HTML post utan \ innan special tecken

Permalänk
Medlem

HTML post utan \ innan special tecken

Har ett problem med att när jag har en text sträng som ska skickas till servern med POST så går det inte om man tex har skrivit:
can't eller I'm utan måste då skriva can\'t och I\'m.
Hur gör man lättast formateringen av strängen innan den skickas via POST.

Tack på förhand.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Sparas det i en databas så använd mysql_real_escape_string.
Finns även htmlentities för att formatera specialtecken till html-kod.

Permalänk
Skrivet av agentq15:

Sparas det i en databas så använd mysql_real_escape_string.
Finns även htmlentities för att formatera specialtecken till html-kod.

eller htmlspecialchars som jag alltid använder

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem

htmlspecialchars använder man bara på output vad jag vet, på input ska du göra som agentq15 säger.

Du måste också vara säker på att magic_quotes är avstängd, om den inte är det, måste du köra stripslashes först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

htmlspecialchars använder man bara på output vad jag vet, på input ska du göra som agentq15 säger.

Du måste också vara säker på att magic_quotes är avstängd, om den inte är det, måste du köra stripslashes först.

mysql_real_escape_string måste ju vara tänkt att användas till att säkra data för MySQL och inte för data i ett HTTP-request.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Jo, jag kom på det efter att jag postade - Jag hade lite otur när jag tänkte och läste inte frågan helt riktigt.

Permalänk
Hedersmedlem

http_post_fields() — Perform POST request with data to be encoded.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.