Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Härlig video! Men har du fått tag i en cyan Lumia!?

Det har han inte, han har bara ändrat hue/saturation.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Jag har lagt in svenska portico på min norska lur. Är det någon som vet om det kan bli problem med framtida OTA p.g.a. det? Får jag svenska uppdateringar framöver i så fall eller ligger produktkoden hårdkodad någonstans så att jag åter får en norsk nalle?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Har äntligen beställt en lumia, blev en gul Ska komma nästa vecka.
Har suttit och kolla på fatboy.. Vad kör ni för färgkombinationer?

Kan inte välja mellan svart, gul och vit :S

snyggaste till gul och röd lumia är svart fatboy!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Härlig video! Men har du fått tag i en cyan Lumia!?

Jag som tyckte jag slarvat för mycket med maskningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag som tyckte jag slarvat för mycket med maskningen

Tänkte väl det, men hoppet fanns ju där att du hade fått tag i ett cyan unibody.

The search goes on..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag som tyckte jag slarvat för mycket med maskningen

Nu är du på WMPoweruser också!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Några saker som jag upptäckt stör mig jäkligt mycket är dels bristen på att kunna se streamad video i iexplorer samt även att websidor med drop-down-menyer är typ obrukbara i WP8. För jävla dåligt måste jag säga och oerhört frustrerande.

Där är Safari i ios helt överlägsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Nu är du på WMPoweruser också!
http://puu.sh/1Tmer

Fan va fett tyckte väll att tittarantalet gick snabbare än normalt.
Det var för övrigt nån som snodde en av mina videos en gång som hamnade i en artikel där. Men en uppmärksam prenumerant till mig goola ner honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Känns som en perfekt lur för någon som får sin första smartphone. Men har man haft en Android och verkligen utnyttjat dess frihet och kapacitet så känns WP för begränsat och Nokias läckra hårdvara kan inte uppväga det för mig.

Jag har haft flera Android och många mobiler genom åren. Nu senast en Htc One X innan lumian men jag använde hellre min Gamla LG optimus 7.
När man satt där med Android så javisst, det var kul att ändra hemskärmen lite då och då men sen då? Allt jag gjorde gick ju betydligt långsammare.
Dåliga E-postprogram, gick inte att hämta ett enda vettigt bland annat.

Så nej jag skulle inte säga att den bara lämpar sig till dem som är ute efter sina första Smartphone. Jag har gått igenom en hel hög.
Utan vill man ha ett smart OS där du vill slippa byta ut standard-appar för att kunna vara nöjd och där appar är betydligt bättre intrigerade så ska man köpa en WP8 (lumia 920).

Nog saknar jag att inte kunna felsöka bilen med telefonen, spotify, m.m. Men jag slipper huvudvärken en Androidtelefon ger.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Hur var det nu igen, blev lite moloken när jag nu äntligen ,med hjälp av alla era eminenta guider vågade flasha om min gula EG lur och det var riktigt enkelt och flöt som inget!! ,men hm hrm,, detta 4G det alternativet finns inte hos mig!! men beror det på att jag möjligen inte har någon sådan sändning? och förutsatt att det finns så kommer detta alternativ upp bland valbara hastigheter?, annars går allt och apparna tillbaka , resten får jag återkomma till senare om jag nu hittar några förändringar då jag ju var helt nöjd med allt även innan bara nyfiken på 4G

nya fw är förresten 1232.2109.1242.1001

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Nokia/Microsoft måste fixa batteriet i nästa uppdatering... När jag gick o la mig så hade jag 16% kvar på batteriet. Stod att jag också hade 16 timmar kvar. När jag vaknade i morse (senare än vad jag egentligen skulle) så hade mobilen stängd av sig... Såklart så gick det att starta den och då hade den 11% kvar. Varför stängs mobilen av utan att vara död? Andra gången det händer nu.

Sedan så undrar jag när den stora uppdateringen kommer? Den som gjorde kameran bättre bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Igår hade jag feber och var hemma från jobbet och hade tråkigt.
http://www.youtube.com/watch?v=Q1c1KvTKQ4Q

Riktigt härligt video!
Var köpte du den orangea Lumian? Den fann inte när jag köpte min

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan få tag i hållare med sugkopp för 920 och som finns i lager? Vill ha en för de gånger man ska köra på GPS. Mytrendyphone har några olika men ingen i lager på nån vecka så jag litar inte riktigt på att det nu står "2 dagar".

Denna skulle funka tex http://www.mytrendyphone.se/shop/nokia-lumia-920-93454p.html

Jag skulle helst ha en hållare typ brodit men i min bil finns ingen bra lösning var den ska sitta. Då blir det på passagerarsidan vid handsfacket men det är för långt bort.

PS: Nisse-tuta: Du är för sjuk för att jobba men inte för att göra den där filmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0diii:

Riktigt härligt video!
Var köpte du den orangea Lumian? Den fann inte när jag köpte min

Det är den röda under lite stark belysning
(har inget ljuskit hemma ännu så jag köpte en bygglampa på ÖB för 199 ink stativ, kolla min luna unboxing, sjukt vitt ljus.)

Skrivet av yoba:

PS: Nisse-tuta: Du är för sjuk för att jobba men inte för att göra den där filmen?

Ha ha , nä jag var lite yr, men det tog ju bara nån timme sen låg jag nerbäddad och redigerade, så mycket som jag jobbat gratis åt kungen tror jag det jämnar ut sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Predikanten:

Några saker som jag upptäckt stör mig jäkligt mycket är dels bristen på att kunna se streamad video i iexplorer samt även att websidor med drop-down-menyer är typ obrukbara i WP8. För jävla dåligt måste jag säga och oerhört frustrerande.

Där är Safari i ios helt överlägsen.

Vad är det för några streams som inte fungerar? Finns ju en del som valt udda format som SVT play annars funkar det kanon för mig! Även dropdownmenyerna fungerar ju, man får bara en sida med alternativen?

Permalänk
Medlem

Kan återkoppla en sak omedelbart angående uppdaterad firmware Kameran korten!! det gjorde susen riktigt, det är klart märkbar skillnad, det är tillochmed riktigt bra bilder ur denna lur nu

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Vad är det för några streams som inte fungerar? Finns ju en del som valt udda format som SVT play annars funkar det kanon för mig! Även dropdownmenyerna fungerar ju, man får bara en sida med alternativen?

Hur får du SVT play att fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Hur får du SVT play att fungera?

Tror du missförstod, han menar att svt inte funkar men många andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Finns ju en del som valt udda format som SVT play annars funkar det kanon för mig!

Jo, HLS är ju ett "udda" format eftersom det fungerar i alla smartphone-OS utom WP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

nya fw är förresten 1232.2109.1242.1001

Det där är ingen ny FW, den nya heter 1232.5951.1249.10xx ...

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Det där är ingen ny FW, den nya heter 1232.5951.1249.10xx ...

Anade ugglor!! men kameran blev tamejtusan bättre iaf!! jag laddar den nya igen skall nog bli bra i slutändan, tack

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Nokia music+ på gång. Obegränsat med skips, obegränsat antal spellistor för nerladdning och en klient för datorn! Högre kvalitet dessutom.
http://conversations.nokia.com/2013/01/27/more-from-your-musi...

Ps. Verkar komma en smart TV app också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Nokia music+ på gång. Obegränsat med skips, obegränsat antal spellistor för nerladdning och en klient för datorn! Högre kvalitet dessutom.
http://conversations.nokia.com/2013/01/27/more-from-your-musi...

Ps. Verkar komma en smart TV app också!

Låter trevligt!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Nokia/Microsoft måste fixa batteriet i nästa uppdatering... När jag gick o la mig så hade jag 16% kvar på batteriet. Stod att jag också hade 16 timmar kvar. När jag vaknade i morse (senare än vad jag egentligen skulle) så hade mobilen stängd av sig... Såklart så gick det att starta den och då hade den 11% kvar. Varför stängs mobilen av utan att vara död? Andra gången det händer nu.

Sedan så undrar jag när den stora uppdateringen kommer? Den som gjorde kameran bättre bland annat.

bumpar frågan.

Permalänk

Fick tillbaka min 920 från service igår och då var portico-uppdateringen inlagd så det var ju bra. Mindre bra var ju att de repat skärmen och inte åtgärdat det lösa batteriet så den åkte iväg igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

bumpar frågan.

Att den stängs av innan är för att lipo-batterier tar skada av att vara tomma eller helt fulla.
Sen kanske det är lite väl tidigt vid 11%, min ipad brukar slockna vid 2 ungefär.

Vad Microsoft kommer göra åt det är svårt att veta, för min del behöver de inte göra någonting eftersom mitt batteri räcker gott.

Kolla på wpcentral, där finns en enkät om batteri/reboots osv som de ska skicka till MS och Nokia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Nokia/Microsoft måste fixa batteriet i nästa uppdatering... När jag gick o la mig så hade jag 16% kvar på batteriet. Stod att jag också hade 16 timmar kvar. När jag vaknade i morse (senare än vad jag egentligen skulle) så hade mobilen stängd av sig... Såklart så gick det att starta den och då hade den 11% kvar. Varför stängs mobilen av utan att vara död? Andra gången det händer nu.

Sedan så undrar jag när den stora uppdateringen kommer? Den som gjorde kameran bättre bland annat.

Varför laddade du inte telefonen när du gick och la dig med bara 16% kvar är ju första frågan? Att det står hur lång tid du har kvar är inget du kan lita på när det gäller något sånt. Det är bara en fingervisning. Se på laptops tex där det varierar kraftigt beroende på vad som händer.

Att den stängde av sig berodde antagligen på den buggen som vissa haft antar jag. Själv har jag inte sett det men det låter väl troligt. Det kan vara så att du ska köra telefonen tills den stänger ner och sen ladda helt fullt för att den ska känna av korrekt laddning. Det kan behövas ibland (typ 1gg/månad) att man kör tills den dör och sen laddar fullt bara för att WP8 ska förstå hur mycket laddning det är kvar på batteriet. Batteriet i sig har inget minne då det är litium men operativet kan få lite felaktig info efter ett tag.

Uppdateringen kommer i början av Februari har de sagt tidigare men inget exakt datum. Den kommer när din operatör börjar skicka ut de på wifi uppdateringen.

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

bumpar frågan.

Taget från wp7connect n ågra dagar sedan:

"About one week ago, we announced that the Windows Phone 8 Portico update was being rolled out worldwide for the Nokia Lumia 820 and 920. It had already landed in the US and Canada and now it was making its way to everyone else. Reports are coming in of the update reaching Australia, Germany and Italy via Vodafone"

Så uppdateringen är ute globalt redan nu, men då är det upp till din operatör när du får den. Jag var tex i kontakt med Telenor och de sade att deras tekniker kommer att se över den innan de släpper uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Att den stängs av innan är för att lipo-batterier tar skada av att vara tomma eller helt fulla.
Sen kanske det är lite väl tidigt vid 11%, min ipad brukar slockna vid 2 ungefär.

Vad Microsoft kommer göra åt det är svårt att veta, för min del behöver de inte göra någonting eftersom mitt batteri räcker gott.

Kolla på wpcentral, där finns en enkät om batteri/reboots osv som de ska skicka till MS och Nokia.

920 stänger av vid ca 2-4% för mig de gånger jag kört tills det tagit slut.
Överlag så gillar Li-on batterier att småladdas lite då och då snarare än att köra fullt och sent helt tomt hela tiden. De har som sagt inget minne som gamla typer så de får inte för sig att de är fulla vid halvladd helt plötsligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

bumpar frågan.

jag skulle aldrig våga å lämna en mobil med "16%" under natten för att sedan väcka mig morgonen därpå.

ladda alltid enda alternativet oavsett mobil.

portico menar du antar jag?
den skall komma någon gång under februari var det sagt först. Några länder/operatörer har redan börjat skicka ut den så det är nog bara en tidsfråga innan den dyker upp skall du se

flasha om annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh