Ny laptop med möjlighet att byta grafikkort i etc?

Permalänk

Ny laptop med möjlighet att byta grafikkort i etc?

Hallå sweclockers!
Nu är det så att min laptop blev stulen och jag måste köpa en ny...
Vill hälst ha laptop men vill samtidigt ha en dator som jag kan byta komponenter i som grafikkort och så vidare.
Någon som vet en sådan modell? Finns det?

Länka på eller ge råd så gör ni en människa lyckligare iallafall!

Tack på förhanden!

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

pc-konsulten.se är väl dom ända som säljer laptop med möjlighet att byta ut komponenter i .

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk

tack för svaret!
Är det en bra sida när det gäller garanti och är det vanliga grafikkort dom har i datorn eller är det av M-modell?

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ybernisse:

tack för svaret!
Är det en bra sida när det gäller garanti och är det vanliga grafikkort dom har i datorn eller är det av M-modell?

det är ju speciella grafikkort till en laptop ! du kan ju inte stoppa i ett grafikkort från en stationär i en laptop.

om du nu så gärna vill uppgradera så bör du köpa en stationär dator . dels att man är väldigt begränsad när det gäller uppgradera en laptop och det är väldigt dyrt och du får aldrig ut samma prestanda som i en stationär dator .

varför vill du just ha en laptop ?

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ybernisse:

tack för svaret!
Är det en bra sida när det gäller garanti och är det vanliga grafikkort dom har i datorn eller är det av M-modell?

Förhoppningsvis M modell, annars blir det en jäkla fet dator

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av m1ck3h:

det är ju speciella grafikkort till en laptop ! du kan ju inte stoppa i ett grafikkort från en stationär i en laptop.

om du nu så gärna vill uppgradera så bör du köpa en stationär dator . dels att man är väldigt begränsad när det gäller uppgradera en laptop och det är väldigt dyrt och du får aldrig ut samma prestanda som i en stationär dator .

varför vill du just ha en laptop ?

Har haft laptop nu i 4 år och är hos vänner väldigt mycket o spelar så det blir otroligt bökigt med en stationär, så det går alltså inte o byta grafikkort? är mest intresserad av det då det är oftast det som måste bytas i mina ögon

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ybernisse:

Har haft laptop nu i 4 år och är hos vänner väldigt mycket o spelar så det blir otroligt bökigt med en stationär, så det går alltså inte o byta grafikkort? är mest intresserad av det då det är oftast det som måste bytas i mina ögon

jo det går på vissa modeller men det är ju M modeller och det är väldigt dyrt . ska jag byta mitt 7970m till ett 680m så kostar det runt 3000 tror ja det var .

sen får man ju aldrig ut samma prestanda i en laptop som en stationär .

varför inte bygga en Micro ATX stationär istället så blir den ju inte så stor ? du tjänare på det i prestanda .

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av m1ck3h:

jo det går på vissa modeller men det är ju M modeller och det är väldigt dyrt . ska jag byta mitt 7970m till ett 680m så kostar det runt 3000 tror ja det var .

sen får man ju aldrig ut samma prestanda i en laptop som en stationär .

varför inte bygga en Micro ATX stationär istället så blir den ju inte så stor ? du tjänare på det i prestanda .

Har redan kollat på det my good sir
fast sen måste man ta med sin dator skärm som ligger på 19" iallafall o DÅ blir det jobbigt :/

Klart man aldrig får ut samma prestanda men
det vet jag, trodde dock alla laptop grafikkort va omöjliga o byta ut men man lär sig nått nytt var dag .

Antar du har en laptop av pc-konsulten, är det en bra dator? inga problem med den? pris?
För just den du sitter på just nu

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

MSI gaming datorerna har jag för mig går att byta i

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ybernisse:

Har redan kollat på det my good sir
fast sen måste man ta med sin dator skärm som ligger på 19" iallafall o DÅ blir det jobbigt :/

Klart man aldrig får ut samma prestanda men
det vet jag, trodde dock alla laptop grafikkort va omöjliga o byta ut men man lär sig nått nytt var dag .

Antar du har en laptop av pc-konsulten, är det en bra dator? inga problem med den? pris?
För just den du sitter på just nu

jopp jag har en från pc-konsulten . ja jag är väldigt nöjd med min .inte haft problem sen amd ordna sina drivrutiner.

ska du ha en med typ en i7a och amd 7970m och ssd typ så får du ge 13 000 - 15 000 ca

jopp det är den jag sitter på just nu

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk

Sitter på en X768-B från PC-konsulten. Har haft den i ett och ett halvt år nu och skall nu i Mars uppgradera såväl grafikkort som processor och RAM-minne. Funderar på att köra in en SSD eller två dessutom.
Har varit mycket nöjd med datorn, kör även matt skärm vilket har fungerat utmärkt. Dom är oerhört trevliga gällande service och support, likadant så håller dom hårt på att kunden skall vara nöjd. Har ett bra exempel; När jag beställde min så slarvade Posten bort den (enligt PC-konsulten) och eftersom dom var tvungna att sätta ihop en ny så fick jag lite bonus pga. väntan. I mitt fall så fick jag matt skärm, lite extra RAM och väska på köpet (värde c.a. 1500-2000). Prestandan är hållbar också. Köpte min för 15K, kan rekommendera dom starkt!

Gällande uppgradering och dylikt;
Mitt chassi är Clevo P170. Grafikkortet, processorn, RAM och TV-kort sitter under samma lucka (vilket hålls fast utav 3 lätt tillgängliga skruvar), det är superlätt att rensa fläktar och kylflänsar och likaså så skall alla andra delar vara lätta att byta. Man har även en lucka för varje hårddisk, superenkelt att byta också! Visst, delarna kommer kosta mer att uppgradera (M-kort kostar tyvärr, likaså processorerna), men jag använder min laptop både för spel och skolarbete, så det är mer värt än en stationär. (Hade en stationär förut som var high-tower, ett jäkla åbäcke att bära runt på till LAN. )

Permalänk
Skrivet av Pshycoone:

Sitter på en X768-B från PC-konsulten. Har haft den i ett och ett halvt år nu och skall nu i Mars uppgradera såväl grafikkort som processor och RAM-minne. Funderar på att köra in en SSD eller två dessutom.
Har varit mycket nöjd med datorn, kör även matt skärm vilket har fungerat utmärkt. Dom är oerhört trevliga gällande service och support, likadant så håller dom hårt på att kunden skall vara nöjd. Har ett bra exempel; När jag beställde min så slarvade Posten bort den (enligt PC-konsulten) och eftersom dom var tvungna att sätta ihop en ny så fick jag lite bonus pga. väntan. I mitt fall så fick jag matt skärm, lite extra RAM och väska på köpet (värde c.a. 1500-2000). Prestandan är hållbar också. Köpte min för 15K, kan rekommendera dom starkt!

Gällande uppgradering och dylikt;
Mitt chassi är Clevo P170. Grafikkortet, processorn, RAM och TV-kort sitter under samma lucka (vilket hålls fast utav 3 lätt tillgängliga skruvar), det är superlätt att rensa fläktar och kylflänsar och likaså så skall alla andra delar vara lätta att byta. Man har även en lucka för varje hårddisk, superenkelt att byta också! Visst, delarna kommer kosta mer att uppgradera (M-kort kostar tyvärr, likaså processorerna), men jag använder min laptop både för spel och skolarbete, så det är mer värt än en stationär. (Hade en stationär förut som var high-tower, ett jäkla åbäcke att bära runt på till LAN. )

Har kollat på clevo nu och är otroligt intresserad av dom då det är bra pris, men det jag la märket till är att man får punga ut med ytterligare 1.000:- för operativsystemet som är Windows 8 (är det bra eller sk*t?) :/

Går det att sätta i en ssd manuelt o köpa OS vid sidan om? Blir runt 1.000:- billigare på det sättet

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

Köpte ett 6990m på ebay för 2000 riksdaler satte i ett i min alienware (m15x) med andra ord så länge datorn har mxm 3. 0B så går det att byta grafikkortet om du inte är rädd för att skruva isär datorn så är det inte särskilt dyrt heller och ja du kan köpa ssd vid sidan av och sen sätta i detta brukar vara simpelt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Gå in på mxm-upgrade.com och kolla vilka datorer dem snackar om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av ybernisse:

Har kollat på clevo nu och är otroligt intresserad av dom då det är bra pris, men det jag la märket till är att man får punga ut med ytterligare 1.000:- för operativsystemet som är Windows 8 (är det bra eller sk*t?) :/

Går det att sätta i en ssd manuelt o köpa OS vid sidan om? Blir runt 1.000:- billigare på det sättet

ja du kan köpa OS och ssd sidan om . det gjorde jag

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av m1ck3h:

ja du kan köpa OS och ssd sidan om . det gjorde jag

Är riktigt sugen på att beställa Thor från cdon då den med 17" ssd os 7970 osv gick på 14.000:- vilket är ett riktigt bra pris!
Vet dock inte om det blir 17" eller 15"

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!