Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem

Layer 8?

Fungerar kanon för min del, ( streamar både från samba,lovefilm,subsonic)
Kanon att ta med på semestern till ungarna och slippa konka på en stor dator.

/Aragon

Skrivet av DannER:

Köpte en D-Link Boxee box en helt värdelös mediaspelare.
Långsam buggig som kan massor men inget speciellt bra.
Bara en massa buggigt skräp runt i kring som inte funkar....

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Var väl ett xbox 360. Den sämsta yield:en hade bara 32% fungerande enheter. Det måste väl vara den sämsta massproducerade enheten, med tanke på att de tog MS fyra år att hamna på normala felvärden. Creds till de som pallade, jag gav upp direkt, då ljudet från läsaren inte gick att ignorera.

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems#Resp...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

SWTOR. Fyfan vilket piss, 700 spänn helt åt helvete

Hade varit bättre att mala ner det i en blender, för att sedan göra juice av det och dricka upp, så man kan kännas sig riktigt rik.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Fyren:

SWTOR. Fyfan vilket piss, 700 spänn helt åt helvete

Hade varit bättre att mala ner det i en blender, för att sedan göra juice av det och dricka upp, så man kan kännas sig riktigt rik.

Håller med, hade fan hellre torkat mig i röven med de stålarna!

Permalänk

Steelseries siberia v2. Micen gick sönder, det är högre ljud i vänster lur än höger. Riktigt dålig produkt och fy fan vad man blir lurad.
650kr för något som är värt 100kr.

Någon som kan rekommendera bra hörlurar?

Senaste sämsta produkten. Någonsin blir svårt...

uppdaterar ju mer jag läser i tråden,

Permalänk
Skrivet av Tommy_enstaberga:

Det måste nog va datorn. Tänk va mycket tid man har förlorat av sitt liv genom att sitta o stirra på den här jädra skärmen haha.

Tänk vad mycket liv, de som inte har en dator förlorar.

Permalänk
Skrivet av tednasadator:

Vadå käft? Svider det så hårt med att nån sågar på dina dyra hörlurar. Jag har själv testat möget. Kan säga att jag märkte inte nån som helst skillnad mellan dem hörlurarna och dem hörlurarna jag hade haft som kostade 149kr på kjell o company. Det kan man ju kalla för dyrt skräp.

Givetvis sitter E-sport proffsen med lurar som kan jämföras med kjell o companys 149:kronors lurar. Ge mig en bra anledning till varför proffsen skulle sitta med kassa lurar när dem spelar spel som 1.6 där ljudet är så extremt avgörande. Att dem är sponsrade av steelseries är ingen anledning då de finns flera headseat från steelseries som är dyrare med 7.1 ljud osv (7h t.ex.)

Att hata siberia är lite ett sätt att visa sin mogenhet för de andra användarna på swec.

Permalänk
Medlem

HP Pavillion dv7 1035. Både slö och högljud trotts att den i affären verkade så rask och pigg.

Permalänk

Packard bells speldator för 8000.

Sämsta jävla skiten jag rört.

Permalänk
Medlem

En CD-mp3-spelare. Från den tiden då mp3-spelare kom med 32mb minne. Den kostade 2800kr och blev inte särskilt använd. Det är inte kul att navigera 200-låtar i en cd-spelare.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jointeman:

Givetvis sitter E-sport proffsen med lurar som kan jämföras med kjell o companys 149:kronors lurar. Ge mig en bra anledning till varför proffsen skulle sitta med kassa lurar när dem spelar spel som 1.6 där ljudet är så extremt avgörande. Att dem är sponsrade av steelseries är ingen anledning då de finns flera headseat från steelseries som är dyrare med 7.1 ljud osv (7h t.ex.)

Att hata siberia är lite ett sätt att visa sin mogenhet för de andra användarna på swec.

Svammel. Det ska vara Sennheiser eller Beyerdynamic dyrare hörlurar.

Eller varför inte Sennheiser HD 800

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=456584

Finns garanterat inte en lur i världen som klår dessa.

Själv så sitter jag med HD 598. Det känns inte som om att ljudet kommer direkt mot öronen utan att det kommer längre ifrån, lite som högtalare. Lite svårt att förklara.

Jag förstår inte folk luras att köpa dessa skräp Gamer Razor super gamer headset istället för att satsa på ett riktigt erkänt hörlurar-märke.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jyhan:

Svammel. Det ska vara Sennheiser eller Beyerdynamic dyrare hörlurar.

Eller varför inte Sennheiser HD 800

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=456584

Finns garanterat inte en lur i världen som klår dessa.

Själv så sitter jag med HD 598. Det känns inte som om att ljudet kommer direkt mot öronen utan att det kommer längre ifrån, lite som högtalare. Lite svårt att förklara.

Jag förstår inte folk luras att köpa dessa skräp Gamer Razor super gamer headset istället för att satsa på ett riktigt erkänt hörlurar-märke.

Ska vara slutna hörlurar som http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=773114. Sennheiser HD 800 är ju öppen vilket stör mig väldigt mycket ljudmässigt.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXpander_:

Ska vara slutna hörlurar som http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=773114. Sennheiser HD 800 är ju öppen vilket stör mig väldigt mycket ljudmässigt.

Håller inte med där. Slutna hörlurar isolerar bättre men då blir ljudet mer instängt också. Gillar det mer öppna ljudet som kommer med öppna lurar istället. Det är ju inte så att det lever om så mycket då man är hemma så man måste ha ljuddämpande lurar, iaf. inte hos mig.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ludzee:

Rotfruktschips

Chips är ju vanligtvis gjort av potatis som oxå är en rotfrukt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shauni:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1601246
http://www.overclock.net/t/641684/warning-xfx-5770-now-only-u...

Sen finns det massvis med posts om folk vars 8600gt har gått sönder på grund av XFX dåliga val av capacitors. Samma sak med några graifkkort ur 5-serien. Att de väljer billiga komponenter är allmänt vedertaget vid det här laget. Självklart spelar det endast roll om det inte är referensmodellen.

XFX har väl inga kort i 5-serien?! I början av 2009 beslutade de att de inte skulle använda nVidia chip mer för att gå över till Radeon, 5-serien kom i November 2010

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joojl:

Vill du vara snäll att utveckla? Den har nyligen fångat mitt intresse och har som plan att använda som nästa mobil.

Telefonen har god potential, men har inget mjukvarostöd för sin "dubbla kärnor" vilket gör den till en otroligt seg och tråkig telefon.. jag menar otroligt seg då!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy_enstaberga:

Det måste nog va datorn. Tänk va mycket tid man har förlorat av sitt liv genom att sitta o stirra på den här jädra skärmen haha.

Det måste jag fan hålla med om

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makerspace:

Tänk vad mycket liv, de som inte har en dator förlorar.

Tänk så mycket enklare deras liv är och de kan ha jävligt mycket roligare än oss

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Diablo 3: tröttnade allt för fort för den summan
XBOX 360 handkontroll från Teknikmagasinet för 199kr: Glappade och jävlades från dag 1 och fick den utbytt till en som var stendöd -.- vilket ledde till att jag tog en annan produkt för pengarna senare.

finns säkert mer skräp man köpt men kommer inte på just nu

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Köpte en färdig dator från något konstigt företag, Det var inget fel på datorn då, Det var nätaggregatet som satt i.
Köpte den för 4-5 år sen, Efter Ca 2 år jag hadde haft datorn så tänkte jag kolla vad jag hadde för nätagg, Det var en "COLORSit" och den hadde haft "problem" för andra. Den har bokstavligen exploderat för dom efter 1-2 månaders andvänding :S

Permalänk

Min dammsugare köpt på Jula för 799:-
Nog fungerar den väl, men jag använder den aldrig

Permalänk
Medlem

HTC Wildfire. Hade den inte ens ett halvår.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flintan86:

Min dammsugare köpt på Jula för 799:-
Nog fungerar den väl, men jag använder den aldrig

Men då är den väl inte sämsta produkten, bara sämsta köpet för att du inte använder den!!!

Visa signatur

Honk

Permalänk

När jag var 7 runt 2003 köpte jag en jätte liten svart/vit tv från Claus Olsson för 700kr, fyfan vad man var missnöjd sen asså!

Permalänk
Medlem

En Renault Laguna, sämsta skiten som nånsing gjorts.
Rackel från dag 1.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Xamin:

5970 för snart 2 år sen.. Jag spelar aldrig, säkert använt fullt i ca 10h..

Smart att köpa Dubbel GPU om du alldrig spelar

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Det måste ha varit Logitech Squeeze box touch, sålde den efter några månader då jag lessnade på dom sega menyerna och att produkten krävde konstanta uppdateringar. SBT var en bra idé som tyvärr inte fungerade fullt ut, den kändes helt enkelt ofärdig.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

HTC Sensation är nog det sämsta köpet jag någonsin gjort, jag har haft den i ungefär 1 år och lämnat in den 5 gånger nu utan att få den reklamerad, nyss alltså igår sluta den att ladda så nu startar den inte igen, jävligt kul.
Och tack vare detta så kommer jag aldrig mer skaffa en HTC någonsin.

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

En Renault Laguna, sämsta skiten som nånsing gjorts.
Rackel från dag 1.

Har en laguna turbo ifrån 04 helt ok bil som hållt bra i ett år hittills bara en ny spindelled och den var lätt att byta:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan