Permalänk
Avstängd

Mini itx bygget

Hej, nu är det så att jag är nu på ett nytt spår (mini itx bygge). Efter mycket skrap och arbete har jag fått det hur jag vill ha det. Cleant som möjligt och ventilatnion.

Komponenterna är:

intel 3570K
Antec 620 v4
Gigabyte H77N
Gigabyte 660TI
Samsung 830 60GB
Samsung 830 120GB
Silverstone Sugo SG05B 450W
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP VIT

Mini itx bygget

Permalänk

Snyggt byggt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt byggt... men blåser du inte in varmluften från radiatorn in i datorn???

Om jag vore dig så skulle jag blåsa varmluften ut ur datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Snyggt byggt... men blåser du inte in varmluften från radiatorn in i datorn???

http://www.enermax.com/files/ProductPicture_eng/PP_Pic/149.jp...

Om jag vore dig så skulle jag blåsa varmluften ut ur datorn

Jag kör ungefär samma setup och enda sättet att få någorlunda vettigt luftflöde är att blåsa in genom radiatorn och ut genom nätagget. Radiatorluften är varm, men inte jättevarm så jag tror resten av datorn klarar det

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grottsten:

Snyggt byggt.

Tack!

Skrivet av exodeus:

Snyggt byggt... men blåser du inte in varmluften från radiatorn in i datorn???

http://www.enermax.com/files/ProductPicture_eng/PP_Pic/149.jp...

Om jag vore dig så skulle jag blåsa varmluften ut ur datorn

Tack! joo det blåser in kall luft mot radiatorn. Då värmen går in mot chassit (mitten) och därefter blåser grafikkortet in mot mitten och därefter går värmen upp genom chassit samt högra sidan av chassit. Nätdelen hjälper till att ta ut lufetn. Ifall om jag byter sida så förlorar jag några temps, har verkligen testat det med att köra cpu:n full load och gick upp ca 3 grader. Dessutom vill jag hellre ha övertryck istället för undertryck för att hindra att damma av datorn oftare.

Permalänk
Avstängd

Snyggt bygge!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MW2 FANBOY:

Snyggt bygge!!

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Ifall om jag byter sida så förlorar jag några temps, har verkligen testat det med att köra cpu:n full load och gick upp ca 3 grader.

Intressant, kollade du på tempen av de andra komponenterna också? Jag kan tänka mig att grafikort och moderkort blir betydligt varmare och att PSU-fläkten varvar som attan och troligen också GPU fläktarna. Om du vill så skulle du kunna köra push och pull på radiatorn, det skulle nog sänka tempen och ljudnivån.

Känner du dig äventyrlig skulle du även kunna modda grafikortets fläktar så att de blåser utåt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av exodeus:

Intressant, kollade du på tempen av de andra komponenterna också? Jag kan tänka mig att grafikort och moderkort blir betydligt varmare och att PSU-fläkten varvar som attan och troligen också GPU fläktarna. Om du vill så skulle du kunna köra push och pull på radiatorn, det skulle nog sänka tempen och ljudnivån.

Känner du dig äventyrlig skulle du även kunna modda grafikortets fläktar så att de blåser utåt

Yes, nätdelen har aldrig överröstat en annan komponent t.ex. grafikkort, enermax fläkten och antec h620 pumpen. Ska faktiskt kolla om jag kan få dit en till fläkt.

Edit: har kopplat sekundära fläkten till antec:s block, går full varv hela tiden :/

Permalänk

Tjabba! Fint bygge Är själv inne på att bygga mig M-ITX, hur tycker du moderkortet funkar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Punkorama:

Tjabba! Fint bygge Är själv inne på att bygga mig M-ITX, hur tycker du moderkortet funkar?

tack! Det funkar grymt bra iaf