen lirar det andra, tröttnar, letar på nätet efter nya spel, spelar lite det, tröttnar. Förstår inte grejen!

Så gamers, vad gör ni för att inte tröttna?
Lirar ni klart ett spel, innan ni börjar på nästa, eller är det mer än jag som lirar flera spel samtidigt?

Mvh.

jag lirar maaaasssor av spel samtidigt, för tillfället har jag speltorka men då spelar jag. Aion, Bf3, Red orchestra 2, LoL, war thunder och tänkte även dra ner nya Army of Two med.

Permalänk
Medlem

Prövat LoL eller DotA 2? Spelade mycket singleplayer förut men förutom Mass Effect serien så tappade jag helt intresset för det för ca. 4 år sedan. Spelat några enstaka RPG:er och axplock efter det men sedan dess har den sociala biten varit det intressanta. Fastnade för LoL pga av att vännerna spelade det har blivit go-to spelet för mig de senaste åren. Älskar spel man kan tävla i och att göra det tillsammans med vänner gör det bara bättre.

Permalänk
Skrivet av takeoninja:

Prövat LoL eller DotA 2? Spelade mycket singleplayer förut men förutom Mass Effect serien så tappade jag helt intresset för det för ca. 4 år sedan. Spelat några enstaka RPG:er och axplock efter det men sedan dess har den sociala biten varit det intressanta. Fastnade för LoL pga av att vännerna spelade det har blivit go-to spelet för mig de senaste åren. Älskar spel man kan tävla i och att göra det tillsammans med vänner gör det bara bättre.

Japp lol och dota har man kört, men gillar mer HoN faktiskt, kan det bättre även fast alla är moba spel.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

-Intel Core i7 9700K 4.6/4.9 GHz- -GTX 1080 Gaming X- -Corsair Hydro H100i- -Corsair 16GB DDR4 2666Mhz VENGEANCE LPX- -SSD Pro 840-Series- -Asus Prime Z390-P- -Corsair Gaming K65 RAPIDFIRE RGB Cherry MX Speed- -Corsair Glaive RGB Gaming Mouse- -QcK Prism Cloth RGB Gaming Mousepad XXL- -Sennheiser GSP 370 Wireless Gaming Headset-

Permalänk

Tråden är nog besvarad rätt bra nu. Tack för alla tips mates!

Igår körde jag klart Bioshock Infinite, och jävlar vilket ballt slut det var! Ni som inte har lirat det, do it! Har även börjat med Max Payne 3, och det är riktigt grymt!

Så min lista nu framöver ser ut på följande sätt:

Max Payne 3
Tomb Raider
Lira klart sista missionet i Halo 4

Efter det skaffa Army of two: The Devil's Cartel.

Har fått lite glöd tillbaka!

Och du som undrade över paintball så har jag inte jätte mycket info ännu, läser lite på http://www.paintball.se/
Finns dock billiga packet man kan köpa och köra med. Finns vissa banor man kan lira som ligger vid min polare, så där tänkte vi börja först.
Annars kan du ju gå in i en hobby affär och fråga efter hur man börjar eller något dylikt. Hör med Hobbex också.

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

-Intel Core i7 9700K 4.6/4.9 GHz- -GTX 1080 Gaming X- -Corsair Hydro H100i- -Corsair 16GB DDR4 2666Mhz VENGEANCE LPX- -SSD Pro 840-Series- -Asus Prime Z390-P- -Corsair Gaming K65 RAPIDFIRE RGB Cherry MX Speed- -Corsair Glaive RGB Gaming Mouse- -QcK Prism Cloth RGB Gaming Mousepad XXL- -Sennheiser GSP 370 Wireless Gaming Headset-

Permalänk
Skrivet av Pellemanify:

Förlåt att det inte har med ämnet att göra men hur fungerar det egentligen med att köra paintboll som aktivitet, är det inte jädrans dyrt för det första? Och kör man matcher då eller hur är det det fungerar?

Kolla också med den här sidan http://www.paintballfabriken.se/

Har svårt och förklara hur det fungerar haha men finns och läsa där. (dock så är den nog mest tillgänglig för folk i Göteborg, men finns nog i mer städer)

Visa signatur

-=SPECS & GEAR=-

-Intel Core i7 9700K 4.6/4.9 GHz- -GTX 1080 Gaming X- -Corsair Hydro H100i- -Corsair 16GB DDR4 2666Mhz VENGEANCE LPX- -SSD Pro 840-Series- -Asus Prime Z390-P- -Corsair Gaming K65 RAPIDFIRE RGB Cherry MX Speed- -Corsair Glaive RGB Gaming Mouse- -QcK Prism Cloth RGB Gaming Mousepad XXL- -Sennheiser GSP 370 Wireless Gaming Headset-

Permalänk
Medlem

Kom på ett annat tips här. X-com Eenemy Unknown. Det nysläppta då alltså och inte det gamla. Riktigt kul och beroendeframkallande. Man kan t.ex. döpa sina gubbar till olika gubbar. Lite svårt dock om ngn blir dödad eftersom spelet har perma death. Finns olika svårighetsgrader om man vill testa sig fram lite. Bra mix av spännning, rollspel och strategi.

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som att du inte riktigt gillar att spela, trots att du säger (tror) dig göra det.
Du måste ju inte göra det, inget som säger att du måste spela om du inte gillar det.
Hitta något annat att göra istället: Idrotta, läs, spela instrument, gör något kreativt, skaffa ett djur, bygg något..
Finns säkert något annat du egentligen hellre skulle göra än spela om du tröttnar redan efter så kort tid.

Kan det vara att du inte riktigt hunnit komma in i spelet ordentligt?
Visserligen är många av dagens spel kortare och mer enformiga, men mer än en halvtimme borde det dröja innan man tröttnar. Man bör ge ett spel åtminstone några timmar innan man skapat sig en god uppfattning om hur det är. Fundera på vad det egentligen är som gör att du tröttnar så snabbt, den insikten kan kanske hjälpa dig även inom andra områden i livet.

Till alla er som säger sig tröttna väldigt snabbt på saker: Är ni 90-talister?
För det verkar vara lite av ett generationsproblem för de födda på 90-talet och senare.
Snabba och korta kickar, sen vidare till nästa. En ständig jakt på nya kickar som kan skapa en otillfredsställdhet. Är nog även därför de generationerna är mer drogliberala.
Det verkar vara svårt med tålamodet och koncentrationen som krävs för längre spel. Just därför multiplayer också är så populärt, det handlar om upplevelser där fokus främst ligger på enkelhet och snabba reflexer under korta matcher.

Permalänk
Skrivet av Jacke3:

Har samma problem nu
Köpte nyss Guns of icarus
Episkt spel men bara spelat 8h på typ 1 vecka

Letar ständigt efter nya spel men hittar inga
Slutar med att jag spelar nått random bara för att ha nått att göra
Sen stänger jag av det efter 30 min

Letar nu efter ett Rpg men hittar inga bra
Sitter och väntar på fable 4
Men om någon vet nått bra Rpg är jag öppen för förslag
(har redan alla fable, farcry3, skyrim)

Dragon's Dogma Dark risen, är suveränt tror nog du skulle gilla det

Permalänk

Börjar bli gammal, inget känns nytt längre

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Odla_Bever:

Tackar för tipsen! Ska kolla runt lite på andra saker och se om det kanske hjälper. Deus Ex spelet ser rätt nice ut, men då tänker du på human revolution right?
Har redan testat skyrim, och det spelet är nog verkligen inte för mig, lirade 10 min på det innan jag stängde av skiten, har testat alla elder scrolls spel, och ne, tror inte dom spelen passar mig.

Total war har jag lirat, det är riktigt ballt! Garrys mod brukar jag lira lite då och då, såna här minigames eller vad dom kallar det, det e riktigt awesome! Ska dock kolla på trouble in terrist town och se om det är något!

Kika på prophunt det tycker jag är ett skapligt tidsfördriv gamemode i både TF2 och Gmod :3

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Köp metro last light. Börjat lira idag och det är galet välgjort och spännande hittils och jag är inte lättimponerad.

Permalänk
Medlem

Själv har jag väldigt svårt för att spela single-player spel nu för tiden. Det är alldeles för förutsägbart med AI, men i multiplayer vet man aldrig exakt vad motspelare ska hitta på. Gör det hela mer intressant.

Jag spelar en del dota. Det är ett spel som är väldigt invecklat rent spelmekaniskt vilket gör det intressant även fast man har kört ett antal hundra games. Bäst är det ju såklart o lira med polare. Dock är det inte speciellt nybörjarvänligt vilket är den största nackdelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Själv har jag väldigt svårt för att spela single-player spel nu för tiden. Det är alldeles för förutsägbart med AI, men i multiplayer vet man aldrig exakt vad motspelare ska hitta på. Gör det hela mer intressant.

Jag spelar en del dota. Det är ett spel som är väldigt invecklat rent spelmekaniskt vilket gör det intressant även fast man har kört ett antal hundra games. Bäst är det ju såklart o lira med polare. Dock är det inte speciellt nybörjarvänligt vilket är den största nackdelen.

Håller delvis med där med AI:n, i många SP fps spel kan man t.ex. bara ställa sig vid en dörröppning och vänta på att en efter en av fienderna går in och så pepprar man dom. Men om miljöerna och storyn är tillräckligt fängslande så är fastnar man ändå.

Är också en sån som kan köpa ett spel och tröttnar efter 10min. Så nu är jag mer noga när jag väjer spel, kollar mycket videos och reviews innan så jag vet att det är ett spel som jag kommer gilla. Blir så dyrt annars hehe. Har säkert 5 spel jag knappt spelat mer än 10minuter.

Spel som BF3 har hållit väldigt länge säkert 200 timmar för mig bara för att det är multiplayer så där håller jag med dig.