Nästa generation Geforce och Radeon skjuts upp till Q4 2013

Permalänk
Medlem

Sa inte AMD för ett par veckor sedan att de skulle leverera nästa generations grafikkort under första halvan av året?

Permalänk
Medlem

Skönt då kan ja köra mitt 7800 gt ett tag till. X)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Sa inte AMD för ett par veckor sedan att de skulle leverera nästa generations grafikkort under första halvan av året?

Nja var väl omdöpta kort ut befintlig generation bara som skulle komma för OEM marknaden, det hela bara för syns skull alltså, inget annat.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av biorrith:

Har för mig att han jobbar inom IT samt bor fortfarande hemma? Hög inkomst och låga utgifter är en nice combo.

Och för Tvelander är det aldrig värt att vänta!!

Va ju tvungen att gilla :D.

Sant allt du säger och nu när det dröjer till Q4 och jag kan inte ens maxa BF3 i 6080x1080 med 4 kort då minnet tar slut så är det lite segt att jag inte ens kan testa det om jag vill även fast om jag inte spelar med det, då jag lirar med high / medium inga shadows så jag kan döda folk inte behöva leta på skärmen efter fiender :D.

Så nu blir det inget vänta, sälja 680s billigt till folk och 7970, aldrig flytta hemifrån ^^.

Har nästan inga utgifter och jag kan säga att jag har fruktansvärt tur med att få bo hemma och hålla på med det jag vill göra.

Inte många som får den chansen, då jag inte kan resa till varma länder pga av att jag mår dåligt av värme och jag kan inte dricka då jag svår migrän så har ju inget annat val att köpa hårdvara :).

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vete faen om man ska tro så mycket på dessa utalanden (rävspel någon? Det skylle inte vara första gången typ.). skulle iallafall inte bli förvånad om vi ser nya graffen tidigt Q3 från båda företagen. Det enda dessa två aktörer lever för är....money money money.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Det är väl ingen idé förrän det finns nya konsoler på marknaden, det är nog där skon klämmer. Så länge spel utvecklas för X360 + PS3 + PC så klarar folk sig mer än väl på dagens kort och det är inte förrän PS4 och Durango höjer ribban för utvecklarna som mer kräm blir aktuellt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Och hur hade de tänkt sig att jag skulle klara mig med mitt HD 6950 tills dess?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Arzei:

Det är väl ingen idé förrän det finns nya konsoler på marknaden, det är nog där skon klämmer. Så länge spel utvecklas för X360 + PS3 + PC så klarar folk sig mer än väl på dagens kort och det är inte förrän PS4 och Durango höjer ribban för utvecklarna som mer kräm blir aktuellt.

På singel skärm och inte över 1080 kan jag hålla med till 100 % men när vissa som jag tex kör 6080x1080 och 7680x1440 så behöver man massa minne / VRAM och massa minnesbuss och kort som klarar minst 60 FPS + då måste man idag ha minst 3x 7970 eller 3x 680 för att maxa.

Så ja på 1080 singel display, nej på fler skärms läge.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Det blev ett långt hopp mellan generationerna denna gång.

Bra för plånboken som många andra sagt dock. Mitt gtx570 fungerar bra och även om jag tänkt uppgradera i vår känns det ovärt att köpa ett kort från en generation efter.

Kanske blir skillnaden i prestanda desto större när korten väl kommer ut?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Va ju tvungen att gilla :D.

Sant allt du säger och nu när det dröjer till Q4 och jag kan inte ens maxa BF3 i 6080x1080 med 4 kort då minnet tar slut så är det lite segt att jag inte ens kan testa det om jag vill även fast om jag inte spelar med det, då jag lirar med high / medium inga shadows så jag kan döda folk inte behöva leta på skärmen efter fiender :D.

Så nu blir det inget vänta, sälja 680s billigt till folk och 7970, aldrig flytta hemifrån ^^.

Har nästan inga utgifter och jag kan säga att jag har fruktansvärt tur med att få bo hemma och hålla på med det jag vill göra.

Inte många som får den chansen, då jag inte kan resa till varma länder pga av att jag mår dåligt av värme och jag kan inte dricka då jag svår migrän så har ju inget annat val att köpa hårdvara :).

Sjukligt skrämmande, är vi tvillingar?

Bor själv hemma fortfarande och gör precis vad jag vill, nästan noll utgifter och mestadels sparande men man måste ju unna sig lite ny hårdvara ibland.
Reser själv sällan till varma länder, men dricker det gör ju jag ibland i och för sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spill:

Vete faen om man ska tro så mycket på dessa utalanden (rävspel någon? Det skylle inte vara första gången typ.). skulle iallafall inte bli förvånad om vi ser nya graffen tidigt Q3 från båda företagen. Det enda dessa två aktörer lever för är....money money money.

Du tog orden ur min mun. Exakt det jag tänkte när jag läste nyheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

1 GTX 680 betyder att "1" då kan man bara leva 1-gen.

Har man "2" 680 då överlever "Jag" 2 generationer till.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Får hoppas att dessa rykten kring GeForce Titan stämmer då:

http://wccftech.com/nvidia-geforce-titan-performance-exposed-...

Citat:

PCOnline have received a 3DMark 11 score of the GeForce Titan from their sources which shows that the info about GeForce Titan being faster than the GTX 690 could possibly be true. The following 3DMark 11 which is supposedly ran with the GeForce Titan GPU scores X7107 marks in Extreme mode, you can compare it to the GeForce GTX 690 which has a score of around X6000 marks in the same benchmark. The score is almost twice that of a single GTX 680 which is amazing to say the least if its true. You can check out the benchmark screenshot below:

Vill verkligen byta ut mitt HD5850

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk

Snabb fråga av en som inte följer nyheterna allt för noga... Är titan snabbare än blivande "780" eller kommer den vara nya 780?

edit: hoppade över ett ord...

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Echelon:

Snabb fråga av en som inte följer nyheterna allt för noga... Är titan snabbare än blivande "780" eller kommer den nya 780?

Kan vara en av de svåraste frågorna att svara på.

Permalänk
Inaktiv

Det räcker inte med att utveckla snabbare grafikkort med mer/snabbare minnen. Det tillför inte mer teknologi (bortsett från prestanda ökningen). Inte vet jag vad som krävs. Nytänk och innovation? Fler spel som faktiskt stödjer OpenGL och kanske fullt stöd för 4K/4K3D?

Permalänk

Tråkigt för mig som sitter med ett 580 och är sugen på uppgradera. Är rädd för att Titan blir för dyr och 6xx/7xxx serierna känns lite meh att köpa nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Har nästan inga utgifter och jag kan säga att jag har fruktansvärt tur med att få bo hemma och hålla på med det jag vill göra.

Inte många som får den chansen, då jag inte kan resa till varma länder pga av att jag mår dåligt av värme och jag kan inte dricka då jag svår migrän så har ju inget annat val att köpa hårdvara :).

"chansen" Jag skulle aldrig klara av att bo med mina föräldrar så det där är ju väldigt individuellt

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av this:

"chansen" Jag skulle aldrig klara av att bo med mina föräldrar så det där är ju väldigt individuellt

Jag tillhör också skaran som bor med mina föräldrar (jag bor inte hos mina föräldrar, vi bor under samma tak men jag bor ganska avskilt*, och jag betalar hyra).
*Egen utgång, om jag spelar spel på högsta volym så hör dom det inte, egen kyl.

Det gäller nog att ha en bra relation till sina föräldrar om man ska bo hemma så pass länge som vissa av oss gör (jag är egentligen alldeles för gammal för att bo hemma, och ibland känner jag för att flytta, men sen ser man vad en trång liten skitlägenhet kostar i Malmö, och då försvinner allt sug att flytta. )

Plus att den extra hyran hjälper dom nu när det börjar närma sig pensionsåldern för dom.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Minsc S2:

Jag tillhör också skaran som bor med mina föräldrar (jag bor inte hos mina föräldrar, vi bor under samma tak men jag bor ganska avskilt*, och jag betalar hyra).
*Egen utgång, om jag spelar spel på högsta volym så hör dom det inte, egen kyl.

Det gäller nog att ha en bra relation till sina föräldrar om man ska bo hemma så pass länge som vissa av oss gör (jag är egentligen alldeles för gammal för att bo hemma, och ibland känner jag för att flytta, men sen ser man vad en trång liten skitlägenhet kostar i Malmö, och då försvinner allt sug att flytta. )

Plus att den extra hyran hjälper dom nu när det börjar närma sig pensionsåldern för dom.

Samma betalar hemma, dock bor jag inte avskilt och hjälper till hemma och jobbar ju med min pappa + han är ju IT-ADMIN så vad ska man göra.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Samma betalar hemma, dock bor jag inte avskilt och hjälper till hemma och jobbar ju med min pappa + han är ju IT-ADMIN så vad ska man göra.

Ride the big wave my friend, ride the big wave.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag tillhör också skaran som bor med mina föräldrar (jag bor inte hos mina föräldrar, vi bor under samma tak men jag bor ganska avskilt*, och jag betalar hyra).
*Egen utgång, om jag spelar spel på högsta volym så hör dom det inte, egen kyl.

Det gäller nog att ha en bra relation till sina föräldrar om man ska bo hemma så pass länge som vissa av oss gör (jag är egentligen alldeles för gammal för att bo hemma, och ibland känner jag för att flytta, men sen ser man vad en trång liten skitlägenhet kostar i Malmö, och då försvinner allt sug att flytta. )

Plus att den extra hyran hjälper dom nu när det börjar närma sig pensionsåldern för dom.

Jag delar ju en 3a med en polare, så då blir det inte så dyrt. Har väl en bra relation med mina föräldrar, men har ett behov av att sköta mig själv.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Blir nog en Asus 670 eller 680.
Ang. bakning: jag misstänker att det är fel på minnet. I windows fungerar kortet felfritt. Drar jag igång nåt spel däremot eller startar ett program för att testa vram så hänger det sig direkt med blå vertikala streck över skärmen.

Kan vara minnet kanske, men det var något liknande som hände med mitt 9800 i julas. Tillslut fick jag jitter under POST, tappade AERO och kunde inte köra något med Direct3D och så började windows gnälla i device managern. Verkar vara så att VESA delen fortfarande fungerade utan jitter men resten lägger av. Vissa dagar funkade det bra, men som du säger drog man igång ett spel så hände det efter bara någon minut. Ett tips, I windows 8 finns tydligen någon fallback där man kan köra all 3D rendering i software om kortet inte stöder DX11, men prestandan lär nog troligtvis inte bli något vidare... Sista dagen att uppgradera billigt, men jag tänker nog skippa, våga vägra new ui eller vad det nu heter...

Får nog ändå rekommenderat att byta grafikkort, och nu kan du ju också känna dig säker på att du slipper byta på ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefan1981:

själv har jag vänner som lägger ner 100 000 tals kr på att mecka sin gamla bil från 80 talet för att den ska gå liite fortare i 200m eller nåt. en av dom köpte en bil för 100 000 och har efter det meckat för ca en halv miljon på den.

så detta med datorer är "billigt"

Plöjde ner en massa kronor i min skyline och sen parkerade jag skiten i en vall på sturup så kan hålla med om att det här med datamaskiner är billigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Plöjde ner en massa kronor i min skyline och sen parkerade jag skiten i en vall på sturup så kan hålla med om att det här med datamaskiner är billigt

Skickades från m.sweclockers.com

Var inte det där väldigt onödigt?

Visa signatur

//Ekipz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av segen:

Jag vet inte om det blir någon prispress på nuvarande korten. Är rädd att det blir tvärtom istället, att priset går upp för att det är rätt lång tid kvar och vill man köpa nytt så får man pröjsa or GTFO

Sedan så får man ju inte glömma att även om nvidia lanserar nya kort under Q4 så är dom kanske tillgängliga först Q1 2014.
Det är upp till TSMC.

Men köp GTX Titan. Bättre än next-gen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo det var väldigt onödigt men sålde drivlina och inredning och skrota chassit sen börja jag plugga igen så. men till sommaren får det bli något roligt typ en 3000GT vr4 eller liknande

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Avstängd

När de nya konsollerna kommer då nvida och amd vill sälja nya grafikkort.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nvidia planerar att lansera monstermodellen Geforce Titan i slutet av februari. Enligt rykten kan dessutom fler modeller med grafikprocessorn GK110 introduceras framåt från sommaren eller hösten.

Om de släpper fler avskalade modeller av den nya gpu:n (varför skulle de inte göra det?) låter ju detta exakt som en lansering utav en ny serie.

Permalänk
Medlem

Ingen mer än jag som hoppas AMD lägger mer tid på drivrutinerna till HD 7*** serien nu?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X