Permalänk
Medlem

Problem med hastighet Pfsense

Tjena SweC!

Jag har en Pfsense router sen en tid tillbaka och har nu sprungit in i ett problem. När jag installerade pfsense så hade 100/20 internet, men nu har jag uppdaterat till 100/100 och jag får fortfarande bara 100/20 om jag är ansluten via pfsense. Kopplar jag internetkabeln direkt till min dator så får jag 100/100. Någon som vet vad problemet kan vara?

mvh

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem

Om du har aktiverat "traffic shaping" så har du troligen angett upp och ner hastighet där. Bara att uppdatera för nya hastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RolfK:

Om du har aktiverat "traffic shaping" så har du troligen angett upp och ner hastighet där. Bara att uppdatera för nya hastigheten.

Löste problemet att skifta win/lan porten och assigna om. då funka det helt plötsligt. Har inte aktiverat traffic shaping då jag inte vet vad det är

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |