Permalänk
Medlem

Svårt detdär med kabeldragning iom cf och stela kablar, men men

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Blir fett avundsjuk på allas datorer xD Tycker dom flesta datorerna i denna tråden är riktigt nice, antingen utseendemässigt eller "prestandamässigt" och till er som har moddat - Great job mon!

Ska slänga upp en bild på min setup när jag har flyttat in i lägenheten och packat upp.. Kommer dock nog blurra ut komponenterna då jag skäms hur dålig min dator är i prestandan.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tog mig an att smattra av lite kort på aktuella burken jag sitter med här hemma. Listan på alla komponenter finns längst ner i inlägget....

Moderkort: sabertooth-x58
Minnen: Corsair Vengeance 1600mhz
Grafikkort: Nividia GTX 580
Primär hdd: Ocz Agility 3 60gb
Processor: Intel i7 960
Nätagg: Fractal design newton 800w modulär
Chassi: Fractal design XL (dock titanium istället för svart)

Ska se om jag orkar fixa till lite bättre bilder sen när resten av moddning är klar

Permalänk
Medlem

Notera gärna rullplattan som jag lät tillverka, inget hantverk att skryta med men jag är nöjd med vad jag åstakom med kvarblivet laminatgolv, epoxylim, sticksåg, hjul och skruv.

Än har jag inte fått alla fläktar jag vill ha på plats och hårdvaran jag har vågar jag knappt visa på ett entusiastforum som detta. Men det är det snabbaste specced jag ägt hittils och hoppet från enkärnig till tvåkärnig processor jag gjorde nyss var magiskt.

180mm silverstone Air penetrator som sidointag. Jäkla bra fläkt som egentligen borde ha ett luftfilter. :/

Jag ångrar idag att jag inte sparade ihop till ett Modulärt nätagg, men man tager vad man haver och tackar Fractal Design för en rymlig bakplatta att bekämpa ormboet med.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Här är bilden på min nuvarande rigg!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Inte gjort rent i den på 1 år.
Datorn i sig.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4770K || KYLARE: Corsair H100i || MOBO: Asus Z87-PRO || GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X || RAM: Kingston HyperX 32GB 2400MHZ Savage XMP || PSU: Corsair 850W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat mitt galleri lite http://www.sweclockers.com/galleri/6005-galleri-amd_pera
Många byggen med Fractal Design ser jag.
Någon som testat FD Core?
Jag har sålt iväg mina Antec 300 & 900 och behöver ett bliiigt chassie som ersätter Antec 300.
Och Core 3000 borde väl passa?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Många fina datorer i den här tråden Och många fractal design-chassin. Här kommer ett till:

Inte ett ord om att grafikkorten sitter för tight! Tyckte jag lyckades ganska bra med att få undan de väldigt långa sladdarna genom att gömma den i corsair-påsen, lol.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Här är min skrotdator! Duger för tillfället då jag bara surfar & spelar Bad company 2 ibland.
Ska väl bygga nytt snart men det blir så jävla dyrt när man börjar. Man vill ju ha bland det värsta när man ändå håller på.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Serious sh*t!

Visa signatur

3570K (4.5) - H80i - 560ti DC2 - M5Gene - Tj08e - Samsung 256 Pro - 8gb Vengeance LP - HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraxxxe:

Bra ventilation iaf, pluspoäng i kanten!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Bra ventilation iaf, pluspoäng i kanten!

Tackar
Jo den håller sig förhållandevis kall. Tänkte dock slänga in den i mitt gamla Antec300 nu om jag kan få det tillfixat med hdd bur, kabeldragningshål och lite färg!

Något jag funderat över dock är det här med monteringen av fläkt #2 på H60'n. Alternativet är ju att köra ett kors med de skruvar/brickor man fick till, eller om man kan få tag på 4 stk. passande skruvar (Aquatuning frakt hinner jag inte med, Coolingstuff är slutsålt ..).

Så om någon sitter på 4 stk. 6x32-30 UNC skruvar de inte behöver - pm'a gärna!

Visa signatur

3570K (4.5) - H80i - 560ti DC2 - M5Gene - Tj08e - Samsung 256 Pro - 8gb Vengeance LP - HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

http://img855.imageshack.us/img855/2996/dator001.jpg

Notera gärna rullplattan som jag lät tillverka, inget hantverk att skryta med men jag är nöjd med vad jag åstakom med kvarblivet laminatgolv, epoxylim, sticksåg, hjul och skruv.

Smart! en sån ska jag göra med!

Permalänk
Medlem

Den var tillfällig och är nu såld. Sponsrat bygge (fick dock stå för grafikkortet själv)
2500K@5328MHz
GTX580@965MHz(Core)/2100MHz(Memory)
Luftkylt

Grymt chassi måste jag säga! (TJ08)

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Så här ser min burk ut. Det är andra burken i sign.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Där har vi min simpla burk

Permalänk
Medlem

Mitt chassi:

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Nytt bygge med Titan! samma delar som i signaturen.

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti

Permalänk
Skrivet av yooz111:

Nytt bygge med Titan! samma delar som i signaturen.

http://i.imgur.com/2A2hDjw.jpg

Sexigt titan, ser väldigt clean ut, lite tomt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av yooz111:

Nytt bygge med Titan! samma delar som i signaturen.
http://i.imgur.com/2A2hDjw.jpg

Attans vilken fräsch kabeldragning, den är jag avis på, jag får inte ens till det i mitt Antec P280.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassie:CaseLabs M5

Permalänk
Desk Master

Där är nu ett till gtx 680 och lcd displayar framme för temperatur och flow. Även kabeldragningen på den där bilden är ganska usel:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bytte chassi på riggen(Den i sign) men har inte orkat ta någon fin bild med systemkameran så får bli en från telefonen.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Desk Master
Skrivet av OsNy:

Bytte chassi på riggen(Den i sign) men har inte orkat ta någon fin bild med systemkameran så får bli en från telefonen.

http://osny.kebabclockers.com/filez/iphone/IMG_0151.JPG

Ren och fin:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ongoing projekt, en gammal hederlig telefunken radio ifrån 1960.
http://www.sweclockers.com/galleri/9439-project-telefunken-htpc

Visa signatur
Permalänk

c70 multicamo

datorn atm! Speccs o galleri finns i sign

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk

Här är min dator

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 3570K | Moderkort : Asrock Extreme4 Z77 | GPU: Asus GTX 760 Striker Platinum | RAM: 16 GB Corsair Vengeance | HDD: 1 TB Seagate Barracuda | Chassi: NZXT Lexa S | HDD: Kingston HyperX 3K 240GB
PSU: Corsair HX650 650W | Kylare: Antec Kühler H2O 620