Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av tregota:

Beställde en Catleap från green-sum i onsdags, fick den idag vid lunch. DHL tog 535kr i införselavgift. totalt: 2688kr. En ynka död pixel nära ett hörn. Får nog säga att jag är nöjd.

Fungerar detta för att ta bort döda pixlar?

http://www.jscreenfix.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Fungerar detta för att ta bort döda pixlar?

http://www.jscreenfix.com/

Vet ej. Jag håller på att prova UDPixel just nu http://udpix.free.fr/ vilket säkert är liknande?
Vi får väl se vad som händer. Den är helt röd mot vit bakgrund. Vore fint om det gick att bota.

Edit: Har fått jobba ett antal timmar nu. Verkar inte hjälpa.
Edit2: Nä nu har det fått köra 3 timmar till. Samma resultat. This pixel is no more, it has ceased to be. This is an ex-pixel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tregota:

Vet ej. Jag håller på att prova UDPixel just nu http://udpix.free.fr/ vilket säkert är liknande?
Vi får väl se vad som händer. Den är helt röd mot vit bakgrund. Vore fint om det gick att bota.

Edit: Har fått jobba ett antal timmar nu. Verkar inte hjälpa.
Edit2: Nä nu har det fått köra 3 timmar till. Samma resultat. This pixel is no more, it has ceased to be. This is an ex-pixel.

Tråkigt. Har du försökt att fysiskt massera bort pixeln? När syrran köpte en laptop för några år sen minns jag att hon hade en blå "stuck" pixel. Jag lyckades efter lite tålamod massera bort den i kombination med samma metod du nyss prövat.
http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Tråkigt. Har du försökt att fysiskt massera bort pixeln? När syrran köpte en laptop för några år sen minns jag att hon hade en blå "stuck" pixel. Jag lyckades efter lite tålamod massera bort den i kombination med samma metod du nyss prövat.
http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

Tack för förslaget men icke. verkar inte hjälpa det heller. suttit och knackat, pressat och masserat runt den ett tag nu.
Men det gör inget, den syns ändå bara om jag letar efter den och det är en ljus bakgrund.
Så en subpixel av 11 059 200 är trasig. Det kan jag leva med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tregota:

Tack för förslaget men icke. verkar inte hjälpa det heller. suttit och knackat, pressat och masserat runt den ett tag nu.
Men det gör inget, den syns ändå bara om jag letar efter den och det är en ljus bakgrund.
Så en subpixel av 11 059 200 är trasig. Det kan jag leva med.

Du får trösta dig med att det är mycket vanligt med döda pixlar på en högupplöst lcd skärm, och för priset du fick skärmen för så är en död pixel ett kap.

Permalänk

med tanke på att det gått ett tag nu, sitter och funderar på denna eller en catleap och undrar går det fortfarande att "OCa" dessa skärmar över 100Hz+?

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

med tanke på att det gått ett tag nu, sitter och funderar på denna eller en catleap och undrar går det fortfarande att "OCa" dessa skärmar över 100Hz+?

Nej de som säljs på ebay nu går inte att överklocka men http://www.overlordcomputer.com/ ska börja sälja skärmar där det ska gå att göra det. Men då kostar det mer. Det pratades också om att de i framtiden skulle sälja kits till oss olyckliga 60hz-are så man kunde göra sin skärm överklockningsbar. Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Efter att ha skummat genom tråden kunde inte jag häller hålla mig, det fick bli en Crossover på vinst eller förlust. Och det blev Vinst.
6 dagars frakttid & helt felfri skärm. Grym bild, trots att jag tidigare suttit vid en 21” Samsung med S-PVA panel.
Vad tullen vill ha vet jag inte än, då Fedex skickar tullfakturor i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tregota:

Nej de som säljs på ebay nu går inte att överklocka men http://www.overlordcomputer.com/ ska börja sälja skärmar där det ska gå att göra det. Men då kostar det mer. Det pratades också om att de i framtiden skulle sälja kits till oss olyckliga 60hz-are så man kunde göra sin skärm överklockningsbar. Rätta mig om jag har fel.

www.120hz.net säljer kanske några än?

Permalänk
Medlem

Skulle beställa en skärm från Green-Sum nu, men jag kan inte gå vidare till paypal när jag lagt den i varukorgen, eftersom han inte kan skicka dem till Sverige. Jag har mailat han för några dagar sen och då sa han att han skickade till Sverige via DHL, även fast det stod som det gör på hans sida. Hur har ni andra gjort för att beställa från han?

Här är länken jag försökte köpa från:
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110833...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Skulle beställa en skärm från Green-Sum nu, men jag kan inte gå vidare till paypal när jag lagt den i varukorgen, eftersom han inte kan skicka dem till Sverige. Jag har mailat han för några dagar sen och då sa han att han skickade till Sverige via DHL, även fast det stod som det gör på hans sida. Hur har ni andra gjort för att beställa från han?

Här är länken jag försökte köpa från:
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110833...

Om du klickar på "Shipping and payments" så står det följande:

Item location: Seoul, Korea, South
Shipping to: Worldwide
Excludes: Africa, Central America and Caribbean, South America, Russian Federation, Albania, Andorra, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Republic of, Cyprus, Estonia, Finland, Gibraltar, Greece, Iceland, Latvia, Lithuania, Macedonia, Malta, Moldova, Montenegro, Netherlands, Norway, Romania, Sweden, Ukraine

Så det ser ju ut som att green-sum har slutat skicka till Sverige...kanske för att de har fått problem med tullen? Who knows. Köp av någon annan av de flertalet säljare Jag köpte från Dream-seller och det gick smärtfritt.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Om du klickar på "Shipping and payments" så står det följande:

Item location: Seoul, Korea, South
Shipping to: Worldwide
Excludes: Africa, Central America and Caribbean, South America, Russian Federation, Albania, Andorra, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Republic of, Cyprus, Estonia, Finland, Gibraltar, Greece, Iceland, Latvia, Lithuania, Macedonia, Malta, Moldova, Montenegro, Netherlands, Norway, Romania, Sweden, Ukraine

Så det ser ju ut som att green-sum har slutat skicka till Sverige...kanske för att de har fått problem med tullen? Who knows. Köp av någon annan av de flertalet säljare Jag köpte från Dream-seller och det gick smärtfritt.

Jo problemet är ju bara att han inte vill sätta värdet på 100$ och märka som gift Mailade Green-sum igen så vi får se vad han säger den här gången

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Inte hittat någon död pixel än men fick dubbla leveranstiden då de skickade med EMS först. Tullen gick dock på nästan 600kr
Tror han bara skrev ner värdet till 300USD när jag bad om 150-200.
Nu är ju bara frågan hur man gör för att höja den? Crossover led-p.
Skruven ner till skruvar man väl bara för att ta bort foten så som jag förstod??

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Skruven är en transportsäkring. Bort med den så blir det andra bullar.

Permalänk
Avstängd

Städat lite offtopicsnack.

*rensat*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Intressant review av 27Q LED-P Crossover:
http://www.overclock.net/t/1280755/review-tests-crossover-27q...

Intressant att notera är att enligt recensenten är input lag i klass med Apple Cinema Display vilken inte direkt är en av de snabbaste skärmarna på marknaden.

Citat:

Test: Input Lag
Crossover is 6ms GtG and Apple one is 12ms GtG. The reason below both shows the exact same due it is not GtG test. I'll will retest this again later.

Crossover on the LEFT & Apple on the RIGHT.
http://api.viglink.com/api/click?format=go&key=7777bc3c170293...

Updates #1: Apparently, the input lag on Apple Cinema Display is better than the Crossover for a margin. And there are frame shuttering on the Crossover which I am not sure if it is my GPU or the Cable.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 1080 SC | 32GB Corsair Vengeance White LED 3466 MHz | ASUS Maximus IX Hero | Samsung 840 EVO 250GB | Samsung 850 EVO 500GB | Corsair HX750W | Fractal Define S | Acer XB270HU | Corsair K70 RGB Rapidfire | Razer Deathadder Chroma | Sennheiser PC360

Permalänk
Skrivet av Ásgeirr:

Intressant review av 27Q LED-P Crossover:
http://www.overclock.net/t/1280755/review-tests-crossover-27q...

Intressant att notera är att enligt recensenten är input lag i klass med Apple Cinema Display vilken inte direkt är en av de snabbaste skärmarna på marknaden.

Va? ACD är typ IPS skärmen med lägst input lag då den saknar scaler och OSD. Men visst jämför du med 120hz TN så

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen köpt en jag också! En Achieva Shimian blev det, totalt 299$, sen får vi se vad tull osv hamnar på. Återkommer med det.

Köpte från Dream-Seller, och la som note att han skulle sätta värdet till 100$ och markera som gift. Ingen aning vad han kommer skicka med för företag dock... Only time will tell

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Fick hem min Crossover idag!
WOW! VILKEN BILD! Att gå från en 999kr BenQ till Crossovern är obeskrivligt.
Fick betala 604kr i avgift

DOTA2

Bredvid min 21.5" BenQ.

Tyvärr, fotat med iPhonekameran, hoppas ni står ut med det

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk

Beställde min tredje crossover från dreamseller och de två första gångerna har han skickat med EMS men denna gång skickade han med Fedex. Någon som har erfarenhet av dem och vilka som levererar i Sverige samt hur det funkar med tull?

Visa signatur

INTEL CORE I7 4770K|ASUS MAXIMUS VI EXTREME |CORSAIR AX 1200i |16GB G.skill Trident X|GIGABYTE GEFORCE GTX 780 OC REV 2.0 SLI |3*CROSSOVER 27Q LED|CORSAIR OBSIDIAN 900D

Permalänk
Medlem

Köpte en ACHIEVA Shimian QH270-IPSBS LED 27" Speaker Moniter Black 2560x1440 16:9 6ms från Korea på ebay och fick hem den igår. Är supernöjd och har inte en enda död pixel. Kostade 336$ inklusive frakt och skickades med Fedex. Tog 7 dagar och ingen tullavgift. De hade även lindat in paketet i bubbelplast. Dock beställde jag IPSB som är billigare och har en glasskiva framför som Apple cinema skärmarna. De skickade fel och gav mig en dyrare skärm (IPSBS) då glaset på IPSB har en tendens att lossna med tiden då de inte sätter fast dem med magneter som apple utan med klister. Dock är detta lätt åtgärdat och därför är skärmen värd att köpa ändå. IPSBS som jag fick har fortfarande "glansigt glas" och är en nyare version av IPSB. Helt galen skärpa och färger direkt ur kartongen. Det går ju endast att ställa in brightness på skärmen men jag tycker inte det behövs mer, allt är redan perfekt. Satt på två LED paneler på baksidan för att få lite skönt ljus

Permalänk
Medlem
Skrivet av jadu123:

Köpte en ACHIEVA Shimian QH270-IPSBS LED 27" Speaker Moniter Black 2560x1440 16:9 6ms från Korea på ebay och fick hem den igår. Är supernöjd och har inte en enda död pixel. Kostade 336$ inklusive frakt och skickades med Fedex. Tog 7 dagar och ingen tullavgift. De hade även lindat in paketet i bubbelplast. Dock beställde jag IPSB som är billigare och har en glasskiva framför som Apple cinema skärmarna. De skickade fel och gav mig en dyrare skärm (IPSBS) då glaset på IPSB har en tendens att lossna med tiden då de inte sätter fast dem med magneter som apple utan med klister. Dock är detta lätt åtgärdat och därför är skärmen värd att köpa ändå. IPSBS som jag fick har fortfarande "glansigt glas" och är en nyare version av IPSB. Helt galen skärpa och färger direkt ur kartongen. Det går ju endast att ställa in brightness på skärmen men jag tycker inte det behövs mer, allt är redan perfekt. Satt på två LED paneler på baksidan för att få lite skönt ljus

[IMG]http://i.imgur.com/vD7BO.jpg[IMG]

Du bör kalibrera skärmen eller slänga in en färgprofil. Galna färger är inget positivt även om det kanske känns så när man tittar på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Du bör kalibrera skärmen eller slänga in en färgprofil. Galna färger är inget positivt även om det kanske känns så när man tittar på skärmen.

Hur kalibrerar jag skärmen?

Jag följde denna sida och hämtade även en profil därifrån (den enda som fanns för min skärm- Crossover 27Q-P), men det vill inte funka. Ändrar inte färgerna alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drbarris:

Hur kalibrerar jag skärmen?

Jag följde denna sida och hämtade även en profil därifrån (den enda som fanns för min skärm- Crossover 27Q-P), men det vill inte funka. Ändrar inte färgerna alls.

Hårdvarukalibrator eller dra ner en färgprofil som du sedan laddar.

Permalänk
Medlem

Tjaa ännu en happy ips user ACHIEVA Shimian QH270-Lite Quad
köpt av Dream-seller och en veckas leverans med fedex,
moms faktura kommer nog senare, fedex brukar göra så,
skickades ut sista biten av posten,
hem till dörren
gryyyym bild inga fel asså bästa köpet på år. 2050:- plus moms cirkus 2650:- är ju smått otroligt, med taskig garanti dock men men.

Enda minus var foten på denna som är lite hög, 1 dm. men det visste jag ju redan å monterar en från jobbet..

EDIT: japp som planerat vill staten ha sitt och får 647:- med avgifter till staten genom Fedex.

KÖP!

Permalänk

nu verkar det som Overlord computers fått ut sina skärmar så man kan pre order men taskigt nog så kan man inte få ut en pre-order på en Tempest OC :/ och dom har rätt galna rates, ena rates är på 300 dollar så 400 för skärmen och 300 i frakt osv medans dom har ett annat val av frakt på lite mer humana 80-120 dollar

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpoor:

Tjaa ännu en happy ips user ACHIEVA Shimian QH270-Lite Quad
köpt av Dream-seller och en veckas leverans med fedex,
moms faktura kommer nog senare, fedex brukar göra så,
skickades ut sista biten av posten,
hem till dörren
gryyyym bild inga fel asså bästa köpet på år. 2050:- plus moms cirkus 2650:- är ju smått otroligt, med taskig garanti dock men men.

Enda minus var foten på denna som är lite hög, 1 dm. men det visste jag ju redan å monterar en från jobbet..

Gjort samma deal som du, beställde förra veckan och såg att den nyligen åkt iväg med fedex hoppas den dyker upp inom kort... står estimated delivery 12de..

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Finns det några vettiga korea-skärmar i 30"? Var hittar man och kostar?

Och finns det 27" i matt finish för oss som inte vill se våra bleka nyllen i skärmen likt en spegel? :]

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är super nöjd med min Crossover! 7 dagar med red-cap och fick en tullavgift på 602kr.

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

nu verkar det som Overlord computers fått ut sina skärmar så man kan pre order men taskigt nog så kan man inte få ut en pre-order på en Tempest OC :/ och dom har rätt galna rates, ena rates är på 300 dollar så 400 för skärmen och 300 i frakt osv medans dom har ett annat val av frakt på lite mer humana 80-120 dollar

Damn.. helt jävla galen frakt ju. Trodde nästan du skrivit fel men kollade nu och ligger ju kring det :/ Fortfarande sjukt nice pris så klart för allt dom kollar upp med skärmen o fixar etc, men ändå, billigaste 600kr extra för frakt..

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB