Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Sephinator:

Måste bara skriva av mig lite.
TL;DR Längst ner.

Lördag 3 November
Beställde en Nokia Lumia 920 (Svart) från halebop med Rubbet-abonnemanget.
Med mecenat-rabatten blev det 150+200=350kr/mån, riktigt trevligt pris då allt ingår.

Onsdag 28 November
Telefonen skickades av Halebop. (Släpptes officiellt i Sverige 29 november).

Fredag 30 November
Telefonen levererades till mig dagen efter släppet i Sverige och jag var nöjd med en sån snabb leverans.
Då jag skulle på en resa samma dag tog jag med mig mobilen på tåget och öppnade den där.

Prövade lite olika funktioner och var sjukt nöjd. Inget knarrande, inga sprakande högtalare. Jag trodde att jag fått en helt fungerade enhet.

Tills jag testade lite med kameran.
Fungerade fint, panorama, Nokia City Lens, allt... tills jag tryckte på knappen för front-kameran.
Telefonen låste sig, startade om och nu till min fasa så fungerade inte kameran alls.
Appen stängdes direkt ner och återgick till menyn och t.ex. City Lens visade bara en helt svart skärm.

Efter flertalet resets (både hard/soft) med en fortfarande helt ofungerade kamera så insåg jag att det inte gick att fixa.

Lördag 1 December
Anmälde DoA till halebop's partner Deltaservice dagen efter och skickade in på tisdagen, eftersom jag inte hade möjlighet innan det.
Jag fick även betala 96kr för att skicka in den med rekommenderat brev, vilket jag kontaktade halebop om. Men de kunde inte ge ut någon annan ersättning än en samtalspott (Om jag skulle ringa utomlands eller något), eftersom mitt abonnemang innehöll allting.

Torsdag 6 December
På torsdagen var den levererad dit och jag tänkte att det skulle ta en stund innan jag fick min nya enhet.

Onsdag 12 December
En vecka gick, och ingenting hade jag hört från dem.
Skrev till halebop 6 dagar efter den var levererad till servicen, och då fick jag svaret "Tyvärr verkar dom hålla på att kolla på den på verkstaden nu.".

Aja, tänkte jag, då borde jag få besked om någon dag.

Måndag 17 December
Inget mail, inget sms så kontaktade halebop igen för att se om något mer hade hänt.
Fick svaret att senaste händelsen var 13 December och då hade den skickats vidare till en extern verkstad.
Fick även inloggningsuppgifter för att själv kunna hålla koll på service-ärendet.

Torsdag 20 December
Ingenting mer hade hänt, och jag frågade om de visste något mer.
De sa att jag skulle ringa deltaservice för att få det bästa svaret. Då klockan var efter 16:00, så fick jag ringa dagen efter.

Fredag 21 December
Ringde deltaservice direkt på morgonen när de öppnade sin telefonväxel (08:00).

Berättade ordernummer, och han bekräftade att det var en Nokia Lumia 920.
Jag frågade varför det tog så lång tid från att den hade skickats iväg, och att det inte hänt något mer med det.

Det var tydligen för att den skulle skickas till Nokia's servicecenter, och de ville bara ha leverans 2ggr/mån.
Han berättade att hans kollega inte var där, men han trodde att den skulle skickas idag (alltså igår).

Nu på måndag/tisdag/onsdag är det Julhelgen (Alltså är det röd dag, och posten gör ingenting), på torsdag och fredag kanske den kommer fram dit, men efter det är det helg och sedan nyår (Alltså röd dag IGEN) 31 December/1 januari.

Sedan tar det väl ett bra tag för det service-stället att göra allt, SEN äntligen kanske jag får en ny Lumia 920.
Skulle tippa på att jag får den mellan 10-20 Januari.

Blir lite smått irriterad att det ska ta så lång tid med allting.

Var bara tvungen att skriva av mig.
Tack på förhand om du läste allt det här!

TL;DR: Fick Lumia 920 30 december, anmälde DoA p.g.a. ofungerande kamera. Skickad till service, servicen kunde inte bekräfta felet. Skickades vidare till en extern verkstad. Servicen skickar bara leveranser till den verkstaden 2ggr/mån. Eventuellt skickad dit 21 december. Mycket röda dagar framöver. Kommer troligen inte få en ny enhet förrän mitten av Januari. Rage.

Uppdatering: Ännu inte fått den nya enheten. Roligt när servicen fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broyyen:

Jag vet inte om det är jag som använder min telefon fel eller vad det kan vara. Men jag har ett gäng problem som jag behöver hjälp med.

För det första så har min Lumia ofantligt svårt att minnas vart jag är i podcasts / ljudböcker, eller för den delen ens minnas om jag spelar något.
Jag använder Podcatcher för podcasts och den inbyggda musikspelaren för ljudböcker.

När jag lyssnat en stund och vill pausa så brukar telefonen glömma bort vad jag höll på att spela. Så när jag försöker starta igen (oftast via headsetet) så startas ingenting och jag måste gå in i rätt app för att starta rätt fil igen.

Ett annat problem jag har är med facebook och twitter. Det känns som att jag alltid måste gå in och manuellt tvinga en uppdatering, jag får nästan aldrig uppdateringar via toast eller något sånt.

Eftersom jag inte hör någon annan klaga på de här sakerna så känns det som att jag har någon inställning i telefonen fel. Vill någon försöka förklara för mig vart jag ska kryssa i "fungera rätt" rutan i inställningarna? Jag ha letat överallt men hittar ingenting.

PS. Något som ska nämnas är att jag köpt telefonen ifrån El-giganten så det är en norsk utgåva, den kan nog ha en sämre version av WP8.

Rätt intressant sak du tar upp, så upplever jag också många gånger.. Så fort man lämnar ett program så är man tvungen att börja om ifrån början.. Riktigt störande att den inte kan "spara,komma ihåg" vad den gjorde sist..
Var det inte så att WP8 skulle ha ett riktigt bra stöd för "äkta" multitasking? tyvärr verkar det inte så... Det man har läst om på nätet och det man själv upplever...
Min Nokia 700 lur fixar multitasking på ett MYCKET bättre sätt..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Hur kommer det sig? Måste ju ändå vara den ultimata tiden att ladda en telefon, då du inte behöver den just då, och därför kan ligga stilla och laddas. ^^

Tror att jag har läst en gång i tiden att det är inte bra för batteriet att laddas utan att behöva det. Att den slits ut. Drar alltid ut laddaren från datorn också när jag stänger av den. Kanske bara en myt.

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Tror att jag har läst en gång i tiden att det är inte bra för batteriet att laddas utan att behöva det. Att den slits ut. Drar alltid ut laddaren från datorn också när jag stänger av den. Kanske bara en myt.

Min Nokia N8 laddade jag alltid över natten och under de 1,5 åren jag hade den visade den inga tecken på att batteriet skulle ha blivit sämre. Jag fick 3-4 dagar på en laddning ända till slutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Tror att jag har läst en gång i tiden att det är inte bra för batteriet att laddas utan att behöva det. Att den slits ut. Drar alltid ut laddaren från datorn också när jag stänger av den. Kanske bara en myt.

En knutta sanning är det väl i det såsom jag har förstått det, men med dagens tekologi så finns det chip som styr laddning, så de inte överladdas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Om det nu är så som du säger så verkar det ju inte finnas någon fördel alls med hela grejen, och då undrar man varför den är där (vilket var exakt det du gjorde i ett tidigare inlägg). Känns ju dock som att det måste finnas någon praktisk nytta om nu MS går och lägger till en sån funktionalitet.

Egentligen är det väl mest vissa 'egenskaper' folk klagar på snarare än buggar. Enda buggarna jag har är dålig/inkonsistent batteritid och frysningar men håller tummarna för att Portico fixar det.

Jag har ju klart och tydligt beskrivit fördelen, minskad strömförbrukning. Har du ens läst min post?
Känns lite konstigt att du säger att det inte verkar vara någon fördel när jag precis innan beskrivit att det sparar på batteriet...

Skrivet av Asusboy:

Tror att jag har läst en gång i tiden att det är inte bra för batteriet att laddas utan att behöva det. Att den slits ut. Drar alltid ut laddaren från datorn också när jag stänger av den. Kanske bara en myt.

Nej det skadar inte batteriet att laddas.. "Inte behöver det" allt förutom ett fullt laddat batteri behöver ju laddas om man ska vara grov. Lithium gillar att småladdas snarare än att dra ur det helt och sen ladda helt. Därför stänger telefonen av sig vid typ 3% istället för att köra på till 0%. Att ladda skadar ingenting och om batteriet är fulladdat så ligger den i standbyladdning. Det är bara att lämna laddaren i utan bekymmer.

Finns så mycket myter om batterier så man blir trött. Allt gammalt kan man glömma då dagens mobilbatterier alltid är lithium-jon / lithium-polymer och gammal information gäller Nickel-cadmium och Nickel-metallhydrid batterier som inte fungerar på samma sätt alls.

Här har du lite matnyttigt om dessa batterier:

1. Discharging your LIB fully (or less than 2.4 Volt per cell) is bad for the battery. Every time you do that, it can be said that small part of your battery (some cells) dies (they forever lose their charge). Do not store your batteries depleted, there’s a high chance they will die completely or will become very “weak”.
Därför telefonen stänger av sig innan det är helt slut

2. You cannot restore bad LIBs by overloading/heating/praying. You gotta go buy a new one. They DO degrade overtime, some cells naturally lose the ability to gain/give electricity.
Detta sker efter x antal cykler och det är oberoende av småladdningar eller hela laddningar. Den har en viss livslängd oavsett.

3. Although it is said that LIBs do not have memory, it’s not entirely true. LIBs have gauges that monitor performance of cells, and if you do a lot of small charges, it won’t let those gauges to monitor a full battery potential, causing an invalid indication of charge level. A complete charge/discharge should be made when battery capacity seems reduced, that will calibrate gauges and they will provide your phone with correct charge level status. A full charge/discharge cycle should be done every 30 (or so) partial charges.
Jag nämnde tidigare att man bör köra tills telefonen dör typ 1gg/månad för att "nolla" sensorerna för batteriet så de visar rätt.

4. LIBs have a shelf-life. Do not buy them to store them. Use them early, use them often, they will die whether you use them or not. Do not buy LIBs to use them in 6 months/year/etc, buy them right before actually using them.

5. LIBs have short lives (in comparison to NiCa batteries, etc). You should expect to buy a new battery in 2-3 years after being manufactured. It is caused by internal oxidation and there’s nothing you can do to stop or prevent that.

6. Worst LIB treatment is to keep it at 100% charge level at high temperature (think laptop/phone under direct sunlight, like car dashboard).

7. Best LIB treatment, or LIBs “favorite” charge level – 40%. That’s also the usual charge level you buy them with.

8. LIBs don’t like heat. For example, while always at 100%, typical LIB in a laptop, at temperatures of 25C (77F) will lose 20% (twenty percent!) of full capacity per year. That capacity loss is reduced to 6% (six percent) at 0C (32F), and increased to 35% loss at 40C (104F). So, keep them cool (LIBs like fridges), don’t let your devices sit in the sun or overheat at charge. Also, keep in mind that while in use, battery will be significantly hotter than phone/outside environment.

9. LIBs like frequent partial charges/discharges more than they like full charges/discharges.
Det jag sa om småladdningar, det är bara bra snarare än att köra tills luren dör varje dag.

10. Car “fast-chargers” overtime degrade your battery a little, as they give too much energy to the battery too fast (high voltage). Trickle-charge (USB) is best. They do provide an initial higher capacity charge (high-voltage), but do degrade the long-term battery capacity. General idea is that the slower the charge – the longer (long-term) battery will serve you.

Permalänk
Medlem

Tack yoba!

Undrar även om någon kan rekommendera roliga onlinespel!

Permalänk
Skrivet av yoba:

Jag har ju klart och tydligt beskrivit fördelen, minskad strömförbrukning. Har du ens läst min post?
Känns lite konstigt att du säger att det inte verkar vara någon fördel när jag precis innan beskrivit att det sparar på batteriet...

Jag syftade på uppdateringen i Portico, jag undrar vad fördelen med den är. Med andra ord betvivlar jag inte det du säger om att det sparar batteri då wifi stängs av då man låser luren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag syftade på uppdateringen i Portico, jag undrar vad fördelen med den är. Med andra ord betvivlar jag inte det du säger om att det sparar batteri då wifi stängs av då man låser luren.

Då missförstod jag dig, sorry för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Då wifi stängs av övergår luren till 3G och drar således mer ström när den ska hämta data för diverse appar som körs i bakgrunden.

ultimata skulle ha varit att ha tidsinställd bomb! Nä skojja. Menar, tidsinställt flygplansläge-ish.

om du sover mellan 22-06 så ställer man in så att 3G/4G stängs ned kl 22.30 och sätts igång 05.30 (så man vaknar å kan kolla om man har fått sms eller missat samtal under natten.

sen samtidigt 3G stängs av så är wifi igång om man väljer det. Så man ha alltid internet till mobilen om man vill det drar mindre ström också när den inte används som du säger.

jaja.
nu har jag testat belkins aircast eller vad den heter.

Bluetooth headset med aux för bilstereo för dom som inte har Blåtand men aux i bilen.

köpte på elgiganten för 449kr och den funkar kalas Bra!! Älskar den

lätt att använda, väldigt bra ljud och snygg.
investering, går ju flytta till andra bilar så man inte blir utan headset (ja sålänge ett fungerande cigg uttag och aux finnes i stereon)

i jobb bilen finnes inbyggd Blåtand (skoda Octavia scout-12) funkar klockrent. Kan se telefonboken, ringa å lyssna på samtal. Ser även täckning, batteristatus samt operatörsnamnet

har inte orkat testa kontaktfoto för det stödjer den tydligen också att skicka över. Coolt är namnet!

så nöjd med lumian! Hoppas på fler inställningar å förbättringar nu bara för den kan bara bli bättre nu.

edit-

någon som kommer köpa detta skal?
(batteriskal till 920, 2200mAh)

verkar väldesignat

http://www.wpcentral.com/double-your-battery-capacity-brando-...

270kr-ish blev det inkl frakt
kan berätta sen hur den känns osv.
snuskigt billigt för ett batteripack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Nu är jag helt såld på Xbox music, Spotify kan slänga sig i väggen!

satt och lekte med det på min stationära dator igår och precis som i telefonen så fungerar de klockrent.
Det är ju riktigt snyggt också tillskillnad från Spotify.
När man drar igång det på HTPC:n och får upp metro gränssnittet på Xbox music på 50":aren så ser de grymt ut 😊

Har även sett att många har problem med batteriet. Mitt batteri är nog de bästa jag varit med om (borträknat min gamla Nokia 3310)
Efter en dag med en hel del samtal, video, music och surf så brukar jag ligga på ca 50%

Var lite skeptisk i början till telefonen men för varje dag som går så inser jag mer och mer vilken fantastisk telefon och os det är.

undra hur lång batteritid du skulle få med brando power jacket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag syftade på uppdateringen i Portico, jag undrar vad fördelen med den är. Med andra ord betvivlar jag inte det du säger om att det sparar batteri då wifi stängs av då man låser luren.

Jag har haft porterico ett tag nu och jag har haft Wifi "on" sen uppdateringen.
Jag tycker det är en klar fördel om man gör som jag och tar fram och pillar på mobilen lite då å då och slipper vänta på kontakt. Speciellt när jag sitter hemma och tittar på korta serier via xbmc, för om jag inte har wifi always on så tar det sekunder innan jag kan få kontakt med xbmc och kan slå igång nästa avsnitt.

Även appen för mina lokala nätverkskameror går snabbare att komma åt.

Dvs de appar som kräver wifi kan man starta och använda direkt utan att behöva vänta på att wifi ska få kontakt innan man startar appen. Beror väl lite på vad man kör för appar också, men jag som stört mig över att inte kunna använda xbmc direkt är mer än nöjd över denna uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera en bra bankapp där man kan se saldo osv? Har swedbank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Någon som kan rekommendera en bra bankapp där man kan se saldo osv? Har swedbank.

Jag använder bankhubben för "snabb saldo". Sen i den appen finns en länk till mobila bank sidan som funkar exakt som iPhone-appen.
Du kan ju pinna den till startsidan direkt och skita i bankhubben
men då måste du logga in för att se saldo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag använder bankhubben för "snabb saldo". Sen i den appen finns en länk till mobila bank sidan som funkar exakt som iPhone-appen.
Du kan ju pinna den till startsidan direkt och skita i bankhubben
men då måste du logga in för att se saldo.

Skickades från m.sweclockers.com

okej, Men hur funkar bankhubben? Måste man logga in på swedbank och be om en personlig kod som man sedan skriver in när man lägger till konto i bankhubben appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

okej, Men hur funkar bankhubben? Måste man logga in på swedbank och be om en personlig kod som man sedan skriver in när man lägger till konto i bankhubben appen?

Done (:

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall flash funkar på telfonen om man köper och laddar ner appen flash videos? vill kunna kolla på streams osv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Någon som vet ifall flash funkar på telfonen om man köper och laddar ner appen flash videos? vill kunna kolla på streams osv!

finns inte prova på? Jag testade två st, ingen utav dom fungerande tillfredställande. Men det var nästan 2 mån sen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Flash är dött, länge leve framtiden!

Men för att vara lite allvarlig, Flash-stödet är på väg bort från mobilerna och nätet i stort. Största nackdelen med Windows Phone är att man inte stödjer Apple's HLS format, som verkar börja bli en bransch-standard, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Flash är dött, länge leve framtiden!

Men för att vara lite allvarlig, Flash-stödet är på väg bort från mobilerna och nätet i stort. Största nackdelen med Windows Phone är att man inte stödjer Apple's HLS format, som verkar börja bli en bransch-standard, tyvärr.

Adobe som har hand om flash har övergett det för typ 1 år sedan och det är ett väldigt förlegat system.
Apple HLS vetifan om det "börjar bli" standard bara för att massa folk går o köper Apple produkter. Kolla bara på Quicktime, det har alltid varit skit men ändå håller de på med det.
HTML5 och möjligen Silverlight är väl snarare det som är ny standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaN:

Hejsan.
Jag undrar hur många av er fått eran Lumia 920 som ni har beställt från Halebop.
Jag har fortfarande inte fått min, frågade supporten nyss, tydligen hade jag plats 2 i kön på den gula Lumia.
Beställde 2 Januari.

För att svara på min egen fråga.
Ca halvtimme efter jag pratade med supporten så fick jag ett e-mail där det stod att dom hade skickat telefonen.

Känns lite underligt eftersom tjejen jag chattade med sa att dom skulle få in telefoner vecka 6. :/

aja hur som helst. hoppas jag får min telefon denna vecka iaf.

Visa signatur

...............................................................
..::.. ParaN ..::.. Surface Pro 2 128gb ..::..

Permalänk
Medlem

En liten undran, många verkar ha Halebop. Varför? Det är i min mening en av de absolut sämsta operatörerna och bevisligen riktigt långt ner på listan vad gäller leverans av nya telefoner. Vissa distributörer/operatörer står ju högre upp på listan och får inte telefoner snabbare. Att ni inte har fått era redan är lite löjligt.
Fick min svarta 2 dagar efter beställning (3 Jan) från vår leverantör (företag) och han skulle få in både gul och röd veckan därpå. Halebop verkar ju ligga längst ner på listan då de inte ens kan säga ett korrekt leveransdatum.

Just sayin'

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yoba:

En liten undran, många verkar ha Halebop. Varför?

Eftersom man får telefonen för 3600 som student.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

En liten undran, många verkar ha Halebop. Varför? Det är i min mening en av de absolut sämsta operatörerna och bevisligen riktigt långt ner på listan vad gäller leverans av nya telefoner. Vissa distributörer/operatörer står ju högre upp på listan och får inte telefoner snabbare. Att ni inte har fått era redan är lite löjligt.
Fick min svarta 2 dagar efter beställning (3 Jan) från vår leverantör (företag) och han skulle få in både gul och röd veckan därpå. Halebop verkar ju ligga längst ner på listan då de inte ens kan säga ett korrekt leveransdatum.

Just sayin'

Jag valde Telia delvis av den anledningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

En liten undran, många verkar ha Halebop. Varför?

För min del så är väl priset samt att dom går på telias nät.

Halebop Rubbet Stor

10 000 SMS/MMS till hela världen
500 samtal
10 GB surf
399:-
Ganska prisvärt enligt mig.

Visa signatur

...............................................................
..::.. ParaN ..::.. Surface Pro 2 128gb ..::..

Permalänk
Medlem

Ni som har inte har några problem med chassit, konstiga glapp eller knakljud.

Vilken färg har ni??

Verkar nämligen vara majoritet av den svarta som har problem!

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Skrivet av yuioN:

Ni som har inte har några problem med chassit, konstiga glapp eller knakljud.

Vilken färg har ni??

Verkar nämligen vara majoritet av den svarta som har problem!

Jag har en vit 920 som knakar då man trycker på skalet på baksidan till höger om kameran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Adobe som har hand om flash har övergett det för typ 1 år sedan och det är ett väldigt förlegat system.
Apple HLS vetifan om det "börjar bli" standard bara för att massa folk går o köper Apple produkter. Kolla bara på Quicktime, det har alltid varit skit men ändå håller de på med det.
HTML5 och möjligen Silverlight är väl snarare det som är ny standard.

Det har ingenting att göra med att folk köper Appleprodukter. HLS (HTTP Live Streaming) används i streamingservrar från Adobe, Microsoft, RealNetworks, Wowza m.fl. På smartphones så stöds det i både iOS och Android. Så det börjar bli "standard".

HTML5 är ett programmeringsspråk, HLS är ett kommunikationsprotokoll för streaming. Det ena ersätter alltså inte det andra.

Silverlight används väl i princip bara av Microsoft själva? NetFlix använder det förvisso för sin webbapplikation, men annars vet jag inte om jag sett det användas någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuioN:

Ni som har inte har några problem med chassit, konstiga glapp eller knakljud.

Vilken färg har ni??

Verkar nämligen vara majoritet av den svarta som har problem!

Den är gjord av plast, den bra sortens plast men ändå plast. Plast flexar lite när man trycker på det. Trycker jag på plasten på baksidan så knakar det på vissa ställen men jag använder inte min telefon genom att trycka med fingrarna längs med baksidan. Folk letar fel men den perfekta produkten finns inte

MVH J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Den är gjord av plast, den bra sortens plast men ändå plast. Plast flexar lite när man trycker på det. Trycker jag på plasten på baksidan så knakar det på vissa ställen men jag använder inte min telefon genom att trycka med fingrarna längs med baksidan. Folk letar fel men den perfekta produkten finns inte

MVH J

Jag tror inte någon tycker det är ett allvarligt problem men det är en liten detalj som gör skillnad i den upplevda kvalitetskänslan. Jag hade tidigare en Lumia 800 som inte knakade eller flexade ett dugg utan kändes som den var huggen i ett block sten och måste säga att den kändes väldigt lyxig och gedigen. Kvalitetskänslan var den bästa jag någonsin upplevt på en mobiltelefon och det var ett välkommet mervärde. Nokia har fortfarande polykarbonat unibodyn som säljargument så man blir ju lite besviken att kvaliteten tagit ett steg tillbaka.