Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flingosh:

Comhem bredband

Varför? (du glömde motivera), har inga som helst problem med dem...eller är det som med iOS vs. Android, Apple vs. Samsung, Windows vs. Linux etc. man ska bara hata ett av det för att det är inne att göra det, men egentligen vet man inte varför

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Troligen en Apple Performa 4xx runt 1992 - 1993

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hockexx:

Givetvis bör den det. Min Intellimouse 3.0 fyller 9 år under sista kvartalet i år Den kostade 360 kronor ny om jag inte minns fel.

Annars är nog mitt sämsta köp inom hårdvara FX5900. För det första behövde jag inget kort i den kalibern, för det andra så var det inte i närheten värt pengarna. Det höll länge dock så man ska inte klaga på det. Gick ej sönder under drift utan verkar bara ha förvarats mycket dåligt. Var inte särskilt rädd om det då jag hade flertalet andra AGP kort ifall att

Hela FX-serien var ju en flopp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"4g mobilt bredband ifrån tele2" sämsta jävla skiten någonsin, det går inte spela på det, inte surfa och inte ens snacka skype klarar det... det värsta är att man e bunden med skiten i 1 och en halvt år...

Visa signatur

NZXT H510 Flow | AMD Ryzen 9 5900x | 32GB Fury Beast | RX 6700XT | 1TB NVMe Fury Renegade

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Z0DIAC:

"4g mobilt bredband ifrån tele2" sämsta jävla skiten någonsin, det går inte spela på det, inte surfa och inte ens snacka skype klarar det... det värsta är att man e bunden med skiten i 1 och en halvt år...

Täckningskarta?! Bara för att de klarar 4G så garanterar de inte att du får det, ännu ett fall där folk inte läser vad som står i avtalet tydligen utan stirrar sig blind på att det står "4G"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Griffin Beacon for Android.

Det är en trådlös Bluetooth mojäng som sänder IR till t ex tv och hemmabio system. Mycket bra idé men fy fan vad dåligt det funkade. Hälften av gångerna hade tappade den kontakt med mobilen och andra hälften var den så seg att det gick snabbare att leta fram de andra fjärrkontrollerna.

http://www.griffintechnology.com/support/beacon-android

Köp ej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Ett par USB-drivna högtalare från Deltaco för nån blygsam 50-lapp. Borde vara olagligt att tillverka högtalare i denna prisklassen. Idag har jag lite finare system för ca 16K.

Vad exakt förväntar du dig i den prisklassen då? Lät nästan som att du försökte jämföra dom med ditt 16000SEK system.. Har likadana stående hemma och har haft grym nytta av dom för ynka 50:-

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

Ett par dyra Denon-hörlurar, blev sprickor i plasten efter bara några månaders användning, tillslut va dom så spruckna att dom gick av mitt på

Vilken modell var det?

Permalänk
Medlem

Kinesisk Android surfplatta. Seg som sirap, gick bara köra apparna som var förinstallerade. Köpte 2 dessutom varav en inte funkade alls.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

En dålig upplevelse iaf: Mionix Zibal 60

Tangentbordet kommer med 4st feltryckta tangenter. Kontaktar support och de skickar nya. Problemet är att 3st är exakt likadana, alltså fortfarande fel. De lovar att leverera nya nästa månad. Efter att jag påminnt flera gånger under ett halvårs tid och de gett tomma löften flera gånger så får jag till slut nya... SOM ÄR FELTRYCKTA... hur jävla dålig koll kan man ha egentligen? Slutligen skickar jag ett mail till dem och säger att nu ger jag upp... då fick jag till slut efter ett tag riktiga tangenter... JISSES!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Generellt sett får jag nog hålla med honom, det är inte mycket förutom mat som fransmännen gör bra.
Bilarna är inte dåliga, men de gör så mycket mysko grejer. Citroën satte ju till exempel inga bromsköldar på någon bil(tror det var C4 eller C5). Detta gjorde att bromsarna fungerade mycket dåligt på vintern om man inte bromsade hårt lite då och då.
Peugot och Renault gör du dock generellt ok bilar, speciellt Renault. Jämför man med BMW eller Mercedes så är de ju nästan felfria!

Deras Scootrar är ju inte mycket att hänga i granen dock. Piaggio eller Aprilia är mycket bättre, dock dyrare. Lastbilarna är det väl inte större fel på antar jag, men jag betvivlar att de mycket mer än hälften så bra som Scania eller Volvo.

Svensk bilprovning har så vitt jag vet en annan åsikt av renault än vad du har.

Vi har tre citror på jobbet, två jumpys och en berlingo.
Ingen av bilarna har samma sätt att lägga i backen på...
Den äldsta jumpyn trycker man längst ner till höger, den andra har spärr (dras uppåt) och ligger till vänster. Berlingon trycker man till vänster.
Det är inte som vw som i stort sett har haft samma system i 20-30 år. =P

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Skrivet av NidoKing:

Stämmer bra det, vem tror dessutom att hörlurar för runt 400:- ska ge någon extrem ljudsensation?

Sen finns ju affärer där man får provlyssna, fast då lär man ju lyfta på rumpan istället för att klicka "köp" på internet.

Precis!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Barak:

Svensk bilprovning har så vitt jag vet en annan åsikt av renault än vad du har.

Vi har tre citror på jobbet, två jumpys och en berlingo.
Ingen av bilarna har samma sätt att lägga i backen på...
Den äldsta jumpyn trycker man längst ner till höger, den andra har spärr (dras uppåt) och ligger till vänster. Berlingon trycker man till vänster.
Det är inte som vw som i stort sett har haft samma system i 20-30 år. =P

Jobbade en liten kort sväng på "ett företag som servar bland annat Renault" och inte bara jag utan även de övriga som jobbade där ansåg att Renault var rent skräp, Laguna var mer eller mindre enda undantaget. Värst var Kangoo, motsvarande Berlingo ungefär, så ofantligt kassa. Särskilt roliga var datordelarna i den, mer eller mindre vad man än gjorde så byttes den ut för att det i regel var fel på dem.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Jyhan:

Svammel. Det ska vara Sennheiser eller Beyerdynamic dyrare hörlurar.

Eller varför inte Sennheiser HD 800

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=456584

Finns garanterat inte en lur i världen som klår dessa.

Själv så sitter jag med HD 598. Det känns inte som om att ljudet kommer direkt mot öronen utan att det kommer längre ifrån, lite som högtalare. Lite svårt att förklara.

Jag förstår inte folk luras att köpa dessa skräp Gamer Razor super gamer headset istället för att satsa på ett riktigt erkänt hörlurar-märke.

Bara de faktum att du jämför ett headseat för 500:- med ett musikheadseat för 10000:- bevisar din dumhet. Du har inte i denna diskussion att göra då du uppenbarligen saknar realism.

Permalänk
Medlem

Sämsta köp en acer desktop M5810 nåntingsånt, första pajja på nån timme gick liksom inte komma ur viloläge även fast man startade om datorn böt tagentbord, mus och skärm så va bara gå ner å hämta en ny direkt på den tiden onoff fanns. fick en ny funka skit bra tills en dag när ljudet bara försvann gick inte få tebax på något sätt utan att starta om datorn satt i veckor å försökte fixa det med olika uppdates men funka ej vissa dagar dog ljudet aldrig andra dagar så va det hela tiden... de va då ja aldrig skulle köpa en färdigbyggd dator igen!
Sen är det nog PS3 som blev ett riktigt dåligt köp spelade lite GTA tills man varvat skiten sen spelade man inge mer. Varför ska man spela ps3 när det FINNS DATOR LIXSOM!

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Skrivet av Zwahili:

Vilken modell var det?

Gav bort dom efter jag lagat dom med tejp och klister och gick och handlade ett par Sennheiser (inte på hifiklubben såklart, aldrig mer där) så jag är inte 100 på vilken modell det var men jag är hyfsat säker på att det var AH-D1100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

Gav bort dom efter jag lagat dom med tejp och klister och gick och handlade ett par Sennheiser (inte på hifiklubben såklart, aldrig mer där) så jag är inte 100 på vilken modell det var men jag är hyfsat säker på att det var AH-D1100.

Mina har sprickor nämligen, men de verkar inte kunna "öppnas" (sprickorna) hur jag än bänder på headsetet. Jag kanske har lite mindre huvud än dig. Fast att de är plastiga är väl ingen hemlis precis. Min förlängningskabel började glappa efter någon månad, gick och köpte en 15 meters kabel till överpris och fick de pengarna tillbaka hos HiFiklubben, tyckte jag var schysst då kabelfan kostade 1/3 av lurarna.

Nog om det, content:

Det enda jag kan komma på just nu är Test Drive Unlimited 2. Var ganska taggad efter att ha nött dess föregångare och kunde tänka mig att bortse från 2:ans fokus på "livsstilen". Startade det och satt igenom den interaktiva film som var introduktion/tutorial och fick till slut köra en bit. Inte imponerad. Steam säger 58 minuter och då körde jag (bil alltså) ~5 minuter, varav resten var jobbiga röstskådespelare som malde på om att de var så häftiga och hur awesome det var att festa och vara rik...

Permalänk
Moderator
Moderator

Hexus QOTW (Question of The Week) från samma dag lyder: What's the worst PC component you ever bought?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Grafikkort ifrån Asus...

Jag hade tidigare ett Asus GeForce 800GTX (det värsta som fanns på den tiden)
Jag har nu ett Asus Radeon 5850HD

Det första kortet fick problem med vram och slutade till slut att fungera i spel helt och hållet.
Det andra kortet stänger av sig själv med maxxad fläkt som följd trots att det är långt ifrån överhettat...

suck

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk
Medlem

Diablo3. Överhypat skräp, som jag orkade spela i ungefär 1mån.
Sätter mina förväntningar till Torchlight2. (Finns folk där som jobbade med Diablo 1 & 2, som vet hur spel ska vara) inget mer Diablo3 iaf.

SWTOR. Överhypat skräp, som jag orkade spela i ungefär 2mån.
Swtor, kunde bli så stort. Men de beslöt för att nerfa till allt, folk klagade, utvecklarna vägrade lyssna, folk slutade spela och så även jag. Nu sitter mina framtida mmo-förhoppningar på FireFall.

Preorder [insert game here]
Inte ett inköp, utan ett råd.
Ju mer hemliga, men ack så gapiga utvecklare är, och desto mer lull-lull de erbjuder vid Förhandsbokning/Preorder.
Desto sämre skit blir det. Slår extremt sällan fel. Får hoppas nu att Borderlands2 är ett undantag. ^^

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

Jag köpte ett headset märke: trust, dyrare modell. Vet att märket är ett budgett märke, men jag köpte en dyrare variant, för jag tänkte att den borde vara bättre än de billiga varianterna av de fina märken. Det gick två veckor så hade alla lödningar släppt på insidan.

dock efter jag lämna in den så fick jag ett nytt ex och de har funkat problemfritt i snart 3 månader så de var nog ett måndags ex jag kom över först.

Tog en sväng via överskottsbolaget för någon vecka sedan och insåg att majoriteten av deras elektonikavdelning bestod av Trust produkter

Permalänk
Medlem

Utan tvekan Sony HMZ-T1. Värsta skräpet på planeten.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Alla jävla skrivare man köpt under åren. Som regel funkar de bra så länge provbläcket sitter i, sen är det omöjligt att få ut nån vettig funktion ur dom igen, trots svindyrt originalbläck:( Tippar att jag gjort av med ett tiotal skrivare i 500:- klassen under 13 år och nog lagt ut lika mycket på bläck. Nån som vet om laserskrivare är bättre?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Layer 8?

Fungerar kanon för min del, ( streamar både från samba,lovefilm,subsonic)
Kanon att ta med på semestern till ungarna och slippa konka på en stor dator.

/Aragon

Jag sökte en bra mediaspelare inte en leksak med en massa onödigt smäck som inte funkar.
Varje gång den ska söka igenom nas efter nya filer så tar det en evighet den är grymt långsam överlag.
Fb twitter etc e bara något dom kastat i lite i förbifarten som en cool grej som funkar kass.
Hittar sällan eller aldrig några egna undertexter likaså med omslag och imdb det funkar max 50% av gångerna.
Om man då skalar bort allt det dom kastat i lite fort som knappt funkar så har du bara en riktigt dålig mediaspelare.
Går heller inte att spola i filmen utan du bara kastas omkring i filmen omöjligt att spola till en speciell tidpunkt i filmen.

Kort o gott en urusel spelare köpte mig en Tvix och är helnöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Skit bakom fjärrkontrollen? Min fungerar klockrent. För vad den kostar finns det inte mycket som slår den.

Väx upp för fn....
Har du överhuvudetaget provat någon annan ms?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Givetvis bör den det. Min Intellimouse 3.0 fyller 9 år under sista kvartalet i år Den kostade 360 kronor ny om jag inte minns fel.

Annars är nog mitt sämsta köp inom hårdvara FX5900. För det första behövde jag inget kort i den kalibern, för det andra så var det inte i närheten värt pengarna. Det höll länge dock så man ska inte klaga på det. Gick ej sönder under drift utan verkar bara ha förvarats mycket dåligt. Var inte särskilt rädd om det då jag hade flertalet andra AGP kort ifall att

Jotack, jag köpte en Logitech mx510 efteråt, och den fungerar utmärkt fortfarande.
Tror jag betalade någonstans mellan 300 och 500 för den.

Permalänk
Medlem

Har ett par riktigt dåliga teknikköp men värst måste ha varit kameran som man kunde trycka fast på min SonyEricsson T68i... Seg, inget för ögonblicksbilder direkt (tryck fast, starta kameran, vänta, tryck av vänta och vips så tas bilden) och man brydde sig inte om att bära med den heller för bilderna var ändå oanvändbara. De hade möjligen (när de togs under optimala förhållanden) kunnat användas till MMS men vad hjälpte det då T68i var typ ensam om att stödja MMS och jag var ensam i bekantskapskretsen med en T68i... :/

Så här i backspegel fattar jag inte heller varför jag lade 6500 kr på en 32" widescreen tjock-tv december 2004... Visserligen kostade en platt-tv perverst mycket och bildkvaliteten var vanligen långt sämre än på min nya tv, men varför köpte jag inte en tv på blocket i väntan på att plattisarna skulle bli billigare? Den enda ljuspunkten är att jag, på något mirakulöst sett, fick en 1000-lapp för den våren 2007...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Jag sökte en bra mediaspelare inte en leksak med en massa onödigt smäck som inte funkar.
Varje gång den ska söka igenom nas efter nya filer så tar det en evighet den är grymt långsam överlag.
Fb twitter etc e bara något dom kastat i lite i förbifarten som en cool grej som funkar kass.
Hittar sällan eller aldrig några egna undertexter likaså med omslag och imdb det funkar max 50% av gångerna.
Om man då skalar bort allt det dom kastat i lite fort som knappt funkar så har du bara en riktigt dålig mediaspelare.
Går heller inte att spola i filmen utan du bara kastas omkring i filmen omöjligt att spola till en speciell tidpunkt i filmen.

Kort o gott en urusel spelare köpte mig en Tvix och är helnöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm låter konstigt, både jag och 3-4 polare har den och har ej några problem med filmer.
Vi använder formatet H264 Acc 720p/1080p. Och det ligger ip mp4 format.
Inga problem att spola,få omslag eller liknande.

När det gäller genomsökningen, vad har du för Nas/server? För tillfället har jag 6 servrar/nasar igång (3 hårdvaru- 6 mjukvaru ) och har inga problem med att det tar tid att hitta mediafilerna.
(kan ju nämna att jag samlar på dvd filmer till barnen och har runt 1200st dvd på servarna)
( 3 svarta soppsäckar med fodral;) så nu får jag nog slänga dom snart)

/Aragon

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Reklamera skiten!

Har köpt många hörlurar via Hi-Fi Klubben på senaste. Valde Hi-Fi klubben när jag köpte då mina tidigare lurar var köpta där. Mina Denon som nu har hållt ihop i mer än 5 år är riktigt bra. Men ville ha ett par till, blev förvånad när de bakom disken berättade att den modellen hade utgått och inte längre producerades. För de är otroligt bra. Vill minnas att det var ett bra pris på dem för ljudkvalitén, jag köpte dem för 400-500kr runt 2006.

En av de första delarna jag märkte skillnad på de nya var att sladdarna var väldigt tunna och dåligt isolerade
i jämförelse med de gamla.
Alla de nya jag köpte började tidigt glappa strax intill snäckan. Valde bland annat Denons nya.
Efter att jag varit tillbaka ett antal gånger och bytt in trasiga lurar så tröttnade jag.
Gjorde en undersökning över lurar med robusta kablar på nätet och läste användar recensioner.
Hittade till slut ett par V-Moda i ungefär samma prisklass och kvalité som mina gamla Denon. Rejäla kablar i kevlar.
Dom fungerar bra och har nu hållit ihop betydligt längre än alla de hörlurar jag fått från Hi-Fi klubben.

Jag vill gärna uppmana alla här att om ni får en dålig produkt så se till att reklamera den.
Situationen för oss alla blir då bättre. Butiken kanske till slut fattar att deras produkt som de köpt in är skit.
Och producenterna får betala för att de försöker lura på oss felproducerade produkter.
Även om det är en billig produkt! Reklamera skiten!

Vet inte om de här länkarna fungerar då jag för tillfället inte får upp något.
Men SVT Plus hade 3 program som handlade om reklamationer, garanti och återlämnande av varor till butik.

http://www.svt.se/2.146616/1.2757641/sa_gar_det_till_att_rekl...
http://www.svt.se/2.146616/1.2757642/reklamation_garanti_vad_...
http://www.svt.se/2.146616/1.2757507/kicki_lar_sig_reklamera_...

Även om man har koll på http://www.konsumentverket.se/ så kan jag starkt rekommendera
att se plus avsnitten. De förtydligar mycket.

En annan vara jag oftast blir trött på är skrivare. Bläcket dyrare i sin vikt än guld.
De går ofta sönder tidigt eller får försämrade utskrifter.

"The Lightbulb Conspiracy"
http://www.youtube.com/watch?v=0bxzU1HFC7Q

Permalänk
Medlem

Köpte för många år sedan en Microsoft Sidewinder Dual Strike som var avsedd för att spela FPS med.
http://www.activewin.com/reviews/hardware/joysticks/microsoft...
Använde den ca. 5-10 minuter för att spela CS. Har aldrig fått så mycket stryk som dom rundorna ...